~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@Mandala Me asutaan Heinolassa, ei täällä varmaan ainakaan pk-seutua kovemmat maksut voi olla. Katoin Kelan laskurilla jonkun arvion kotihoidontuesta ja saan ehkä noin 400€, että ei sillä kyllä juhlita kun on maksettavana opinto- ja asuntolaina ja vielä hoitoja varten otettu joustoluotto. Asuntolainasta saa sentään varmaan lyhennysvapaata (tosin eihän sekään ilmaista ole).

Mutta ehkä me sentään noista hoitomaksuista selvitään kun on lapsilisä apuna. Kivahan sekin olisi säästää lapselle, mutta elämiseen se raha meni omillakin vanhemmilla.
 
Onnea @nyuu ja @Jantzu ! <3

Mä olen paljon pähkäillyt kans talousasioita viime aikoina, sillä äitiys- ja vanhempainvapaarahat ei tule olemaan isoja. Nykyisessä asunnossa asuessa nekin tosin riittäisi ihan hyvin, mutta meillä on tosiaan vuokrasopimus päättymässä tämän vuoden jälkeen. Vähän on vielä avoinna, voiko sopimukselle tulla jatkoa. Ollaan katseltu omistusasuntoa ja sama miten päin tätä laskee, niin asumiskulut tulee nousemaan ainakin 250 euroa per nokka nykyisestä. Ajattelin, että laittaisin veronpalautukset ja lomarahat säästöön vapaita varten, ja jos vaan pystyn, niin sen päällekin jotain. Olis sitten mahdollisia lainanlyhennyksiä varten extraa.

Eilen oli sokerirasitus ja huh, ei ainakaan tällä erää mitään pelättävää radin suhteen. Oli oikein nätit arvot. Mulla noita riskitekijöitä on pari kappaletta, joten toivotaan, ettei aktivoidu sitten myöhemmin.

Otettiin tulevalle lapselle nyt sitten sairaus- ja tapaturmavakuutus myös. Jonkin verran pohdittiin, mahtaako olla tarpeellinen, mutta suoraan sanottuna täällä pääkaupunkiseudulla on nämä julkisen puolen terveyspuolen jutut vaikuttaneet perin sekavilta, joten otettiin nyt sitten varmuuden vuoksi. Voihan sen myöhemmin muuttaa pelkäksi tapaturmavakuutukseksi, jos siltä tuntuu. Kerroin myös ivf-taustasta ja luovuttajasta, mutta ainakaan LähiTapiolalla (mistä tämä vakuutus otettiin ja missä meillä on muutkin vakuutukset) ei näillä asioilla ollut merkitystä.
 
  • Tykkää
Reactions: Jantzu
Vähän on kestänyt, on ollut niin ihanaa tässä vauvakuplassa ja sitten kännykkä vaihtui, niin on muutenkin ollut somessa pyöriminen aika vähäistä. Läppäriäkääm en oo saanut käynnistettyä koko aikana. :’) nyt ajattelin että voisin yrittää kirjoittaa synnytyksestä tänne jotain, kun mies makoilee tytön kanssa sohvalla ja ite otan ilmakylpyä sängyllä :’D

eli supistukset alkoi säännöllisesti karkauspäivänä. Käytiin vielä anopin luona sen synttäreillä, ja yritin miehelle vaan vihjailla että eikö voitais mennä kotiin, kun olo on jo aika tukala ja supistuksia tulee viiden minsan välein. Tää oli joskus kahden aikaan iltapäivällä. Ekan kerran soitettiin sairaalaan viideltä, että mitä tehdään, kun supistukset oli tosi säännölliset ja kipeät ja tulivat siinä 2-5min välein. Käskivät vielä odotella ja se oli ihan hyväkin, mies lähti hakemaan meille mäkkäristä ruokaa ja ite aloin valkkaamaan jotain leffaa mitä voisimme katsoa ajankuluksi.

siinä sitten iltaa kohden kivut yltyi, menin käymään suihkussa yhdeksän aikaan ja siinä suihkutellessani sitten vedet meni! Soitto sairaalaan ja sanottiin että nyt kannattaa lähteä, ja ajeltiin Jorviin! Oli muuten hyvä ajoitus, sillä ehdin olla hetken käyrillä kun alkoi oksettamaan (klo oli jotain 22-23 tässä välissä), ja mun kunto romahti siinä sitten. Olin toivonut ammetta kivunlievitykseen, ja sen sainkin, mutta ei siitä ollut mitään hyötyä. Oksensin vaan ihan solkenaan ja se ammeessa kölliminen oli vaan hankalaa kun yökkäili ja yritti osua siihen kapeaan oksupussiin :’)

vaihdettiin sitten aika nopeasti kuivalle maalle ja sain ilokaasun ja jumppapallon käyttöön. Ilokaasu oli ihan turhaa, olo vaan paheni. Tens-laite teki myös supistukset vaan kipeämmiksi! Olihan se aika ”kaunista” kun itse kauheana mursuna siinä pompin jumppapallolla ja oksentelin :D aloin jo kuivumaan ja piti alkaa nesteytys, ja sain sitten kipupiikin ja rauhoittavia, että saisi nukuttua. Tää oli aika ihanaa, sain tosiaan parintunnin unet ja supistuskivut helpotti (mutta oksentelu jatkui läpi aamuyön).Vaikka toivoin kevytlääkkeistä/lääkkeetöntä synnytystä, niin kyllä mä epiduraalia kerjäsin heti kun se vaaan oli mahdollista! Ja se oli pelastus! Olo helpotti heti ja oksentelu loppui. Tää oli joskus aamuyöstä, ehkä kuuden aikaan. Sitten me odoteltiin ja ihmeteltiin siellä miehen kanssa, oli oikeastaan mukavaakin kölliä ja ihmetellä ja jännittää pienen syntymää.Yhden aikaan sitten iltapäivällä tuli tarve ponnistaa. Ponnistusvaihe alkoi hyvin ja homma sujui, kunnes meidän aktiivivauva päätti kääntää päätään! Ponnistusvaihe kesti kaikenkaikkiaan puolitoista tuntia, ja jouduttiin tekemään eppari sekä auttamaan imukupilla. Oli kyllä aika hurja olo ja tuntui että kuolen, kun vauva ei vaan lähtenyt liikkumaan eteenpäin. Mies ja kätilöt kehui kuinka hiukset näkyy ja kohta tulee, mutta aina sitä vaan vauva imeytyi takaisin päin! Vauvakin kuulemma itte potki kovasti että pääsisi pois :’)

vauva syntyi sitten puolentoista tunnin päkertämisen jälkeen ja imukupin avustuksella. Ahdinko oli vauvallekin ehtinyt tulemaan ja vauva vietiin elpymään hetkeksi. Sillä välin istukka ei meinannut syntyä ja melkein tunnin sitäkin sai synnytellä. Epparihaavan ompelu oli kans kivukas homma, koska puudutuksen teho oli ehtinyt jo laskemaan. Mutta siinä vaiheessa vauva olikin jo mun sylissä ja oltiin niin onnellisia! Meidän täydellinen prinsessa! Joka tarras heti tissistä kiinni kun pääsi mun rinnalle, ihan kuin vanha tekijä :D imetys on muutenkin sujunut erinomaisesti, mikä ollut itelle tosi ihana ja iso asia. Muutenkin koko synnytyskin kaikessa kauheudessaan oli tosi eheyttävä kokemus. Kuulostaa varmaan klisheeltä, mutta kun kroppa on pettänyt niin pahasti, niin se että sain synnyttää mun lapsen ja imettää häntä on ollut mulle sellaisia korjaavia toimenpiteitä. :) ja henkilökunta Jorvissa oli aivan ihanaa!Ei mitään pahaa sanottavaa ja oli olo että meistä todella pidetään huolta <3

Tässä tällainen tiivistelmä! Tää uus alusta on niin kamala ja sit vielä uus kännykkä päälle ni kirjoitusvirheiden määrä on varmaan järjetön, mutta toivottavasti saa selvää!

joko @Aislinn83 on monistunut? :)
 
Ihanaa kuulla @nyuu että siellä on kaikki hyvin ja että synnytys ja imetyksen hyvä alku oli sulle eheyttävä kokemus. Itsekin niin toivoin sellaista eheyttävää kokemusta kaiken jälkeen.
Kova pala se oli kun kroppa taas kerran petti eikä synnytys vaan käynnistynyt kaikista yrityksistä huolimatta. Trauma siitä(kin) jäi. Ja vielä kun joutui taistelemaan aika paljon imetyksen kanssa. Onneksi imetys nyt sujuu jo hyvin ja pääasia tietenkin on että pieni, joka täyttää tänään jo kuukauden (!), syntyi terveenä. Paljon onnea teille vielä, nauttikaa tytöstä ja vauvakuplasta! ❤
 
@Sukkis juu ois sullekin eheyttävää kokemusta toivonut! :( miten, käytiinkö teillä synnytystä sit läpi sairaalassa ollenkaan? Saitko jälkikäteen mitään tukea? Multa kysyttiin joo mutta eipä se keskustelu kauheen pitkä ollut, varsinkaan kun mulla ei ollut mitään negatiivista sairaalalle.
 
@Sukkis juu ois sullekin eheyttävää kokemusta toivonut! miten, käytiinkö teillä synnytystä sit läpi sairaalassa ollenkaan? Saitko jälkikäteen mitään tukea? Multa kysyttiin joo mutta eipä se keskustelu kauheen pitkä ollut, varsinkaan kun mulla ei ollut mitään negatiivista sairaalalle.
Toivoin kyllä niin että olisin saanut kokea hyvin sujuneen alatiesynnytyksen. On tosi kova paikka kun keho, johon on aina aikaisemmin pystynyt luottamaan, toistamiseen pettää. Ja vielä tällaisessa asiassa. Ei synnytyksestä keskusteltu sairaalassa muuta kun että yksi kätilö pyysi antamaan arvosanan synnytyskokemukselle. Perustelin miksi annoin melko alhaisen numeron mutta ei edes sen jälkeen tarjottu tilaisuutta keskustella asiasta
 
Oon vähän unohtanut miettiä vakuutusjuttuja, mutta en kyllä usko että otetaan. Laskeskelin, että meidän kahden koiran vakuutuksiin on mennyt joku 2600€ (luultavasti enemmän, en jaksanut tarkistaa vuosimaksun suuruutta) ja takaisin on saatu ehkä 900€.

Nilkoista on jo pidempään huomannut, että on turvotusta kun luut on jotenkin hävinneet nökyvistä. Mietin pitäisikö tukisukkia harkita kun on suonikohjut jo ennestäänkin, mutta googlailin vähän millaisia olisi tarjolla enkä sitten jaksanut enää miettiä asiaa kun oli niin paljon erilaisia. Ilmeisesti pitäisi olla vähintään reisipituiset, mutta inhoan sukkahousuja ja epäilen pysyiskö stayupit päällä - plus miten kuumat ne olisivat töissä.

Milloinkohan muuten kannattaisi ottaa sormus pois? En tosiaan ole käsissä huomannut vielä turvotusta. Viime yönä näin unta, että neuvolassa olisi rv22 sellainen käynti, jossa puhutaan vain sormuksen pois ottamisesta. :DOlikohan tämä nyt joku alitajuinen vinkki itselle, että voisi jo harkita siitä luopumista?

20+1
 
@nyuu, kiitos synnytyskertomuksen jakamisesta ja ihanaa kupla-aikaa teille!

@Silmu75, mä en tässä raskaudessa ole joutunut ottamaan sormuksia pois, aiemmissa kyllä. Olen laittanut sitten ketjuun kaulallle roikkumaan.

Mulla on ihan kauhee olo. Lupasin miehelle, että yritetään pariterapiaa ja en hae avioeroa ainakaan vuoteen. Olemme käyneet pari kertaa terapiassa ja niinhän siinä kävi, että juhlapuheet ja teot ovat kaksi eri asiaa. Osaamme kyllä puhua ja luvata maat ja taivaat, mutta mitään ei tapahdu! Olen niin pettynyt, jos tämäkin liitto päättyy avioeroon. Isojen lasten isästä erosin kuopuksen ollessa vuoden :( Oli tosi raskasta aikaa, ja en kaipaisi uusintaa.

Kirsi ja rv 33+1
 
vierailija aislinn83
Pikainen vastaus, vauva maailmassa, hän syntyi su-ma välisenä yönä klo. 1.40 ja painoi 3600g ja 52cm pitkä. Vauva on ihana ja kotiuduttukin ollaan, ainoastaan vähän masuvaivoja on mutta niitä kai on kaikilla pienillä vauvoilla ehkä enemmän tai vähemmän.
Voisin huomenna yrittää koneelta kirjoittaa myös synnytyskertomuksen, @nyuu minulla myös imukuppisynnytys, vauvan pää vinossa ja samat sanat kuulin ettö hiukset näkyy mutta ei siinä se silti meni aina vähän takaisin. :D
 
Moi taas pienen tauon jälkeen. Ihania vauva- ja ultrauutisia täällä. Itse taisin viimeksi kirjoitella nt-ultran jälkeen. Meilläkin seulat oli normaalit. Kylläpä aika rientää. Mulla oli tällä viikolla toinen neuvola. Kuunneltiin sydänäänet ja niin hurjaa, miten sitä on nyt jo täynnä tunnetta pikkuista kohtaan, että kyyneleet vaan valui. Melkein nolotti, mutta neuvolan täti vaan naureskeli, että ne on ne hormonit, kun saa vesiputoukset auki sekunnissa. Oli niin ihanaa, että en malta odottaa kahden viikon päästä olevaa neuvolalääkäriä, jos silloin ultrataan. Nyt olen uskaltautunut tekemään ekat hankinnatkin. Kaikki second handia, mutta niin siistejä ja söpöjä pikkuvaatteita, jotka menee kummalle tahansa. Aion olla tässä suhteessa taloudellinen ja hankkia mahdollisimman paljon kierrätettynä. Syyskuisten Facebook-ryhmässä sain ultrakuvista asiantuntijoiden arvauksia, että poika olisi tulossa. Saapa nähdä . Nyt on pahoinvointi jäänyt taakse ja olen aivan kuin eri ihminen. Tunnen itseni paljon kauniimmaksi ja puuhastelen kotona kaikenlaista. Tykkään tästä vaiheesta kovasti :LOL:Kipujaan ei ole nyt ollut paitsi nukkuessa. Onko kellään vinkkejä kyljellään nukkumiseen, miten lonkkakivut sais pidettyä poissa? Mulla alkaa aina jomottaa ja pitää kääntyä toiselle kyljelle vähän väliä.

Perhanan korona teki nyt sen, että me ei miehen kanssa nähdä varmaan ennen kesää :mad:Hän asuu eri Euroopan maassa ja nyt jää kyllä lennot lentämättä, mitä tässä on ollut kevääksi suunnitteilla/ostettuna. No terveys etusijalla ja ollaan siitä tietysti samaa mieltä. Onneksi synnytys ei ole vielä nurkan takana mutta rakenneultraan menen yksin. Tosin HUS kielsi muutenkin puolisoiden mukaan ottamisen eli sinänsä kaikki menee sinne nyt toistaiseksi yksin. Töistä sain käskyn olla mahd paljon etätöissä, mikä on ihan mahtavaa tässä tilanteessa. Jos pystyis välttämään sen pirulaisen.

@Wintersun Millaosia sun selkävaivat on? Mullakin vöhän selkä väsyy mutta istuessa. Tulee selän lihakset kipeäksi ja tuntuu, että pitää venytella kokoajan. En joudu pitkiä aikoja seisomaan, niin en tiedä mitä se sitten saisi aikaan.

@Silmu75 Pitäisi kans vakuutus- ja vaunuasioita miettiä. Mulla koiran vakuutus on joka vuosi maksanut itsensä takaisin kun on kynsiä katkennut ym pikkuvaivaa ollut säännöllisesti. Mulla vahvarakenteinen koira niin tuntuu, että se toheloi varsinkin metsässä aina jotakin. Vaunut taas pohdituttaa kun muutetaan vauvan ja koiran kanssa miehen kotimaahan varmaan ens vuoden alusta ja siellä ei lunta ole. Ens talvesta taas ei tiedä millainen on täällä, joten pitäisi osata päättää millaiset hankkii. Vaihtoehtoja on niin paljon ja en tiedä vaunuista mitään. Täytyy ottaa työn alle tässä hiljalleen ja tutkia ja käydä ihmettelemässä kaupoissa.

Rahahommat täälläkin mietityttää. Tulen saamaan kyllä hyvää äitiysrahaa (vai mikä se onkaan) ja olen säästänyt jo hyvän aikaa palkasta, mutta se kotihoidontuki. En aio palata töihin heti vaan haluaisin näin ainutkertaisessa tilanteessa olla hoitovapaalla. Pitäisi myös päättää, että myynkö asuntoni täällä vai laitanko vuokralle vai mitä teen. olisi jotenkin turvallisempi olo kun tietäisi, että täällä on koti johon palata, jos tulee tarve. Maan vaihdon takia tulee valtavasti suuria asioita eteen samaan aikaan.

Tulipas pitkä avautuminen mutta vaikka paljon onkin mielessä isoja asioita, niin kaiken kaikkiaan täällä voidaan oikein hyvin ja otetaan edelleen rennosti. Tänään 15+3

Mukavaa viikonloppua!! :)
 
Viimeksi muokattu:
@Ellinoora38 Onpa sulla paljon elämänmuutoksia tiedossa! Mulle jo pelkässä raskaudessa on tarpeeksi mullistusta.

Mullakin on jo vähän vatsa kasvanut, oon yrittänyt sitä eri vaatteissa esitellä miehelle että kato nyt, eikö ole isompi? Eilen saunassa se sitten yhtäkkiä huomautti, että no on kyllä kasvanut! Mahdun kyllä vielä vaatteisiini, mutta saa nähdä miten kauan.

Mä oon vähän jännittänyt, että jos täälläkään ei saa koronan takia ottaa miestä mukaan rakenneultraan, mutten löytänyt sairaalan sivuilta mitään sellaista ohjeistusta. Mieshän joutuu lähtemään sinne kesken työpäivän, että on kyllä sitten kiva jos ovella käännytetään pois... Ja kyllä mä nyt haluaisin miehen sinne henkiseksi tueksi ja jos onkin jotain erikoista, niin kuulemaan sen kätilöltä eikä sitten jotain mun tulkintaa asiasta.

20+4
 
  • Tykkää
Reactions: Ellinoora38
@Ellinoora38 Onpa sulla paljon elämänmuutoksia tiedossa! Mulle jo pelkässä raskaudessa on tarpeeksi mullistusta.

Mullakin on jo vähän vatsa kasvanut, oon yrittänyt sitä eri vaatteissa esitellä miehelle että kato nyt, eikö ole isompi? Eilen saunassa se sitten yhtäkkiä huomautti, että no on kyllä kasvanut! Mahdun kyllä vielä vaatteisiini, mutta saa nähdä miten kauan.

Mä oon vähän jännittänyt, että jos täälläkään ei saa koronan takia ottaa miestä mukaan rakenneultraan, mutten löytänyt sairaalan sivuilta mitään sellaista ohjeistusta. Mieshän joutuu lähtemään sinne kesken työpäivän, että on kyllä sitten kiva jos ovella käännytetään pois... Ja kyllä mä nyt haluaisin miehen sinne henkiseksi tueksi ja jos onkin jotain erikoista, niin kuulemaan sen kätilöltä eikä sitten jotain mun tulkintaa asiasta.

20+4
@Silmu75 Milloin sulla onkaan rakenneultra? Onko jo ensi viikolla? Mulla vasta 17.4 joten täytyy vaan toivoa, että on terveenä ja pääsee sinne edes itse paikalle:ROFLMAO:
 
Haikara matkalla

nimim....hoito......monesko tulossa


Nonnakka ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 1.3.2020
Karhurouvanen ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen... 26.4.2020
kirsillevauva ... luovutetut munasolut, 2.PAS ... neljäs ... 30.4.2020
miumiu_82 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... ??.4.2020
rouvaNiisku ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 7.5.2020
Aallotar19... enkelipoika rv 27...IVF/lahjasolut....20.5.2020
Pupuna112 1. IVF.....ensimmäinen.... 25.6.2020
Silmu75 ...1.IVF 1.PAS (lahjamunasolut)...ensimmäinen... 30.7.2020

Puhalluskukka......1. ivf..........kolmas.....18.8.2020
Ensikatse...1 ivf...... kolmas......24.8.2020
Seesam78... 1.IVF (lahjamunasolut)..... ensimmäinen.....30.8
Ellinoora38....2.ivf......ensimmäinen...............2.9.2020
Kiia-s..... 2 ivf/1 pas......toinen......2.9.2020
Wintersun......1.ICSI, tuoresiirto.....9.9.2020
Jasmina20..................toinen....27.9.20
MYMA................2 IVF.............toinen......8.10.2020


Tulevat tapahtumat

kirsillevauva:
3.4 sairaalakontrolli radin takia
14.4 neuvola

Pupuna112:

Karhurouvanen

Aislinn83

Ellinoora38

30.3. neuvolalääkäri

Silmu75
18.3. rakenneultra

Aallotar19

Puhalluskukka

kiia-s


Jasmina20
24.2 neuvola

Seesam78
17.4 rakenneultra

Wintersun


Maaliin päässeet
SalamaT
... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 41+3 ... 20.6.2019
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI/3.PAS ... kolmas ... 39+0 ... 7.7.2019
MaiMei ... 4. IVF/1. PAS... toinen ... 39+6 ... 23.7.2019
Katti75 ... 3.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 29.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/4.PAS ... ensimmäinen ... 42+1 ... 4.8.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 6.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2.PAS ... toinen ... 38+1 ... 16.9.2019
Ramiina ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 39+1 ... 23.9.2019
Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 41+6... 11.10.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... 39+4.....23.11
Rusakkonen ... 6. IVF ... ensimmäinen ... enkelipoika 36+1 ... 01.12.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ... 19.12.2019

shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen ...29.1.2020
Sukkis ... 1.PAS (luovutettu munasolu + siittiöt) ... 40+6, 12.2.2020
Iid@ ... 1.lahjasoluhoito ... toinen ... 40+0, 10.2.2020
Jantzu ... 5.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 39+5, 8.2
nyuu ... 2.lahjasoluhoito/1.PAS ... ensimmäinen ... 40+2, 1.3
Aislinn83………2. IVF...…...ensimmäinen.....41+0, 2.3



************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnö
 
Minulla on teknisiä ongelmia tietokoneen kanssa, kun hankittiin uusi läppäri. Tässä ei ole hiirtä ja en osaa oikein käyttää ilman. Unohdin, oliko @Aislinn83 tyttö vai poika? Ja muutenkin ihmiset ilmoittaa tulevia aikojana tosi vähän, olisi kiva listata niitä :)

Mutta tuhannesti onnea @Aislinn83 ja nauti vauvakuplasta :)

Otin @millionnea pois listalta, koska synnytys on ollut kuukausia sitten,eikä taida käydä enää palstalla.

Itse erosin agilitystä koronan takia ja olihan se aika tuskaa vatsan kanssa. Noudatan ohjeita ja vältän turhaa kanssakäymistä ihmisten kanssa. TYötä enää 6 päivää!!!

Täällä on upee päivänpaista. Pitää viedä koirat pitkälle lenkille myöhemmin.
 
Minulla on teknisiä ongelmia tietokoneen kanssa, kun hankittiin uusi läppäri. Tässä ei ole hiirtä ja en osaa oikein käyttää ilman. Unohdin, oliko @Aislinn83 tyttö vai poika? Ja muutenkin ihmiset ilmoittaa tulevia aikojana tosi vähän, olisi kiva listata niitä

Mutta tuhannesti onnea @Aislinn83 ja nauti vauvakuplasta

Otin @millionnea pois listalta, koska synnytys on ollut kuukausia sitten,eikä taida käydä enää palstalla.

Itse erosin agilitystä koronan takia ja olihan se aika tuskaa vatsan kanssa. Noudatan ohjeita ja vältän turhaa kanssakäymistä ihmisten kanssa. TYötä enää 6 päivää!!!

Täällä on upee päivänpaista. Pitää viedä koirat pitkälle lenkille myöhemmin.
Tsemppiä viimeisiin työpäiviin. Niin se aika meni ja loppusuora enää edessä.

Mulle voi lisätä sokerirasituskoe 9.4 ja rakenneultra 17.4.
 
@kirsillevauva Voi miten kurja kuulla, että teillä on ero edessä. Ja vielä toisen kerran sama tilanne olen tosi pahoillani. Onko sulla muuten hyvä tukiverkosto? Aiotteko kuitenkin pitää yhteishuoltajuuden?

@Wintersun selkävaivat on kyllä viheliäisiä. Mulla kans alkaa selkä heti prakata kun lantion asento kääntyy vähänkin enemmän eteen, muutenkin mulla on huono ryhti joka lähtee nimenomaan lantiosta. Kun olisi hyvät keskivartalon lihakset niin olis ihan eri tilanne, mutta kun on tämmöinen pullasorsa.. :D Suosittelen kans osteopaattia. Joku pienikin juttu saattaa pahentaa vaivaa. Lisäksi mä käytin loppuraskaudessa viimeksi semmoista SI-tukivyötä. Ei siis mitään löllönarua vaan kaupungin apuvälinelainaamosta semmoinen kunnon vehje. Se pelasti ihan kamalilta alaselkävaivoilta, suosittelen lämpimästi!

@Ellinoora38 ihana kuulla että siellä kaikki hyvin tähän saakka. Ja sullapa onkin mielenkiintoinen elämäntilanne nyt ja jatkossa! Kyllä varmasti mielessä myllerytää monet kysymykset. Mutta vaunutkin varmaan kannattaa hankkia nyt parhaan harkinnan mukaan, saahan ne sitten myytyä ja hankittua toiset jos jatkossa tarpeet muuttuu.

@Aislinn83 lämpimät onnittelut vauvasta! ♥♥ Toivottavasti vauvan masuvaivat menee pian ohi. Oot varmaan pierujumpasta kuullut?

Muakin olisi kovasti kiinnostanut miten @millionnea kaksosten synnytys meni,mutta on tainnut poistua palstalta. Jossain vaiheessa kertoi olevansa fb-vauvaryhmässä aktiivisempi. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin.

Kukas nyt kysyikään nukkumisasentoon helpostusta.. mua on auttanut sekä raskausaikana että muutenkin tukeva tyyny polvien välissä kyljellään nukkuessa, ja polvitaipeiden alla selällä maatessa. Itellä toimii semmoinen melko jäykkä memory foam-tyyny (jostain jyskistä 30e joskus ostanut,mutta pään alla en siitä tykännytkään). Jotenkin tuo tilaa alaselän nikamien väliin tms, selitti fyssari joskus

Mitäs @Jasmina20 kuuluu?

Itsellä kaikki ihan ok. Pari vkoa np-ultraan. Flunssat perheessä ja omat ajoittaiset päänsäryt vie järjen, en vaan jaksa enää kun aina on joku kipeänä. Sain esikoisen raskaudessa 4 kertaa aurallisen migreenin, ja nyt viikko sitten ekan kerran tässä raskaudessa.

Meillä myös tuli käsky etätöihin, tosin huomenna oon esikoisen kanssa muutenkin kotona. Yhtään flunssaisena ei saa päivökotiin mennä ja nyt poika on vähän yskinyt, joten kotiin on jäätävä.

Mitään erityisiä oloja ei kauheasti ole. Maha alkaa vähän pullottaa, stretch-vyötäröiset housut vielä menee. Kohtu alkaa tuntua kiinteämmältä päällekin päin. Ajoittain tulee pahoinvoinnin aaltoja, mutta pahin taitaa olla takana.

MyMa niskapoimu-ultra 27.3.

MyMa 10+2
 
@Wintersun mulla ollut selkävaivoja myös raskauksissa. Tyyny jalkojen välissä just hyvä. Fyssarin ohje oli et laita tuoli sun eteen ja mene selinmakuulle. Sit nostat jalat tuolille ja makoilet siinä. Se rentouttaa selän ja mulla auttaa kyllä pahimpiin särkyihin. Nyt käytiin ostaan myös uus petari, koska sänky oli liian pehmee ja heräilin öisin siihen särkyyn . Auttoi on hyvä nukkua eikä satu. Tukivyö vois olla sulla töissä hyvä myös. Edellisessä raskaudessa jouduin sairaalaan viikolla 26 kun olin kontannut melkein kaks viikkoo et pääsin edes vessaan. Hermo meni selästä niin pahasti jumiin ja se oli niin tuskaa. Eli mee ihmeessä fyssarille ennekuin tilanne menee mahdottomaksi.

@Ellinoora38 toivottavasti tää koronatilanne helpottais nyt pian. Kiva kun pahoinvointi on helpottanut ja olo on hyvä :)

@kirsillevauva voi onpa surullinen tilanne siellä. Raskaita päätöksiä teillä edessä. Voimia kovasti <3

@Silmu75 nyt sit tuli pieneltä kunnon monotusta, ihanaa <3 Mäkin käyn siinä Päijät-Hämeessä, eikä ainakaa vielä tullut infoo munkaan korviin mistään rajotuksista.

Mulla on edelleen ajoittaista pahaa oloa, mut oksentaa ei oo tarvinnut hetkeen. Olo on hieman kyllä pirteempi ja parempi. Mulla oli edellisessä raskaudessa raskaushepatoosi ja nyt sit sitä seurataan jossain vaiheessa ettei tuu tässäkin. Iho on hieman kutissut mut taitaa olla vain kuiva. Pitää seurata tilannetta. Liikkeet tuntuu kunnolla päivittäin mut ulospäin ei kyllä vielä. Nyt on 17+6.

Mulle vois lisätä rakenneultra 1.4
 
@MyMa, en tarkoittanut, että varmasti erotaan. Olen luvannut miehelle, että käydään pariterapiassa ja yritetään ainakin vuosi :) En mä pärjäisikään vauvan ja kahden koiran kanssa yksin... Ja toisekseen haluan, että vauva ja mies saavat tutustua rauhassa toisiinsa. Kyllä me edelleen toisiamme rakastetaan, ja yritetään :)

Päivitän ip ja vastailen muiden kommentteihin ajan kanssa :)

Kirsi ja rv 33+4
 

Yhteistyössä