~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Mua kans väsytti kauheesti aiemmin, varsinkin iltapäivisin oli pakko päästä nukkumaan, mutta nyt perjantaista asti se on väistynyt ku ei tee mieli mennä vaakatasoon. :D Varmaan nääki voi vaihdella päivittäin?
 
Onkos @Choco coco vielä yhdessä kasassa? :)

Mitens muilla menee?

Täällä jokseenkin tylsää, ja toisaalta jännittää, odotella torstain varhaisultraa. Aamuisin herätessä aina vähän öklö olo, ei huono varsinaisesti, mutta vähän darramainen olo mahassa. Nyt on tullut myös ihan järkyttävä nälkä jo 10-11 välissä töissä vaikka syön puuroa ysiltä töihin tullessa. Yleensä menty lounaalle joskus puolen päivän pintaan niin oon nyt sitten närkkinyt jotain pähkinöitä tai ruislastuja, että pystyy olemaan lounaaseen asti :coffee:
Väsymys"kohtauksia" tulee ja menee pitkin päivää ja tissit painellessa vähän arat edelleen. Niin hurjan laimeita kuitenkin kaikki, että kyllä sitä tosiaan miettii onko kaikki silti muka OK tuolla mahassa.

6+2
 
@Mandala Onnea ultraan!
Jep, 3 yötä oon nyt valvonut supistusten kanssa mutta aina vaan loppuvat kesken. Onneksi huomenna on neuvola. Jospa siellä osattais auttaa. Alkaa olla uupunut olo.

Sitten kun on ollut paljon komplikaatioita, niin tuntuu, että tämä raskaus on kestänyt ikuisuuden ja alkaa pelottaa, että vauvalle tapahtuu jotain vielä ennen syntymää.

Muistan kyllä, miten tuskaista oli alussa ne vuodot, varsinkin kun edellinen meni kesken, ja kun oireet vaihteli, ravasin 1-2 vk välein ultrassa tarkistamassa, että mitä kohtuun kuuluu. Koin, ettei se ollut paha hinta mielenrauhasta. Jotta tsemppiä kaikille alun epävarmuuden kanssa painiville! :love:

Choco coco ja Taika 39+6
 
Toivotaan @Choco coco lle pikaista poksahtamista! :D Hyvin menee loppuun saakka. Tsemppiä!

@Mandala olipas hyvä kuvaus toi krapulainen olo mahassa! :D Oon yrittänyt selittää miehelle, että "no sellanen arka koko maha, sellanen ku vois olla mahataudin jälkeen".
Mulla jatkuu päiväpahoinvointi. Aamusin herätessä ei oo mitään, mutta se hiipii sit myöhemmin ja pahimmillaan on kun herää päikkäreiltä. Tänään jo mietin, että pitäiskö jättää päikkärit väliin, mutta en tiedä johtuuko se nukkumisesta, heräämisestä vai ajankohdasta.

Eilen söin pastaa ja tuli jo vähä takaspäin, mut nielasin vaan reippaasti ja söin annoksen loppuun, vaikka loput pastasta maistuikin vaan mahahapoilta. :ROFLMAO::sick:

Ostin kaupasta kauheesti kaikkia ruiskeksejä ja riisikakkuja ja pähkinöitä sunnuntaina, et ois jotain naposteltavaa, mut nyt maistuu enää maissikakut. Voileipä on paras, mut kyllä kunnon ruokakin menee.
Päänsärkyä on ollu tänään. Kahvia en oo juonu enää ollenkaan, johtuisko siitäkin?
Unohdin ottaa zumenonin tänään iltapäivällä ja otin sen sit neljä tuntia myöhässä! Kauan niitä joutuu vielä syömään?

Ylihuomenna sit pääsee vihdoin sinne ultraan. Toivon, et olis se kiva lääkäri (meillä kolme vaihtoehtoa).
Kivaa @Mandala kun mennään samana päivänä! Monelta sun aika? Meil klo 10.

6+5
 
Mulla klo 11.40 aika joten ehdin just sun uutiset nähdä ennen kuin itse menen! Jännää!

Eikö sulle annettu ohjeita lääkkeiden lopetuksesta? Mulla loppui keltarauhastuki kotitestipäivään tälläkin kertaa. Onko zumenon keltarauhasta myös?

Täällä projektia meneillään, pojan unitutista vieroittamista, day 2. Nyt on paras vaihe siihen kyllä kaikin puolin kun jaksaa itsekin vielä kiinnostua panostaa. Ja jos kevätkesällä täällä on vauva niin sitten kyllä paras jo olla tehtynä. Ei ole aivan kauheaa tappelua ollut nämä pari iltaa joten (koputan puuta) jospa sattuisi olemaan jotain herkkyyskautta ja jatkuisi ees suht ok!
 
Eiku zumenon on se estrogeeni. Luget mulla keltarauhastukena ja ei niitä saa lopettaa positiiviseen testiin, kun on lääkkeellinen pas.
Taysin sivuilla on tän verran: "Mikäli olet raskaana, ota yhteyttä hoitavaan yksikköön. Zumenon ja Lugesteron -hoitoa jatketaan alkuraskaudessa vielä 6 – 8 viikon ajan."
Oon siis jatkanut vaan ja odotan, että torstaina saan lisäohjeita. :)
Sitä siis mietin, että plussasta vielä 8 viikkoa vai rv 8 vai miten yleensä toimitaan.
 
Viimeksi muokattu:
@Choco coco eiköhän se vauva kohta synny. Tsemppiä loppurutistukseen.

@Mandala ja atvk87 jännityksellä odottelen teidän ultrakuulumisia. Varmasti kaikki hyvin.

Itselle ei ihmeempiä kuulu. Kai tää nyt on sitä seesteistä keskiraskautta. Tuntuu ettei mitään tapahdu ja aika matelee. Edelleenkään ei mitään oireita mikä sinänsä hyvä koska jaksan tehdä töitä ja hommia kotona entiseen malliin. Maanantaina on neuvola ja odotan tiettu sydänäänten kuuntelua. Painosta oli täällä keskustelua. Minä olen ylipainoinen odottaja ja tosiaan se 8kg olis sopiva painonnousu mulle. Vielä olen samassa painossa kuin plussasin. Entiset vaatteet vielä menee päälle. En oo laihduttanut mutta järkevöittänyt syömistä. Tosin tämähän olis pitänyt tehdä jo paljon aiemmin mistä olenkin potenut huonoa omaatuntoa. Jotenkin sitä oli niin epätoivon syövereissä epäonnistumisten ja keskenmenon jälkeen. No nyt päivä kerrallaan. Rakenneultraan on vielä reilut kaksi viikkoa. Sitä odotellessa!

Rv 18+5
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87 ja Ismundo
Ai niin unohdin, että sulla oli lääkkeellinen PAS kyseessä. Varmasti tosiaan saat lisätietoa huomenna.

Nyt täytyy sanoa, että on jotenkin hurja olo. Kauhea väsymys, joka tuntuu jotenkin aiheuttavan huonoa oloa, röyhtäyttääkin kauheasti. Yritä tässä töissä nyt sitten olla vielä jonkin aikaa kasassa.. vielä olisi koko perheen kauppareissu töiden jälkeen, ennen kuin pääsee vaakatasoon :sick:

6+3
 
Jos nyt varovaisesti uskaltaisi tänne siirtyä vertaistuen pariin :)
Tänään parin tunnin pidätyksellä päiväpissasta jo selkeä viiva, ei kontrollin vahvuinen mutta selkeä. Taustalla miehestä johtuva lapsettomuus ja hoitoja tahkottu jo vuodesta 2013 :eek:
Ekasta icsistä 4.pas-siirrosta poika ja toista on nyt yritetty viime syksystä asti jolloin icsi metsään kun miehen tuotoksessa ei yhtään siittiötä.
Nyt läpi käyty 3. Icsi josta 9 solua, viisi hedelmöittyi ja yksi kolmipäiväinen top-alkio siirrettiin 20.9. Loput alkiot roskiin jakaantumisongelmien vuoksi :cry:
Nyt tämä ainokainen yksilö näyttää tarranneen kiinni! :love::love:
Pelko tuulimunaan on valtava, enkä tiedä miten pää kestää varhaisultraan asti kasassa.
Ei voi ymmärtää miten voisi käydä lottovoittoon verrattavissa oleva ihme meille...
Viikkoja on kasassa vasta 4+2 ja ihmeellisiä tuntemuksia ei ole pientä menkkajuilintaa lukuunottamatta.
Kädet ja jalat ristissä että ultrassa syke löytyisi.
 
Pikapeukutukset täältä @atvk87 sinne ultraan! (y) ootkin varmaan jo jännäämässä siellä ja odottamassa omaa aikaa. Tule heti heti kertomaan sitten!
Mä täällä mietin, että pitäiskö mennä lounaalle ennen omaa ultraa klo 11.40, mutta ei tee mieli syödä mitään kun jo vähän jännittää. Mutta toisaalta jos en syö niin varmaan tulee huono olo :D

Tervetuloa @Lapanen87! Kyllä nyt todella sinun kohdalla tulee todistetuksi, että se YKSI alkio riittää :love: Ja kyllä ne lottovoitot kuule meille hoitotaustaisillekin käy, tämä ketju on siitä oikein hyvä muistutus :) Onko sulla jotain erityistä syytä pelätä tuulimunaa vai onko se vaan jotenkin jäänyt päähän mörkönä?

Mä muistan pelänneeni rypäleraskautta ekassa raskaudessa ihan hirveästi kun mulla oli hCG todella korkealla tasolla, mutta ekassa varhaisultrassa selvisi siirretyn alkion jakaantuneen kahdeksi. Toisen sydän ei vaan enää lyönyt varhaisultrassa.

Mä olen molemmissa raskauksissa tappanut aikaa varhaisultraa ennen käymällä verikokeissa. Että näkee nouseeko hCG normaalisti. Siitä saanut vähän jotain osviittaa ja hermojen rauhoittelua, vaikka ei sekään täysin auta.

Laitetaanko sinut listalle? oletko katsonut laskurista milloin sun LA on?

6+4
 
Kyllä siellä oli 9,8mm papu, jolla sydän sykki. Mukana oli lääkäriopiskelija, joka oli varmaan ihmeissään, kun itkin koko käynnin ajan.
Vastasi viikkoja 7+0 ja kaikki näytti ihan ok:lta. :love: LA 23.5.
Nyt sit nää pari kriittistä, jännittävää viikkoa edessä.
Lääkitys jatkuu rv10-11 saakka ja asteittain lopetus.

Onnea @Mandala ultraan ja toivottavasti kävit syömässä! ❤
 
Jeee onnea :love::love: ihan mahtavaa! Mua alkoi itteäni jännittää nyt enemmän kun alkkareista löytyi just vessareissulla tumman rusehtavaa, pyyhkiessäkin tuli. Onhan tämä ennenkin nähty, mutta jotenkin nyt alkoi jännittää enemmän kyllä. Tunti tuomioon! :alien:
 
Ensimmäistä kertaa ikinä siellä oli ajat myöhässä. Mutta ei haittaa, sillä sain kuulla maailman ihanimman äänen uudestaan :love: Miten voikin olla niin uskomatonta että 7mm pitkästä pisteestä sen äänen voi kuulla! :love:
Kyllä siinä itku tuli. Viimeksi ekassa varhaisultrassa olin niin paniikissa ettei itkukaan tullut :ROFLMAO:
 
Meidän klinikalla on kyllä jotkut aika huippulaitteet myös nuo ultralaitteet millä on mahdollista kuulla se ääni kun zoomaa siihen alkioon oikein lähelle, onhan se ihan hurjaa :eek: Sama 7mm oli samana päivänä kolme vuottakin sitten ja lääkäri sanoi, että juuri sen kokoinen kuin pitääkin.
Ja löysi myös ihan samanlaisen pisteen kohdun seinästä kuin viimeksikin. Kudosnestettä ja vähän verta, just se mikä tuhruaa. Kohdun seinämät kun on nyt todella aktiivisessa tilassa niin helposti hiusverisuonia rikkoutuu ja kaiken maailman tuhruja helposti tulee.

Kääk nyt sitä oikein upposi kaaliin, että nyt se ODOTTAMINEN oikein taas alkaa :X3: kyllä lopulta viimeksikin aika meni suht nopeasti sitten kuitenkin, mutta ei just nyt tunnu siltä kylläkään. Olen aika vakuuttunut, että parin kolmen viikon päästä menen uudestaan kurkistamaan. RV8-9 on ilmeisesti just ne kriittisimmät viikot ja tuntuu jo nyt aivan mahdottomalta ajatukselta odotella sinne NT-ultraan asti. Viimeksi kävin rv8+ toisen kerran hakemassa hermoihin rauhoittelua ultralla.
 
  • Tykkää
Reactions: Lapanen87 ja atvk87
Vau miten hienoo! Ja hyvä että sait varmistusta sille, että pienet tuhrut kuuluu asiaan ja löytyi niille syykin. :)
Mäki haluisin käydä vielä uudestaan! Mut pitäis hakeutua sit Tampereelle tai Turkuun saakka. :(
Varasin muuten neuvolan, se on 17.10. Mutta siellä ei ultrata, tehdään vaan lähete siihen rv12 ultraan, se ei sit ookaan neuvolassa vaan naistentaudeilla.
Mutta tosiaan, nyt jännät pari viikkoa. :eek:
 
Ei meilläkään ultrata neuvolassa. Tai no, kyllä tympeä neuvolalääkäri tasan 5 sekuntia ultraan jollain iän ikuisella laitteella rv34 tms kun halusin saada varmistuksen oliko poika pysynyt pää alaspäin kun oli vastikään kääntynyt.
Mulla 26.10. neuvola. Tekis mieli siinä aiemmin samalla viikolla käydä ultrassa katsomassa että tarviiko mennä neuvolaan vai ei. Jotenkin tuntuu niin ylettömän hölmöltä jos menisi sinne turhaan ja NT-ultrassa selviäisi ettei ole ollut edes hengissä silloin tms. Kun ei ne siellä neuvolassa sydänääniäkään kuuntele vasta kuin rv12 eteenpäin.
Tosin mulla on se ola doppleri millä viimeksi aloin rv10 kuuntelemaan. Oli kyllä iso helpotus kun joka aamun aloitti äänien kuuntelulla.
 
Onnea ihanista ultra-kuulumisista ja onnea ja pitkää pinnaa niihin vielä odottaville.

Mulla oli siis viime pe äitiyspolilla kokoarvio. Samalla ultrasi rakon, kun sanoin, että ei musta kyllä tyhjene kunnolla. No mittasi rakon koon joka oli 3,5dl, laitto mut käymään vessassa ja mittasi uudelleen, jolloin sai 4dl. Totesi, ettei tää kyllä nyt tyhjene itekseen. Menin siitä sitten synnärin puolelle jossa kätilö opetti katetroimaan itse. Koko viikonlopun sain katetroida kunnes sitten rupesi jäämään virtsamäärät alle 150ml. Eilen oli sitten uusi kontrolliultra rakon tilanteesta ja rakko aivan tyhjä. Jee!!! Eli taas näyttäisi toimivan. Oli vaan vähän haastavaa viikonloppuna yrittää saada rakko tyhjenemään itsestään kunnolla kun kaikki ponnistelu aiheutti liitoksiin ja alapäähän sellaisen tunteen, että se räjähtää.. Mut nyt siis kaikki hyvin ja toivottavasti tuo vaiva pysyykin poissa. Syyksi selvisi eräs virus, joka herkistänyt hermot sitten rakossa ja siitä kipu. Ja kivusta todennäköisesti sitten tuo virtsaumpi, kun olen jännittänyt niin paljon kun virtsaaminen sattui niin älyttömästi.
Vauvan kasvukontrollissa taas kaikki kunnossa, painoarvio oli 1245g 28+2 ja kaikkien mittojen mukaan ihan vastasi viikkoja eli ei ole ainakaan toistaiseksi sokerivauva. Lapsivettä oli ihan normaalisti ja virtaukset oli kunnossa. Lääkäri totesi, että erittäin vilkas vauva, kun hyöri ja pyöri menemään. Tuolloin oli vielä poikittain mahassa, kuten ollut tähän asti. Sunnuntaina tuntui pari kunnon muljaisua ja mietin, että kääntyiköhän nyt. Myös potkut tuntui ihan eri paikoissa kuin ennen. Eilen ultrassa tarkisti vielä vauvankin, että siellä kaikki hyvin ja sanoi, että nyt kääntynyt pää alaspäin vaikka vielä vähän kallellaan toiseen suuntaan. Ehtii toki vielä pyörimään monta kertaa ympäri.
Insuliinin määrää jouduttu vaan nostamaan, kun aamupaastot ei pysy rajoissa. Saa nähdä mihin lukemiin vielä päästään. Mutta tietysti hyvä jos niillä vauvan koko pysyy kurissa.
Varasin huomiselle raskaushieronnan, jos sais apua vähän noihin liitoskipuihin. On nimittäin varsinkin häpyluun alue niin kipeä. Autoa ajaessa sattuu kun vaihtaa jalkaa kaasulta jarrulle. Toivon, ettei tää mee niin pahaksi, että rampauttaisi mut liikuntakyvyttömäksi. Menee elämä vähän hankalaksi silloin tuon vajaa 2v kanssa. Ei kyllä näin pahoja ollut ekassa raskaudessa.

mmmoi 29+1
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87 ja Mandala
Onnea ihanista uutisista @Mandala ja @atvk87 :love:
Ja @mmmoi toi virtsaumpi on niin inhottava mutta onneks korjaantui.
Tsemppiä kaikille pidemmällä oleville!

Voi mut listoille laittaa, laskettu aika olisi ehkä 10.6.
Täällä vaan sitkutellaan tunti tunnilta eteenpäin ja lähemmäs ultraa. Pää ei vieläkään oikein käsitä tätä ja taidan olla pienessä kieltovaiheessa vielä. (n)
Ja jotenkin pelkään ihan hulluna sitä tuulimunaa koska kaikki muut alkiot olivat roskiskamaa.
Muistelisin juuri että esikoisesta taisi alkaa pahoinvointi joskus rv 6 --->
Mutta ei raskauksia voi kuulemma verrata keskenään:LOL:
Tänään tein jonon jatkoksi apteekin oman testin ja viiva on kahdessa päivässä ehdottomasti vahvistunut. Kaapissa on vielä cb digi jäljellä ja ajattelin sen säästää ensi viikoon.
Mietein kyllä veritestiä mutta yritän pysyä näissä "halvemmissa" testeissä. Nim. 90€ testeihin alle viikossa tuhlanneena :LOL::LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Ismundo
Niin se aika tossa vaiheessa matelee, hyvin muistissa ja ei ne testit hukkaan mee, jos niistä tulee hyvä mieli. :) Paljo teillä maksaa veritesti?
Säästä digi ens viikkoon tai osta ens viikolla uus, kyllä se 3+ on sen arvoinen.
Ymmärrän pelkosi! Toivotaan että se ois turha ❤
 

Yhteistyössä