~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Joo @Mandala just tollasta mökkeilytouhua, et kuupalla saavista pestään tukka yms. En mä jaksais jatkuvasti, toki lasten hiuksia ei nyt niin usein pestäkään, mitä ite. Ja vanhemmilla on molemmilla lyhyet hiukset, niin se varmasti auttaa! :D
Toivotaan, että sulla olis kans hyvät sokeriarvot, tiedätkö jo rasituspäivän?
Mulla on tullu kans lähtöpainosta vähä vajaa 6 kg! Ei mitään lopputurvotuksia, kiitos. :ROFLMAO:
Joo ja aion hakea pakkausta heti samalla! :) Tuntuu aina konkreettisemmalta.

Meillä onkin sit pakkausurakkaa yhtä aikaa ja toivottavasti täällä löytyy kans poisheitettävää! :whistle: terveisin hamsteri

Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Fainatus ... 1.IVF 1.PAS ... ? ... 1.3.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 28.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 9.3.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 11.5.2019
atvk87...... 1.ICSI 2.PAS... ensimmäinen ..... 23.5.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 26.5.2019
Lapanen87 ... 3.ICSI ... toinen ... 10.6.2019
love- ... 3.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 10.6.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsemäs ... 10.6.2019
adelmiina_ ... 3. IVF/ 2.PAS ... toinen ... 10.7.2019
vipe1986 ... 2. IVF/ICSI 3.pas ... kolmas ... 14.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/ 4.PAS ... ensimmäinen ... 20.7.2019
Katti75 ... 3. IVF/1. PAS ... toinen ... 27.7.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 6.9.2019

Tulevat tapahtumat :love:
Pimpula76
... rakenneultra 24.1.
love- ... rakenneultra 25.1.
-dino- ... ultra 6.2.
vipe1986 ... rakenneultra 4.3.

Myöhemmin onnistuvat :unsure:
gemmy (3.IVF/1.PAS - kkm+tm)
Domi (4.IVF/1.PAS - tm)
Noran (2.IVF 2.PAS - ku)
Voyage (? - ku)
kiia-s (1.IVF 5.PAS - tm/km)
hillan_kukka (4. IVF/ICSI 1. PAS - km)
BlackCat ... (1.ICSI/1.PAS - km)

Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019

Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.

@BlackCat voi ei :( todella pahoillani, niin toivoin että kaikki ois ollu hyvin. Ihana asenne sulla ja toivottavasti seuraavasta siirrosta tärppää uudelleen ❤

@atvk87 ompas omalaatuinen terkka teillä :D no hyvä että sitä pissaa alko nyt tarkasteleen. Onhan se lenkkeilyki hyvää liikuntaa :) ja toiset ei vaan liho nii herkästi vaikkei himoliikkuja oliskaan, ruokavaliollaki iso merkitys :) tosi matala ollu tuo sun viiminen arvo!

@Mandala tsempit pakkausoperaatioon! Sehän on muutto ihan just :D

Tulokset oli tullu jo kantaan ja reippaasti alle rajojen :love: huh. Kylläpä helpotti.

Voih, tsemppiä jatkoon @BlackCat !

Ja tsemppiä muuttotouhuihin @Mandala ! Pakkaaminen ja tavaroiden roudaaminen ja purkaminenkin on kyllä ihan :poop:, mutta on se ihanaa kun pääsee uutta kotia laittamaan! :love: Rahaa saa kyllä tosiaan hyvin palamaan siinä touhussa, vaikka osan olenkin ostanut käytettynä. Mutta kun olen tässä tietysti vauvallekin hommannut kaikenlaista. Niistä kyllä suurimman osa käytetyttynä, että toki olisi mennyt paljon enemmän rahaa, jos olisi uutena kaiken ostanut. Mutta on sitä satasia sinne ja tonne saanut kyllä viime aikoina palamaan :whistle:

Ismundo rv 33+3

• Tykkää
Reactions: BlackCat
@BlackCat Voi miten ikäviä uutisia olet saanut <3 Tsemppiä jatkoon ja toivottavasti näemme pian uudestaan täällä.

@atvk87 Kuulostaa kyllä melkoisen personalliselta terveydenhoitajalta. Mäkin törmäsin kyllä esikoisen aikana aika monenmoiseen terveydenhoitajaan. Yksi oli tosi erikoinen ja sitten selvisi, että oli jäämässä seuraavalla viikolla eläkkeellä. Sen takia ei ehkä ollut enää ihan niin innoissaan uusista asiakkaista.

@Mandala Nostan sulle kyllä hattua tuosta muutosta. Me asuimme 6 kk kolmannessa kerroksessa ilman hissiä kun esikoinen oli 1,5 v. ja voin kertoa, että kyllä mulla meinasi mennä siihen monta kertaa kuppi niin nurin. Se ainainen rattaiden, kauppakassien ja lösön taaperon raahaaminen yhtä aikaa alkoi aikalailla ottaa hermoon. Alas päästiin aina hyvin. Ärsyttävintä oli kun taapero nukahti rattaisiin päiväunille niin en saanut niitä ylös kolmanteen kerrokseen kannettua eli vietin lukemattomia tunteja rappukäytävän alaportailla odotellen hänen heräämistään. Mutta toisaalta meidän rattaat eivät olleet hankittu ajatellen niin, että asumme kolmannessa kerroksessa ilman hissiä :ROFLMAO: Mutta pieni hetkihän se vaan on kun lapset on pieniä.

Mulla on tiistaipäivien kirous, eilen tuli taas hieman reippaamalla kädellä kirkasta verta kun edellisen kerran tuli myös kahtena edeltävänä tiistaina. Eilen vuotoepisodiin liittyi myös vähän epämiellyttävää kipua. Täytyy nyt ottaa nämä puheeksi ensi viikolla neuvolassa. Ensimmäinen neuvola on siis ensi viikolla 8+5. Eilisen vuodon vuoksi olen sitten tänään etäpäivällä varmuuden vuoksi. En ole nyt oikein varma mitä lääkäri tarkoitti kun sanoi, että jos tulee kirkasta verta niin sitten heti kaikki rasitus aivan minimiin. Eli saako kävellä 3 km töihin? Saako nostaa 15 kg:n lasta? Entä vetää pulkassa ylämäkeen?

Tänään 7+5 ja edelleen odottavaisen, toivovin ja rauhallisin mielin odottelen minuakin toivottavasti odottavia turvallisempia viikkoja :love:

@-dino- hyvä, hyvät tulokset! (y)(y)

@atvk87 no onpas hajamielinen terkka sulla :LOL:

@gemmy toivotaan, että samaa ns. turvallista vuotoa siellä!

Voin vaan kuvitella tuon rappukäytävä hengailun :LOL: Meillä ei oikeasti käytetä rattaita kauheasti enää, saatika sitten että poika oikeasti olisi niihin nukahtanut pitkään aikaan niin ei sillai ongelma sen suhteen. Ja olen ehkä vähän neuroottisestikin kiinni ns. kunnon päiväunissa eli vloppuisinkin mitä ikinä tehdään toteutetaan ennen ja/tai jälkeen päiväunien niin saa kotona nukkua unet, itse ehkä samalla myös tai saada itse muuten vaan omaa aikaa :D
Mutta voin kuvitella omien hermojen kiristelevän uhmahetken ilmaantuessa kun taaperon kanssa neuvotella portaissa, että mennäänkö samaan suuntaan vai ei jos siinä on vielä vauva ja ruokaostokset mukana :ROFLMAO::whistle: Ehkä parilla reissulla sitte mentävä.

22+3

@BlackCat voi miten kurjaa! Pahoitteluni. :( Onneksi pääsette uuteen siirtoon heti, toivottavasti palaat tänne puolelle ihan pian.

@atvk87 , imetyksestä: älä suotta ota paineita (joo, helppo sanoa..), jos käy niin että alussa on haasteita, niin apua ja ohjausta kyllä löytyy joten rohkeasti apua pyytämään. Jos joutuukin lisämaitoja antamaan ennen kuin hommat lähtee kunnolla pyörimään niin siitä ei kannata tuntea huonommuutta. Esikoisen kanssa en (onneksi?) osannut etukäteen yhtään jännittää imetystä, olin vain ajatellut että se menee jotenkin "automaattisesti". Olinkin sitten ihan pihalla kaikkien asentojen ja otteiden kanssa ja synnärillä tarvitsin koko ajan kätilön apua että homma toimi. Kotiin päästyä oli epävarma olo: mitä jos se ei sujukaan? Ekana iltana kotona vauva kieltäytyikin ensin rinnasta, vaikka itki nälkäänsä, minullakin kyyneleet valuivat kun en osannut edes lastani ruokkia, mutta sitten vauva nappasikin kiinni ja alkoi imeä. Pikku hiljaa alkoi kasvaa luottamus siihen että homma sujuu, ja niin sitä mentiinkin pelkällä rintamaidolla kiinteiden aloitukseen asti.

@Mandala onnea uuden asunnon löytämisestä! Meidänkin pitäisi jossain vaiheessa etsiä isompi koti, ja seurailenkin jatkuvasti ilmoituksia. Pärjätään kyllä vielä nykyisessä, mutta jos sattuisi täysosuma tulemaan vastaan niin varmaan käytäisiin kiinni.

@-dino- onnea hyvistä tuloksista!

@gemmy kurjaa kun on vuodellut taas, toivotaan että on kuitenkin harmitonta edelleen. Hyvä että sulla on mahdollisuus etäpäivän pitämiseen.

Mullakin se sokerirasitus edessä, sain tosin ajan varattua vasta jonnekin kuukauden päähän. Hammaslääkärissä olin maanantaina paikattavana ja kestin sen hienosti. :D Nyt oli hyvä puudutus. Toinen poraussessio vielä edessä tulevana maanantaina. Sitten hammaskiveä pitäisi poistaa. Kerran on ultraäänellä putsattu, ei koskaan enää sitä! :eek: Mieluummin otan sen perinteisen rassailun ja repimisen kuin sen ultralaitteen ujelluksen ja vihlaisut.

13+4

• Tykkää
Reactions: BlackCat
Onnea matkaan @love- :love: Toivottavasti sait kuitenkin nukuttua.
Tuu kertomaan sitten kuulumiset!

Ja @Pimpula76 tosiaan, miten teillä meni? :)

Kiitos @Katti75 lohdutuksesta, mua jännittää aina kaikki asiat, mihin en voi valmistautua tai en tiedä miten ne tehdään ja tiedän joutuvani siihen kutenkin. Tässä on vielä monenlaista pelissä. Ei auta kuin toivoa!

Mä laitoin sillon muutama päivä sitten kaikki hakemukset kelalle, olipas jännää, kun en oo kelan sivuja ikinä käyttänyt! :LOL: Opintotuen aikoinaan hain paperilomakkeella.

Työhousujen etsintä tuottaa hankaluuksia, nyt alkaa olla jo vaikea pysyä noissa vanhoissani, kun vetskari ei mee enää kuin pari senttiä kiinni ja nappien kohdalla on se lisäosa (bellybelt) ja jatkuvasti pitää katsoa, että pitkä paita varmasti peittää avonaisen vetskarin. :confused:

23+1

@gemmy jos lääkäri kieltänyt rasituksen niin en ite lähtis käveleen 3km töihin enkä vetäis pulkassa ainakaan ylämäkeen. Lastahan on varmasti pakko jonku verran nostella mutta siinäki välttäisin turhia. :) Harmi ku taas vuodellu, toivon niin kovin että menis hyvin <3

@love- Tsemppiä tähän päivään :love: toivottavasti oot ees vähän nukkunu :rolleyes:

@atvk87 Onko ihan pakolliset työhousut vai voisko ajatella että oisit omilla housuilla ja työpaita vaan? Tosi kurjaa ku lopulta niin vähän töitä jäljellä mutta kuitenki tarttis uudet housut..:( Mulle tuli kelasta jo kirje että hakemus hyväksytty, nyt vaan odotellaan pakettia :love:

Täällä hävettää nii että tekee mieli maan alle painua. :whistle::notworthy::ROFLMAO: Kävin sielä hammaslääkärissä. Alkavia reikiä ainaki joka toisessa hampaassa ja kolmesta lohjennu pienenpieni pala, yhestä vähän isompi ja se korjattiin. Piti kunnon saarnan hampaiden pesusta ja hammaslangasta.. :rolleyes::censored: Synnytyksen jälkeen täytyy varata uusi aika että saavat otettua kuvat. Täytyy nyt vähän skarpata :oops:

Ens viikolla neuvolalääkäri, keskustellaan mun työtilanteesta. Tällä viikolla on lonkkia ja nivusia alkanu särkeen ihan kiitettävästi liikkeessä. ja nukkuessa.

24+6

No hyvä että kävit hammaslääkärissä kuitenkin @-dino-! Ei se ikinä mukavaa oo, mutta varmaan jonkun verran pystytään nyt jo tekemään? Rasittavia juttuja kyllä, ku ei sit haluis vauvallekaan mitään kariesta heti tartuttaa... Mullaki pitää varaa aika viisurin poistoon sit synnytyksen jälkeen. Buu!

Mut ihanaa, että paketti on jo matkalla :love:
Haitko muut etuudet samalla ja säkin varmaan alotat varhennettuna loman?

Ja meil on tiukka pukeutumiskoodi, pitää olla mustat suorat housut ja mulla on nyt Image Wearin villasekoitehousut, en kestä sellasia rapisevia tekokuituhousuja, enkä äitiysmallistoista löydä mitään muita. Image wearilla on kahdet erilaiset äitiysmallin suorat housut, molemmat tummansinisiä! :confused: mietin jo, että ostaisinko ne ja koittaisin pesukonevärjäystä.
Tilasin jo yhdet mamaliciousin housut, mutta se materiaali on niin järkyttävää, etten oo ees koittanut niitä päälle. :ROFLMAO:

H&m, lindex yms löytyy vain muodin mukaisia housuja, eli lyhyehköt kapeat lahkeet ja näin, niin ne ei sitten sovi muuten.
En ois ikinä uskonu, että housujen löytäminen voi olla näin vaikeeta.
Vinkatkaa ihmeessä, jos tulee jotain mieleen!

@atvk87 kuulemma niitä alkavia pystyis ite vielä pelastaan hyvällä pesulla. Ja vanhoista kuvista katto että niitä alkavia ollu tuola hampaiden välissä niin siks halus että katotaan sitte ku voi kuvata uudestaan. Fluoritablettipurkki nostettu taas esille ja täytyy niitä hammasväliharjoja ostaa kaupasta :)

En hakenu vielä muita etuuksia, täytyy tässä ottaa asiaks. En alota varhennettuna mutta mulla talviloma ennen äitiyslomaa.

No ompa kyllä kinkkinen tuo housujuttu. Kannattaa sit muistaa että ompelulangat harvemmin värjäytyy, en sit tiiä kuinka se tummansininen erottuis siitä mustasta.

• Tykkää
Reactions: atvk87
@atvk87 no jo on housuongelma.löytyisikö mistään mitään todella todella matalavyötäröisiä mitkä jäisi mahan alapuolelle?
En ole itse joutunut kauhean erityisiä äitiysvaatteita etsimään (nytkin duunissa päällä vaan mammalegginssit ja pitkähelmainen huppari) niin en valitettavasti osaa vinkata.

Noi hammasjutut on ikäviä kun joillain voi selvästi olla myös sellainen sylki tms että reikiä tulee helposti. Mun siskolla oi ala-asteikäisenä jo monta reikää vaikka ihan normaalisti hoidetut hampaat, mutta mulla paikattiin eka reikä lähempänä 30veetä. Enkä tosiaan aina ole mitenkään älyttömän hyvin hoitanut hampaita, iltaisin vaan pessyt enkä hammaslankaa käyttänyt. Nyt vime vuosina pessyt kyllä aamuisinkin enkä osaa enää olla pesemättä ku en voi sietää sitä tunkkasta makua suussa aamuisin. Hammaslanka on silti vähän epäsäännöllistä kyllä. Varasin kuitenkin nyt sen ajan hammaskivenpoistoon ensi viikolle, tulee olemaan kyllä kauheaa, tiedän sen, kun nyt ei ole kuitenkaan puudutuksia samalla niinku viimeks kun paikattiin reikä samalla mikä teki siitä ihan siedettävää.

Oma napa tuntuu jotenkin paisuneen ihan silmissä parissa päivässä. Poikakin aamulla ihmetteli ja taputteli "äitin palloa". Aamulla selällään tunnustellessa tuntui kohdunpohja jo vähän yli navan, ehkä siitä johtuen on ollut sellasta jännää puristavaa tms tunnetta navan korkeudella mahassa varsinkin seisaallaan ja liikkeellä. Sellainen tunne kun koko ajan vähän puristaisit vatsalihaksi tiukemmaksi, vähän kuin olisi maha maitohapoilla.

Tein eilen inventaariota jäljellä olevista, pieneksi jääneistä, pojan vaatteista ja heitin kaikkein poikamaisimmat ja muutenkin epäsopivat jätesäkkiin. Ei niitä kauheasti kyllä jäänyt jäljelle, joten on hyvä syy ostella lisää :ROFLMAO: Ne kaverilta tulevat vaatteet on jo kahden lapsen käyttämät ja monen monta kertaa pestyt, joten en tiiä miten paljon sieltä löytyy sopivia. En jotenkin tykkää yhtään vaatteista mitkä on väähääkään nuhraantunut ja nyppääntynyt pesemisen tuloksena :unsure: ja viimeistä kertaa kun pääsee pientä vauvaa pukemaan niin miksei tekisi sen siististi tai tyylikkäästi ;)

Kyllä mäkin olin imetyksestä etukäteen lukenut about kaikista vaikeuksista ja odotin ett tietty varmaan itellekin sitten tulee jotain vaikeuksia, ois liian helppoo muuten. Mutta sitten lopulta synnytyssalissa kun makoilin sängyllä poika rinnan päällä jotain tunteja kun siinä oli sitä tikkien laittoa ja puuhastelua ympärillä niin kätilö vaan ohjasi tissin pojan suuhun oikeaan imuotteeseen eikä se siitä irronnut sitten moneen tuntiin :ROFLMAO: kun opin nostamaan vähän nännipihan reunasta tietyllä tapaa, että poika sai imuotteen niin se oli sitten siinä. Maitokin nousi joskus 4. tai 5. päivänä kun oltiin jo himassa vaikka sitäkin ehti odottaa ja pelätä että nouseeko ollenkaan. Sitten koko homma tuntui vaan jotenkin tosi luonnollselta.

Nyt kun tässä romaania kirjoittelen muutenkin niin täytyy mainita, että ostin sen Rento Synnytys nettikurssin ja aloin käymään läpi. todella hyviä pointteja siellä enkä ole vielä päässyt muutamaa sivua pidemmälle. Ja tein pari playlistan alkua spotify:hin, johon joko todella rentouttavaa, tai todella fiilistelevää musaa olisi tarkoitus alkaa tallentaa biisi kerrallaan. Ihan jotenkin eri fiilis tällasen touhun myötä koko synnytystä kohtaan kuin viimeksi :love: Viimeksi vaan halusin venyttää koko synnytyksen alkamista kun jännitti siitä alkava uusi elämä, ja niinhän se pitkittyikin :LOL:

@Pimpula76 onhan kaikki siellä hyvin rakenneultran jäljiltä? :)

22+5

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Huhhuh. Eilen oli sellainen hullunmylly-päivä ettei oo ihan hetkeen ollut. :confused:

Rakenneultra takana ja kaikki hyvin. Istukka edessä ja beibe istuu takatilassa joten liikkeitä saa kätilön mukaan odotella aiankin sen nelisen viikkoa (n) mutta ihana tietää että kaikki on hyvin. Mitat vastasivat normaaleja mittoja, pari pv oli myöhässä kasvussa, vastasi viikkoja 20+2. Tunti siellä maattiin ja loppuajasta kätilö hieman jopa suivaantui kun kaveri ei halunnut liikkua ollenkaan koko aikana, että olisi sydämen nähnyt kunnolla tutkia. Se oli sitten minun vika kun ei liikkunut. o_O rakenteiltaan näytti tytöltä hän :love: pienen varauksen toki jätän (vaikka tyttö-olo onkin ollut itellä) koska ei nyt suostunut esittelemään itseään sen enempää. Nyt huokaisen helpotuksesta ja alan sisustelee pikkuhiljaa makkaria pinnasängyllä yms. roinalla :love::LOL:

Rv20+5

@love- uutisia malttamattomana odotellu! :love: ihana että kaikki hyvin, sinnekki sitte tyttö tulossa ❤ harmi toi että liikkeitä saa vielä odotella, mutta hyvä tietää mistä johtuu nii ei huolestu. :)

Täällä alkanu joku tiheän syönnin kausi itellä ku tuntuu että kokoajan nälkä :D joten syömpä toisen aamupalan ja lähen ekoille päikkäreille!

25+0

Ihanaa onnea @love- :love::love: tyttö sinnekin ehkä! Hyvä myös saada varmistus, että liikkeitä voi joutua odottamaan, ettei tarvi sitä ihmetellä itsekseen.

@-dino- ehkä sun kroppa tankkaa nyt mitä menetti alkuraskaudessa (y)
Mua ärsyttää tää makeanhimo! Toivon sydämestäni, että tulisi viimeisellä kolmanneksella omena-kurkku-vesi himo taas niin hillitsisi vähän tätä touhua.

Mulla alkanut öisin vetää suonta jalasta :X3: tai siis pohkeesta meinaa kunnolla antaa, mutta saanut jotenkin pidettyä ettei ihan täysiä vedä. Viime raskaudessa kokeilin magnesiumsuihketta mutta siitä ei ollut mitään hyötyä ja luin nyt niin ei siitä olekaan. Pitäis juoda enemmän ja syödä kalsiumpitoisia ruokia. Ei kyllä illalla tee mieli tankata nesteitä yhtään kun muutenkin kerran pari joutuu menee vessaan yöllä.

22+6

@-dino- jospa nyt tosiaan kroppa alkaa ottaa takaisin sen mitä menetti alussa :)

@Mandala mulla on kanssa ollu järkkyjä suonenvetoja tässä viikon mittaan :eek: torstai aamuna heräsin yhteen ja koski niin kovaa että pyörin ja huusin sängyssä, onneks isäntä oli jo töissä ois varmaan sätkyn saanu :rolleyes:

Hassua nähdä mikä vaikutus isäntään oli ultralla. Nyt siitä on kuoritunu semmone hassu hössöttäjä :LOL: varmaan nyt vasta oikeesti tajuaa et se on oikesti tulossa :love:

• Tykkää
Ihanaa, onnea @love- hyvistä ultranäkymistä ja tyttölupauksesta :love:
Kyllä se konkretisoituu miehelle hitaammin ja vaatii "todisteita" :LOL:
Miehet ei kai vatvo myöskään epäonnistumisen mahdollisuuksia niin paljon, meillä on isäntä alusta asti ollut ihan varma että tästä tulee vauva kotiin asti.

Hyvä @-dino- että tankkaat viimein! Siellä on typyllä kova kasvuvaihe meneillään. :giggle:

@Mandala kai sitä ny vähän voi herkkuja syödä. Ei kaikkea saa iteltään kieltää, mut omenahimo kuulostaa ihan hyvältä! :LOL:
Munkin tekee mieli pullaa. Söin torstaina viinerin, eilen runebergintortun ja tänään korvapuustin. :D

Suonenvetoihin b-vitskua ja magnesiumia sitraattimuodossa. En oo muuten kattonu, onko mammavitskuissa niitä tarpeeks?

Oon syöny kalaöljytabletteja toisen kolmanneksen alusta saakka ja tällä viikolla ne alko röyhtäyttää. :sick: Kiva ku on töissä monta tuntia aina se kalaöljyn maku suussa. Purkkaa menee taas enemmän ku laki sallii!
Oli aika riehakas aamupäivä talvileikkien muodossa ja huomas kyllä, että sit oli pakko ottaa rauhallisemmin ja ihan levätä. Vähä huono kunto meinaa olla ja rupee painaa nivusiin rasituksesta.

Mikäs @Toiveikas81 siellä on tilanne? :)

23+2

@BlackCat paljon voimia sinulle ja toivottavasti uusi hoito tuottaa tulosta ja tulet tänne takaisin.

@atvk87
kiitos kysymästä ihan ok menee. Tänään tuli oltua melkeimpä koko päivä ylhäällä ja ihmeesti jaksoin. Tosin nyt makoilen sohvalla ja pikkasen supistelee mutta ei ihme kun tuli kaikenlaista touhuttua. Nyt on kaikki tavaratkin hommattu. Vaunut viimeisenä ostettu tänään. Huomenna ajattelin aloittaa laittaa kaiken kuntoon vauvaa varten. Toki ei onnistu päivässä mutta jostakin aloitettava. Ei oo aiemmin oikein voinut. Alkaa oleen semmoset oltavat että mun puolesta sais jo syntyä ja lääkärikin sanoi että enää ei estellä jos lähtee syntymään. No vielä saa pysyä kohdussa että saan miehen kotiin huomenna. Ajatukset alkaa enemmän ja enemmän olemaan synnytyksessä. Ei silleen pelota mutta toki vähän jännittää. Pitää vaan toivoa että kaikki menee hyvin että vauvalla kaikki ok. Mulle on ehkä ollut ihan hyväksikin että oon joutunut ylimääräisissä ultrissa käymään niin on mielenrauha säilynyt. Seuraava ultra onkin keskiviikkona. Sitä odotellessa. Äitiyslomallakin olen nyt virallisesti. Enpä olis uskonut viime keväänä että äippäloma edessä. Oli niin huono luotto onnistumiseen. Mut niin vain tämänkin saan nyt kokea

Tulipa omanapainen sepostus. Toivotan yhteisesti kaikille tsemppiä ja onnea odotukseen.

Rv 35+2

• Tykkää
Reactions: Ismundo ja Mandala
Mulla oli alkion siirto viime tiistaina (blastokysti). Testipäivä on vasta 5.2. Mutta kysyisin että millaisia oireita saitte vai saitteko mitään ennen testausta? Mulla oli siirrosta seuraavana päivänä mahakipua ym muita epämääräisiä oireita mutta loppuivat oikeastaan siihen. Tänään oli pientä piston tunnetta mahassa ja hieman närästävä olo.
Onko normaalia ettei tule hirmuisesti oireita? Tai mistä voi päätellä plussanneensa ennen testausta. Voiko mitenkään?

Hyvä hyvä @Toiveikas81 että siellä asiat tuntuu kuitenkin kaikesta huolimatta rullaavan ja vauvakin saa tulla jos on tullakseen!

@atvk87 kannattaa muuten sitten jonkin verran ennen esim laskettua aikaa lopettaa ne kalakapselit, koska eikös ne ohenna verta tms? Olen ymmärtänyt ettei niitä suositella ennen syötävän ennen leikkauksia ylimääräisen verenvuodon riskin takia. En muista milloin ite lopetin niiden syönnin viimeksi, ehkä jo viikkoja ennen LA.

@Haaveilija91 mä en ilman haamuviivaa testissä (ja hoitoja tietty) olisi tiennyt olevani raskaana millään. Se vaihtelee ihan älyttömästi yksilöittäin, että tuleeko mitään vai ei. Ekassa raskaudessa oli jotain kiinnittymiseen viittaavia tuntemuksia pp2 ja ruskea veritippa pöksyissä pp3 aamuna, mutta tässä tokassa ei mitään. Mulla vielä hCG nousi korkealle ja nopeasti molemmista raskauksista heti alusta, että olisi luullut jotain.
Mutta mä järkeilin jo hoidoissa joskus, että tuskin kauhean pahoja oireita tulee kun hoitojen lääkkeetkään ei tehnyt mitään sivuvaikutuksia ja niin se sitten piti paikkaansa.

Hyvä hyvä @Toiveikas81 että siellä asiat tuntuu kuitenkin kaikesta huolimatta rullaavan ja vauvakin saa tulla jos on tullakseen!

@atvk87 kannattaa muuten sitten jonkin verran ennen esim laskettua aikaa lopettaa ne kalakapselit, koska eikös ne ohenna verta tms? Olen ymmärtänyt ettei niitä suositella ennen syötävän ennen leikkauksia ylimääräisen verenvuodon riskin takia. En muista milloin ite lopetin niiden syönnin viimeksi, ehkä jo viikkoja ennen LA.

@Haaveilija91 mä en ilman haamuviivaa testissä (ja hoitoja tietty) olisi tiennyt olevani raskaana millään. Se vaihtelee ihan älyttömästi yksilöittäin, että tuleeko mitään vai ei. Ekassa raskaudessa oli jotain kiinnittymiseen viittaavia tuntemuksia pp2 ja ruskea veritippa pöksyissä pp3 aamuna, mutta tässä tokassa ei mitään. Mulla vielä hCG nousi korkealle ja nopeasti molemmista raskauksista heti alusta, että olisi luullut jotain.
Mutta mä järkeilin jo hoidoissa joskus, että tuskin kauhean pahoja oireita tulee kun hoitojen lääkkeetkään ei tehnyt mitään sivuvaikutuksia ja niin se sitten piti paikkaansa.
Tätä mä just mietin, että voisko oireettomuus johtua siitä, etten ole kovin ”hormoniherkkä” minkä huomannut käyttämien hormonien vähäisistä sivuvaikutuksista.
Kiitos sulle taas nopeasta vastauksesta❤ Tuskaa tämä epävarmuus...

Moikka taas. Kesä-elokuussa tänne kirjoittelin 2 kertaa tuli plussa mut siin viidennen viikon kohal alko vuoto ja tuli ulos ,joulukuussa oli siirto ja puhdas nega nyt sitten taas plussa tuli testiin :love: Nyt rv 4+5 eli juuri ne riskipäivät käsillä ja ajattelin et en uskalla tänne tulla ennen kun ne on ohitettu ettei taas joudu kirjoittamaan pettymystä, mutta eihän tätä pelkoa yksin(no miehen ja yhden ystävän avullakaan) kestä:confused: siis ihan kauheeta tää ku joka kerta saa sydänkurkus mennä vessaan et ei kai vaan näy punaista. Mulla on ollu matkapahoinvointia viikon verran plus pientä aamuetoisuutta nii nosti jo vähän toiveita jos tää ois sit se onnistunu kerta, mut tänään aamulla taas oli hyvä olo nii taas pelko nousi. Niin ja testit lähti tummumaan pari päivää myöhemmin kuin edellisistä plussista nii ne jo madalsi toiveita, ne kuitenkin päivä päivältä tummu joten yritän unohtaa sen..
Onnea hirveesti teille kaikille plussista on tämä pelosta huolimatta ihanaakin aikaa. Mandalalle viel erikseen onnea, toinen noista kesän plussista oli yhtä aikaa sun kans, oltiin muistaakseni täysin samoilla viikoilla, hurjaa että itsekin voisi olla jo ylittänyt puolivälin, nyt kun on taas onnistunut plussaamaan niin ei edes kirpaise niinkuin vielä muutama viikko sitten.. :)

Onnea plussasta!

Noista suonenvedoista, mullakin on ihan järkyt. Joka yö herään kipuihin. Pahimmat on tossa säären etuosassa, penikoissa, kun niitä ei saa venyttämällä laukeamaan. Otan sitten herätessä kaksi tablettia magenisumia, ja se auttaa aika nopeasti. Olen nyt alkanut ottaa jo ennen nukkumaan menoa kaksi magnesiumtablettia, ja sillä olen ihan hyvin pärjännyt yön. Olen käyttänyt Puhdistamon tripla magnesiumia, ja se on mun mielestä toiminut hyvin ja tehoaa nopeasti.

Tsemppiä loppuodotukseen @Toiveikas81 Ja kiva, että saitte vaunutkin hommattua!

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä