~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@hillan_kukka vaikka mulla oli kanssa arvo sillon sen 252 pp11 nii en eilen pp14 saanu ihan tasavahvaa viivaa r testiin ku tein viimeisen kaapista sulla kuitenkin jo vahvempi eli hyvältä vaikuttaa (y)
Voin hyvin samaistua tohon ultran odottelu fiiliksiin mut kyllä sekin päivä vielä koittaa.
Mullakaan ei oo nyt mitään oireita suuntaan eikä toiseen jos ihan pientä kiristystä tisseissä ei lasketa ja muutamaa kovaa pistelyä kohdun seuduilla. Mulla on nyt vuodot pysyny toistaiseksi Poissa.
 
Mikä on @hillan_kukka tilanne?

Mulle soitti tänään lääkäri, että papa-kokeessa oli taas muutoksia ja nyt joudun keskussairaalaan jatkotutkimuksiin. Siit tulee lähete kirjeellä kotiin. Ennen rv16 voi kuulemma tehdä toimenpiteitä. Huoh.

12+1
 
Viimeksi muokattu:
@atvk87 no voi kökkö! toivottavasti ei mitään kauhean erityistä toimenpidettä vaadi.

Mulla tänään yllätyksellinen aamupala. Olin jo ehtinyt yli puolet syömään kun mietin ett tulisko oksennus. No tulihan se. En ole tässä raskaudessa kertaakaan oksentanut ja ällötyskin hävisi jo aiemmin niin tuli vähän yllättäen. Ehdin jo vatsatautia säikähtää, mutta ei tässä muuta sitten ole tullut.

11+5
 
Mie selvisin ekassa raskaudessa viikolle 19 ja sitten alkoi nuo oksetukset vasta. Luulin selvinneeni ilman:) nyt tuntuu, että tulis ees oksennus, niin tuntuis, että olis raskaana.
@atvk87 toivottavasti kyseessä ei ole mitään kummempaa. Onko sulla ollut aiemmin jotain? Täällä ei mitään uutta. Päätin olla menemättä siihen kokeeseen, mutta aikaistin ultran 19.pvään. Olen ensviikon koulutuksessa, joten huonot uutiset olis vieny kaiken energian. Ruskea vuoto sen kun jatkuu ja alaselkää juilii, näillä mennään. :censored:
 
Iltaa.

Voi ei tuota teidän odottamisen tuskaa. Muistan kyllä vielä saman. Itsehän kävin labrassa kaksi kertaa ihan omaan rahaa. Täällä pirkanmaalla se maksoi fimlabissa 30€ kerta. Tuli lasku kotiin. Kävin myös useassa ultrassa yksityisellä alkuraskaudessa sen lapsettomuuspolin ultran jälkeen. Olin ihan varma, ettei se pysy hengissä. Se maksoi satasen kerta ja ajan sai aina heti seuraavaan aamuun/päivään kun sanoi, että alussa ollaan huolettaa. Mies sanoi, että mene vaan kun eihän mua kukaan kattele jos vaan murehdin. Yksityisen gynet ymmärsi täysin ja sanoi että tuu niin monta kertaa kun haluat. Yksi kuvas jopa omalla kännykällään videota siitä ultraruudusta ja lähetti mulle videon whatsupilla vai iphonevideona. Mies ei näihin päässyt, kun oli töissä menoa koska otin aina heti seuraavan ajan minkä sain.

Täällä on mahassa kovat zembalot menossa ja kääntyilyt ollu vähän kivuliaita jopa. Ehkä se hakee oikeaa asentoa nyt siitä poikittaisesta. Kiva olisi jos kääntyisi itsestään.

32+3
 
@atvk87 voi harmi :( toivottavasti selviät mahdollisimman vähin toimenpitein. Mäki mietin että onko sulla siis ennenki ollu muutoksia?

@Mandala hyh, kumpa jäis oksentaminen kertaluontoseks. Eilen sain taas itekki muistutuksen millasta se on. Eipä tarvi hetkeen syyä tacomaustettua jauhelihaa :D

@hillan_kukka tsemppiä ultran odotteluun, tuskaista odottaa epävarmuudessa :(

Salmiakkia tekee ihan törkeesti mieli. Oi miks sen pitää olla kiellettyä :cry:

14+0
 
@-dino- Kyl kai salmiakkia saa ihan vähän ottaa, jos ei oo verenpaine koholla valmiiks? Tyyliin 30 grammaa vois ottaa ilman mitään haittoja.

Joo, mul on ollu useamman kerran muutoksia tässä elämän aikana, mutta aina puhdas kontrollissa. Ekan kerran muutoksia oli jo 2005, mutta 2006 oli taas puhdas. Oon otattanu joka tai joka toinen vuos kokeen.
Nyt kontrollia ei voitu ottaa vuoden päästä, kun olin vielä pas-lääkityksillä ja se otettiin nyt myöhemmin ja muutoksia on edelleen.
Ilmeisesti tehdään kohdunsuun tähystys, mitä nyt vähän googlailin asiaa.
Toivotaan, ettei olis mitään toimenpiteitä vaativaa tosiaan. Kaikki ylimääräinen pelottaa.

@kettuperhe hyvä, jos vaikuttaa siltä että vauva kääntyy nyt! Tulee ehkä sullekin mukavampi olo.

Ja voi teitä oksentelijoita, toivottavasti pian helpottaa!

Ei vieläkään näy selinmakuulla pientäkään kumpua, oon yrittäny viikon tunnustella. :D
 
@atvk87 uusimmissa suosituksissa kyllä on että ei yhtään kun turvallista rajaa ei voida varmuudella asettaa. Tuskin muutama makeinen silloin tällöin kovinkaan haitaksi olisi, mutta eipä se paljon lohduta ku mieli tekis vetää pusseittain :D eli en ees aio maistaa kun todennäkösesti vaan lisäis himoja. Lopulta lyhyt aika elämästä minkä joutuu olla ilman.
 
Mä kyllä söin 1-2kpl per päivä alkuraskaudessa parisen viikkoa kun töissä oli niitä keittiössä :oops: en vaan voinut olla syömättä..! Oli kyllä varsinaista tahtojen taistelua olla syömättä enempää!
No ekassa raskaudessa ne oli sallittuja suurimman osan aikaa ennenku uudet suositukset tuli, ehdin niitä silloin enemmän syömään, ihan neuvolan ohjeistuksellakin kun oli koko ajan matalat verenpaineet :rolleyes:

@atvk87 ei mullakaan tunnu vielä mitään. Katsoin aikaisemman raskauden merkintöjä ja olen huomannut sen kohouman NT-ultran jälkeen. Joku reilu viikko sen jälkeen. Eli eiköhän se kohta! (y)

@kettuperhe toivotaan että pikkuinen tajuaa kääntyä ettei tarvitse kääntöön mennä!

11+6
 
Täällä ollaan infernaalisen räkätaudin kourissa. Olo on kuin jyrän alle jäänyt :poop:

Eilen oli eka neuvolakäynti ja eipä siellä mitään uutta tai ihmeellistä tullut. Ruokasuositukset olivat hiukan muuttuneet viime kerrasta. Niin ja niiden pissapurkkien kanssa pelaamista ei viime kerralla ollut. o_O
Piti ihan kirjoittaa itselle muistilappu mitä viedään ja pyydetään mistä.
Tosin sain puhuttua meidät synnytysvalmennukseen kun ekalla kerralla ei sinne asti keritty. Ja kun siinä tippa linssissä puhuin esikon synnytyksestä niin terkka suositteli vahvasti pelkopolilla käyntiä. Kokemus ei ollut mulle mikään ihana vaikka synnytys sujuikin ilman fyysisiä vammoja tai hengenvaaraa kummallekaan. Käynti on vasta loppupuolella mutta toivotaan että toisi vähän positiivista otetta siihen koettelemukseen.

Tsemppiä kaikille ekaa ultraa odottaville! Ne päivät kuluu niiin hitaasti. Ja se piina ei mulla tunnu senkään ultran jälkeen helpottavan. Aina vaan odotetaan seuraavaa ultraa :cautious:
 
@atvk87 toivottavasti selviät tosiaan ilman mitään toimenpiteitä!

Toi salmiakin suositus tosiaan tuntuu muuttuvan koko ajan, mäkin välillä söin silloin tällöin pari :whistle:

Mulla alkoi eilen ruskea tuhru, ei siis mitään kunnon vuotoa vaan valkkarin seassa rusehtavaa, ja huomaan että kun nostelen tota reilu 1 vuotiasta niin välillä tulee paineen tunne alavatsaan. Mietin jo et pitäiskö huomenna soittaa neuvolaan ja kysyä mitä tehdä, vai ootellakko vaan. Esikoisesta mulla tuli kanssa vuotoa, mutta se oli silloin 4+ jotain. Varhaisultra on vasta 22. päivä, sinne on ikuisuus..

5+4
 
@atvk87 toivottavasti selviät tosiaan ilman mitään toimenpiteitä!

Toi salmiakin suositus tosiaan tuntuu muuttuvan koko ajan, mäkin välillä söin silloin tällöin pari :whistle:

Mulla alkoi eilen ruskea tuhru, ei siis mitään kunnon vuotoa vaan valkkarin seassa rusehtavaa, ja huomaan että kun nostelen tota reilu 1 vuotiasta niin välillä tulee paineen tunne alavatsaan. Mietin jo et pitäiskö huomenna soittaa neuvolaan ja kysyä mitä tehdä, vai ootellakko vaan. Esikoisesta mulla tuli kanssa vuotoa, mutta se oli silloin 4+ jotain. Varhaisultra on vasta 22. päivä, sinne on ikuisuus..

5+4
Mulla ei meinaa tuo ruskea vuoto ottaa loppuakseen, vaan jo viikon vuotanut. Kysyin kans siitä,mutta kukaan ei kommentoinut oikein mitään. Huolettaa itseä. Kipua ei ole ollut. Oletko jo neuvolaan ilmoittautunut? Meillä se pitäisi tehdä vasta ultran jälkeen, mutta pakko kai tässä on kohta kääntyä neuvolankin puoleen, kun hoitavat tahot ovat niin kaukana, ettei sieltä akuuttiapua saisi kuitenkaan.
 
Mulla ei meinaa tuo ruskea vuoto ottaa loppuakseen, vaan jo viikon vuotanut. Kysyin kans siitä,mutta kukaan ei kommentoinut oikein mitään. Huolettaa itseä. Kipua ei ole ollut. Oletko jo neuvolaan ilmoittautunut? Meillä se pitäisi tehdä vasta ultran jälkeen, mutta pakko kai tässä on kohta kääntyä neuvolankin puoleen, kun hoitavat tahot ovat niin kaukana, ettei sieltä akuuttiapua saisi kuitenkaan.

mulla tuhrutteli muistaakseni aina viikoille 14-15 asti, pitkään kumminkin. Ei sille mitään syytä löytynyt, eikä mikään ollut vialla. Tuntuu kuuluvan asiaan, mutta on kyllä inhottava vaiva.
 
  • Tykkää
Reactions: hillan_kukka
@atvk87 toivotaan että ei olisi sen kummempaa ja selviäis ilman mitään suurempia. Mulla on taidettu papa viimeksi vuonna -16 mitenhän usein se pitää katotuttaa?

@adelmiina_ mullakin on tuota paineen tunnetta ollu alamahalla koko tän ajan en ees oo osannu olla huolissani siitä ja juurikin tulee ku nostellen tuota 1vuotiasta..

Vipe 5+0 ja tasan 2 viikkoa ultraan :D
 
@vipe1986 Mulle on neuvottu, että ois hyvä kattoa kahden vuoden välein, mut jos on muutoksia, niin kontrolli tulee vuoden päähän. No, jotkut ei tutkituta sitä lähes koskaan, jos ei oo esim ehkäsyä tms, mikä vaatii välillä lääkärissä käynnin. :D

@hillan_kukka toi tuhru on kyllä tosi yleistä, polilta sanottiin, että jos siihen liittyy paljon kipua tai verta tulee enemmän kuin kuukautisissa, niin sitten kannattaa huolestua. Toivottavasti se loppuis pian.

Enää kaks päivää ultraan. Ei oo mitään tuntemuksia, eikä oireita muutamaan päivään ollu.
Varattiin kaukomatka joulukuun alkuun, neuvolasta sanoivat, että on tosi turvallista vielä lentää silloin, tukisukat, vettä ja jaloittelua koneessa ohjeeksi.

12+4
 
Kyllä mä sanoisin, ettei ruskea tuhru/vuoto ole varmastikaan vaarallista. Mulla ainakin kahden alkuraskauden verran siitä kokemusta. Päivittäistä tuhrua monta viikkoa. Mun lääkäri molemmissa raskauksissa, varhaisultrissa, nähnyt pienen läntin kohdun seinämässä missä kudosnesteitä ja ilmeisesti myös verta vähän. Helposti alkuraskaudessa kuulemma just tulee tällaista kun kohtu rajussa muutoksessa ja hiusverisuonia voi rikkoutua.

@Lapanen87 pikaista paranemista! mulla plussan aikaan tuli aivan järkyttävä man flu ja olin aivan veks pelistä. Ei pystynyt muuta kuin makaamaan ja katsomaan vierestä kun elämä tapahtuu. En muista milloin olisin ollut noin kipeä kun normaalisti oon sen max pari päivää vähän kipeä kun flunssa iskee.

@atvk87 matka kuulostaa tosi ihanalta idealta! (y) Pitäis varmaan itsekin tuo papa käydä otattamassa. En edes muista milloin viimeksi. Taisin joskus siinä viime joukkoseulonnan hujakoilla olla käynyt itse, joten se seulonta jäi käymättä. Mutta sen jälkeen en kyllä ole käynyt, eli muutama vuosi aikaa.
Mulla on joskus nuoruusvuosina kondylooma aiheuttanut solumuutoksia, jota on poistettu päiväkirurgisessa. En edes itse asiassa tiedä mikä muu voi aiheuttaa solumuutoksia sinne :cautious:

Tänään palattu viikon lomalta takaisin töihin. oli tosi kivaa olla perheen kesken poissa perus arjen pyörityksestä hetki. Mutta kyllä on kiva taas tulla töihinkin kun joka päivä niin paljon puuhattu kaikkea, että olin itse tosi helposti puhki. En tiedä miten pärjään töissä kun koko viikon nukkunut pojan kanssa samaan aikaan päikkäreitä :sleep:

Ja tosiaan pari päivää ultraan täälläkin, yikes. Jotenkin ajatuksissa vain pyörinyt, että onneksi sanoin pomolle jo raskaudesta, koska jos keskiviikkona tulee huonoja uutisia niin voin sitten sanoa että menen kotiin sitä suremaan enkä enää takaisin töihin sinä päivänä. En ole kauheasti edes uskaltanut antaa ajatuksissa tilaa sille, että uutiset olisi hyviä (n) onneksi sentään koko ultra ei jatkuvasti pyöri mielessä.

Mulla on vähän sen yhden oksennuskerran myötä palannut sellanen tosi lievä huonohko olo aamulla, eilen joutui pitää aamupalaa syödessä taukoa kun alkoi tuntumaan vähän jännältä mahassa. Loman aikana kerran vai pari tuli sydänääniä kuunneltua kotona, Poika on kauhean kiinnostunut siitä ja haluaa, että hänenkin mahaa kuunnellaan :LOL:

12+1
 
Launataina oli esikoisen 2v synttärit. Meni synttäripäivä vähän erilailla kuin suunnittelin. Alkoi siinä aamulla etomaan, kun tein synttäritarjottavia loppuun. Sit kun sain ne valmiiksi oli pakko mennä lepäämään hetkeksi ennen vieraiden tuloa. No olo ei helpottunut vaan etova olo jatkui, verenpaineet nousi. Vieraiden tultua kävin puolen tunnin välein vessassa yökkimässä, kun mulla ei siis enää oksennusrefleksi toimi kunnolla eli ei tule oksennusta vaan on tollasta yökkimistä. No siinä illalla soittelin sit synnärille, et mitä teen. Käskivät lopulta varalta tulemaan näytille. Lähettiin sit miehen kanssa sinne. Siellä sitten käyrille, vauvan sykkeet oli aluksi korkeet 190 paikkeilla. Mulla piirty supistuksia. Mulla mitattiin lämpöä 37.6. Otettiin veri-ja virtsanäyte, mutta niissä ei ollut mitään. Ultrattiin ja vauvalla kaikki hyvin, kookas tyttö arvio 3kg nyt jo, vilkas liikkuja. Kohdunsuu kunnossa ja kohdunkaulaa tais olla 4cm jäljellä eli ei oo supistukset ja sukkapuikkokivut tehneet mitään. Epäilivät ihan jotain vatsapöpöä.No seuraava yö meni yökkiessä. Eilen en enää yökkinyt, mut etova olo jatkuu, samoin kuin tänään. Viime yön sentään nukuin koko yön putkeen, en noussu edes vessaan. Tänään edelleen etova ja väsynyt olo jatkuu. Todella kuluttavaa! Nyt kyllä verenpaineet olleet ok, verensokerit nyt mitä sattuu. Vauva liikkuu innokkaasti, varsinkin kun saan jotain syötyä edes. Varmaan ihan nälissään raukka..

Toi on kyllä niin raastavaa tuo alkuaika ja kaikenlaiset vuodot. Esikoisen kohdalla alkuun vuotelin ja aina olin varma, että tää oli tässä. Nyt ei sitten vuotoa ole tullut, mutta joka ikinen kerta alkuraskaudesta lähtien oon tarkistanut vessapaperin pyyhittäessä, että näkyykö mitään vuotoa..

@atvk87 toivottvasti ei löydy mitään ja pääset ilman mitään operointeja tässä vaiheessa.

mmmoi 34+5
 
Kiitos @-dino- ❤
Jännitin, että tehdäänkö se mahan päältä vai alakautta ja googlettamalla en tullu yhtään viisaammaksi, niin menin varmuuden vuoksi rakko täynnä. Sain kuitenkin käydä pissalla ennen ja päältä katottiin.
Kaikki oli meillä hyvin, kovin lepäilevä tyyppi, kätilö joutui tökkimään, että sai niskan mitattua :D Saatiin paljon kuvia mukaan ja riskit oli tosi pienet. Ihan terveeltä tyypiltä vaikutti kaikin puolin. Kaks päivää edellä edelleen. Rakenneultra saatiin tammikuun 9., tuntuu et sekin on aika pian!
Jokohan tässä uskaltaisi vähä huoahtaa helpotuksesta?
Papa-kokeesta vielä kertoi, että lääkäri soittaa mulle ens ti, mutta on suunniteltu kolposkopiaa synnytyksen jälkeen, eli nyt ei tehdä onneksi mitään!

Monelta @Mandala teiän aika?

Edit nii juu 12+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: vipe1986 ja Ismundo
Ihanaa ihanaa @atvk87 :love: saa todellakin huokaista nyt oikein iiiison helpotuksen huokauksen! Ja sullakin vaihtuu toinen kolmannes ihan just joten jeeee sillekin!

Mun aika on 13.50. Ois pitänyt tajuta ottA aiemmaksi kun mies joutui ottamaan koko päivän vapaata anyway tätä varten :rolleyes: noh jännitettävää riittää vielä.

Tänään aamuisuihkun jälkeen kauhistuin oikein omaa peilikuvaa, kauhea rötvä toi mun maha :X3: mutta sitten kuitenkaan viime punnituksesta ei paino ole noussut yhtään. Aikamoinen turvotus.

12+3
 
  • Tykkää
Reactions: love- ja atvk87
Kaikki hyvin täälläkin, ainakin näin ennenku riskiluvut lasketaan. Niskaturvotusta oli saman verran kuin esikoisesta, 1,2mm ja muutenkin näytti kaikki normaalilta. Oli kirinyt muutaman päivän viikkoja isommaksi mutta ei tietenkään muuteta LA:ta kun on siirtopäivä tiedossa. Oli kyllä huojentavaa, vaikka tietty jännittää ne riskiluvut vielä.
Onneks tuli puhetta siellä, niin sillä on kuulemma merkitystä (toisin kuin mitä neuvola väitti...) milloin munasolut on kerätty, otti tiedon ylös kun kuitenkin ero nykyiseen on muutama vuosi.
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa @Mandala :) Jännä tietää toi munasoluasia, miten se siis vaikuttaa?

Meillä oli tosiaan ne verikokeet jo otettu ja tutkittu ja saatiin riskiluvut, tri21 oli 1:3433 ja tri18 1:86693.
Niskaturvotusta oli 1,7 ja se on kuulemma kans normaali.
Oli 7,1 cm peppu-päämitta :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Ei se vaikuta muuhun kuin siihen riskiluvun laskemiseen. Mitä isompi ikä niin sitä helpommin riskiluku hälyttää.

Harmi kun täällä ei saa niitä lukuja ja laskelmia heti kuulla vaan joutuu kai sen parisen viikkoa odottamaan.

Ihan hurjaa taas ajatella että siellä mahassa oikeasti on joku ihmisen muotoinen 6,7cm pitkä kaveri chillaamassa ja venyttelemässä, ei siihen ajatukseen kyllä varmaan koskaan voisi tottua :love:
 
Ihania ultrakuulumisia teillä Mandala ja atvk87! :love:

Mulla vielä "pitkä" matka omaani, 2 ja puol viikkoa :cautious: ei malttas ootella..
Mennyt viikonloppu ja alkuviikko on ollut täällä aivan hirveä. Ensinnäkin oli lauantaina firman pikkujoulout jossain 150km päässä ja sieltä sit yötämyöten takas kotiin, ei oikein saanut sitren levättyä. Ja nyt on aivan järkky pahoinvointi jyllännyt su aamusta asti :confused: onneks edelleen vaan aamuisin, mutta silti pahinta varmaan se kun ei mitään saa alas ja kakoo vaan tyhjää kun kuitenkin oksettaa koko aika. Onneksi aina töihin mennessä on helpottanut, on ollutkin tuuria kun ilravuoroa ollut tämä viikko nyt. Sormet ristissä että kohta helpottaisi :sick:

10+2
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87

Yhteistyössä