Onnea
@MyMa kyytiläisestä
Kuulostaa pahalta toi hedari, toivottavasti et sit enää raskausaikana kärsi siitä.
Tuleeko sitä tahto-kiukkua katsellessa sellanen olo, että mitäs tulikaan tehtyä?
Haha, no ei vaan.
Hauskoja vaiheita noi kaikki. Jotku vaan on sit niin temperamenttisia, et jää päälle noi kiukut/tahdot.
@Josia kyllä se voi alkaa koska tahansa. Mäkin menin illalla nukkumaan, enkä tiennyt, että puolentoista tunnin päästä alkaa supistukset.
Tsemii! Hyvä ku saat vielä levättyä.
@Mandala tottakai on hyvä ratkaisu viedä hoitoon, jos oikeus on ja lapsi siellä viihtyy.
Saa tytölle lisää omaa aikaa.
Onneks se raivarikausi hellitti. Kuulostaa tosi toimivalta toi teiän systeemi! Onko sulla itkuhälytin makkarissa, kun meette olkkariin?
@kiuski joo, se on jännää, kun on erilainen polku jossain asiassa itsellä, mitä muilla, niin ei tajuukaan, millä kaavalla joku asia menee "normaalisti". Just toi että täällä tekee terkka jälkitarkastuksen, ellei oo mitään erityistä. Kuulemma nyt koulutetaan ympäri Suomen terkkoja jälkitarkastamaan. Kai se on sit sitä, kun lääkäripulaa joka puolella, niin saa tommosista yleensä rutiinijutuista irrotettua edes.
Käärit keittiön johonki lainapeitteeseen syömisen ajaks.
Ja noi kaikki vinkit, mitä tossa tulikin, varmasti hyviä ja toimivia!
@-dino- ei oo viikkoon kirjotellu?
Jooh, nuha jatkuu, ei edistystä suuntaan tai toiseen. Pulautukset on ehkä vähä hellittäneet?
En oo huomannu eroa, imeekö räkää fridalla pystyssä vai selinmakuulla, ongelma tulee tuol omassa kurkussa, kun tulee joku "vuoto" siihen imuun, niin ei saa pitkään välttämättä hyvin imettyä. En osaa selittää tarkemmin.
Alkaa "kurisee" noi missä olis nielurisat (mulla ei oo).
Eilen oli ihan kamala päivä, kun kakkaa ei tullut ja oli aivan yliväsyny ja huus ja kitis vaan. Sit taas ku katkasimesta muuttu koko lapsi ja ilme ja nukahti sillä sekunnilla ku kakka pärähti vaippaan. Annoin sit poikkeuksellisesti nukkua kakka vaipassa vajaa kolme tuntia. Koska sitä nukuttamista oli yritetty sekä mun, että miehen toimesta jo useamman kerran ja monta tuntia.
Meni tosi paljo taas järki, mulla seiso sämpylätaikina keittiön pöydällä varmaan viis tuntia.
Tuo poika on kyllä niin maha-mieliala-lapsi.
On kyllä muuten kunnon "pöllö"! Kuikuilee millon mitäki ja välillä unohtaa syödä, kun näkee jotain kiinnostavaa. Puita tykkää vaunuista katella kauheesti.
Oltiin tiistaina kaverin ja hänen vauvansa kanssa liinaillen lounaalla kaupungissa ja meni tosi hyvin!
Alko vähä kitisee ku käveltiin takas autolle ja liinasta purku kaukaloon sai hirveen raivon ja itki koko kotimatkan. Mut parempi niin, ku et ois kaupungilla huutanu.
Aivan saakelin vaikea muuten syödä, kun toinen on tossa edessä, pelotti koko ajan et tipauttaa jonku oliivin toisen päähän.
Tänään tuli kela-kortti.
No nii! Siitä jälkitarkastuksesta. Sen siis teki mun ystävä, joka erikoistuu naistentauteihin ja gyneen, eli on siis asiantunteva sillä saralla. En tiedä onko noi tk- tai neuvolalääkärit yleensä sit yleis- tai lastenlääkäreitä?
Oli myös terveydenhoitaja, joka kysyi että saako osallistua ja tehdä kans tutkimuksen näyttöä varten, kuulemma 25 näyttöä tarvitaan, että saa alkaa tekemään niitä jälkitarkastuksia itsenäisesti. No, tottakai se mulle sopi. Ei enää tunnu yhtään erikoiselta levitellä ihmisille tota värkkiä, kun hoitojen aikana sitä niin monta kertaa ja paljon ronkittu.
On siis kuulemma aivan 3.asteen repeämän rajalla, että sulkija ei oo menny niin paljoa, että merkattais kolmoseks. Mutta arpi on mutkalla ja puolet ei oo aivan kohdakkain, niin se aiheuttaa kiristystä ja oli pari sellasta nirhaumaa/punottavaa kohtaa, et siihen "hankaa". Kaks lirpaketta, toinen tosiaan siinä peräaukolla ja siinä se toinen punoittava kohta ja kuulemma muuta ei voi tehdä kuin odotella ja yrittää pitää vatsaa pehmeänä, ettei menis kovalle. Kokeili myös peräaukon sisältä ja sanoi, että ehjältä tuntuu kudokset siellä.
Sit tuli mulle ylläri, nimittäin sieltä emättimestä tulee ulos "jotain"?? Mikä kuulemma voi estrogeenin nousun myötä alkaa roikkua enemmän ja sit sen voi paikallispuudutuksessa poistaa. Ei siis ollut kohdunlaskeumaa tms, mutta ommellessa jäänyt emättimen sisäpuolta (pohjaa?) jotenkin huonosti.
Puol vuotta kehotti odottelemaan, ennen kuin harkitsee mitään toimenpiteitä.
Sanoi että on varmasti kipeä ja kiristävä se arpikudos, parantunut hyvin, mutta pehmenee vaan ajan kanssa, että nyt ei mitään mahda. Kaikki muuten näytti siistiltä ja oli hyvin palautunut.
Eli ei mitään peruuttamatonta oo tapahtunut ainakaan.
Sain myös kehuja lantionpohjan kunnosta, oon kuulemma treenannut hyvin. Ööööö.
No tosi vähän oon kyllä!
Sanoi vielä, että muista mainita tästä arpijutusta sit ku meet ens kuussa sinne kolposkopiaan ja en ollu ees muistanu koko juttua. Äääää.
Mulla oli siis muutoksia papassa kahdesti ja sain armonaikaa synnytyksen jälkeiseen elämään, mut en vaan jotenki ajatellu, että se tulee jo.
No nyt mua tarvitaan taas!
Poikanen 2 kk + 2 viikkoa