~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Onnea @Ellinoora38 !! :)

Voi apua mä en jaksa enääää! Pahinta on tällä hetkellä ihon kosketusarkuus. Sattuu niin vietävästi kun vauva pönkää pepulla kokoaja samaan kohtaan. Selkä on kipeä ja se hankaloittaa montaa asiaa. Öisin nukkuminen on vaivalloista ja toivon vain että olisi jo aamu. Sitten torkun päivällä.. vatsa tuntuu niin isolta ja raskaalta että mikään asento ei sovi. Olen ihan loppu! Onneksi alle 2vkoa enää jäljellä sektioon, vaikka mä olisin valmis lähtemään heti sairaalaan. :D no eikun saunaan, siitä kyllä mitään apua taida olla.. jos jollain kokemusta tosta ihon kipeydestä niin vinkkejä otan vastaan.
Huomenna rv 38+0
 
  • Tykkää
Reactions: Ellinoora38
@Wintersun mukava kuulla että kuitenkin elävien kirjoissa olet :) Mulla oli esikoisen synnytyksestä kans kova vuoto, 1,5L. Silloin mulla oli ihan surkea terkkari jota ei kiinnostanut oikein yhtään mikään, en saanut mitään kunnon ohjeistusta tai seurantaa raudan syömiseen ja kontrollointiin. Ja nyt toista odottessa ferritiini sen surkeat 35 :-( Yritän siis sepustaa että syöthän rautaa ja yritä ainakin itse pysyä kärryillä että joku tsekkaisi niitä arvoja. Kyllä se vointi siitä sitten lähtee kohenemaan. Toivottavasti teillä vauvan kanssa muuten sujuu hyvin?!

@Ellinoora38 kun ehdit niin tulehan kertomaan miten synnytys meni :) Saitko vastauksia kotineuvolakäynnillä?

@Jasmina20 niin onko sulla siis maha kosketusarka vai muutkin paikat? Onko sairaalakassi pakattu? ;-)

Miten muuten menee @Pimpula76 ? Ja kaikki muutkin omissa vaiheissaan, kertokaa ihmeessä kuulumisia vaikkei mitään erityistä olisikaan :-D Nyt on paljon vähän eri vaiheissa menijöitä, mutta eiköhän se tästä taas tasaannu kun hoidot taas täysillä pyörivät koronatauon jälkeen.

Mulla oli tänään neuvola, kaikki ihan ok. Painoa tullut nyt 13kg mikä on ihan jeespoks. Niin no proteiinit yhdellä plussalla mutta koska ei muita oireita niin seuraillaan vaan. Ja streptokokkinäytteessä kävin tänään. Synnytys pyörii jo tosi paljon mielessä. Unet on vähän mitä sattuu, monena yönä oon valvonut hereillä parikin tuntia vaikka väsyttäisikin. Joku hormonijuttu kai tai sitten alitajuisesti jännittää vaikka ihan hyvällä mielin odotan synnytystä. Esikoiselle ollaan kovasti koitettu jutella että se vauva tulee nyt sitten ihan pian :-D

MyMa 36+3
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
@MyMa vatsa nahka vaan kipeä, kaikkia vaivoja sitä voikin tulla. :D sairaalakassin olen pakannut sen verran mitä pystyy, hygienia kamppeet,laturit yms sitten lähdön hetkellä tai sektio aamuna. Hei, mä pyörin myös sängyssä öisin vaikka väsyttäis, herään ensin pissalle tai johonkin ääneen ja olen totaali pirteä seuraavan tunnin. :D
Mutta! Ihan hullua ajatella että viimeistään ensiviikon torstaina meidän vauva on täällä. ❤
Rv 38+1
 
ONNEA KAIKILLE PIKKUNYYTIN SAANEILLE❤ Ja kovasti tsemppiä joilla lähtölaskenta alkanut❤Mä oon käynyt kyllö päivittäin lukemassa uutisia,mutta oma olo on edelleen niin kamala että on tuskaa jokapäivä.ajattelin että kun maaginen rv12 tulee niin olo helpottaa mutta ei sinnepäinkään ja kaikki mahdollinen ja mahdoton on kokeiltu,olen kävelevä haamu.np ultrassa oli kaikki hyvin ja mitään poikkeavaa en tullut esiin ja vuodotkin loppui kun tukilääkitys loppui rv10... Vielä en osaa/pysty nauttimaan yhtään raskaudesta.onneksi olen kotona en voisi edes kuvitella että lähtisin ulos kodistani kun pakon edessä (mies hoitaa kaikki kauppa reissut) edes verikokeisiin en ole kyennyt menemään,neuvolaan raahauduin koska olen jo itsekkin huolissani omasta voinnista mutta mitään oikotietä onneen ei tähän ole muutakuin aika.mutta pääasia on että pikkusella on kaikki hyvin❤

Pimpula76 rv 14+6
 
  • Tykkää
Reactions: MyMa ja pcosilainen
@Pimpula76 harmittavaista että voit noin huonosti. :( Itsellä oli vähän sama juttu, mutta loppui rv 13-15 en muista tarkalleen. Aivan kaamea koko päivän kestävä oksetus, oikeastaam pahimpia päiviä oli ne kun oksennus tullut kuin päivinä milloin oksensin, se helpotti edes hetkeksi. Tunnen siis tuskasi, ottaisin mielummin kaikki muut vaivat kuin tuon. Oli vaikea tosiaan iloita raskaudesta, kun olo oli tuollainen. Onneksi mieli muuttui ja koheni samassa missä vointikin. :)
Minä yritin nänni/tissi hierontaa aiemmin illalla jos vaikka vaikuttaisi, no menkka jomoa tuli hetkeksi sekä tissit kipeiksi. Eli ei hyötyä minulle tai sitten toimii vain ihan h hetkeä ennen. :D
Huomenna VIIMINEN :eek: neuvolakin jo, en usko että tää oli tässä, ihan oikeasti. Viiminen kerta kun haluan raskaaksi joten yritän hetken vielä jotenkin nauttia tästä vaikka tuottaa vähän hankaluuksia jo. :D
Rv 38+3
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: MyMa ja Pimpula76
My.Ma
Voi höh, streptokokki napsahti positiiviseksi. Katsotaan, joutuukohan hylkäämään toiveet ammeesta avautumisvaiheessa, jos 4h ennen syntymää viimeistään pitäisi AB aloittaa... TAYS:n sivujen mukaan ilmeisesti ammeeseen voi avautumisvaiheessa mennä, jos antibiootti on ehditty aloittaa. En sitten tiedä, riittääkö se että eka annos on annettu vai pitääkö odottaa joku tietty aika. Ja jos pitää odottaa lääkkeen antamisesta, niin voi olla että ehtii jo syntyä ennen kuin ammeeseen kerkiää.

Oma th sanoi juuri viimeksi neuvolassa, että ammeeseen ei pääse, jos streptokokki plussaa JA vedet menneet. Olen nyt vähän sekaisin että miten tämä oikein lopulta menee :D Ainakin aikaisemmin pitää nyt lähteä sairaalaan mitä muuten olisin tehnyt, että ehtivät aloittaa antibiootin. Ääh, vähän tuli kyllä mälsä fiilis nyt. Olen kyllä ihan tuon estolääkityksen kannalla, mutta kyllä sekin vähän mietityttää kun synnytyksen aikainen ab kuitenkin vaikuttaa vauvan suolistoflooraan myös. Ja vaikuttaakohan tämä jotenkin potilashotelliin pääsemiseen, joka olisi toiveissa myös.

Onko muilla kokemuksia streptokokista? Sinänsä bakteeri nyt ei niin kauheasti huoleta, mutta nuo kaikki siihen liittyvät järjestelyt mietityttää.

Sori tuli nyt ihan täys omanapa. Tänään vauva täysiaikainen :)

MyMa rv37+0
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Joo o, enpä tiedä miten tän äärimmäisen v*tutuksen vois ees sanoiksi pukea. Huomenna tosiaan sektio päivä, tai siis oli. Äsken soitettiin että se perutaan ja siirretään maanantaille. Menee lasketunkin yli jo.. että voi ottaa päähän. Lasten hoidot sovittu,koirien hoidot,miehen työt.. ja päivää ennen tulee ilmoitus että ei. Meidän piti silloin olla jo kotona. :( On niin tuskainen olo, että olen melkein laskenut tunteja sektioon.. voi kumpa tää lähtis tulemaan vaikka nyt itsestään!!
Rv 39+3
 
  • Surullinen
Reactions: pcosilainen ja MyMa
@Jasmina20 voi höh, että jouduttiin sektiota siirtämään! Ja vielä useampi päivä, ärsyttävää kun kaikki järjestelyt tehty...

MUTTA ehkä nyt on vielä toivoa että sittenkin synnytät huomenna!! :-D Nyt vaan kolmea ässää kehiin hullun lailla ja nännien hierontaa ja mitä näitä nyt on ;-)
 
Yhtenä kappaleena edelleen. Limatulppaa irtoilee kauheina riekaleina ja koviakin menkkajomoja ollut. Siinä se. :D taitaa maanantain leikkaus odottaa kumminkin. Toisaalta ihan hyvä, saa kaiken järjestettyä valmiiksi päiväs aikaan. Jännittää kyllä pirusti! :) Huomenna 40+0
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
Haikara matkalla

nimim....hoito......monesko tulossa

Seesam78... 1.IVF (lahjamunasolut)..... ensimmäinen.....30.8
Mirumarumoru.... neljäs......30.8
Kiia-s..... 2 ivf/1 pas......toinen......2.9.2020
MyMa................2 IVF.............toinen......9.10.2020
Lailaa......1.ivf, 3.pas jälkeen luomuplussa...ensimmäinen.... 30.10.2020
Jonxu... 2. ICSI tuoresiirto... Kolmas (miehen eka)... 30.11


Maaliin päässeet
Toiveikas81
... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 41+3 ... 20.6.2019
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI/3.PAS ... kolmas ... 39+0 ... 7.7.2019
MaiMei ... 4. IVF/1. PAS... toinen ... 39+6 ... 23.7.2019
Katti75 ... 3.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 29.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/4.PAS ... ensimmäinen ... 42+1 ... 4.8.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 6.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2.PAS ... toinen ... 38+1 ... 16.9.2019
Ramiina ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 39+1 ... 23.9.2019
Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 41+6... 11.10.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... 39+4.....23.11
Rusakkonen ... 6. IVF ... ensimmäinen ... enkelipoika 36+1 ... 01.12.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ...
19.12.2019
shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen ...29.1.
Sukkis ... 1.PAS (luovutettu munasolu + siittiöt) ... 40+6, 12.2.
Iid@ ... 1.lahjasoluhoito ... toinen ... 40+0, 10.2.
Jantzu ... 5.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 39+5, 8.2.
nyuu ... 2.lahjasoluhoito/1.PAS ... ensimmäinen ... 40+2, 1.3.

Aislinn83………2. IVF...…...ensimmäinen.....41+0, 2.3
Nonnakka ... 1.IVF/1.PAS... ensimmäinen...
38+4, 20.2
kirsillevauva ... luovutetut munasolut, 2.PAS...neljäs... 38+3, 19.4
Karhurouvanen ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen...
41+5, 8.5
Pupuna112 1. IVF.....ensimmäinen....
40+1, 26.6
Silmu75 ...1.IVF 1.PAS (lahjamunasolut)...ensimmäinen...
36+5, 7.7
Ensikatse...1 ivf...... kolmas......
37+0, 3.8.
Puhalluskukka......1. ivf..........kolmas.....
40+0, 18.8.

jasmina20...toinen...40+0...27.9.2020
Ellinoora 2.IVF...ensimmäinen...40+6...8.9.2020
Wintersun...1. ICSI...39+1...3.9.2020


Haikara matkalla

nimim....hoito......monesko tulossa

Seesam78... 1.IVF (lahjamunasolut)..... ensimmäinen.....30.8
Mirumarumoru.... neljäs......30.8
Kiia-s..... 2 ivf/1 pas......toinen......2.9.2020
MyMa................2 IVF.............toinen......9.10.2020
Lailaa......1.ivf, 3.pas jälkeen luomuplussa...ensimmäinen.... 30.10.2020
Jonxu... 2. ICSI tuoresiirto... Kolmas (miehen eka)... 30.11
Pimpula76


************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnöt
 
Päivitin listaa, katsottehan kaikki ja erityisesti @Ellinoora38 @Wintersun ja @Jasmina20 menikö kaikki oikein :) Ja ilmoitatteko @Pimpula76 ja @Mohan vähän tietojanne halutessanne, niin laitetaan listalle. Jos joku unohtui niin siitä tietoa punaisella myös!

Nyt tuo "haikara matkalla" on tuossa kaksi kertaa,kun yritän korjata niin tulee jotain koodisuttua :-D Tsekkaan sen kun menen koneelle, kännykällä tämä päivitys on ihan tuskaa muutenkin...
 
  • Tykkää
Reactions: Jasmina20
Huh pitkästä aikaa eksyin tänne, kai sitten alkaa raskausajat olla entistä elämää ihan omassa päässäni snifff

Onnea @Jasmina20 ♥

@MyMa sulle tulin vaan huutelemaan, että eikö teillä oteta streptoa ennen synnytystä? Mulla HUS synnäreillä otettu kun mennyt sinne ekaa kertaa. Eli kun vedet meni ja menin tarkastukselle 12h päästä ekasta. Tokasta kun meni vedet rv35 niin ja jäin osastolle niin siellä muistaakseni.
Mutta siis mitä yritän sanoa, että se tulos voi kuulemma muuttua aika nopeastikin, eli jos vielä kestää synnytyksen alkuun niin voi muuttua, turhaa olisi sitten ottaa ab ja mahdollisesti sitä kautta unohtaa jotain toiveitaan synnytykseen liittyen! Kannattaa kysyä ainakin tai jopa yrittää vaatia uusi testi kun synnytys alkanut. Tsemppiä loppumetreille ♥
 
@Mandala kiitos tsempeistä! Taysissa ei saa pikatestiä. Sehän tässä onkin mälsää että voi olla että tilanne olisi jo muuttunut tällä välin... Tää lukee ihan Taysin nettisivuillakin että mahdollisuutta uusintatestiin ei ole niinkuin HUS alueella on, vähän harmi homma.
 
Hei moi kaikille! En tiedä muistaako mua tääl kukaan mut olin syksyn 2018-kevään 2019 tuolla ivf-hoitoihin joutuvien ketjussa. Mehän raskauduttiin toukokuussa 2019 kolmannesta icsistä. Ja saatiin suloiset kaksoset tammikuussa 2020. Elämä ollut aika hulinaa jo raskausaika ylimääräsen seurannan takia ja sit tää tuplavauva-arki. Raskasta. Mut ihanaa. On ihana lukea kuinka monta tuttua nimimerkkiä täältäkin listalta löytyy. Onnea tuhannesti teille kaikille
 
@millionnea minä muistan! Sun nickin kuvana oli joku hevonen eikös vaan :-D On tosiaan ihana kuulla "vanhoista tutuista" edes joskus, kiva että teilläkin menee hyvin. Kaksosten kanssa on varmaan huh kädet täynnä työtä!

Meille syntyi ihana pieni poika tiistaina aamuyöllä 40+4 ♥ Synnytys meni tosi hyvin. Erityisesti kiitos kuuluu mahtavalle kätilölle joka otti kaikki toiveeni huomioon ja vaikka läheskään kaikki ei toteutunut olosuhteista johtuen (en päässyt ammeeseen kun vauvan sykkeessä oli häiriöitä, samasta syystä piti lopuksi ponnistaa puoli-istuvassa) niin tunsin tulleeni kuulluksi. Lisäksi olin tosi iloinen että sain olla toiveeni mukaisesti kotona mahd pitkään (sairaalaan siirryin 2,5h ennen syntymää) ja mahdollisimman lääkkeettömän synnytyksen (ilokaasu). Mies oli mukana ja oli huikea tsemppi koko ajan. Nyt kotona ollaan harjoiteltu neljän hengen perheen elämää, eka yö kotona oli karmeaa kaaosta kun vauva valvoi, maito nousi ja itkin koko yön hormonipäissäni. Nyt jo helpottaa ja isovelikin on ihan hulluna vauvaan.

Voi kun täällä kirjoitteltaisiin aktiivisemmin, olisi tosi kiva kuulla muidenkin odottajien juttuja. Josko tämä tästä jossain vaiheessa vilkastuu. Ihanaa syksyä kaikille ♥

MyMa ja poitsu 4 pvä
 
Onnea @MyMa !❤
Itse varmaan nyt vetäydyn taka vasemmalle. Meillä lapsiluku täynnä ja hirveän harvoin tulee tänne enää eksyttyä kun muissa somekanavissa tulee kirjoiteltua aktiivisemmin.
Pikaiset kuulumiset viellä. Tyttö tänään tasan kolmeviikkoa ja hyvin on mennyt. Alussa ehkä 1-1,5vkoa oli aikamoinen babyblues ja kaikki tuntui kauhean mustalta ja tuntui että olen yksin vaikka sitä en ollut vaan mies auttoi minkä kerkesi ja esikoinenkin otti vauvan niin hyvin vaataan, mutta minkäs sitä mielellensä mahtoi. Nyt kuitenkin mennyt jo ohi. Oli aika omituista aikaa kun en tunnistanut itseäni tuosta yhtään, normaalisti olen todella iloinen ja energinen persoona.
Pullosta syö korviketta ja paino nousee hyvin. Yöt menee vaihtelevasti, välillä enemmän valvoen. Keskimäärin herää 3-3,5h välein ja nukkuu samantien uudestaan ellei tee kakkoja. Kahden viikon päästä nimiäiset, jos korona sallii.
Hyvää jatkoa kaikille ja tsemppiä eri vaiheisiin. Ja eihän sitä ikinä tiedä vaikka tänne vielä palaisi, mutta tällähetkellä kyllä tuntuu meistä molemmista että lapset oli tässä. ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Puhalluskukka
@MyMa suuret onnittelut pojasta! ❤

Aika on mennyt ihan siivillä vauvan kanssa. Nyt jo 2kk takana ja tyttö kasvaa kovaa vauhtia. Alkuun oli aikamoisia vatsavaivoja, mutta ahkeralla hieronnalla, relatipoilla ja röyhtäyttämisellä saatiin tilanne hallintaan. Täällä nukuttiin viikonloppuna 9h putkeen. Vauva siis nukkuu noin 5-6h pidemmän pätkän ja herää sen jälkeen syömään ja jatkaa unia. Päivällä se kostautuu, eikä millään malttaisi nukkua. Vaunuissa ulkona pari tuntia ja loppu päivä vartin nokosilla rinnalla. Toisekseen vauva olisi vain sylissä. Pienen hetken viihtyy leikkimatolla, muuten vain sylissä. Nyt ollaan siis käytetty kantoliinaa ja se onkin oikein pelastus hänen kanssaan. Alkuun olin tosi masentunut ja itkin yhtä paljon vauvan kanssa. Nyt taitaa hormonit tasottua ja tuntuu taas olo paremmalta. Kyllä se tästä. Mitä kaikille kuuluu?
 
  • Tykkää
Reactions: Ellinoora38

Yhteistyössä