~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Toivotaan tosiaan että on sitä vaaratonta sorttia sinun vuoto! Ei kyllä tuollaista lisäpiinaa tarvitsisi näihin alkupäiviin :unsure:
Mulla se tuhru loppui kuitenkin vaikka olin ajatellut jatkuvan viikko tolkulla niinku viimeksi.
 
atvk87...... 1.ICSI 2.PAS... eka ..... ?.5.2019

Laskin jollain laskurilla, että ois 22.5., mutta jätetään vielä avoimeksi, niin kerron sitten kun saan tietää.

Oliko joku sellanen juttu, mitä ohimennen oon nähnyt, että voinko ilmottautua neuvolaan vasta varhaisultran jälkeen, vai jääkö sitten jostain jutusta paitsi? En yhtään edes tiedä mitä tällä haen, mutta jostain jäänyt mielikuva, että jos ilmottautuu liian myöhään, niin ei pääse johonkin mukaan. :eek:
 
Kai mäkin nyt sit ilmottaudun tälle puolelle. Oon jotenkin tosi pessimistinen ja pelkään, että itse sinetöin kohtalon huonosti, jos alan uskomaan tähän, vaikka hyvin tiedän, ettei nää oo mitään uskon asioita!
En oo uskaltanut tutustua aiemmin edes odotusaikaan tai muuhun, kun oon jotenkin ajatellut, että jos tutkin niitä asioita ja tiedän niistä jotain, niin en varmasti pääse kokemaan niitä koskaan.
Mutta nyt katselin nuo viikkohommat ja mulla menossa 5 + 3. Varhaisultra on sitten 6 + 7, eli jonkin aikaa saa vielä kärvistellä epätietoisuudessa.

Tuntuu vieläkin epäuskoiselta ja jotenkin siltä, että tämä kävi liian helposti ja että yhtä helposti se voidaan ottaa pois. :unsure: Koko siirrosta oli sellanen olo, että tehdään nyt alta pois, niin pääsee sit seuraavaan yritykseen.

Mitään oireitakaan ei ole, joten ei voi niihin nojata.
hCG oli sen verran korkea kuitenkin, että uskallan luottaa, että ei ole väärässä paikassa, mutta eihän sitä koskaan tiedä milloin kehitys vaan loppuu.
Ehkä hyvällä mielikuvituksella on tissit vähän arat, mutta niitä pitää ihan painaa, että sen "oireen" saa. Myös perjantaina töissä kun vaahtosin jostain asiasta, niin alko yhtäkkiä sellanen, et piti nieleskellä kauheesti ylimäärästä sylkeä. En kyllä pahoinvoinniks sitä laskis, saattoi olla ihan sattumaa sekin.

Ysätäväni, jolla 2 lasta, sanoi ettei kannata toivoa oireita, että kyllä ne sitten tulee ja kadut toivomaasi. :LOL:
Söin vahingossa perjantaina kokoustarjoiluista saaristolaisleivän, jonka päällä oli viipale kylmäsavulohta ja pelästyin tietty sitäkin... Muuten oon tutkinut noita ruokaohjeita jo viime keväänä, kun olin siirrosta saakka raskausvaliolla, nyt oon vaan hiukan vähentänyt kahvia plussasta.

Mulla tää sattu nyt ehkä mahdollisimman huonoon aikaan, kun viikko siirron jälkeen saatiin kuulla, että työt loppuu. Koko tehdas, jossa työskentelen, tulee loppumaan ja alasajo on käynnissä. Mulla on määräaikainen sopimus ja sitä olisi muuten jatkettu, mutta ton uutisen jälkeen ei.
Kiva nyt alkaa etsimään uutta paikkaa ja mahdollisesti jäädä jo keväällä sieltä pois. o_O:poop:

Käytin aluksi tukilääkkeenä Crinonea, mutta se on niin kallis, niin sovittiin miehen kanssa, että vaihdan lugeihin, jos onnistuu ja nyt eilen jouduin ekat luget laittamaan. Kysyttiin Tays:ista, että onnistuuko lennosta vaihto vai pitääkö jotain muuta säätää, mutta lääkäri sanoi ettei mitään ongelmaa, että vaihtaa vaan jos haluaa.
Nyt tietty stressaa sekin, että onko tällä jotain negatiivista vaikutusta!

Mä juttelen ja kirjottelen sit paljon, vaikkei mitään asiaa oliskaan, mut huomauttakaa jos alan vellomaan liikaa negatiivisissa mietteissä ja pilaan teidän palstailon. :D

Toivotaan @kiia-s että kaikki ois kunnossa! Onko vuoto jatkunut?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ismundo ja An1z81
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 19.12.2018
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 1.1.2019
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 3.1.2019
Miitta37 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ?.1.2019
Alessandra ...
Fainatus ... 1.IVF 1.PAS ... ? ... 1.3.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... ?.3.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen? ...
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 11.5.2019
atvk87...... 1.ICSI 2.PAS... ensimmäinen ..... ?.5.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 27.5.2019


Myöhemmin onnistuvat :unsure:

Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason (2.IVF - kkm)
Molly3 (2 IVF+1 hoito lahjasoluilla 2.pas - tm)
Iiqu (? - kkm)
gemmy (3.IVF/1.PAS - kkm+tm)
Domi (4.IVF/1.PAS - tm)
Noran (2.IVF 2.PAS - ku)
Voyage (? - ku)
kiia-s (1.IVF 5.PAS - tm/km)


Maaliin päässeet (y)

Henrietta77 ... 1.ICSI ... toinen ... 39+3 ... 13.1.2018
Caro87 ... 2.IVF 1.PAS ... toinen ... 38+6 ... 17.2.2018
MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 40+6 ... 24.2.2018
Ranau ... 1. IVF ... toinen ... 40+0 ... 26.2.2018
Xienna ... 2.ICSI 1.PAS ... toinen (1.yhteinen) ... 39+2 ... 21.3.2018
mavli ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 29+1 ... 5.4.2018
esemila ... 9.PAS (lahjamunasolut) ... toinen ... 32+3 ... 15.4.2018 ?
Helios... ... 4.ICSI 8.PAS (lahjasiittiöt) ... ensimmäinen ... 34+4 ... 23.4.2018
#hope ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 36+6 ... 30.4.2018
Bridge ... 5.ICSI:n jälk.lahja-alkio ... ensimmäinen ... 38+5 ... 23.5.2018
Siida ... 3.ICSI 1.PAS ... toinen ja kolmas... 37+6 ... 31.5.2018
maljakko ... 3.ICSI 2.PAS .. ensimmäinen ... 36+0 ... 31.5.2018
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018


************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
@atvk87 Onnea plussasta ja tervetuloa tänne puolelle :love: Voit toki ilmoittautua neuvolaan vaikka heti jos haluat, mutta ei ole pakko. Mulla ultra 6+6 ja neuvolan varasin samana päivänä, meni viikoille 10+5, aikaisemmin ei ollut aikoja, mut seuloihin kerkee kyllä osallistuu. Ennen viikkoa 16 pitää käydä neuvolassa jos haluaa äitiysavustuksen.

Oireista, ei mullakaan tuossa vaiheessa vielä ollut kun tissit kipeet ja ihan alussa niitä vatsakipuja. Nyt on vellova olo aamusta iltaan, iltaisin pitää vähintään kerran oksentaa. Ruoka ei maistu sitte yhtään, mutta jotain täytyy pakolla syödä. Suolakeksit ja mehujäät tällä hetkellä pelastus. En tiiä miten tuun töistä selviytymään. Fyysinen työ ja kiirettä pitää. Sairaslomaa tekis mieli hakee mutta pelkään sitä vastaanottoo että "raskaus ei ole sairaus..", varsinki ku tää on tosi herkkä asia. :unsure: Ainoa mikä hyvä asia tässä pahoinvoinnissa on niin ei jaksa kyllä kokoaikaa miettiä että onkohan mahassa kaikki ok kun aika menee ruuan kans värkkäämiseen.

Mäki söin (sillon ku vielä pysty syömää.. :X3:) useamman palan paahtoleipää missä oli monenlaisia siemeniä ja sit vasta leikkas että enhän näitä sais syyä ku ainaki pellavansiemeniä oli :whistle:

Kurja tuo sun työtilanne :( Meilläki mies jäi siirron aikoihin työttömäks, nyt onneks on jo opiskelupaikka. En oo tästä asiasta jaksanu ressata, kyllä ne raha-asiat sitte jotenki selviää. Toivottavasti sullaki ilmaantuis jotain työrintamalla(y)

Kiva saada tänne lisää porukkaa koska määki tykkään jutella paljo, mutta en ihan joka päivä oo viittiny yksikseni täällä romaneita kirjotella :ROFLMAO:

-dino- 7+1
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@atvk87 Tervetuloa! Mäkin varasin ekan neuvolan vasta varhaisultran jälkeen. Ei sillä niin kiire ole :).

@kiia-s Toivotaan, että on vaaratonta. Tosi yleisiähän nuo vuodot on.

@An1z81 Hyvä, että vuoto loppui :). Kiitos termeistä!

@-dino- Joo, toivon, että syntyis ennemmin kuin myöhemmin.

Kävin sienestämässä, saalista löytyi mutta nyt on kyllä selkä ihan loppu. Muuten kyllä teki hyvää, oli kaunista ja rauhoittavaa.

Choco coco ja Taika 38+3
 
  • Tykkää
Reactions: An1z81
Hyvä että uskaltauduit tänne @atvk87 :love:

Tekisi mieli itsekin kirjoitella kaikenlaista mutta on jotenkin ihan vetelä olo suurimmaksi osaksi aikaa. Oli se karmea flunssa jo melkein paranemassa mutta tänään aivastellut älyttömästi niin hitto jos heti perään joku toinen räkätauti :poop: on ihan hyödytön olo kotona kun ei jaksais yhtään leikkiä tuon 2veen kanssa. Onneksi ei ole vaativa persoona. Ja olin niin veks pelistä ton flunssan takia ett huono omatunto alkaa olemaan tässä perhe-elämässä :unsure:

Eka raskaus oli kyllä niin ihanaa kun sai maata ja nukkua just niin paljon kun halusi, mutta nyt vaan pitää jaksaa jotain edes kun yksi jo on. Toivon tosiaan ettei tule ekaa raskautta pahempaa pahoinvointia koska se oli ihan syömisellä hallittavissa, söi vaan tarpeeksi tiheästi

Sekin vaivaa mieltä kun en ehtinyt kesäloman jälkeen takaisin kuntosalille :oops: ja että en tiedä pystynkö enää työlounaalla sinne menemään kun pienikin aherrus vetää ihan löllöksi olon. En koskaan aiemmin ole jaksanut iltaisin mennä salille ja nykyään lapsen kanssa siinä menisi koko hänen hereilläoloaika arkena jos lähden salille töiden jälkeen. Jotain pitäisi saada aikaiseksi kyllä :confused:

Kauhea valivali, sori! :censored: Jospa tää vetämätön olo vähän paranisi piakkoin niin olis enemmän oma itseni fiilis!

Ai niin tässä vaan luen puhetta neuvolasta ja tajusin että pitäähän se itsekin jossain vaiheessa varata. Jotenkin on ihan irtautunut näistä kaikista itse käytännönasioista, ruokajututkin oon unohtanut melkein kokonaan että on rajoituksia
:whistle: Ei siis kauhean raskaana oleva olo todellakaan. Taidan neuvolan varata kun teen seuraavan digin alkuviikosta jos siihen tulee 3+. Haluaisin samalle terkalle kuitenkin kuka oli ekassa raskaudessa ja on pojan terkka myös. Täällä pääkaupunkiseudulla hyvä varautua asioihin hyvissä ajoin.

5+0
 
Viimeksi muokattu:
Just kun pääsin mainitsemasta, että oma tuhru loppui niin tänään haalean oranssia pöksyissä. Meni sitä hämmästellessä pissatkin pönttöön niin en sitä uutta digiä saanut tehtyä :rolleyes: mietin, että tekiskö siltikin töissä päivän kolmannesta pissasta, että oiskohan liian haaleaa. Klinikalta on just tällä kellonlyömällä lähetti hakenut verikoenäytteetkin labraan, joten en saisi niitä tuloksia tänään kuitenkaan jos nyt menisin. Jotain tekisi mieli nyt tehdä tämän tuhrun palattua.

Miten @kiia-s miten siellä menee?

Edit: noh tein sitten 15min pidättelyllä digin ja se antoi edelleen 2-3, viikko sitten antoi saman. Periaatteessa en kauhistu mutta periaatteessa kyllä silti kauhistuin :X3::confused: menen huomenna verikokeeseen kyllä.

5+1
 
Viimeksi muokattu:
Joo vuoto jatkuu :cry: en saanu tänään soitettua polille kun pojan kans flunsassa kotona oltu, mut eipä ne kai näin aikasilla viikoilla ultratakaan halua nii huomenna jos sitten. Minunki piti tänään tehä viel digi oisko tullu 3+ mut nyt ku on tää vuoto nii eipä enää viittiny tuhlata testiä, ihan luovuttanu jo mut silti ei oo vielä osannu surra.
 
Onko se siis ihan kunnon menkkamaista vuotoa? Entä onko ollut kipuja? Harmi tosiaan jos tarkoittaa huonoa :unsure: vaikka on tälläkin palstalla nähty tapauksia että vuotaa kuin seula mutta silti kaikki mennyt lopulta hyvin. Tiedän ettei varmasti lohduta just nyt mutta ehkä toivoa on!

Mä ostin vielä uuden digin ja teen huomenna aamulla aamupissasta :rolleyes: vertaan vaan koko ajan viime raskauteen missä 5+1 tuli 3+ tulos mutta silloin hCG oli todella korkealla alusta asti (5+4 verikokeessa hieman yli 20000) ettei ihme että 3+ tulikin. Pitäähän se näköjään kaikesta stressiä keksiä.
 
Kiitos tervetulotoivotuksista! Muistan hyvin @Choco coco n hoitoketjusta, kun oli varmaan ekoja plussanneita sillon kun tulin listalle mukaan. :) Ihan loppusuoralla siellä mennään.

@-dino- Tsemppiä teille myös työrintamalle ja ehkä me vielä opitaan syömään oikein. :D Toivottavasti sä saat kuitenkin syötyä ylipäätään!

@Mandala toivotaan että ois nyt vaan harmitonta, onhan sun kohtukin nyt erilainen kuin ekassa raskaudessa, joten et voi alkaa vertailemaan. :D
Hyvä ku meet testiin huomenna.
Ja en osaa kuvitella pikkulapsiarjen rankkuutta, mutta aattelen että kaikilla varmaan eka raskaus on sellasta tunnustelua ja varmaan näissä hoitoalkusissa myös pelkoa, kun taas tokassa ei enää ole sitä kokonaan lapsettomaksi jäämisen mörköä mukana? Tosiaan samalla tavalla ei saa levätä ja olla vaan, pidetään peukkuja, ettei pahaa oloa tule.
Toivotaan että tervehdyt pian!
Älä ota stressiä salittomuudesta, aikansa kutakin. Sit kun taas ehtii ja siltä tuntuu, niin meet. :)

@kiia-s Tsemppiä sinnekin! Ja teiän sairastuvalle paranemisia. Oispa se vuoto nyt vaan ihan sattumaa, eikä enteilis mitään huonoa.

Mulla nyt lugejen jälkeen alkanu menkkamaista jomotusta, muttei alaselässä kuten menkoissa, vaan tuolla alhaalla sisällä. Toivottavasti kuuluu vaan asiaan. Ei kai kohtu vielä kasva millimetrin alkion takia. :D
Vitsi että teki mieli kertoa anopille tänään, kun käytiin lenkillä yhdessä, kun hän tietää hoidoista, mutta päätettiin miehen kanssa, että vasta varhaisultran jälkeen, jos on mitään kerrottavaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Choco coco
@atvk87 varmasti kuuluu asiaan. :) Mulla pahimmat kivut heti plussan jälkeen sisuksissa.

Eilen sain jopa syötyä ihan hyvin, johti tosin siihen että sitte oksennettiinki enemmän. Nyt on pari aamuvuoroa ja koitan niistä selviytyä. Jossei vointi kohene parissa päivässä niin pakko hakea iltavuoroille saikkua. En todellakaan pysty olemaan iltoja töissä näillä oloilla, ja tällä väsymyksellä!! Aamuisin yleensä on enemmän porukkaaki töissä, mutta illoista vähennetään kokoajan niin en pysy kyllä tässä tilassa mukana. :(
 
Kannattaa todellakin hakea saikkua, tämä on niin hurja mullistus kropassa ja sinä sekä pieni elämä sisälläsi, teidän hyvinvointi, olette kaikkein tärkeimmät joten pitää kuunnella omaa kehoaan. Eli tsemppiä kärvistelyyn @-dino- !

Me jouduttiin kertomaan miehen vanhemmille kun mentiin mökille ja oli pienet juhlat. Omilleni kerron varhaisultran jälkeen. Viime kerrasta molemmat vanhemmat tiesi jo hoidoista, samoin mun esimies (ja kavereita). Nyt ei tehnyt mieli kertoa paria kaveria lukuunottamatta kellekään jostain syystä.

Näin unta yöllä että menin klinikalle verikokeeseen ja että näin oman lääkärin kuka iloisesti ilmoitti että hyvin menee, olen raskaana, 120 hCG arvo. Jouduin unessa sanomaan, että eka tulos oli yli 500 että ei tämä kyllä hyvin mene. Noh tein aamulla sen digin nyt ja näytti kuin näyttikin 3+. Jäi siitå unesta kyllä sen verran inhottava fiilis että taidan mennä silti kyllä sinne verikokeeseen. Sittenpähän on mustaa valkoisella tuplaantumisvauhti.

5+2
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Jee Mandala onnea 3+ plussasta (y)

Ei ole muita oireita kuin vuoto, mutta on ihan kunnon verivuoto ja tulee jatkuvasti, mut ei vielä ihan mitään tulvaa tuu ku menee vessaan kuten viimekerral et sellasta loppu/alku vaiheen menkkavuotoo. Sain nyt ainaki lähetteen labraan.
 
Mäki näin painajaista, olin menny jonneki mökkireissulle itä-Suomeen ja unohtanut kaikki lääkkeet kotiin. Yritin sit soittaa sairaalaan ja apteekkiin, mut kukaan ei vastannu mistään tai laitoin numeron koko ajan väärin tai puhelin muuta sekoili. Muistan vaan sen epätoivon siinä unessa.
En ees tiedä, kuinka pitkä unohdus olis oikeesti kohtalokas? Kauheeta.

Tsemii @-dino- töihin! Ja ota saikkua jos siltä tuntuu, sano vaik et "no nyt se mahatauti tuli mulleki, mikä miehellä oli". :D
 
No mun painajainen ei onneksi käynyt toteen, uusi tulos oli 9401. En suinkaan spämmännyt refreshiä about pari tuntia jo klinikan omakanta sivuilla :whistle: No tietty laitoin heti beta doubling time laskuriin ja sen mukaan tuplaantumisvauhti on 40h o_O ekassa raskaudessa oli 51h. Tuntuu siltä, että sitten kun raskauden saa aikaiseksi niin mulla sitä istukkahormonia erittyy jotenkin tosi paljon ja nyt vielä nopeastikin näköjään :cautious:

Mitens @atvk87 ootko ite testaillut enää tai meinaatko mennä uusintaverikokeeseen? vai odotteletko varhaisultraa? Mä kyllä luulin aluksi, että pari viikkoa menee ultraa odotellessa ihan jees, mutta kyllä tuo tuhru ja painajaiset sai senkin käännettyä :D Nyt pitäisi sitten oikeasti kyllä vaan odotella reilu viikko koska muuta ei nyt enää voi oikeastikaan enää tehdä. Ainiin paitsi soittaa neuvolaan.

5+2
 
Vautsi, mikä luku @Mandala, ei varmaan tartte olla huolissaan. (y)

En oo suunnitellu enää meneväni, mut ei sitä koskaan tiedä, miten mieli muuttuukin! Täällä vaan tyhmä ja hankala systeemi, että kaks päivää pitää odottaa tulosta.
Tällä hetkellä odottelen vaan ultraa. Se digi kyllä kiinnostais!

Tänään ei tehny mieli iltapäiväkahvia. :coffee:
Oire vai söinkö lounaalla liikaa majoneesia? :LOL:
 
Se digi kertoo paljon jo itsessään, joten ihan hyvä vaihtoehto toiselle verikokeelle. Meillä klinikalla lähetti hakee näytteet 11.30 ja omadextrasta ollut luettavissa jo muuttaman tunnin sisällä, joten sopii oikein hyvinn tälläselle "heti nyt!" tyypille :ROFLMAO: Ja ainakin ekassa raskaudessa hinta per näyte oli vaan jotain 44eur niin ei ihan älytön raha sekään. Tai no verraten mitä hoidoista maksanut sinne :D

Vaikka sen oireettomuuden on kerran jo kokenut niin kyllä se tokallakin kerralla vaan hämää niin pirusti. Ei jotenkin ole niin älyttömän vetämätön olokaan kun flunssa meni suurimmaksi osaksi ohi. Ainoa on ehkä iiiiihan pikkuisen arat nännit (joo niitä tulee puristeltua että 'joko joko'.. :rolleyes: ) ja kun kämmenellä painaa rinnan päältä niin ihan hipan verran aran tuntuiset, välillä.
Ruokaa ei ihan kauheasti tee mieli, joten usein en ole muistanut syödä päiväruoan jälkeen mitään ja aamulla on karsea olo jo nälän takia. Mutta siinäpä ne muka-oireet.

Jännä kyllä tunnepuolella. Olen aika tempperamenttinen luonne, mutta hormonit ei kyllä mun mielestä vaikuta muhun oikein mitenkään. Viimeksi olin myös niin jännittyneenä aluksi siitä että jatkuuko raskaus edes, ettei muuta huomannutkaan. Mutta nyt on mennyt ihan laidasta laitaan. Eilen kesken ruokakauppareissun tuli sellanen paniikkikohtausmainen pyörryttävä fiilis mikä onneksi meni ohi ja oli ihan hyvä fiilis illalla. Mistähän lie semmoinen o_O Ja tänään sitten äsken semmoinen onnellisuusaalto pyyhkäisi yli ja nyt on jotenkin semmonen pehmoisen, lämpöisen, onnellinen olo :love:

Oletteko ladannut mitään raskaus sovelluksia? Mulla oli ekasta tallessa kännykässä vielä Ovia Pregnancy ja Pregnancy+, ne on ihan kivat ollut. Varsinkin jälkimmäisessä on kuvaa alkiosta/sikiöstä eri viikoilla ja kerrottu mitä milloinkin tapahtuu. Oviassa taas on ihan kivoja artikkeleja joskus ja kalenteri on kätevä merkkailla juttuja.

5+3
 
Mulla oli aamulla jotenkin huono tunne, ettei kaikki oo ok. En osaa perustella sitä mitenkään, mut sit lugeja laittaessa se pallukka tuol sisällä on jotenki pehmeempi ja "löysempi" ku aiemmin on ollu tiukka ja pieni. Tissit ei oo enää sitäkään vähää arat ku aiemmin. Mutta tänään onkin sit ollu outo olo muuten, ei oikeastaan pahoinvointia, mutta tekis mieli syödä koko ajan välttääkseen sen olon. Näinkö ne raskauskilot kertyy. :D
Onko muuten olemassa joku mittari, että paljonko ois hyvä tulla lisää painoa vauvan painon lisäksi? Yritin googlaa "raskauskilot", mutta hakutermi tais olla väärä kun tuli vaan synnytyksen jälkeiseen laihdutukseen ohjeita.
Mulla on Flo ja siinä on kans kuva aina alkion tilasta. Ylihuomenna se muuttuis sellaseks liskomaiseksi, jos se on vielä elossa. :confused: Latasin kans preglifen, ku se oli suomeksi, mutta se on epäselkeempi käyttää.

Kyl mä taidan käydä hakemassa digin ja tehdä aamulla. :whistle:
 
Kropan tila ja oireet voi vaihdella päivittäin paljonkin normaalissa raskaudessa, en oikeasti usko niiden kertovan paljoakaan loppupeleissä. Jään jännityksellä odottamaan aamuisen digin tuloksia peukut pystyssä (y)(y)(y)

Aika paljon löytyy englannin kielisenä kun hakee esim pregnancy weight gain. En edes tiennyt että on jotain laskureita raskauskilojen laskemiseen o_O
 
Viimeksi muokattu:
@kiia-s voi olen niin pahoillani :cry: toivottavasti pian tärppää pysyvästi :(

@Mandala kiva että hcg arvo nousussa ja digiki sen vahvisti :) mulla preglife, ihan ok. Flo myös kun siinä kalenterissa näkee eteenpäinki mitkä viikot minä päivänä. Mut en tykkää ku se näyttää just 6+7 vaik 7+0 ois kivempi :D vau sovellus ois ollu kiva ku päivittäin vaihtu tietoa alkiosta/sikiöstä mutta se jumitti kokoajan joten poistin.

@atvk87 tämmöseen törmäsin https://www.vau.fi/raskaus/elamantavat-raskauden-aikana/painonnousu-raskausaikana/ missä eritelty paljoko noin laps +muut painaa lopussa. Nääki kyllä tietysti yksilöllisiä juttuja :)

Täällä pahoinvointi ehkä aavistuksen helpottanut. Töissä kuitenki helpompi olla ku kotona kun on pakko jaksaa tsempata ja syyä jotaki. Ja maistuuhan se ruokaki paremmin ku on vähän liikkeessä. Sen verran kuitenki velloo että heti ku kotioven saa auki niin suoraa yökkimään ku kokopäivän pidättäny :D

-dino- 7+4
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87

Yhteistyössä