~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Heipsan! Täällä kans alkoi äitiysloma. Vauva on jo jonkin aikaa ollut pää alaspäin, ainakin neuvolantädin arvioinnissa, mutta lääkäri olis viikon päästä Pe, ni katsotaan mikä tilanne sitten myös kohdunkaulassa :)

@kettuperhe MIllanen olo sulla ollut nyt, ja saatko nukuttua hyvin? Onko supistuksia ollut, tai liitoskipuja? Jännä nähdä kummalla meistä syntyy ensin :D:love: Ei ois enää montaa viikkoo, hurjan jännää!!

Onnea paljon kaikille tuoreille plussanneille :love::love: Tsemppiä vaiheisiin!

Anzu 34+1
 
  • Tykkää
Reactions: love-
@An1z81 Mulla on tuo maha aika alhaalla ja leveä tuosta tarjonnasta johtuen. Lapsi on välillä ihan poikittain. Liikkeet tuntuu usein juuri alaosassa ja tuntuu, että tulee jalka tai käsi haarukasta pihalle :ROFLMAO:
Joku iso mötti (siis se pää) vaeltaa tossa navan molemmin puolin.

Turvotusta on kahdella plussalla ja siksi olo todella turpea. Painoa on tullut sikana. Normaalipainoisesta reilu 60 kilosta yli 90 kiloon. Että sellasta. Kyllä sen kestää kun joskus saa kroppansa takaisin. Raskausarpia ei ole yhtään. Makea ei maistu, että ihan nestettä tai ruokaa on kerätty tuohon massaan.

Varusteet on hyvin pitkälti hankittu. Pitäisi vaan pestä ne vaatteet ja laittaa paikat kuntoon. Ihanaa kun ollaan jo loppusuoralla.

Jos lapsi istuu eikä käänny, niin en aio suostua kääntöön tai alatieaynnytykseen, koska kahlasin tieteellisiä artikkeleita aiheesta. On tutkimuksia ja perätilan leikanneiden lääkärien näkemyksiä siitä, että on yleensä joku syy miksi lapsi on väärinpäin. Esim. napanuora huonosti tms. Panikoisin kuitenkin sen käännön jälkeen, että kunto romahtaisi vauvalla yllättäen. Mua ei myöskään voi kuvata magneetilla kun on sormessa rautaa (yleensä kuvataan että mahtuuko syntyyn perä edellä). Ja alasynnytyksessä on niin paljon isommat riskit. Vauvaan ei saa koskea ennenkuin on hartiat syntyneet tai se voi moro -refleksin vuoksi leväyttää kädet. Jos vaikka osuu vahingossa äidin jalkaan niin näin voi käydä. Sit ne joutuu leikkaan alapäätä huolella tai siirtään hätäsektioon. Jos taas ponnistus kestää, niin aivovaurion vaara kasvaa kun napanuora on pidempään puristuksissa kun pää edellä syntyvillä. Mutta ei niihin kumpaankaan pakoteta. Kääntöön tai alasynnytykseen. Jospa kääntyis ittekseen... Olisin kyllä halunnut lääkkeettömän luomusynnytyksen alateitse, mutta mennään sillä mikä tulee.

34+4
 
  • Tykkää
Reactions: An1z81
Tuosta hcg -arvosta piti laittaa, että itse mittautin sen verestä ihan julkisessa labrassa täällä pirkanmaalla (fimlab). Maksoi 30€. Ja ultrassa ramppasin yksityisellä (ovumia). Maksoi 105€ ja lasku tuli kotiin hyvällä maksuajalla. Jos huolettaa, niin suosittelen.
 
@Josia Tervetuloa :love: minustaki toi hcg-arvo kuulostaa tosi hyvältä!

@adelmiina_ Onnea hyvistä ultrakuulumisista. :barefoot:

@kettuperhe ja @An1z81 Ihanaa äitiyslomaa kummallekki :love: toivottavasti kettuperhe sielä vauva vielä kääntyis oikein päin (y)

@marrasmai Tehään sellanen molekyylikariotyypitys jossa tutkitaan kaikki muutki kromosomit että saadaan selville onko jotain harvinaisempia poikkeavuuksia. (n)

Kovasti jo niitä tuloksia odottelen. Oon luvannu itelleni sitte shoppailureissun jos tulee niistäki hyviä uutisia :rolleyes: ihan vaan kunnon talvikengät jotka saa jalkaan ilman kumartelua sekä isompia tissiliivejä ja housuja :X3:

16+0
 
Hyvää äitiyslomaa @An1z81 ja @kettuperhe! :)
@kettuperhe kyllä se vauva kerkee vielä hyvinkin kääntymään! Toivotaan, että niin käy ja pääset normaaliin alatietouhuun.
Noi loppuraskausjutut on kyllä ihan utopiaa itelle :D

@-dino- kohta siis pääset shoppailee!

Ei mahaa täällä vieläkään, paitsi just vyötärölinja on kasvanut. Tänäänkin aukes ulkoiluhousujen napit, kun menin kyykkyyn.

14+2
 
  • Tykkää
Reactions: An1z81
Oi onnea äitiyslomalaisille, se on hieno virstanpylväs :love:

@atvk87 joo siis ei mullakaan oo sitä kohoumaa tullut vielä, ehkä semmonen vajaan kämmenen kokoinen pieni hieman kovemman tuntuinen kohta häpyluun päällä mistä tuntuu jännältä kun painaa. Mutta vyötärö tai maha ylipäätään, voi kääk. Vaikka käytän löysiä paitoja töissäkin yleensä niin alkaa puskemaan sieltä näkyviin. Firman bileissä kyllä loput töistä sai tietää ettei silleen mitään ongelmaa mutta ihmettelenpä vaan että mikä ihme tuo maha voi olla kun kohdun kasvu ei ole syypää siihen?? o_O Enkä tosiaan ole mässännyt viime viikkoina enää alkuviikojen tapaan. Voiko se hormoni tosiaan tehdä esim vatsalihaksille niin paljon vaikutusta jo? Mikäs se relaxin hormoni onkaan suomeksi mikä paikat löysyttää?

Muuten edelleen täysin oireetonta mikä vieläkin ihmetyttää kun edellinen ’oireeton’ raskauskin sisälsi enemmän vakio-oireita :D

@-dino- ja @vipe1986 tsemppiå teille odotteluun!

14+0 (jeee toinen kolmannes!)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: An1z81 ja atvk87
@vipe1986 peukut pystyssä et ultrassa kaikki hyvin ja vuoto ja kivut on harmitonta! (y)

@Mandala mä en kanssa käsitä tätä mun pallomahaa (n) ja kuitenkin kyse vasta ensimmäisen odotuksesta :confused: ihan järkyttävää.

Toivottavasti kohta pääsee ilouutisia kertoilemaan niin ei tarvi enää yrittää piilotella tota ilmapalloa. Perjantaihin pitää vielä ootella :censored:

12+0
 
Tsemppiä @vipe1986 ultraan!

@Mandala mulla oli viimeks tossa kohtaa jo iso! maha :LOL::ROFLMAO: tosin tuli se reilu 20kg koko raskauden aikana, onneks lähtötilanne oli reilu 50kg ni ei kamalasti neuvolasta hätyytelly. Mutta siis mulla on nyt jo ihan kamala turvotus, oon kyllä syöny aika paljon koska muuten on niin huono olo koko ajan :( pakko alkaa kyllä liikkumaan enemmän ettei ihan mahottomaks mene :ROFLMAO:

Koskas ootte alkanu kuuntelemaan doplerilla? En muista tästä esikoisesta koska aloin, ja nyt meidän dopleri lainassa ni mietin vaan et koska alan pyytelemään takasin (y)

Ja onnea äitiyslomalaisille! :love:

7+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: An1z81
@adelmiina_ Mä just kattelin viime raskauden mahakuvia. Aloin rv10 ottamaan niitä, otin joka viikko aamumahasta samana viikonpäivänä. No tietty lähtötilanne oli noin 5kg laihempi silloin, mutta sekin kuva minkä muistan ottaneeni kun oli ekaa kertaa aamulla jo turvotusolo (about samoilla viikoilla) niin on kyllä tosi lättänä maha verrattuna tähän nykyiseen :D En ole vielä yhtään mahakuvaa ottanut, mutta kai voisi vertailun vuoksi ottaa. Piti viimeksikin editoida kuvista sellainen video missä näkee mahan kasvun viikko viikolta, mutta se jäi. Jospa tästä saisi tehtyä!

On tuo mahan ja turvotuksen muodostuminen kyllä niin yksilökohtaisia. Mun kaverilla, on ihan eri mallinen kroppa muutenkin ja sillä oli rv6 vai rv8 siis aivan kunnon raskausmaha pelkkää turvotusta, sellanen rintojen alta alkava pallo. Lopulta kyllä hänen mahansakin oli varmaan tuplasti isompi ku mulla oli synnyttämään lähtiessä.
Mutta ihania kaikki mahat on, pienet ja suuret :love:

Dopplerilla aloin ekasta kuuntelemaan 10+4, nyt taisi olla 10+2. Paljon nopeammin sain kuuluviin tästä tokasta kun istukka takana, ekassa oli edessä.

@love- ooh sielläkin nt-ultra pian, peukut pystyssä sulle myös, tulet sitten heti kertomaan uutisia!

14+1
 
Viimeksi muokattu:
Kaikki hyvin vastasi viikkoa 6+4-7+0 ku yritti mitata mutta luotti tohon isompaan eli viikkoja vastaava kaveri siis. On ihan kohdun yläosassa kiinni niin täällä neuvolan laitteella näkyvyys ei ollu mitä parhain. Sykettäkin etittiin hetki mut onneksi löytyi..

En siis käyny klinikalla enää varhaisultrassa ku neuvolan kautta sain sen ilmeiseksi. Säästö se on pienikin:)
 
Mulla turposi maha myös heti alussa. Hoitoalkuisissa voi kuulemma tulla helpommin turvotusta ja muutenkin se yleensä iltaa kohti kasvaa. Aamulla vähemmän ja päivän mittaan turpoaa. Kohdun asento tietysti myös vaikutta. Ja mulla tuli lievä hyperi kun tuoresiirrosta raskauduin. Munasarjat oli noin 10x10 cm parhaimmillaan sekä vatsaontelossa pari litraa. Sitä seurailtiin sitten nt-ultraan asti. Ja jos niin käy, niin kandee aina sanoa ettei ne ronki kovin kovaa alakautta, kun ne ultrat alussa tehtiin sieltä. Siksikin kävin niissä ultrissa alussa.

Toi on kyllä hyvä, kun neuvoloissa on ultria nykyään. Meilläkin on, kun on niin uusi neuvolakin.
 
Meidän neuvola (erään Helsingin terveysaseman yhteydessä) ei todellakaan tarjoa ultraa, paitsi jos on joku oikein erityinen syy. Viimeksi esikoisen tarjontaa neuvolalääkäri rv30+ katsoi huimat 5 sekuntia, jollain iän ikuisella ultralaitteella :rolleyes:
Tänään oli eka neuvolalääkäri ja mun oikeasti piti sitä hönöä lääkäriä neuvoa dopplerin käytössäkin. Se yritti kuunnella sydänääniä pitkään jostain ihan ihme paikoista, esim navan kohdalta vaikka kohtu ei ole lähelläkään niin korkealla vielä. Sitten löytyi äänet kun neuvoin oikean kohdan :rolleyes: Kyllä sitä taas tuli mietittyä, että ai herranen aika jos oma terveydenhuolto ois arvauskeskuksen varassa, ei niistä niin kauhean paljon hyviä kokemuksia ole kertynyt.

Muutenkin täällä Helsingissä tottunut kaikesta ylimääräisestä maksamaan itse mielummin kuin edes alkaa kyselemään, että onnistuuko, koska tuskin onnistuu. Tosin kyllä joissain muissa neuvoloissa, samassa kaupungissa, olen kuullut ultrattavan, joten sekin vähän ärsyttää.

14+2
 
Paniikki ja ahdistus. Viimeiset luget otin 23.11 ja oon siitä asti pelänny vuotoa. Tänään sit tuli jo himpun semmosta rusehtavaa keltaista ja pieniä menkkajomoja. Otin tänään aamulla yhteyttä neuvolaan, joten karma vissiin iski :cry: Eikö tää huoli ja kärsimys ikinä lopu...
 

Yhteistyössä