~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Mua ei oikeastaan hajut häiritse, ainoastaan hiiva on sellainen mikä haisee kohtuuttoman pitkän matkan päähän. Makuaisti on jotenkin erilainen kun mun luottoherkkuni tumma suklaa ei meinaa mennä alas. Maitosuklaa menee onneksi nyt kun se perusetova olo ehkä helpotti. Uutena oireena tässä ehkä viikon sisään on tullut lievä ummetus. :X3: Vatsa kyllä toimii, mutta vessassa menisi ikuisuus eikä mun aamuvuoropäivien minuuttiaikatauluun mahdu sellaista ohjelmanumeroa. :D Sitten jos vatsa ei toimi, niin on huono olo koko päivän. Oon vähän miettinyt pitäiskö kysäistä apteekista jotain apua tähän, en tiedä onko niillä mitään miedompaa.

@Ellinoora38 Tsemppiä tiistain ultraan! Mulla oli viikkotolkulla on/off sellaisia vaimeita menkkakipuja muistuttava tunne vatsassa, inhottavaa mutta normaalia.

Mulla tänään 11+2 ja pieni epäusko siihen voiko tuolla todella asustaa vielä joku. Eilen tein ekan pienenpienen vauvahankinnan: kaksi yötuttia. :love: Ja sitten olin taas varma, että maailmankaikkeus rankaisee tästä röyhkeydestä km:lla... Reilu viikko pitäisi sinnitellä nt-ultraan.
Mä kärsin kans pitkään ummetuksesta. Visiblin kahdesti päivässä auttoi onneksi hyvin ja lääkäri silloin asiaa kysyessäni sanoi että tarvittaessa vahvemmat aineet käyttöön (esim. Pegorion). Suosittelen kokeilemaan ainakin alkuun Visibliniä, on turha kärsiä kun apua on saatavilla.

Mulla käy jotkut hajut nenään, esim. Kaupassa jollakin oli tosi vahvaa pesuainetta ja käveli edessä ja oksennus meinasi tulla. Muutenkin kaikki hajut etoo ja koko ajan sellainen kuvottava olo, että sylki nousee suuhun.. Mutta en halua valittaa, tätähän olen odottanut. Ja kiva et on jotain konkreettista.
Tänään rv 5+3 ja viimeinen digi, näytti odotetun 3+. Nyt voin rauhoittua tämän kanssa. :love:

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja loppusuoralla oleville Tsempit!

Attachments

• Tykkää
Reactions: Ellinoora38
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Millionnea ... 3.ICSI... toinen ja kolmas (poika2010) ... 25.1.2020 x2
Sukkis ... 1.PAS (luovutettu munasolu + siittiöt) ... 6.2.2020
shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen ...10.2.2020
Jantzu ... 5.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 10.2.2020
[email protected] ... 1.lahjasoluhoito ... toinen ... 10.2.2020
nyuu ... 2.lahjasoluhoito/1.PAS ... ensimmäinen ... 27.2.2020
Nonnakka ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 1.3.2020
Aislinn83 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 2.3.2020
Karhurouvanen ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen... 26.4.2020
kirsillevauva ... luovutetut munasolut, 2.PAS ... neljäs ... 30.4.2020
miumiu_82 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... ??.4.2020
rouvaNiisku ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 7.5.2020
Aallotar19... enkelipoika rv 27...IVF/lahjasolut....20.5.2020
Pupuna112 1. IVF.....ensimmäinen.... 25.6.2020
Silmu75 ...1.IVF 1.PAS (lahjamunasolut)...ensimmäinen... 30.7.2020

Puhalluskukka......1. ivf..........kolmas.....18.8.2020
Ensikatse...1 ivf...... kolmas......24.8.2020
Seesam78... 1.IVF (lahjamunasolut)..... ensimmäinen.....30.8
Ellinoora38....2.ivf......ensimmäinen...............2.9.2020
Kiia-s..... 2 ivf/1 pas......toinen......2.9.2020

Tulevat tapahtumat :love:

kirsillevauva:
22.1.20 äitiysfyssari
11.2 neuvola
3.4 sairaalakontrolli radin takia

shelterme:

Jantzu:
8.1 synnytystapa-arvio

Pupuna112:
29.1. neuvolalääkäri
11.2 rakenneultra
3.3. kela-neuvola

Karhurouvanen:
15.1 3/4 ultra
22.1 ja 28.1 synnytysvalmennus
4.2 sokerirasitus

Aislinn83

10.1. neuvola ja isyyden tunnustaminen
21.1. synnytysvalmennus

Ellinoora38
14.1. varhaisultra
23.1. neuvola

Silmu75
20.1. nt-ultra
21.1 sokerirasitus

Aallotar19
22.1 kela-neuvola

Puhalluskukka
13.1. varhaisultra

Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 41+3 ... 20.6.2019
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI/3.PAS ... kolmas ... 39+0 ... 7.7.2019
MaiMei ... 4. IVF/1. PAS... toinen ... 39+6 ... 23.7.2019
Katti75 ... 3.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 29.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/4.PAS ... ensimmäinen ... 42+1 ... 4.8.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 6.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2.PAS ... toinen ... 38+1 ... 16.9.2019
Ramiina ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 39+1 ... 23.9.2019
Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 41+6... 11.10.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... 39+4.....23.11
Rusakkonen ... 6. IVF ... ensimmäinen ... enkelipoika 36+1 ... 01.12.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ... 19.12.2019

Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön

@Puhalluskukka, onko äitisi kuolemasta kauan?

@kiia-s ja @Ensikatse, onnea hyvistä ultrakuulumisista! Tuosta on hyvä jatkaa :)

@[email protected], ihanan pitkällä jo olet! Onko merkkejä synnytyksestä? Oletko noudattanut ruokaohjeita? Siis radin suhteen? Mulla ei ole noussut paino kuin pari kiloa, kun olen joutunut jättämään radin takia herkut pois ja annoskoot ovat pienemmät. Edellisissä raskauksissa painoa onkin tullut koko rahan edestä! No, mulla olikin sairaalloinen ylipaino ennen raskautta, ja sanottiin, ettei saisi paino nousta yhtään.

@Silmu75, onko yöksi ja päiväksi eri tutit? Kyllä mennyt oudoksi tää lastenhoito :) On unipesiä ja liikelaskentaa. Ja vauvojakaan ei saa kuulemma enää nukuttaa tissille. Uudet temput pitää vanhan opetella :)

Flunssa jo voiton puolella. En yskinyt yöllä yhtään. Miehellä oli vapaapäivä ja se oli niin reipas, käytti koirat, teki ruuan ja pesi neljä koneellista pyykkiä. Mä vain katsoin telkkaa ja yskin! Pienikin liike sattui keuhkoihin.

Kirsi ja vaavi 24+2

Ihanaa, kun tänne on tullut niin monta uutta! :love: Onneksi olkoon ja onnea matkaan!

Tänään mulla 35+5, joten LA lähenee uhkaavasti.:cautious: Olo on fyysisesti välillä aika hankala, kun on vähän kaikenlaista oiretta ja kremppaa. Liikkuminen ison mahan kanssa on kankeaa ja välillä kivuliasta, kun nivelet ei tykkää painosta. Nukkuminenkin on välillä vähän mitä sattuun ja vaikka saisi nukuttua, koko ajan väsyttää. Mutta mieli on onneksi pysynyt ihan hyvänä ja kohtalaisen rauhallisena, vaikka paljon onkin pelkoa tulevasta. Mua on tosi paljon henkisesti auttanut, kun tunteeni ja henkinen jaksaminen on hyvin huomioitu. Synnytyspelkoakin on kohdattu todella hyvin. Pääsen vielä kertaalleen pelkopolille kätilön kanssa juttelemaan ja tutustumaan synnytyssaliin.

@shelterme Pukamat on inhottava vaiva ja niitä on täälläkin. Onneksi just nyt ei oo liian kipeitä.

Tulevien viikkojen ohjelmaa:
17.1. sype-kätilö
23.1. neuvola (th+lääkäri)
5.2. äitipoli

@kirsillevauva No en tiedä mikä ero niissä tuteissa on. :LOL: Mutta puolivuotiaaksi kun suositellaan nukkumista tutin kanssa kätkytkuoleman välttämiseksi, niin mä kyllä isken tutin suuhun jo synnytyslaitoksella! Siskon 9kk vanha poika ei kyllä käytä tuttia ollenkaan, esittelivät sen niin myöhään ettei vauva enää tajunnut mikä idea siinä on kun imee eikä tule maitoa. :rolleyes:

Huuh pitää viel uudestaan tulla valittaa oloa :ninja: oon koko päivän ollu tässä sohvan nurkassa ja yrittäny jotain saaha alas, mutta kaikesta tulee huono-olo kaikki on aamun jälkeen pysyny sisällä mutta lähellä on ollu et pitää juosta vessaan :sick: epäilen jo et oisko kuitenki joku noro, mut ei muita vatsa-taudin oireita.. Niin ne raskaudet näköjään on erilaisia ei näin rajusti alkanu pahoinvoinnit viimeksi eikä missään vaiheessa tähän pisteeseen edes menny

Kävin eilen päivystyksessä, kun oli niin kummallisia pääoireita. pelkäsin raskausmyrkytystä, mutta se onneksi suljettiin pois. Sain flunssan takia saikkua maanantain ja tiistain. Olen torstaista asti ollut pois pelistä ja tuntuu ihanalta, kun mies on hoitanut yksin kodin ja koirat, käynyt myös töissä samalla <3. Inhottaa, kun yskin ja pärskin, niin virtsaa karkailee. Onneksi on fysioterapia kohta!

Outoa tämä elämä, kun lapset eivät ole enää kotona. Vanhin muutti pois maanantaina, keskimmäinen on yleensä isällään ja kuopuksen pitäisi olla meillä viikonloput, mutta nyt ollut kavereilla. Onneksi kaksi nuorinta tulee tänään kotiin! Olen katsonut telkkaa nyt torstaista asti lähes keskeytyksettä ja alkaa jo tympimään. Mitään ei voi tehdä, kun alkaa yskittään ja ottaa keuhkoihin.

@kiia-s Huh onpa hurja olo sulla siellä. Toivottavasti tänään on parempi päivä olon suhteen.

@kirsillevauva Toivottavasti sielläkin menee flunssa pian ohi. Ihana että miehesi on ollut ahkerana kotona.

Mä taas huomasin eilen että mies ärsyttää mua ihan hirveästi. Toivoin että olis menny yön aikana fiilis ohi mutta ei, edelleen se ärsyttää vaikka ei mitään erityistä/järkevää syytä siihen olekaan. Nyt mua harmittaa nämä omat tunteet kun ei huvita edes puhua miehelle.

Ultra takana ja siellä oli pieni sykkivä sydän. :love: Alkion koko vähän pienempi kuin rv 7+1 pitäisi olla, mutta tämä on ilmeisesti ihan normaalia näillä viikoilla. Uusi ultra vielä kerran yksityisellä ennen julkisen puolen nt-ultraa. Nyt tohtii soittaa neuvolaankin ja varata ajan. :)

@kirsillevauva äidin kuolemasta tulee 3 vuotta. Sai 50 vuotiaana rintasyövän ja siitä pari kk niin menehtyi :( Muistutankin tutkimaan rinnat usein ja meneen herkästi tutkimuksiin jos on jotakin poikkeavaa. Onko sulla olo yhtään helpottanut? Onneksi ei ollut raskausmyrkytys.

@Seesam78 ihania uutisia:love:

Kävin tänään ultrassa uudestaan ja pieni oli kasvanu hurjasti viime kerrasta:love:Vastasi viikkoja 8+6 niinkuin pitääkin. Näytti ihan nallekarkilta :LOL: Eli nyt sain äitiyskortin ja luvan soittaa neuvolaan:) Munasarjat oli hieman pienentyny myös, joten tukosriski enää tosi pieni. Pahoinvointi helpotti pariks päivää ja tänään palas takasin:mad: Taidan koittaa niitä pahoinvointirannekkeita jos niistä olis jotakin apua.

Kertokaa te kokeneemmat, että kannattaako aamupahoinvointia vastaan taistella vai auttaako oksentaminen? Mietin, että jos oksentaminen jää päälle kun kerran antaa periksi. Tänään oli hirveä aamu mutta en oksentanut vaan nieleskelin ja puhaltelin menemään :sick:

Onnea hyvistä ultrakuulumisista @Seesam78 ja @Puhalluskukka

Viimeksi muokattu:
Täällä on sit koko alkuraskaus sujuvasti vedetty monivitamiinia a-vitamiinilla. Soitin tänään neuvolaan ja samalla keskusteltiin nää oleellisimmat vitamiini- ja ruoka-asiat. Aloin puhelun jälkeen miettiin, et niin... eihän siinä mun vitamiinissa ollut a-vitamiinia, eihän... Pieni googletus ja kyllähän siin on ja vielä aika paljonkin. Hain nyt sit semmoisia raskausajan monivitamiineja tilalle. Onneks mun ruokavaliolla a-vitamiinia ei kamalasti ruoasta tule. :whistle:

Täällä on sit koko alkuraskaus sujuvasti vedetty monivitamiinia a-vitamiinilla. Soitin tänään neuvolaan ja samalla keskusteltiin nää oleellisimmat vitamiini- ja ruoka-asiat. Aloin puhelun jälkeen miettiin, et niin... eihän siinä mun vitamiinissa ollut a-vitamiinia, eihän... Pieni googletus ja kyllähän siin on ja vielä aika paljonkin. Hain nyt sit semmoisia raskausajan monivitamiineja tilalle. Onneks mun ruokavaliolla a-vitamiinia ei kamalasti ruoasta tule. :whistle:
Hus.fi:
”Tavallisimmat monivitamiinivalmisteet, joita voi ostaa suomalaisista apteekeista, eivät sisällä sikiötä vaurioittavaa määrää A-vitamiinia.”

Että ei hätää. :)

• Tykkää
Reactions: Seesam78
@Silmu75 Täällä rinnat kipeytyi heti raskauden alussa ja kipu on jatkunut tähän asti. Nyt rv23. Kipu on kylläkin helpottanut ajan myötä, mutta edelleen tuntuu siltä että teräviä sukkapuikkoja vedetään rinnoista läpi.

@Ellinoora38 Yritin taistella pahoinvointia vastaan, mutta jossain vaiheessa totesi ettei enää pysty. Ällöttävää, mutta olo helpottaa pieneksi hetkeksi oksentamisen jälkeen.

• Tykkää
@Ellinoora38 mulla ainaki auttaa se oksentaminen. Jos pidättelen niin se tulee jossain vaiheessa päivää kuutenkin ulos mutta kun heti vaikka just aamulla oksensi nii sai olla loppupäivän hyväl olol. Mulla esikoisen odotuksessa riitti onneksi se kerran päivässä oksentaminen en tiiä miten sit jos olo on huono ympäri vuorokauden..

Olo on parantunu lauantaista, oli 2 hyvää päivää välissä tänään taas vähän huonompi mut ihan ok. Varasin eilen ekan neuvolan ja se ois 5.2. Jos oikein laskin niin silloin ois rv 10+0

• Tykkää
Olen lukenut niin monia juttuja, joissa nt-ultrassa löytyykin kuollut sikiö, että alan olla ihan paniikissa. (n) Tilastojen mukaan km:n riski pitäis olla vain puolentoista prosentin luokkaa kun on havaittu syke rv8+, mutta niinpä vaan tänäänkin yksi ihminen oli saanut huonoja uutisia, vaikka kaikki oli ultrassa kunnossa rv9. :cry: Voisko joku tulla takavarikoimaan multa kaikki nettilaitteet, etten pääse lukemaan noita juttuja?