~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@Katti75 ooh, ihania kuulumisia! Onnea poikalupauksesta :love:
Poraaminen hammaslääkärissä on kyllä kamalaa ja tuntuu, ettei puudu ikinä tarpeeks sitä varten.
Syksyksi kuulemma pitäis alkaa miettimään toisen alaviisurin poistoa ja en millään haluais, kun toisenkin pois ottaminen oli niin järkyttävä kokemus. Haluaisin sen nukutuksessa, mutta voiko pienen vauvan kanssa semmosta sit tehdäkään. :(

@gemmy Onnea matkaan ja kuulumisia odotellessa! (y) Niin pitkältä tuntui tää aika ja nyt se on käsillä, vihdoin!

@Toiveikas81 hyvä että levollisemmin mielin nyt, ootko käynyt tutustumassa synnäriin tai siellä ohjauksessa jo?
Meillä päin saa mennä rv30 eteenpäin.

22+1

@Toiveikas81 mä olen jälkikäteen lukenut, että lähestyvä synnytys saisi äidin rauhoittumaan tai kokemaan seesteisiä tms tunteita. Mulla kun vedet lorahti niin sen sekunnin jälkeen kun sydän pysähtyi hetkeksi jännityksestä niin samantien mut valtasi sellainen kummallisen rauhallinen olo. Mies raukka meni vähän paniikkiin kun kai ajatteli että vesien menosta alkaa heti kauhea touhu ja synnytys niinku elokuvissa. Mutta kun ei supistukset alkanutkaan niin rauhoittui pian ja itse pysyin koko ajan sellaisessa mulle jopa yliluonnollisessa seesteisyyden tilassa :ROFLMAO: uskon että luonto on sen niin suunnitellutkin, ja varmasti kun sulla hetki koittaa niin osaat siihen suhtautua jotenkin ’sopivasti’.

@Katti75 ihanaa, onnea hurjasti poikalupauksesta ja terveistä kromosomeista :love:
:love:
Mullakin pieniä eroja raskauksissa niin päättelin että olisi just toista sukupuolta kuin esikoinen. Ja tosiaan pidän itsekin vähän hassutteluina niitä sukupuolen päättelykeinoja, mutta kun myös tämän sikiön sykkeet on ollut koko ajan tasaisesti 150 kaikissa mittauksissa (esikoisella vaihteli 140-170 neuvolassakin) niin sekin pisti miettimään.

Mun mielestä hammaslääkärissä kauheinta on hammaskiven poisto. Sillä piikillä raaputus on hirveää mutta myös ultraäänellä tehty aika kauheaa, se ääni menee luihin ja ytimiin :confused: noh ensi viikoksi silti varattu siihen aika kun hampilekuri sitä suositteli.

Helsingissä ei myöskään ole synnytyssaliin tutustumista, netistä pitää katsoa videota. Synnytysvalmennuskin oli ryhmätilaisuus, luentotyylisesti, jossa kerrottiin asioista ja sai kysellä. Ei siitä mitään uutta irronnut ekallakaan kertaa mitä en olisi jo opiskellut itse. Ja kun kysyin sieltä lisätietoja ponnistamattomasta synnytyksestä, josta olin lukenut, jossa vauva tulee hengittelemällä ulos maailmaan ponnistuvaiheessa ilman hurjaa ponnistusta niin se luennoitsija (entinen kätilö, nykyinen neuvolaterkka) ei ollut kuullutkaan :rolleyes: eli mitään syventävää tietoa ei ollut tulossa.

@gemmy kuulumisia odotellaan!

On nyt sitten omassa mahassakin alkanut enemmän tuntumaan myllertämistä vihdoin. Mies tunsi eilen ekaa kertaa :love:

21+5

• Tykkää
Reactions: love- ja atvk87
Onpahan tänne tullut paljon tekstiä mun vaan lomaillessa :D

Voi kauheeta kun sinulla ollut inhottavia hetkiä @gemmy :( Täällä peukut pystyssä, että ultrassa kaikki on silti hyvin (y)

Toivottavasti miehesi nyt ainakin kerkeää kotiin ennenkuin synnytys lähtee käyntiin @Toiveikas81
Ja tsemppiä lepäilyyn, se on varmasti henkisesti tosi raskasta :unsure:
Mulla oli muuten sama kuin @Mandala lla. Vedet meni yöllä ja siitä tyynesti menin vain suihkuun, huutelin miehelle että tais tulla lähtö ja oli jotenkin älyttömän rauhallinen olo. Olin kai niin iloinen kun vihdoin se tapahtuu (vaikkei siis mennytkään yliaikaiseksi). Se viimeinen kuukausi oli vaan niiiiiiin pitkä...

Onnea @An1z81 pojasta :love::love:

Ja onnea poikalupauksesta ja hyvistä nipt tuloksista :love: @Katti75

Maanantaina vihdoin meilläkin se varhaisultra, kyllä muuten jännittää :X3:

8+4

• Tykkää
Reactions: An1z81
Jaaha, saas nähdä päästäänkö sinne varhaisultraan sittenkään. Äsken vessassa tuli ihan reilusti kirkasta verta paperiin ja pieni hyytymä :cry: Mut valtasi sellanen kokonaisvaltainen paha olo ja tunsin ku veri pakeni naamasta kerralla kokonaan :(
Ei helvetti ja ollaan vielä tosiaan täällä reissussa ja ylihuomenna pitäisi lentää kotiin...

Ensin omat uutiset varhaisultrasta. Siellä oli 9,5 mm (7+0 tänään) alkio hyvällä sykkeellä :love::love: Kohdussa oli alkio. Kohdussa oli myös verta näkyvissä pieniä määriä. Se todennäköisesti jossain vaiheessa valuu sieltä pois ja sen takia olisi vielä liikaa rasitusta vältettävä. Helpottunut olo, vaikka vielä tässä on näitä kaikista riskeimpiä viikkoja edessä ainakin 5. Jossain vaiheessa varmaan vielä uudestaan kurkistamaan pientä, ehkä 10+0 tienoilla eli jos nyt taas kolme viikkoa jaksaisi tällä tiedolla eteenpäin. Sitä NIPTiäkin vielä mietin.

@An1z81 Lämpimät onnittelut potrasta pojasta :love: Ihanaa kun voitte kaikki kuitenkin hyvin.

@Toiveikas81 Tsemppiä ja hermoja lepäilyyn. Onneksi olet kuitenkin jo ihan hyvillä viikoilla, mutta toivotaan, että pieni pysyy sisällä vielä hyvät hetket. Ja mieskin ehtii kotiin ennen kuin mitään tapahtuu.

@Katti75 Ihania uutisia NIPTistä ja onnea poikalupauksesta. Mulla on jostain syystä sellainen voimakas olo, että tämä pieni mitä nyt odotan on poika.

@Mandala Vihaan hammaskiven poistoa. Mulla ei korva kestä sitä ultraäänen ääntä ollenkaan niin pyydän aina rapsutuksella. Vaikka ei sekään kiva ääni ole, mutta kuitenkin. Olen miettinyt auttaisiko korvatulpat, mutta on vähän kammoa hammaslääkäriä kohtaan kun viime käynnin jälkeen alkoi tinnittää korvia.

@BlackCat Voi ei :unsure: Mä niin tiedän tuon tunteen kun siihen verennäkemiseen vaan halvaantuu. Mulla tuli parissa tunnissa reippaasti kirkasta verta, noin 4-5 terveyssiteellistä ja tänään ultrassakin näkyi vielä vähän verta kohdussa. Toivottavasti sinullakin harmitonta, vaikka todella pelästyttäväähän tuollainen on. Toivotaan kuitenkin, että teilläkin on siellä pieni vielä kyydissä ja hyvävointisena. Inhottava loman lopetus.

• Tykkää
Reactions: An1z81
Ihanaa, että hyviä ja odotettuja uutisia @gemmy! :)

Ja toivotaan että siellä ois kans harmitonta vuotoa @BlackCat!

Täällä pääsee synnärikierrokselle, kunhan ensin on käynyt siinä ryhmäluennolla, mikä on jossain auditoriossa videoineen. Tosi kiva kyllä, vieraisiin paikkoihin aina jännittää mennä.
En osaa vielä ajatella synnytystä sen tarkemmin, kaikki mahdolliset lääkkeet kyllä haluaisin, enkä haluaisi ponnistaa selinmakuulla, nää kaks toivetta on. Toivon kans, että pääsis alateitse yrittämään.
Imetys jännittääkin toistaiseksi paljon enemmän, en tiedä liittyykö tähän lapsettomuustaustaan, pelottaa että se epäonnistuu, mä epäonnistun ja se ei onnistu jostain syystä. Tosi kovasti toivon, että se toimis ja onnistuis.

Mut laitan vielä tän mahakuvan, jonka aamulla otin! :) Aloitetaan mahakuvien viikonloppu :D

Attachments

@Mandala Kiva että sopiva nimi tuntu löytyvän kuitenki (y)

@Ismundo Hyvä että kaikki oli hyvin :love: Tsemppiä viimisiin työpäiviin! (y)

@love- Hyvä että soittivat takas ja sait vyön, tuntuko olevan apua?

@Katti75 Ihania uutisia! Onnea poikalupauksesta :love:

@Toiveikas81 Vois ainaki kuvitella että kovin pitkä ei synnytyksestä tuu sitteku lähtee lopullisesti käyntiin. Hyvä jos makuultaan on hyvä olla :)

@BlackCat Voi kurjuus ku sieläki alko vuoteleen, toivottavasti on harmitonta niinku niin monella muullaki täälä. Mikä tilanne nyt? :unsure:

@gemmy Mahtavaa että ultrassa kaikki hyvin! :love: Varmasti vielä jännittää useamman viikon noiden vuotojen takia mutta nyt ainaki tietää että miks vuotaa. Otahan iisisti (y)

@atvk87 Ihanasti masu kasvanu :love:

Mulla taas tuntuu ettei oo kovin paljo neljässä viikossa maha kasvanu, ainakaan kuvan perusteella, ei sillä, hyvän kokonen se kuitenki jo on :rolleyes: Pari päivää ku nyt ollu kotona niin oon jo ihan unohtanu että mulla mitään työpaikkaa ikinä ollukkaan :ROFLMAO: hieman ajatukset jo jossain muualla.. :rolleyes:

24+0

Attachments

@Katti75 onnea uutisista ja poikalupauksesta! :love:

@gemmy ihanaa että kaikki siellä hyvin! :love:Piinaavat viikot tulossa, mutta äkkiä se aika menee kuitenkin :) toivotaan että kaikki sujuu oikein mallikkaasti!

@BlackCat voi ei, vuitoa sielläkin :( toivon todella että olisi harmitonta! Voin vain kuvitella sun fiilikset.. Tsemppiä ultraan!

@-dino- joo on ollut huomattava apu vyöstä! En olisi uskonutkaan että noin iso apu. Ei ollut työpäivän jälkeen jalat, selkä saati maha kipeänä. :) yleensä meni siihen etten töiden jälkeen enää sohvalta päässyt ylös kun oli niin kipeänä jalat, takamus ja selkä :confused:

Ihania masukuvia! :love: hyvin on masut jo kasvanut teillä! Itekkin voisin maanantaina uuden viikon alkaessa laitella. :) jos sain vaikka turvottomasta aamumahasta kuvan :whistle: hirvee ilmapallo tulee mahasta heti kun vähänkin syö :confused:

Hassua huomata miten mun isäkin jaksaa huolehtia :rolleyes: ei olla mitenkään joka päiväisissä tekemisissä hänen elämäntilanteensa vuoksi (täyspäiväinen alkkis), mutta todella hyvissä väleissä ollaan kuitekin. Viimeksi tänä aamuna soitteli ja kyseli että mikä olo, mien meny ja kasvaako jo maha :LOL: ei malta odottaa että pienokainen olisi jo täällä..
Mutta me jatkamme rentoutumista ja kylpylöintiä ja liikkeiden kyttäystä! Oikein hyvää viikonloppua kaikille! :love:

• Tykkää
Reactions: Ismundo ja atvk87
@love- ihana isä kun huolehtii :love: nauttikaa oikein sielujenne kyllyydestä siellä kylpylässä!

@-dino- ihana masu! :love:

Hitto täälläkin tulee nyt sitten muutto eteen :love: Ihana, isompi, kämppä tulikin nenän eteen jo nyt, joten lähdettiin viemään asiaa eteenpäin. Ei tarvi onneksi tätä kivaa kaupunginosaa jättää ja esikoinen voi pysyä samassa päiväkodissa, mutta rakennuksessa ei ole hissiä ja asunto kolmannessa kerroksessa :whistle: tarkoitus tässä parin kolmen kuun sisällä muuttaa, joten tulee mielenkiintoista olemaan kun ensin maha ja sitten vauva sekä taapero mitä varmasti välillä joutuu itsekseenkin raijata portaita ylös-alas. No kuntoilun kannalta otetaan ja muuton saa kyllä hoitaa joku muuttofirma :D
Vaunuhommat menee varmaan uusiksi kun ei sitten saa nykyisten vaunujen kopalla (kova koppa) kantamaan vauvaa kannettua ylös vaan pitäisi sylissä kantaa tai pehmeä kantokoppa ostaa mikä sitten oikeasti tarkoittaa uusia vaunuja :confused:
Jännää!

21+6

• Tykkää
Reactions: Ismundo ja atvk87
Kiitos kaikille myötäelämisestä ❤
Vuotelen edelleen ja veikkaan ettei meille hyvin käy. Onneksi vuoto on ainakin sen vertaa laantunut, että uskalletaan huomenna lentää kotiin.
Toivottavasti pääsen varhaisultrani ajalla maanantaina tarkistamaan tilanteen. Ilmoitan kun jotain on tiedossa.

Luin kyllä tekstinne, mutta pää on vähän tyhjä joten en osaa kirjoitella muuta kuin omia kuulumisia :(

@BlackCat tsemppiä lennolle ja toivotaan ettei toi silti päättyis kurjasti.

Oo, muutto @Mandala! Hienoo ja samalla uusia haasteita elämään portaiden muodossa. :D
Paas muuten uuden viikon kunniaksi mahakuva!

Ja @love- sama täällä, iltaisin turpoaa maha kauheesti. Huomenna sit ihaillaan sun rentoutumisloman jälkeistä kuvaa :) Hyvä kuulla, että vyöstä on ollu apua. Mulla on kans sellanen selkätukivyö olemassa kun aikoinaan oli probleemaa, niin muistan kyllä miten hyvin se auttoi!

Oltiin ystäväperheen luona viikonloppu toisella puolella Suomea ja saatiin kassillinen vauvanvaatteita. Meiän ekat :love: on kyllä niiin söpöjä ja pieniä, voi että. Katotaan millon uskaltais/viittis ostaa jotain. :LOL:

22+3

Viimeksi muokattu:
@love- Hyvä että vyöstä ollut apua (y) Onnea puolivälistä ja ihanasti pyöristynyt masu! :love:

@Mandala Vau, sieläki tulee muuttohommia :X3: Kolmas kerros ilman hissiä kuulostaa kyllä näin omakotitalo-asujasta aika kamalalta :ROFLMAO: Mut asenne ratkasee (y)

@atvk87 Ihania pikkuvaatteita oot päässy hypisteleen :love:

Huomena ois sokerirasitus, kääks. :confused:

24+2

Haha joo kyllähän mun mutsi esim yrittänyt puhua ympäri ettei hissittömään taloon muutettais, mutta se asunto on vaan niin sopiva ja hintapuolikin kunnossa ettei pysty välittää hissiasiasta. Näkisin siinä sellasen ”niin kauan kuin lapset kotona” - tyylisen asunnon kuitenkin. Ja eihän vauvakaan ole vauva ikuisuuksiin ja esikoinen osaa kävellä portaat itse. Kaveri sentään myös kolmannessa kerroksessa ilman hissiä selviytynyt kahden kanssa joilla ikäero vajaan vuoden :eek: meillä sentään kolme vuotta ikäeroa.

@love- ihana maha sielläkin :love: pikku hiljaa nämä meidän mahat alkaa saamaan muotoa!

Mutta hitto ummetus :notworthy::X3: ihan jumissa maha, jouduin turvautumaan microlaxiin jopa. Ja pegorion:ia täytyy säännöllisesti alkaa ottamaan, ei tuu muuten mitään. Hanuri alkaa olemaan sen verran kipeä pönttöpuuhien takia. Just nyt ei siis ole kauhean ’hehkeästi raslaana’ olo :ROFLMAO:

22+1

Tsemppiä @-dino- rasitukseen! Ei se paha oo, tylsää vaan. Ihanaa ku oot nauttinut kotona olosta. :)

@Mandala kyllähän ihmiset tottuu kaikkeen, mun kaverin perhe asuu ilman suihkua ja ainoa pesuvesi tulee saunan padassa lämmittämällä, kolmen lapsen kanssa. :eek: Joten kaikkeen tottuu... :LOL:
Ja just toi auttaa, että vanhempi osaa jo mennä rappusia itse! Mäkin oon asunu lapsuudessa kolmannessa kerroksessa hissittömässä talossa, enkä osannut hissiä kaivata, ei kai meidän porukatkaan.

Vihdoin saatiin keittiö valittua, asennus alkaa vasta maaliskuussa, mutta kuitenkin. En odota innolla rempasta aiheutuvia hankaluuksia ja pakkaamista, mutta odotan lopputulosta! :D

Tänään kela-neuvola meillä. :)
Pian pääsee hakemaan etuudet. (y)

22+5

• Tykkää
Reactions: Mandala
@Mandala Totta että lapset kasvaa vaikka välillä varmasti liian nopeaa. :) ja onhan tuo portaiden nousu tosi hyvää hyötyliikuntaa! Tsemppiä mahan kans, ummetus on kyllä yks hirveimmistä vaivoista mitä ihmisellä voi olla. Mulla rupes pari viikkoa sitte taas maha toimiin mutta sitä ennen oli pitkään että piti pegorionia ottaa päivittäin :(

@atvk87 tuon sun kaveris elämä kuulostaa jo melko extremeltä :D vaikka niinhän sitä on eletty ennenvanhaan vielä isommanki lapsilauman kans.. Ite en kyllä luopuis näistä mukavuuksista :D

Rasitus meni mukavasti, ei tullu huonoa oloa. Aikaki meni ku siivillä kun oli käsityö mukana, ois menny toisetki kaks tuntia jos ois ollu parempi penkki :D nyt vaan toivotaan että tuloksetki ois hyvät.

Mikäköhän tilanne @BlackCat sielä? ❤

Jaha, neuvola lusittu. Painoa ja sf-mittaa oli taas tullu lisää :D
Välillä musta tuntuu, että toi meiän terkka on ihan kujalla. Nyt se kysy kesken käynnin, että jätinkö pissanäytteen, vastasin että en, ku en tienny et pitäis. Nii joka kerta kuulemma katotaan ne proteiinit ja sokerit. Ok, no tää oli nyt eka kerta. :D Negoja oli molemmat.
Sokerirasituksen tuloksista kerto vasta tänään, ne tulokset ei oo ilmestynyt edes kantaan vielä! Nii mul oli se viimenen arvo 3.0, joka on kuulemma harvinaisen matala, mut siis tosi hyvä niin. Seuraavan kerran meen rv28, vaik suositus ois aiemmin, mutta en pääse sillon rv26 siihen.

Sit se ihmetteli ääneen, et miten voin olla niin hoikka ku en harrasta mitään koiralenkkeilyä kummempaa liikuntaa. No varmaan silleen, ettei syö liikaa? :LOL:
Ihme touhuu oli taas.
Siin raskaustodistuksessa näkyy, että mulla olis tullu 154 päivää 17.1., vaik sovelluksen mukaan se tulee nyt torstaina täyteen. :D kuka tulkitsee ja mitä väärin. No saanpahan heti tänään töiden jälkeen pistää hakemukset vireille, eikä tartte oottaa torstaihin!

Hyvä @-dino- et meni kivasti ja sait ajan kulumaan :) Toivotaan, että saat tulokset pian!

• Tykkää
Reactions: Mandala
Aah, miten ihania teidän masut jo on :love:

Kävi niinkuin pelkäsin ja oletin. Pääsin siis eilen klinikalle ultrattavaksi ja kohtu oli tyhjä :( Jos kuitenkin jotain positiivista koittaa tästä kaivaa niin kohtu oli täysin tyhjä kaikesta ja limakalvo jo aika ohut. Eli en tarvinnut lääkkeitä, vaan tyhjennys kävi v. lopun aikana luonnollisesti.
Kovin lääkäri loi positiivista kuvaa jatkosta, todennäköisyys uudelle raskaudelle on hyvä ja keskenmeno taasen epätodennäköisempi uudestaan.. Päästään yrittää uudelleen heti seuraavista kuukautisista (y)

Tsemppiä kaikille jatkoon, toivottavasti nähdään pian tällä puolella uudelleen :)

Suuret pahoittelut @BlackCat :cry: hurjasti onnea ja tsemppiä uuteen siirtoon, tulethan pian takaisin!

@-dino- ei mulla sentään NOIN hauskaa ollut, että olisin enempää siellä istunut, mutta hyvä että meni hyvin :ROFLMAO:

@atvk87 no onpa hyvä arvo ollut :eek: mulla oli ehkä just jotain kymmenystä paria alle niiden rajojen, mutta sehän riittää :D toivottavasti en narahda toisesta rasituksesta sitten kun on maistunut makea viime aikoin :whistle::X3:
Kauhukseni totesinkin aamuvaa'an lukeman näyttävän jo 6kg enemmän kuin lähtöpaino, tuntuu isolta määrältä kun loppuun mahtuu vielä ne turvotuskilot kuitenkin :oops:

Meinaatko laittaa äitiyspakkauksen hakemuksen heti vetämään? :)

Ai herranen aika ilman suihkua o_O mökillä kun kesällä käydään puusaunassa missä ei ole suihkua vaan pitää läträtä vesien kanssa niin se on kyllä tällaselle kaupungi-ihmiselle ihan tarpeeksi eksoottista :ROFLMAO: Mäkin järkeilin ne portaiden kiipeämiset, että eihän siitä tuu kun pari kerrosta ylimääräistä kun nykyään kakkoskerroksessa asuessa yhdet portaan välit kävellään joka päivä jo muutenkin.

Uusi keittiö on varmasti kyllä ihana! Meilläkin nyt muuttopäivä asetettu heti maaliskuun alkuun, en tosiaan odota pakkailua mutta pitää aloittaa jo nyt karsimaan turhaa roinaa kaapeista pikku hiljaa. Odotan kyllä ihan älyttömästi rahantuhlausta kun joutuu/pääsee sisustamaan isompaa asuntoa :love::D

Yhteistyössä