@An1z81 lämpimät onnittelut vauvasta!
Aikamoinen synnytyskertomus, onneksi lopulta kaikki meni hyvin ja pienokaisen alkuvaiheen ongelmat väistyivät nopeasti. Mun esikoinen on myös kiireellisellä sektiolla syntynyt, mulla tosin ongelmana oli se että avautuminen pysähtyi ehkä johonkin 4-5 cm:n vaikka oli (oksitosiinistakin johtuen) todella kivuliaat ja lähes tauottomat supistukset. Kun sitä menoa oli jatkunut lähes vuorokausi, sektiopäätös oli todella suuri helpotus, vaikka alatiesynnytys oli alunperin toiveena.
@Pimpula76 hienoa että liikkeet alkoi tuntua!
Mulla oli etuseinäistukka ekassa raskaudessa ja kyllähän se liikkeiden tuntemista vähän vaimentaa.
@Mandala mäkin olen ajatellut myöhemmin raskaudessa käydä ultrassa omalla klinikalla vielä kerran tai pari. Mulle tulee synnytystapa-arvio sen aiemman sektion vuoksi, mutta haluan käydä tsekkaamassa loppuraskaudessa istukkavirtauksia sen takia että mulla on lisääntynyt pre-eklampsia riski, johtuen siitä että esikoisen syntymän jälkeen mulla oli useamman viikon kestänyt raju verenpaineen nousu, ilmeisesti samansuuntainen ilmiö. Sen takia syön nyt asperiinia 100 mg päivässä Dextran lääkärini ohjeen mukaan, ja oli puhetta että ultralla voidaan nähdä merkkejä istukan toiminnan ongelmista jo ennen kuin tulee verenpaineen nousua.
Kiitos muuten tuosta avokadojutusta, en olisi ikimaailmassa uskonut että siitä voi saada listeriaa. Pitää tosiaan jatkossa jynssätä ne hyvin. Vai uskaltaako ollenkaan, kun siinä jutussa oli että hedelmälihastakin on löydetty? Se on tosin todella harvinaista.
@gemmy tsemppiä huomiseen ultraan, tulethan sitten kertomaan kuulumiset. Se on ihan normaalia että oireet vaihtelee, oireista tai niiden puuttumisesta ei oikein voi päätelmiä tehdä. Pidän peukkuja ja uskon että kaikki on siellä hyvin!
@Toiveikas81 huh, kurjaa että taas jouduit vuodelepoon. Onneksi enää viikko tuohon määräaikaan, mutta toivotaan toki että viihtyy kohdussa vielä pitempään. Kuinka tiukka se vuodelepo on, jos siis oot kotona niin pitäähän sun käydä vessassa/suihkussa/syömässä ym.?
@-dino- hieno homma että kohdunkaula on hyvin kiinni ja pieni kasvaa mukavasti. Ymmärrän kyllä että sektioajatuksessa on pureskeltavaa, mutta eihän sille mitään voi. Varmaan ajan kuluessa totut ajatukseen niin että kun sen aika on, ei enää harmita vaan voi keskittyä vain nauttimaan siitä pienestä tulokkaasta. Voit kuitenkin onneksi olla hereillä syntymän hetkellä ja pääsette heti tapaamaan.
@atvk87 mulla sama juttu ton reikiintymisen kanssa, nyt päästin valitettavasti tarkastusvälin liian pitkäksi (yli 2 vuotta) ja kun muutama päivä sitten olin tarkastuksessa, löytyi peräti 4 reikää.
Nyt on kaksi aikaa varattuna noiden korjaamiseksi, inhaa hommaa! Joo puudutteet ei onneksi ole mikään ongelma, ja sitä tarvitsenkin reilusti, kaikkea muuta hammaslääkärissä kestän mutta en poraamista.
Virkistävää kylpyläreissua
@love- ! Varmaan alkaa liikkeetkin tuntua ihan kohta.
@Ismundo hyvä että ultrassa varmistui että kaikki on hyvin!
Ihanaa että kotikin alkaa olla kunnossa, sinne kelpaa vauvan tulla!
Omat kuulumiset,
@-dino- jo kyselikin: nt-ultra oli ihana kokemus, taas jännitti etukäteen kuten aina, mutta helpotus oli suuri kun näin ruudulla vilkkaasti liikehtivän pikkuisen. Kätilö selitti tosi tarkkaan kaikki mitä näki, rakenteiden puolesta kaikki oli kunnossa siinä määrin kuin tässä vaiheessa voi ylipäänsä nähdä, hienosti on kasvanut, niskaturvotusta oli 2,1 mm. Verikokeidenkin tulokset mulla on, mutta en nyt muista niitä. Näillä irtonaisilla lukemilla ei tietysti kovin paljoa tee, kun ne pitää syöttää siihen laskukaavaan josta riskiluvut saadaan. Sain kotiin muutaman tosi hyvän kuvan. Tänään tulikin sitten soitto NIPT-tuloksista: eipä tarvitse oikeastaan välittää mitä noista riskiluvuista tulee, koska kaikki kromosomit oli normaalit!
Halusin tietää sukupuolenkin, ja meille tulee poika!
Mä muuten jotenkin aavistin sen jo etukäteen. (Vaikka rationaalisena ihmisenä en suurta painoarvoa tällaisille tuntemuksille laita.) Tämä raskaus on ollut vähän erilainen kuin esikoisen kanssa, ainakin pahoinvointia on nyt enemmän. Tosin raskaudet taitaa olla erilaisia ihan sukupuolesta riippumatta. Nyt uskallan jo kertoa tästä lähiympäristölle ja alan uskoa, että me ihan todella saadaan kesällä vauva! Toki kaikkea voi vielä tapahtua, mutta ehkä voisin pyrkiä nauttimaan ja iloitsemaan tästä mitä nyt on. Jos jotain ikävää sitten tulisikin, siinä tilanteessa ei varmaan auta vaikka olisin etukäteen murehtinut. Ei voi antaa pelon syödä näitä onnen tunteita.
12+5