~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 9.3.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 11.5.2019
atvk87...... 1.ICSI 2.PAS... ensimmäinen ..... 23.5.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 26.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 10.6.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsemäs ... 10.6.2019
adelmiina_ ... 3. IVF/ 2.PAS ... toinen ... 10.7.2019
vipe1986 ... 2. IVF/ICSI 3.pas ... kolmas ... 14.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/ 4.PAS ... ensimmäinen ... 20.7.2019
Katti75 ... 3. IVF/1. PAS ... toinen ... 27.7.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 6.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2. PAS ... toinen ... 29.9.2019

Tulevat tapahtumat :love:
atvk87
... ultra 19.2.
vipe1986 ... rakenneultra 28.2.
Ihanapa ... rakenneultra 12.3.

Myöhemmin onnistuvat :unsure:
gemmy (3.IVF/1.PAS - kkm+tm)
Domi (4.IVF/1.PAS - tm)
Noran (2.IVF 2.PAS - ku)
Voyage (? - ku)
kiia-s (1.IVF 5.PAS - tm/km)
hillan_kukka (4. IVF/ICSI 1. PAS - km)
BlackCat ... (1.ICSI/1.PAS - km)
Lapanen87 ... (3.ICSI - myöh. km)

Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Viimeksi muokattu:
Tässäpä sitä synnytyskertomusta. Avautumisvaihe mulla oli 13h ja ponnistusvaihe 45min. Supistukset alkoi yöllä heti kovina ja tulivat 5 min välein. Kotona jaksoin olla 5h ja sitten lähdettiin sairaalaan. Olin jo tosi kipeä kun sinne päästiin. Meni vielä pari tuntia ja sit sain epiduraalin mikä oli helpotus. Sen kautta sain kolmeen kertaan lääkettä ja pystyin rentoutumaan ja levähtään. Toki ei vienyt kaikkea kipua mutta ne pahimmat alamaha- ja selkäkivut. Ponnistusvaihe meni hyvin todella ihanan kätilön ansiosta. Hän tsemppas niin mahtavasti että jaksoin uskoa itseeni vaikka olihan se melkoinen rutistus. Mies oli kans tosi mahtavasti mukana. Ponnistusvaihe ei tuntunut yhtään kipeältä mistä olin niin yllättynyt koska sitä jännitin eniten. Kun vauva syntyi olihan se melkoinen fiilis kun hän luiskahti ulos. Mulla jäi niin positiivinen fiilis synnyttämisestä ja olen tyytyväinen omaan suoritukseen. En voi uskoa että mä tein sen.
 
@Toiveikas81 Ihana kuulla kaiken menneen noin kivasti! :) Sait avautua rauhassa ja ponnistusvaihe oli ilmeisesti kans aika lyhyt, nii ei menny tunteja voimia siihen? Hienoa! Onko kuvaa just ennen lähtöä -mahasta?

Omaa napaa; alkanu särkee kylkiluiden alta, ihan ku istuis koko ajan lysyssä ja sit ne jäis johonki puristukseen? Vaik mul on aika hyvä ryhti :D
Viime yönä heräsin yöpaita läpimärkänä siihen, et alko jo viluttaa se märkä vaate. Mikä hormonihikoilu? :D
Oli taas ihan tukit jalat illalla, yritin pitää saunassa jalkoja seinää vasten koholla, mutta en taas pystynyt olemaan selälläni, nii ei se sit onnistunu. Vissiin ne nesteet puski sit hikenä pihalle yöllä. Haha.

26+1
 
Viimeksi muokattu:
Mahtaa että synnytys meni noin hyvin @Toiveikas81 :love: hyvä sinä, sullakin on nyt oma synnytystarina! (y)

Mullakin ainoa kipeä kohta ponnistusvaiheessa oli kun kroppa tuli ulos, kiristi sen muutaman sekunnin niiiiiiiiiiin paljon! Mutta siinä ehkä keskittyi siihen ponnistamiseen just niin paljon joka supistuksella, ettei kipua ajatellut? Tosin mä sain muistaakseni puolikkaan annoksen epiä vielä sen ponnistusvaiheen aikanakin ihan.

Mitkä olikaan sun viikot kun poika syntyi? Muutan tuonne listaan.

@Ismundo onhan sullakin masu selvästi kasvanut viime kuvasta, ihana! :love:

@atvk87 haha nyt sä tiedät minkälaista sitten joskus on vaihdevuosissa :ROFLMAO: kuulostaa kyllä hurjalta hikoilulta. Ootko kokeillut tankata vettä enemmän jos poistuisi nesteitä siinä? Iltaisin tosin itsekin tulee suurin ”juopottelu” jätettyä vähemmälle ettei tarvi nukkumaan mennessä rampata jatkuvasti vessassa :X3:

25+5
 
@Mandala oon yrittäny noudattaa sitä ohjetta, et aina ku meen keittiön ohi, niin otan lasin vettä ja sit muuten aina ku muistan. Mut viime yönäkin kaks kertaa joutu nousta pissalle, et vähä kurjaa se on.
Toivottavasti vaihdevuodet ei iske vielä moniin vuosiin. :D
 
Tänään ollu kovia vatsakipuja, alkoi aamulenkillä. Pysähtyminen ja hidastaminen auttoi aina hetkeksi, mutta ei loppunut kotonakaan. Ainakin muutama suppari on kans tullu, viimeisin siitä kun kävin makuulle, jos lepo auttaisi.
Otin panadolia ja nyt lepoa, toivotaan että menisi ohi. Tosi huolestuttavaa, kun ei yhtään tiedä mikä kuuluu asiaan ja mikä ei.
Jossain artikkelissa luki, että enemmän kuin neljä harkkasupparia tunnissa on huolestuttavaa ja en mä nyt oo kattonu kellosta aikaa heti, mutta nyt katon kyllä. Miten herkästi sitä viittii mennä päivystykseenkään. :(
 
@Toiveikas81 Ihana että jäi synnytyksestä noi hyvä fiilis ❤ nyt nauttimaan vauvakuplasta, ootte niin sen ansainneet :love:

Ihania mahoja, kasvaneet kyllä taas niinku kuuluuki ❤

Someen en oo postaillu mitään, EHKÄ sitte kun tyttö saadaan turvallisesti kotiin. Face muutenki jääny, instaa enemmän käytin mutta nyt ei sinnekkään juuri mitään tuu laitettua. Toisaalta ois ihana laitella kuvia hankinnoista ja erityisesti käsitöistä mutta ei nii ei. Oisin toivonu että pystyisin nauttimaan tästä hartaasti odotetusta raskaudesta vähän vapaammin.

@atvk87 jos yhtää alkaa enemmän huolestuttaa eikä mee levolla ohi nii soita ja kysy neuvoja tai lähe käymään näytillä. Parempi se "turha" reissu kun murehtia kotona koko päivä. :(

Omeprazoli auttanu närästykseen tosi hyvin! Suosittelen muitaki närästäjiä hakemaan, taivaallinen olo kun ei kokoajan kurkkua polta! :D

28+0 (nää viikot alkanu menee ihan kauheeta vauhtia!)
 

Attachments

Mä sit soitin synnärille, kun tuli kolme supistusta aika peräkkäin ja joka kerta ku nousen ylös vessaan, nii tulee supistus. Tää on kyl pelottavaa. :( Sain ohjeeksi vaan levätä ja juoda paljon ja sitten jos ei mee ohi millään, niin näytille. Oon maannu nyt reilu kolme tuntia ja alkaa jo olemaan paikat jumissa. Ulkona ois kaunis ilma.
Outoa, kun menny ja voinu niin hyvin, niin yhtäkkiä tällanen vointi.
 
Mä sit soitin synnärille, kun tuli kolme supistusta aika peräkkäin ja joka kerta ku nousen ylös vessaan, nii tulee supistus. Tää on kyl pelottavaa. :( Sain ohjeeksi vaan levätä ja juoda paljon ja sitten jos ei mee ohi millään, niin näytille. Oon maannu nyt reilu kolme tuntia ja alkaa jo olemaan paikat jumissa. Ulkona ois kaunis ilma.
Outoa, kun menny ja voinu niin hyvin, niin yhtäkkiä tällanen vointi.

kannataa tosiaan vaan käydä näytillä, jos siltä tuntuu. Mekin käytiin silloin alkuviikosta lopulta ihan turhaan, mutta ei kukaan hoitaja silloin, eikä nyt neuvolassakaan sanonut, että ei olisi pitänyt mennä.

Mullakin on ihan poikamaha, eli raskaus ei näy ollenkaan takaapäin. Tyttö sieltä kyllä pitäisi olla tulossa. :whistle: en kyllä olisi kovin yllättynyt, vaikka poika sieltä lopulta tulisi. :LOL:

Eilen neuvolassa hoitaja halusi vielä ultrallakin katsoa. Vauva on niin syvällä mun selkärankaa kohti, että halusi vielä varmistaa miten se siellä on, kun painelemalla ei niin selkeästi tunnu. Vauva on kuulemma jo niin alhaalla, että ei se enää sieltä nouse. En tiedä tarkoittaako se nyt sitä, että se on kiinnittynyt? Oletin, että se kiinnittyminen ja laskeutuminen tuntuisi paineen tunteena tuolla alhaalla, mutta ei mulla sellasta ole, eikä kuulemma kaikille tulekkaan.

Ihana viikonloppua kaikille! Erityisesti @Toiveikas81 perheelle. Joko olette päässeet kotiin?

Meillä kävi eilen kylässä kaveri 4 viikkoisen vauvansa kanssa. Kohta meilläkin on täällä oma tuhisija. :love:
 
@atvk87 voi harmi että on huoli päällä supistusten takia :unsure: toivotaan että menee ohi! Ja mene herkästi näytille mielummin kuin ett olisit huolesta soikeana kotona. Lepää nyt oikein kunnolla! Kerro miten etenee tilanne.

@-dino- miten säkin jo huitelet siellä 30 viikkojen hujakoilla!? Kyllä se aika tosiaan juoksee huh.

@Ismundo ilmeisesti kiinnittyminen ja laskeutuminen ei ole sama asia. Neuvolassa mullekin sanottiin viime raskaudessa että oli viimeiset viikot kiinnittyneenä kun tunnusteli, mutta synnytyksessä vaikka olin 10cm auki niin siinä odoteltiin hyvän aikaa (tunti, pari en tiiä) että laskeutuisi niin pääsisi ponnistamaan. Meillä poika tuli nyrkki poskella ulos joten vaikutti varmaan siihen ettei laskeutunut kunnolla aiemmin ja ponnistusvaihe pitkittyi ja meni imukuppihommiksi.

Mä nappaan huomenna uusien viikkojen kunniaksi myös mahakuvan.

25+6
 
@atvk87 voi harmi että on huoli päällä supistusten takia :unsure: toivotaan että menee ohi! Ja mene herkästi näytille mielummin kuin ett olisit huolesta soikeana kotona. Lepää nyt oikein kunnolla! Kerro miten etenee tilanne.

@-dino- miten säkin jo huitelet siellä 30 viikkojen hujakoilla!? Kyllä se aika tosiaan juoksee huh.

@Ismundo ilmeisesti kiinnittyminen ja laskeutuminen ei ole sama asia. Neuvolassa mullekin sanottiin viime raskaudessa että oli viimeiset viikot kiinnittyneenä kun tunnusteli, mutta synnytyksessä vaikka olin 10cm auki niin siinä odoteltiin hyvän aikaa (tunti, pari en tiiä) että laskeutuisi niin pääsisi ponnistamaan. Meillä poika tuli nyrkki poskella ulos joten vaikutti varmaan siihen ettei laskeutunut kunnolla aiemmin ja ponnistusvaihe pitkittyi ja meni imukuppihommiksi.

Mä nappaan huomenna uusien viikkojen kunniaksi myös mahakuvan.

25+6

Aah, ok! En ole ihan perillä tästä. Täytyy ehkä vähän googlettaa, ja opiskella myös anatomiaa. :whistle:
 
Olin kyl aika kipeä koko päivän, otin tosiaan panadolia vaan aamulla, sen vaikutus lakkas joskus yhden jälkeen.
Neljän maissa sain noustua tekemään salaattia keittiöön ja oonkin ollut varovasti enemmän tai vähemmän ylhäällä siitä saakka. Iltalenkille koirien kans en uskalla lähteä, kun aamulenkillä ongelmat alkoivat.
On myös ollut vatsan kans ongelmaa, ummetusta ja sit taas myös ihan löysällä maha tässä parin päivän ajan vuorotellen. Se voi aiheuttaa myös kipua ilmeisesti, kun on ahtaampaa.
Vauva on kyllä liikkunut paljon tänään, siitä parempi mieli.
Vähä turhan aktiivinen toi kohtulihas treenaamaan! :D Onneks tästä vissiin selvittiin säikähdyksellä ja tänään oon sit pystyny taas makaamaan selälläni, toivon että se jatkuis myös yöhön!

Mäkään en tienny tota kiinnittymisen ja laskeutumisen eroa, en oo vielä juurikaan miettinyt koko synnyttämisjuttua tai mitään siihen liittyviä, ootan että niitä käydään neuvolassa vähän läpi myös.

Mahakuvaa odotellessa @Mandala !
 
No hyvä jos kiputilat ja supistukset väistyi! (y)

Suosittelen lämpimästi muuten tutkimaan synnytykseen liittyviä asioita itse myös. Varsinkin jos sen sun neuvolaterkka oli vähä semmonen tämmönen. Synnytysvalmennus jos tarjotaan (meillä oli luento ryhmässä) on varmasti vaan tosi sellanen toimenpidelähtöinen eli kerrotaan tyylii miten hommat etenee ja mitä lääkkeitä voit saada missäkin ja miten ne toimii. En usko että siellä puhutaan yhtään henkisestä puolesta ja rentoutumisen tärkeydestä (mikä on yhtä iso osa koko touhua kuin se missä järjestyksessä mitäkin tapahtuu). Tai siitä että meidän kaikkien kropat on tehty tätä varten ja meissä on uskomaton voima, eikä tarvitse vaan olla potilaana sairaalassa hoitohenkilökunnan ohjailtavana. Toki ensikertalaisena on miellyttävä ajatus, että sairaalassa odottaa osaava henkilökunta kun et itse tiedä yhtään mitä odottaa. Mutta just kannattaa miettiä miten saisi pidettyä luottamuksen omaan kroppaansa mikå voisi vähentää tehtyjen toimenpiteiden määrää ja tukea synnytyksen luonnollista kulkua. On ekakertalaisenakin täysin mahdollista itse tehdä mahtava, oman näköinen, synnytyskokemus josta saa hurjasti voimaa :love:
Aktiivinen Synnytys RY:n sivut ja hypnosynnytys on yksiä asioita mitä voisi halutessaan lueskella kun alkaa valmistautua. Ne voi ekakertalaisena tuntua hassulta hömpältä jotkut niistä jutuista, mutta saisi ehkä pientä, luottamusta herättävää, ajatusta tuonne takaraivoon synnytystä silmällä pitäen. Mä ehkä liikaa itse painotin etukäteen mielessäni sitä, että tietäisin mitä kaikkea voi mennä pieleen, ett osaisi valmistautua. Kuitenkin se varmasti alintajuisesti vaikutti oman synnytyksen kulkuun, enkä edes osannut silloin haaveilla että synnytyksessä voisi yrittää rentoutua oikeasti. Kuitenkin mitä enemmän jännität mielessäsi sitä kaikkea ja kipua niin sitä enemmän se hidastaa sun kropan omaa toimintaa avautumisessa varsinkin. Ihan niinkin yksinkertainen asia kuin leuan jännittäminen/kireys synnytyksen aikana vaikuttaa kohdun lihasten toimintaan :eek: siihen ja hengitykseen auttaisi sellainen hassu käsite kuin synnytyslaulu.

Noh lähtee taas tää tarinointi taas kohta käsistä :ROFLMAO:
 
Tässäpä sitä synnytyskertomusta. Avautumisvaihe mulla oli 13h ja ponnistusvaihe 45min. Supistukset alkoi yöllä heti kovina ja tulivat 5 min välein. Kotona jaksoin olla 5h ja sitten lähdettiin sairaalaan. Olin jo tosi kipeä kun sinne päästiin. Meni vielä pari tuntia ja sit sain epiduraalin mikä oli helpotus. Sen kautta sain kolmeen kertaan lääkettä ja pystyin rentoutumaan ja levähtään. Toki ei vienyt kaikkea kipua mutta ne pahimmat alamaha- ja selkäkivut. Ponnistusvaihe meni hyvin todella ihanan kätilön ansiosta. Hän tsemppas niin mahtavasti että jaksoin uskoa itseeni vaikka olihan se melkoinen rutistus. Mies oli kans tosi mahtavasti mukana. Ponnistusvaihe ei tuntunut yhtään kipeältä mistä olin niin yllättynyt koska sitä jännitin eniten. Kun vauva syntyi olihan se melkoinen fiilis kun hän luiskahti ulos. Mulla jäi niin positiivinen fiilis synnyttämisestä ja olen tyytyväinen omaan suoritukseen. En voi uskoa että mä tein sen.
Sydämenmuotoiset Onnittelut pienokaisesta:love: Ihana kuulla näitä positiivisiakin synnytyskokemuksia! Itsellä takana ainoastaan suunniteltu sektio, joten mahdolminen normisynnytys tuntuu pelottavalta möykyltä tuolla hamassa tulevaisuudessa .
 
@Mandala unohdiks sää meiät? :D

Hyi, heräsin yöllä sellaseen jäätävään menkkakipumaiseen alaselkäkramppiin ja se siirty alavatsalle, säikähdin oikein kunnolla. Mut ei tullu supistuksia ja vauva likkku hyvin ja sykkeet kuulu. Olin ihan paniikissa tunnin verran ennen ku sit sain unen päästä kiinni uudestaan.
Mulla on vasta 14.3. neuvolalääkäri, pitäiskö tässä nyt mennä aiemmin näytille. Se neuvolaterkkakaan ei ota oikein mitään kantaa tämmöseen, jos soitan aamupäivällä.
En oo ees kotona nyt, vaan töiden takia Helsingissä, ois kauheeta mennä täällä nyt synnyttää ennenaikaisesti ja yksin. :unsure:

26+4
 
@atvk87 kyllå mä sen mahakuvalinkin laitoin :D

Mutta voi harmi noita sun mahakipuja :unsure: ehkäpä kuitenkaan ei olisi huono asia käydä näytillä? Ihan varmuuden vuoksi? Varsinkin jos se sun suurta huolta helpottais niin ei olisi niin inhottavaa olla yksin työmatkalla.
 
@Mandala hyvä kirjotus synnytyksestä (y) Mustaki tuntuu että nuo kuvat huijaaa ku maha tuntuu paljo isommalta ku kuvissa näyttää :ROFLMAO:

@atvk87 no kyllä tohon neuvolalääkäriin on liian pitkä aika jos huoli on noi kova. Saisko sitä aikaistettua tälle viikolle vai onkohan sielä kuinka täyttä kalenterissa? Mee johonki näytille kuitenki, saa mielenrauhan (n)

28+2
 

Yhteistyössä