Alkoholi ja häät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "suhina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23929347:
No eihän se taida niin olla, vai? Koska häihin ei voida mennä edes, jos niissä ei ole alkoholia.

Väännetään nyt kun vääntämään lähdettiin:D

Tottakai on niin, se häihin menemättömyys on myös valinta jonka jokainen voi ja saa tehdä.

[QUOTE="vieras";23929337]Jos noin lapsellisen syyn vuoksi pitää valita alkoholilliset häät, niin omasta mielestä sukulaisissa ja ystäväpiirissä olisi vaihtamisen paikka. Harmi vaan, että ensimmäisiä ei voi vaihtaa, mutta ainakin olla vähemmän tekemisissä.[/QUOTE]

Niin itsehän en noin valitse.
Alkoholi vain taitaa kuulua sinne häämeininkiin niin suomessa kuin ulkomaillakin. Ja vaikka olisi kuinka alkoholittomat niin miten sitä estää joidenkin juomasta. Takakontin saranat vai laulaa ja natisee ja porukka humaltuu. Joku voi jopa tulla valmiiksi humalassa juhliin. Ulosko heittäisit, tuskin.

[QUOTE="Ken guru";23929368]Ja jos tämä keskustelu käytäisi miesten palstalla, niin ei alkoholittomien häiden puolustajia löytyisi näinkään paljon.[/QUOTE]
Saako alkoholittomien häiden puolesta liputtava mies ilmoittautua, kirjoittelen kyllä miesten palstoillakin. Lisäksi kannattaa pitää mielessä, kummalla sukupuolella on enemmän alkoholiongelmia.

Minä en ole kovin monissa häissä ollut, mutta ne muutamat joissa olen vieraillut, olen sattunut olemaan joko raskaana tai muuten estynyt juomaan alkoholia. Se on aina yhtä mukavaa seurata kännissä olevaa tätiä joka yhtäkkiä keksii nostaa esille kaikki lapsuutensakin traumat ja aloittaa tappelun sisarustensa kanssa. Tai jos ei sitä riitaa haastavaa tätiä löydy, niin sitten joku pariskunta aloittaa esityksen. Yhtiä häitä lukuunottamatta kaikissa joissa olen ollut on ollut jotain tällaista. Ne yhdet joissa ei mitään tuollaista tapahtunut, hääpari poistui juhlapaikalta noin klo 22, eikä sen jälkeen ketään enää kiinnostanut jäädä juhlimaan ja keskiyön iltapalakin jäi vierailta syömättä.

Minusta tuo alkoholittoman viinin ja boolin tarjoaminen voisi olla hyvä idea. En todellakaan mainostaisi alkoholittomuutta, en etukäteen, enkä myöskään itse tilaisuudessa. Se peräkonttipullo löytyy kuitenkin niiltä jotka välttämättä haluavat juoda ja hääparilla on oikeus rauhoittaa juhlansa omalta osaltaan.

Meillä oli alkoholihäät ja kaikki meni hyvin. Eipä olisi tullut mieleenikään jättää alkoholia pois tarjoilusta. Meillä molemmilla puolilla sukua ketkä alkoholia nauttivat ja itse myös niin teemme. Meille kelleen se ei kyl ole ongelma ja häät sujui hienosti vaikka porukka hieman hiprakassa olikin. Voi se mennä noinkin. Miksi ajatellaan ensimmäisenä että kännistä örinää tarvitsee kuunnella. Taitaa olla silloin örisijässä vika kuin alkoholitarjonnassa,

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä voi;23929397:
Joku voi jopa tulla valmiiksi humalassa juhliin. Ulosko heittäisit, tuskin.
Tarpeeksi humalaisen pyytäisin poistumaan. Kyllä, vaikka alhoholittomuutta ei olisi etukäteen mainittukaan. Jos alkoholittomuus olisi ilmoitettu etukäteen, tekisin aivan samoin.
Lisäksi, vaikka häissä olisikin alkoholitarjoilu, pyytäisin liian humalaisia poistumaan. Ei muiden vieraiden illan tarvitse mennä pilalle heidän vuoksi.

Miksi ajatellaan ensimmäisenä että kännistä örinää tarvitsee kuunnella. Taitaa olla silloin örisijässä vika kuin alkoholitarjonnassa,

Jos on kutsuttuna väkeä, joilla on taipumusta känni örinään niin miksi ruokkia sitä ja tarjoilla sitä alkoholia? Vai pitääkö jättää kutsumatta kokonaan sen vuoksi, että haluaa pitää alkoholitarjoilun. Hmm.
Ilman viinaa voi olla myös hauskaa. Inhottaa ihan, kuinka aikuiset ihmiset ei osaa nykypäivinä juhlia ilman alkoholia. Eikä näin ollen oteta huomioon sitten niitä absolutistejakaan, jotka ei halua olla viinanhuurun ja viinanhuuruisten ihmisten keskellä. Miksi pitää vaan ne viinaan menijät huomioida? Toki häät voi olla alkoholittomat ja ne kenellä alkaa sitä viina hammasta kolottaa niin lähteköön baariin jatkamaan juhlintaa :)

[QUOTE="Antti";23929441]Tarpeeksi humalaisen pyytäisin poistumaan. Kyllä, vaikka alhoholittomuutta ei olisi etukäteen mainittukaan. Jos alkoholittomuus olisi ilmoitettu etukäteen, tekisin aivan samoin.
Lisäksi, vaikka häissä olisikin alkoholitarjoilu, pyytäisin liian humalaisia poistumaan. Ei muiden vieraiden illan tarvitse mennä pilalle heidän vuoksi.[/QUOTE]

No tuossa tapauksessa osa vieraista jättäisi tulematta ihan luonteesi takia, tai sitten tekisi sen ihan kiusallaan.
Ymmärrän tilanteen jos on ilmoitettu, että on täysin alkoholittomat häät ja alkoholia ei suvauta missään nimessä eikä humalassa saa tulla.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä voi;23929466:
No tuossa tapauksessa osa vieraista jättäisi tulematta ihan luonteesi takia, tai sitten tekisi sen ihan kiusallaan.
Ymmärrän tilanteen jos on ilmoitettu, että on täysin alkoholittomat häät ja alkoholia ei suvauta missään nimessä eikä humalassa saa tulla.

Siis eikö se muka ole ihan itsestäänselvää, ettei häissä käyttäydytä asiattomasti?

Jos on kutsuttuna väkeä, joilla on taipumusta känni örinään niin miksi ruokkia sitä ja tarjoilla sitä alkoholia? Vai pitääkö jättää kutsumatta kokonaan sen vuoksi, että haluaa pitää alkoholitarjoilun. Hmm.
Ilman viinaa voi olla myös hauskaa. Inhottaa ihan, kuinka aikuiset ihmiset ei osaa nykypäivinä juhlia ilman alkoholia. Eikä näin ollen oteta huomioon sitten niitä absolutistejakaan, jotka ei halua olla viinanhuurun ja viinanhuuruisten ihmisten keskellä. Miksi pitää vaan ne viinaan menijät huomioida? Toki häät voi olla alkoholittomat ja ne kenellä alkaa sitä viina hammasta kolottaa niin lähteköön baariin jatkamaan juhlintaa :)
.
Kaikki yleensä kulkee enemmistö mukaan. Ja väittäisin toisin, että kyllä ihmiset osaa, suurin osa kuitenki jos vain haluaa. Häissä monikaan ei halua ja sille ei vain voi mitään.

jokainen voi järjestää sellaiset häät kuin haluaa. Yksissäkään rennoissa ja mukavissa täysin alkottomissa häissä en ole kuitenkaan ollut. Porukka lähtee, kun kakku on leikattu, sinnikkäimmät jäävät katsomaan väkinäisen häävalssin.

(Meillä oli tarjoilut vimpan päälle, myös alkon suhteen. Ihmiset olivat todella siististi ja kukaan ei lähtenyt ennen puolta yötä kotiin.)

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä voi;23929466:
No sepä ei minua haittaa, jos en joudu olemaan tekemisissä ihmisten kanssa, jotka eivät pysty kunnioittamaan minun hääpäivääni.

[QUOTE="Antti";23929520]No sepä ei minua haittaa, jos en joudu olemaan tekemisissä ihmisten kanssa, jotka eivät pysty kunnioittamaan minun hääpäivääni.[/QUOTE]

Saanen epäillä lausahdustasi ja mitäs jos joudut?

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23929499:
Siis eikö se muka ole ihan itsestäänselvää, ettei häissä käyttäydytä asiattomasti?

Toki, mut alkoholinjuominen tai humalassa olo ei ole huonoa käytöstä os osaa olla siivosti vai missä niin sanotaa. Johan sanoin et jos on täysin kielletty niin asia ok.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä voi;23929544:
Saanen epäillä lausahdustasi ja mitäs jos joudut?
En ymmärrä mitä epäilemistä tuossa on. Kyllä mulla riittää rohkeus pyytää mielestäni turhan humaltuneita lähtemään kotiin omista häistäni, he siinä tilanteessa ovat väärin toimineet, en minä. Ok, jos häiden alkoholittomuudesta ei ole etukäteen ilmoitettu, en pienessä maistissa olevia ehkä pyydä lähtemään, mutta selvät tapaukset kyllä.
Jos joku pyynnöstä lähteä loukkaantuu, en ymmärrä miksi minun tulisi heidän kanssa olla tekemisissä muutenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä voi;23929581:
Toki, mut alkoholinjuominen tai humalassa olo ei ole huonoa käytöstä os osaa olla siivosti vai missä niin sanotaa. Johan sanoin et jos on täysin kielletty niin asia ok.

Humalassa ollessa on suurempi riski alkaa käyttäytymään asiattomasti, kun selvinpäin. Joten on ihan hyvä minimoida riskit, jos ei itse alkoholia kannata juhlissaan. Jos juhlija ei voi juhlia ilman alkoholia, olisiko sillon syytä epäille jonkinsortin ongelmaa?

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä voi;23929581:

Antti sanoi, että "tarpeeksi humalaisen pyytäisin poistumaan". Tokkuraan itsensä juominen toisen häissä ei ole hyvää käytöstä, vaikka alkoholia olisi tarjolla.

[QUOTE="vieras";23929628]Mitä jos voi muttei halua. Millaisen diagnoosin silloin annat?[/QUOTE]

Kukaan ei usko, että voisit. Moni alkoholisti luultavasti sanoo juuri noin, että voisin, mutta en halua.

[QUOTE="vieras";23929628]Mitä jos voi muttei halua. Millaisen diagnoosin silloin annat?[/QUOTE]

En mitään diagnoosia. Silloin se on minusta aika epäkunnioittavaa hääparia kohtaan. Jos siis kyseessä on alkoholittomat häät.

[QUOTE="Antti";23929592]En ymmärrä mitä epäilemistä tuossa on. Kyllä mulla riittää rohkeus pyytää mielestäni turhan humaltuneita lähtemään kotiin omista häistäni, he siinä tilanteessa ovat väärin toimineet, en minä. Ok, jos häiden alkoholittomuudesta ei ole etukäteen ilmoitettu, en pienessä maistissa olevia ehkä pyydä lähtemään, mutta selvät tapaukset kyllä.
Jos joku pyynnöstä lähteä loukkaantuu, en ymmärrä miksi minun tulisi heidän kanssa olla tekemisissä muutenkaan.[/QUOTE]

voihan siellä olla joku kenen kanssa on pakko olla tekemisissä vaikka anoppi, äitis tms. Lopetatko yhteydenoton heihinkin. Minusta aikaa nuivaa toimintaa jos noinon.

En mitään diagnoosia. Silloin se on minusta aika epäkunnioittavaa hääparia kohtaan. Jos siis kyseessä on alkoholittomat häät.

Onneksi emme elä kunnioituspohjaisessa yhteiskunnassa, vaan saan ihan itse tehdä ratkaisuni. Ihan vapaasti saa jokainen pitää sellaiset häät kuin haluaa, mutta kaikkia ei voi miellyttää.

Mieluummin vietän kesälauantaini lasten kanssa kotona puuhaillen kuin häissä jossa en halua olla.

[QUOTE="vieras";23929679]Onneksi emme elä kunnioituspohjaisessa yhteiskunnassa, vaan saan ihan itse tehdä ratkaisuni. Ihan vapaasti saa jokainen pitää sellaiset häät kuin haluaa, mutta kaikkia ei voi miellyttää.

Mieluummin vietän kesälauantaini lasten kanssa kotona puuhaillen kuin häissä jossa en halua olla.[/QUOTE]

Mites, eikö susta ole vaikeaa, kun lasten kanssa ei oikein voi tota alkoholia ottaa? Miten kestät?

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23929613:
Antti sanoi, että "tarpeeksi humalaisen pyytäisin poistumaan". Tokkuraan itsensä juominen toisen häissä ei ole hyvää käytöstä, vaikka alkoholia olisi tarjolla.

Miten ihmeessä määritellään "tarpeeksi humalainen"? :)

Yhteistyössä