Onnea ihanista ultra-kuulumisista ja onnea ja pitkää pinnaa niihin vielä odottaville.
Mulla oli siis viime pe äitiyspolilla kokoarvio. Samalla ultrasi rakon, kun sanoin, että ei musta kyllä tyhjene kunnolla. No mittasi rakon koon joka oli 3,5dl, laitto mut käymään vessassa ja mittasi uudelleen, jolloin sai 4dl. Totesi, ettei tää kyllä nyt tyhjene itekseen. Menin siitä sitten synnärin puolelle jossa kätilö opetti katetroimaan itse. Koko viikonlopun sain katetroida kunnes sitten rupesi jäämään virtsamäärät alle 150ml. Eilen oli sitten uusi kontrolliultra rakon tilanteesta ja rakko aivan tyhjä. Jee!!! Eli taas näyttäisi toimivan. Oli vaan vähän haastavaa viikonloppuna yrittää saada rakko tyhjenemään itsestään kunnolla kun kaikki ponnistelu aiheutti liitoksiin ja alapäähän sellaisen tunteen, että se räjähtää.. Mut nyt siis kaikki hyvin ja toivottavasti tuo vaiva pysyykin poissa. Syyksi selvisi eräs virus, joka herkistänyt hermot sitten rakossa ja siitä kipu. Ja kivusta todennäköisesti sitten tuo virtsaumpi, kun olen jännittänyt niin paljon kun virtsaaminen sattui niin älyttömästi.
Vauvan kasvukontrollissa taas kaikki kunnossa, painoarvio oli 1245g 28+2 ja kaikkien mittojen mukaan ihan vastasi viikkoja eli ei ole ainakaan toistaiseksi sokerivauva. Lapsivettä oli ihan normaalisti ja virtaukset oli kunnossa. Lääkäri totesi, että erittäin vilkas vauva, kun hyöri ja pyöri menemään. Tuolloin oli vielä poikittain mahassa, kuten ollut tähän asti. Sunnuntaina tuntui pari kunnon muljaisua ja mietin, että kääntyiköhän nyt. Myös potkut tuntui ihan eri paikoissa kuin ennen. Eilen ultrassa tarkisti vielä vauvankin, että siellä kaikki hyvin ja sanoi, että nyt kääntynyt pää alaspäin vaikka vielä vähän kallellaan toiseen suuntaan. Ehtii toki vielä pyörimään monta kertaa ympäri.
Insuliinin määrää jouduttu vaan nostamaan, kun aamupaastot ei pysy rajoissa. Saa nähdä mihin lukemiin vielä päästään. Mutta tietysti hyvä jos niillä vauvan koko pysyy kurissa.
Varasin huomiselle raskaushieronnan, jos sais apua vähän noihin liitoskipuihin. On nimittäin varsinkin häpyluun alue niin kipeä. Autoa ajaessa sattuu kun vaihtaa jalkaa kaasulta jarrulle. Toivon, ettei tää mee niin pahaksi, että rampauttaisi mut liikuntakyvyttömäksi. Menee elämä vähän hankalaksi silloin tuon vajaa 2v kanssa. Ei kyllä näin pahoja ollut ekassa raskaudessa.
mmmoi 29+1