~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@Silmu75 se nyt on hyvä merkki kun vuoto on pois ja sulla on viikkojakin sen verran että, ne oireet voi kadota senkin puolesta. Oliko sulla maanantaina ultra?
Joo, maanantaille oli jo aiemmin varattu nt-ultra. Tarkoitus oli mennä yhdessä miehen kanssa, mutta täytyy nyt kysyä haluaako se lähteä (joutuu siis ottamaan puolet työpäivästä vapaaksi jos lähtee) kun hyvinkin saattaa olla huonoja uutisia luvassa. Tavallaan menisin ehkä mieluummin yksin, mutta jos nyt ihme tapahtuu ja vauva onkin vielä elossa, niin sitten harmittaa ettei mies taaskaan päässyt näkemään sitä. Täytyy ehkä nyt vähän katsoa miten asiat etenee tässä loppuviikon aikana.
 
@Silmu75 eiköhän kaikki oo hyvin. Omissa keskenmenoissa vuoto runsastui vaan kokoajan. Jos se oli pientä ja tuli ja meni niin eiköhän oo vaan sitä samaa mitä itse kullakin :) ja kuten ylempänä sanottiin niin noilla viikoillahan useilla oireet helpottaa! Tsemppiä maanantain ultraan! Uskon että pääsette ihastelemaan teidän pienokaista siellä:love:
 
Mun mielestä oli ehkä jotain pieniä rintatuntemuksia tuossa työpäivän aikana, mutta alan jo epäillä että kuvittelen vaan. Alavatsassa se sellainen painon tai kireyden tunne, joka on ollut tässä matkan varrella useasti. Jos sekin nyt olis raskausoire eikä mitään keskenmenoa ennakoivaa.

@Wintersun Mullakin oli alkuvaiheessa välillä sellaista veristä limaista vuotoa (pari kertaa tuli jotain rihmojakin, mietin jo tuliko alkio ulos), välillä aavistus ihan kirkasta verta pyyhkiessä ja kerran koko side enimmäkseen vetisessä mutta hieman verisessäkin vuodossa. Tsemppiä, luultavasti on ihan harmitonta!
 
@Rusakkonen , olet oikeassa siinä että kohtukuolemista lopulta tiedetään aika vähän. Kätkytkuolematkin ovat jonkinlainen mysteeri, mutta niistäkin on enemmän tietoa, ainakin riskitekijöistä. Tuskin asiaa olisi muuttanut, vaikka olisi silloin edeltävästi ultrattukin, kaikkihan on voinut olla ihan kunnossa siihen pisteeseen saakka kun elämä jostain tuntemattomaksi jäävästä syystä sitten päättyi. Minusta on ihanaa, että jaksatte mennä eteenpäin, vaikka varmasti ikävänne poikaanne kohtaan on pohjaton. Hän on kuitenkin sydämissänne ja on hienoa, että voitte ammentaa voimaa jälleennäkemisen toivosta. Toivotaan, että kun olette valmiita, pikkusisarus saa pian alkunsa.
 
@Rusakkonen olette olleet ajatuksissa. Toivottavasti olette saaneet apua ja tukea juuri siten kuin on tarvis. Ja varmasti tapaatte poikanne kanssa vielä. Sitä ennen kuitenkin toivon että pieni sisarus hänelle syntyisi. <3

Minä jäin nyt mammalomalle, on aika uskomaton fiilis. Vähän pelonsekainenkin, mitä jos tapahtuu jotain, mitä jos synnytyksessä tapahtuu jotain. Mutta yritän pysyä rauhallisena ja nauttia tästä ajasta vielä ennenkuin toivottavasti jos luoja suo elämä tulee muuttumaan. Vauva molskii ja liikkuu pitkin päivää hyvin, iltaisin on kauhea rumba. Myös hänen hikkaavan tunnen toisinaan.

pitäisi vastata ajan kanssa teille kaikille mutta kännykällä tää on niin ärsyttävää, joten kirjoitan vain että ihana lukea teidän kaikkien kuulumisia ja raskauksien etenemistä. :love:

aislinn & pussieläin 33+4.
 
Viimeksi muokattu:
@Silmu75 on ihan normaalia. Vaihtelee kovasti raskauden keston mukaan ja on tietty yksilöllistäkin. Välillä kuiva ku sahara ja välillä kostea ku sademetsä! Itselläni oli juurikin tuosta limakalvojen kuivuudesta johtuen ihan hiivatulehduksen tyylisiä oireita, ei ollut kuitenkaan hiivaa. Esikkoa odottaessa oli oikea hiivakierre, tässä raskaudessa ei hiivaa, mutta tuota kuivumista jossain vaiheessa.

Täällä alkaa huomenna rv 37. Tuntuu kyllä ihan hassulta, että loppusuoralla mennään. Saa nähdä, että jäänkö torstaina jo käynnistykseen vai vieläkö odotetaan. Aika jännältä tuntuu. Olen tässä laitellut viimeisiä juttuja vauvalle valmiiksi ja nyt vielä yksi pesukoneellinen pesemään pieniä vaatteita.
Rv 36+6
 
@Silmu75 mulla myös vaihteli viime raskaudessa kuivuus ja kosteus ihan ääripäästä toiseen..
@shelterme nuo viimeiset viikot on kyllä ihania, täynnä jännitystä ja odotusta milloin pieni saapuu! Nauti :love:

Tulen jo vähän tänne puolen kurkkimaan ja laittamaan jalkaa oven väliin.:ROFLMAO: tosiaan pp5 asti tullut haamua ja tänään pp9 oli räikeä plussa. Siirrettiin siis 5 päiväinen blasto 10.1 ja tiistaina verikoe ja kai sen digin voisi myös hakea. :rolleyes: Kauheen luottavainen fiilis että kaikki menee hyvin, mun tuurilla varmaan pudotaan vielä korkealta ja kovaa. :cautious: Mitä hcg arvoja blastosta olette saaneet? Ja miten tuo minun kohdalla esim lasketaan laskettu aika?!
 
  • Tykkää
Reactions: kiia-s
Paljon onnea @Jasmina20! Toivottavasti pieni on tiukasti kyydissä (y) mulla oli hCG reippaasti yli 300, kun blaston siirrosta oli 9 päivää mutta se oli vähän poikkeuksellisenkin korkea. Siirtopäivä on blaston kanssa rv 2+5 eli sulla on tänään rv 4+0 ja laskettu aika näyttäisi siten olevan 27.9. (eikä siitä muutu vaikka neuvolassa muuta väitettäisiin koska alkion ikä on tarkkaan tiedossa).
 
@shelterme Oliko sulla joku syy mahdolliseen käynnistyksen jo nyt? Itsellä huomenna 37+4 ja kovasti jo odotan, että pieni saapuisi kun olo on jo sen verran tukala ja koska olen koko ajan väsynyt kun nukkuminen on mitä on, monesti jää yöunet tosi vähäisiksi. Närästykseen sentään auttoi Rennie.

Torstaina tehtiin onnistunut(!) kääntö. En todellakaan uskonut, että onnistuisi kun pieni ollut niin pitkään perätilassa, mut lähti sit kuitenkin hyvin kääntymään. Lääkäri sai kyllä tehdä kaiken työn, pieni ei itse lähtenyt kuperkeikkaa tekemään. Käännön jälkeen seurattiin sykettä 45 min, mikä oli tosi huojentavaa kun tietenkin mua huolestutti, että jotain sattuu. Syke pysyi kuitenkin hyvänä koko ajan. Huojentavaa kuultavaa oli myös painoarvio, joka oli nyt 3078g. Eli nyt aikalailla keskikäyrällä eikä niin iso kuin pelkäsin.
Itsellä alkoi sykeseurannan lopussa ilmenemään lieviä supistuksia ja nämä jatkuivat sitten epäsäännöllisinä useamman tunnin. Pari tuntia myöhemmin kotona tuli myös menkkamaista kipua alavatsaan ja selkään, joka säteili reisiin. Mietin, että tästäkö synnytys lähteekin jo käyntiin. Kätilön ohjeen mukaisesti otin parasetamolia ja kun piikkimaton otin myös käyttöön niin kipu lähti laantumaan iltaa kohti ja supistuksetkin hävisivät. Edelleen kuitenkin ollut pientä tuntemusta alavatsassa ja kävely ollut nyt vähän haastavaa. Pieni oli tosi vaisu liikkeissään käännön jälkeen ja vielä perjantaina, joten päädyin käymään päivystyksessä pe alkuillasta. Kaikki kuitenkin hyvin, todennäköisesti tunnen liikkeet nyt vaan eri lailla kun pieni eri asennossa ja istukka on etuseinässä. Ja ehkä pienikin oli vähän shokissa käännöstä. Eilen oli onneksi vilkkaana taas.

Oli kyllä aika rankat pari päivää vaikka kääntö itsessään ei sattunut. Epämukavaa toki oli. Eilen olisi ollut isoisän hautajaiset Pohjanmaalla, mut en uskaltanut lähteä reissuun kun olisi pitänyt lähteä jo perjantaina. Surettaa, etten voinut olla läsnä. Onneksi näin hänet jouluna.

Toivottavasti pieni pysyisi nyt pää alaspäin, pitää pyytää tarkistamaan asento neuvolassa tiistaina.
 
Viimeksi muokattu:
@Pupuna112 okei eli menee yhden päivän myöhemmäksi laskettuaika kuin jos olisi viimeisistä kuukautisista laskettu siis. :)
@Ellinoora38 joo tiistai on virallinen päivä, en tiedä onko blastoilla aina ilmeisesti toi pp11 virallinen. :) Huominen matelee varmasti kun odottaa! Toivottavasti tuloksen saa samana päivänä.:love:
@Silmu75 mulla myös vaihteli viime raskaudessa kuivuus ja kosteus ihan ääripäästä toiseen..
@shelterme nuo viimeiset viikot on kyllä ihania, täynnä jännitystä ja odotusta milloin pieni saapuu! Nauti :love:

Tulen jo vähän tänne puolen kurkkimaan ja laittamaan jalkaa oven väliin.:ROFLMAO: tosiaan pp5 asti tullut haamua ja tänään pp9 oli räikeä plussa. Siirrettiin siis 5 päiväinen blasto 10.1 ja tiistaina verikoe ja kai sen digin voisi myös hakea. :rolleyes: Kauheen luottavainen fiilis että kaikki menee hyvin, mun tuurilla varmaan pudotaan vielä korkealta ja kovaa. :cautious: Mitä hcg arvoja blastosta olette saaneet? Ja miten tuo minun kohdalla esim lasketaan laskettu aika?!
Paljon onnea Jasmina:love:
Oon seuraillu miten sulla on menny,aivan mahtavaa että nyt nappas kiinni.Mulla oli hcg 240 et ei mikään hurja vielä testipäivänä.Mutta kaikki on mennyt mukavasti tähän asti.Nt ultrat ja seulat tehty ja kaikki oli hyvin niissä.
 
@Sukkis Hienoa, että kääntäminen onnistui! Mitä niistä nyt on kuullut niin vauvat ei tahdo helpolla kääntyä. Nyt toivotaan, että hän osaa majailla loppuun asti niin päin. Tsemppiä loppusuoralle!
Mulla oli kontrolliaika synnärillä ku vauvan kokoa ja lapsiveden määrää seurailtu pitkin raskautta. Nyt kävin ekaa kertaa ihan synnärillä arviossa. Tämän ajan sain pelkopolilta. Siellä lääkäri alkoi sanomaan, että mun esikoisen synnytys on ollut huomattavan nopea, ponnistusvaihekin vain 10 min. Sen itsekin tiedostin, mutta kun käynnistys kesti sen 27 h ja pitkin matkaa tuli niin kipeitä supistuksia, niin itse oon ajatellut synnytyksen kestäneen toooosi pitkään. Olin niin lopen uupunutkin lopulta. En siis ole tajunnut mistä se aika on laskettu. Tietty siitä kun he katsoo, että synnytys on aktiivisesti käynnissä. Ja se ollut huomattavan nopea! Meiltä ajaa nopeimillaan vähintään sen tunnin synnärille, helposti menee 1,5 h. On kuulemma riski, että tämä syntyisi matkalle, kun toinen tulee usein paljon nopeammin. Torstaina on määrä sopia käynnistyksen ajankohdasta, mutta toivon että kypsymistä olisi tapahtunu entisestään, niin että suostuisivat käynnistämään. Viimeksi sanoivat, että rv 38. Mikä alkaisi viikon päästä. Mutta en tiedä sitten onko se miten tiukkaa näin loppuvaiheessa onko se muutama pv myöhemmin vai aiemmin. Yritän varautua siihen, että mut passitetaan odottelemaan vielä viikonlopun yli. Toivon kuitenkin, että kun sinne nyt kerran ajelee niin saisi sitten jo nyytin kotiin. Esikoinen käynnistettiin 37+5 ja to mulla olisi 37+3. Siihen peilaten aika samoissa olisi, mutta esikoisella oli toki lääketieteellinen syy. Itse olen myös koko ajan väsynyt. Yöt nukun niin huonosti, koko ajan on epämukava olo. Kaikki asennot kolottaa johonkin päin kroppaa. Nytkin kukun taas hereillä. Muutenkin on tukala olla. Ei tahdo mitään jaksaa. Pääkopankin kannalta olisi kiva päästä jakautumaan. Kaipaan koiran kanssa lenkkeilyä, mutta enää ei pysty. Sen verran on paikat hellänä ettei siitä vaan tule enää mitään.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä