~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Kiitos onnitteluista! Täällä olo jo paaaljon parempi ja oon vaan vaaleenpunaisissa hormonihöyryissä ❤ nytkin ihan pirteä vaikka unta takana muutama hassu tunti. Sairaalan seinät kaatuu päälle ja Toivon että Päästäis huomenna kotiin! Tytöltä vielä aamulla kontrollilabrat ja jos ei muutoksia niin ehkä päästään. Pitäkää peukkuja ❤

@kettuperhe Voi ei miten kurjaa! Kannattaa varmaan soitella ja varmistaa kaikki mutta eiköhän siellä osata hoitaa homma niin että ei tule haittaa sikiölle.

Onnea plussasta @An1z81 :love:

Tsemppiä loppusuoralle @Siida ja @kiuski ja muut, varmasti roikun täällä seuraamassa tilannetta :)

Hope ja vapputyttö 6pv
 
@#hope Onnea pienestä neidistä:love:

@An1z81 Onnittelut plussasta:love:

@kettuperhe No johan tuli pientä extra tapahtumaa tosiaan. Et varmasti ole kuitenkaan ensimmäinen raskaana ollut jolle käynyt noin eli osaavat varmasti hommansa ja tekevät tarvittavat suunnitelmat leikkaukseen. Tsemppiä siis siihen(y)

Täällä ois ens tiistaina vihdoin varhaisultra. Jotain sieltä ainakin pitäisi löytyä, kun oon niin hirvee olo aamusta iltaan. Jos et syö, tulee pahaolo, jos syöt, tulee pahaolo. :sick:
 
@SalamaT toivottavasti tyyppi olisi kääntynyt ja pääsisit synnyttämään alakautta! Mutta ei se sektiokaan paha ole vaikka voi pettymykseltä tuntuakkin (y)

@An1z81 voi kuule toi lahopää vaan pahenee loppua kohden :whistle:

@kettuperhe tsemppiä piinailuun! Pari viikkoa on niin pitkä aika tossa vaiheessa. Ekan ultran jälkeen voi onneksi hieman huokaista ja sit alkaakin jännäily seuraavaa ultraa vasten. Ja auts tota sormea! En jotenkin jaksa uskoa että moisesta leikkauksesta olisi harmia, toki kannattaa painottaa että olet raskaana jos niillä litkuilla nyt on jotain eroa (n)

@mmmoi Onnea ultraan! Oireet kuullostaa ainakin hyvältä (y)

Aih että mikä onni ja autuus kun löysin uuden hyvän asennon nukkua! Nyt ei enää selkää koske kun lisäsin yhden tyynyn lisää pään alle. Pienestä se on joskus kiinni :ROFLMAO: Nyt eilen tuli muuten ensimmäistä kertaa sellasta paineen tunnetta alapäähän, oliskohan tyyppi vähän laskeutunut? Kyllä tää alkaa olla sellasta lyllertämistä jo että morjens :LOL:

Meillä alkaa olla jo aika hyvin kaikki jutut hommattuna. Ainoa mikä on vähän pimennossa niin noi apteekkikamat. Eli te konkarit ja muut tietäjät niin kertokaahan että mitä kaikkea mahdollisesti tarvitsee. Saahan niitä nyt hommattua lisää mutta onko jotain mitä kannattaisi heti olla valmiina?

Kiuski 33+0
 
Vastasyntyneelle suosittelen ostamaan keittosuolaliuosta tippoina. Meillä tarvi niitä ja on kuulemma yleistä että vähän voi kuulostaa nuhaiselta kun röörit totuttelee elämään kohdun ulkopuolella. Muuta en itse keksi mitä ois niin kätevää olla ennen ekaa rokotusta mihin sitten panadol nestettä voi antaa.

Tietty jos vatsan väänteisiin haluaa mahdollisesti jotain antaa niin Disflatyl oli meillä ihan kingi. Cuplatonia kokeiltiin pari viikkoa mutta liian vaivalloista alkaa ennen jokaista imetystä (yöllä varsinkin) antamaan tippoja kun Disflatyl riitti kolme kertaa päivässä. Eihän ne vatsanväänteet heti ala, joten ei ole kiire tippoja hommaa.

Ainiin ja D-vitskut voi ostaa valmiiksi. Meillä oli D + rela samassa eikä selvää ongelmaa ollut sen kanssa vaikka nettilukemisten perusteella puoliksi paniikissa odotin, että nyt se huutaa 24h. Hitaasti nostettiin siihen viiteen tippaan yhdestä päivittäisestä tipasta. Oiskohan ihan muutama viikko kaiken kaikkiaan mennyt.
 
  • Tykkää
Reactions: kiuski
mmoi tsemppiä ultraan! Oireiden perusteella ainakin vaikuttaa hyvältä. Mutta varmasti muuten kurjaa tuollainen jatkuva paha olo.

Mamido onnea ihanista ultrakuulumisista! :love:

Esemila onnittelut tytöstä! :love: Voi kylläpä täällä tosiaan tulee rytinällä ennenaikaisia vauvoja :unsure: Mutta tärkeintä on, että kaikki vauvat tuntuvat voivan ainakin kohtuullisen hyvin.

Hope onnea sinnekin tytöstä! :love: Ihanaa, että olette molemmat voineet ny hyvin ja toivottavasti pääsette tänään kotiin.

Siidalla ja Kiuskilla söpöt vauvamasut! Mulla on kans sellanen aika lailla eteenpäin sojottava maha.

An1z81 onnea plussasta! :) Toivotaan ja uskotaan siihen, että tällä kertaa sun käynti tällä palstalla kestää pitkään.

SalamaT harmi tuo perätila, mutta toivottavasti kääntyisi vielä.

Kettuperhe no sattuipa ikävä tilanne, mutta eiköhän lääkärit osaa hoitaa oikealla tavalla.

Mulla oli viime viikolla taas istukkakontrolli. Mikä helpotus ja hyvä uutinen saatiin, kun kohdunsuun päällä ei olekaan irrallaan sikiön napasuonia, vaan suoniksi epäillyt ovatkin sikiökalvojen reunoja. Todella pitkään lääkäri ultrasi istukkaa ja vauvaa, joten eiköhän tuohon uskalla luottaa. Ei siis vasa previaa, "vain" kokonaan etinen istukka edelleen. Reilun viikon päästä on taas kontrolliultra, sektiota suunnitellaan alustavasti viikolle 37. On kyllä niin huojentunu olo, koska olin ihan varautunu huonompiin uutisiin. Ja oli nii ihana nähdä pikkuista :love: Siellä se köllötteli pää alaspäin ja painoarvio on noin 2100 g, vähän keskikäyrän yläpuolella. Kohdunkaulakanavakin oli vielä täysimittainen.

Onpas Kiuskilla hankinnat jo hyvällä mallilla. Meilläkin sentään on vaunut ja vauvan vaatteita valmiina, mutta esim. turvakaukalo pitäisi vielä hankkia. Ihan hyvä pinnasänky ollaan saatu kaverilta, mutta saatetaan aluksi käyttää äitiyspakkausta nukkumapaikkana. Tosin ei vielä tiedetä, mitä käytetään peittona. Äitiyspakkauksen mukana tullut peitto on kyllä aivan liian iso vastasyntyneelle, enkä oo meinannu löytää kaupasta kovin pientä peittoa. Miten muut ovat ratkaisseet tän asian?

maljakko 32+4
 
Viimeksi muokattu:
maljakko meillä talvella syntyneellä vauvalla oli hihaton unipussi, jossa hän nukkui pitkähihainen body päällä. Kesällä syntyneellä vauvalla oli lyhyt- tai pitkähihainen yöpuku eikä peittoa ollenkaan, koska peitto pysyy niin huonosti vauvan päällä, varsinkin kun alkaa kääntyillä ja pyöriä ja mua aina pelotti, että se vetää sen pään yli. Molemmilla vauvoilla on ollut tapana vetää pään yli / naamalle peitto ja harso jos vaan saa käsiinsä, tiiä mikä tapa / refleksi se on... :rolleyes: Kesällä varsinkin riittää vallan hyvin pelkkä yöpuku, ainakin meidän vauvat on olleet aikamoisia kuumakalleja ja ovat kädet ja jalat lämpimänä olleet ilman peittoakin.

Keittosuolaa saa myös kätevänä suihkeena, Physiomer tai vastaava, sillä saa huuhdeltua röörit hyvin. Myös Nose-Frida tai Nenä-Frida on hyvä. Niitä saa marketeistakin. Meillä on molemmilta vauvoilta pitänyt niistää nenästä eritteitä melkein päivittäin, maitoa yms menee herkästi nenään syödessä. Sellanen pullomallinen niistin on musta tosi huono ja hankala käyttää.

Nännirasvaa kannattaa ostaa, mutta sitä saa apteekkien lisäksi marketeista vähän halvemmalla.

D-vitamiinitipat ja Disflatylin ostaisin myös jo varalle.
 
Moi kaikille❤

Maljakko, hyviä.uutisia saitte, vaikkakin etinen istukka, mutta ei onneksi napasuonissa mitään poikkeavaa, ihana juttu!

Meillä tyttö ei tykännyt pitää myöskään peittoa...todella varhain alkoi potkimaan peitot pois ja sitten vaihettiinkin peitto unipussiin. Sitä käytettiinkin todella
pitkään(y)
Täällä on tarvikkeet tilattu, rattaat sun muu sälä, mutta ne eivät oo vielä tulleet. Vaavisängyt tilataan kun vauvat ovat syntyneet. Yöt he saa nukkua vierekkäin pinnasängyssä❤❤

Kävin tänään ultrassa ja sain vähän huolta mukaan minäkin. Vauvat ovat oikein päin ja kohdunkaula on lyhentynyt sopivasti, eli synnytys lähenee, mutta tuon B-vauvan kasvu vähän huoletti lääkäriä...ja sitten myös minua(n) Eli tytön vatsan ympärys jätättää suhteessa muuhun.kasvuun, eli tämä voi viitata istukan huonoon toimintaan. Virtaukset oli kuitenkin hyvät ja painoero ei ollut kasvanut vauvojen välillä, mutta nyt sitten vaan kontrolloidaan vähän tiheämmin. Syynä voi olla myös kalvokiinnitteinen napanuora:unsure: Mutta reilun viikon päästä uudelleen ultraus ja toivon että kyse olisikin vain mittavirheestä. Jos suuntaus on sama, niin sitten pitää jäädä osastolle ja aletaan käynnistämään:eek:
Oli kyllä niin ihana lääkäri siellä tänään. Kyseli tarkkaan mua mietityttävistä asioista ja ainahan se huojentaa ja rauhoittaa kun saa faktaa pöytään. Pelottaa kaikki silti ja se on varmasti luonnollistakin. Ehkä siitä priosessista hengissä selvitään, me kaikki kolme :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
@maljakko ihania uutisia, voi kun kiva kuulla! Nyt saat rauhassa ottaa loppuajan, käynnistys on pieni paha muihin pelkäämiisi juttuihin verrattuna :love:

Meillä on ollut kyllä ÄP peitto käytössä koko ajan. Vauva nukkuu mun vieressä, oon oman peiton tunkenut sängyn päädyssä petarin alle, että se yltää mua vaan vyötärölle eikä voi siis ajautua vauvan päälle. Vauvalla samaten olen sen pikkupeiton änkenyt parisängyn ja pinnasängyn väliin silleen hienosti vinoon, ettei mikään kulma yletä vauvan rintaa pidemmälle. Öisin kädessä "tumput", muuten raapii naamaansa.

Unipussi olisi muuten hyvä mutta meillä poika huitoo enemmän käsillä kuin jaloilla joten siitä ei olisi apua. Semmoista tähden mallista Swaddle me-kapaloa olen miettinyt.

Hankinnoista: näin jälkeenpäin tuntuu, että etukäteen ei kauheesti tarvi mitään lääke ym. juttuja ostella. Ostaisin nestemäisen Panadolin, nenäimurin (Frida on hyvä) ja nännivoiteen. Mulle se ÄP lanoliinirasva ei sopinut, Lansinohin kallis mutta riittoisa on parasta ja Bepanthen myös. Niin ja liivinsuojia, itse tykkään kestomalleista enemmän kuin kertiksistä :) Meillä myös kestovaipat käytössä. (sorry nyt menee jo raskauspalstan aiheista sivuun...)

@Siida toivottavasti menee tosiaan vaan mittavirheen piikkiin. Kaksosia on varmaan vielä vaikeampi mitata kuin yksöstä, kun tilaa on entistä vähemmän :barefoot: On ihan luonnollista pelätä, kaksosraskaus on aika iso juttu. Mutta sulla on synnyttämään mennessä armeija ammattilaisia vastassa ja hyvä huolenpito, tsemppiä :)

MyMa ja poju 2,5kk
 
Kiitos MyMa, eihän se auta kun luottaa siellä ammattitaitoisiin ihmisiin. Just tänään se läökäri rauhoitteli minua, että kun lapset on kummatkin oikein päin javaikkei olisikaan, niin sekään ei kuulemma oo katastrofi kun on yksi hyvin onnistunut synnytys takana, eli sektiota ei automaattisesti tehdä vaikka A-vauvakin olisi perätilassa...tää oli yllättävä tieto mulle!! No nämä todennäköisimmin nyt eivät enää pyörähdä mihinkään tuolta ku eivät yksinkertaisesri mahdu:love: Lääkäri muutenkin kehui mua hyväksi synnyttäjäksi:LOL: lähinnä huvitti, kun onhan noita peräti yksi jo koettuna:ROFLMAO:

Noista peittojutuista, niin äippäpakkauksen peittoa ajattelin pinnasänkyyn kummankin vauvan peitoksi, mutta jääpi nähtäväksi suostuvatko babyt siihen vai vaihetaanko peitto unipusseihin. Riippuu niin vauvoista. Mutta popilta saa niitä ihania pieniä raitapeittoja. Mulla on niitä pari. Ostin ite tytölle toisen ja toisen sain lahjaksi. Oon tykänny niistä kyllä paljon. Toinen paikka missä näin ohuita pieniä peittoja oli Ratinan kauppakeskuksessa newbien liikkeessä (3-kerros) ihana kauppa kaikinpuolin, niin siellä oli ihan ohuita pieniä peittoja. Meillä tytöllä on yksi sen tyylinen ja edelleenkin hänellä käytössä (nuuhkupeittona) vaikkei tuttia enää imekkään. Sellaiset ajattelin hommata näillekin molemmille tulokkaille. Tytölläkin toi ollut ihan vauvasta saakka aina unilla vieressä ja tärkeäksi muodostunut. Siellä oli monenlaisia ihania juttuja, nyt harmittaa kun mitään en kuitenkaan loppuviimein ostanut :whistle:

Sitte noi apteekin jutskat, niin ei mulla ollu tytölle mitään valmiikso hommattuna. Haettiin sitten tarpeen mukaan jos jotain kaipasi. Ei kyllä ollut onneksi tarvettakaan eka kuukausina oikeastaan millekään muulle kun perus rasvalle silloin tällöin ja senkin rasvauksen hoidin kookosöljyllä.

Minä just tajusin, että toinen sitteri pitää ainakin vielä hommata:love: no, senkin ehtii vaikka synnytyksen jälkeen sitten.
 
Viimeksi muokattu:
@maljakko Hyviä uutisia siellä (y) ja kuule tässä kun on jo kuukauden ollut kotona niin on ehtinyt vaikka ja mitä miettimään ja hommaamaan :whistle:

@Siida hui! Siis voiko teitä ensi viikolla olla jo enemmän? Apuva! Nyt jo? Hui :love: ja kiva kuulla että sait mieltä kuitenkin vähän paremmaksi käynnillä ja vastauksia mieltä painaviin asioihin, onhan noi kaksoset ihan eri juttu kuin yksi :) Asiasta kukkaruukkuun, kävin lauantaina yhdessä lastentarvikekaupassa ja siellä oli yksi perhe ja sä tulit niiiin mun mielee niistä!! Et sattunut käymään missään? Ei sillä että kyylä olisin :whistle:
:ROFLMAO:

Ja kiitos kaikille taas vastauksista! Taidanpa sen nenäimurin hakea ja ne parit muut mitä suosittelitte. Tosiaan saahan niitä hankittua sitä mukaan kun on tarve, mutta yleensä vaan kaikki vaivat tulee aina yöllä niin olisi kiva jotenkin varautua :)

Ah, ihana kun kesä tulee! Toisaalta tosi kiva, mutta hikoilen nykyään kuin pieni sika vaikka olisi kylmäkin. Vaappuva hajupommi täällä moi:LOL:

Kiuski 33+1
 
Käden leikkaus keskiviikkona. Itku kyllä pääsi kotona, kun kaikkea erikoisjärjestelyä tarvitaan. Olis siirretty toiselle kolmannekselle jos olisi ollut mahdollista. On vaan pakko leikata nyt. Mitään rauhottavia en saa (kiva kun muutenkin on hormooneista ihan hermoheikko), vaan pelkkä koko käden puudutus. Ja mitähän sen jälkeen. Varmaan on kipuja, mutta jollain panadolilla saa pärjätä.

Pyysin polilta ylimääräisen verikokeen raskaushormonista, että saan mielenrauhan raskauden etenemisestä. Meen siihen huomenna.

Mutta hyvä, että muilla on ollut täällä parempia uutisia. Kohta alkaa oleen nyyttejä sylissä.
 
Paljon tullu taas tekstiä viimesimmän jälkeen, mut yleisesti ottaen kaikilla asiat kunnossa, vaikka jotain vastuksiakin on... eiköhän kettuperhe siitä selviä kuitenkin, alkio on aika hyvin suojassa siellä ekoina viikkoina kaikelta ulkoo tulevalta ja taatusti tilanne huomioidaan leikkauksessa parhaan mukaan (y)
Nyt rupes jännittään Siidan puolesta! Siis ehkä jo ens viikolla...hui! :D (y)
Noista apteekkijutuista muut onkin jo luetellu kaikkee.. itellä lähinnä tulee mieleen just se nännirasva, liivinsuojat ja tissikumi, tosin sellasen voi saada sairaalastakin mukaan jos nännit alkaa rasittuun jo siellä. Ja maitoo keräävä tissikuppi oli itellä ihan ehdoton kun toisesta alkoi tihkua maitoo samalla kun toisesta imetti. Näitä saa kyllä isommista marketeistakin.
Pidin poikaa ekoina kuukausina oman peittoni alla kun nukku vieressä ja myöhemmin ollu sellanen n. metri x metri peitto jota käyttää vieläkin.. ei oikein jokkut pienemmät pysy päällä.

Taysissa äityspolilla katottiin nyt aamulla että sikiö näyttää täysin normaalilta kaikin puolin, ei mitään turvotuksia tms. parvoon viittaavaa. Virkeenäkin liikuskeli. Jotain aivoverisuonta tutkittiin että veri virtas normaalisti, eli jos ois ohentunu aneeminen veri, niin menis nopeemmin. Verikokeet oli taas täysin negatiiviset!! Eli ilmeisesti väärä hälytys se edellinen heikko positiivinen, ja niitä kuulema näkee aina välillä. Joku muukin virus voi kai saada sen reagoimaan heikosti. Yks verikoe vielä varmuuden vuoks ens viikolla, ja jos ei siinäkään mitään ihmeempää, niin voiskohan tän parvoepisodin sitten vihdoin tällä erää unohtaa ja ois päästy pelkällä säikähdyksellä..':eek: jos tulis altistus/tartunta yli rv24 jälkeen, ei pitäs aiheuttaa enää sikiöllekään mitään vaarallisempaa kun sillä on jo omaakin vastustuskykyä. Lapsen painoarvio nyt yli puoli kiloo.
Niin ja kusiputketkin vein labraan viime viikolla kun jotain ihme ärsytystä välillä tuntunu virtsaputken seudulla, ei tosin muutamaan päivään enää.. mut negatiivinen oli bakteeriviljelykin! Oisko joku keväinen viima sit käyny sinne kun jättäny pitkät kalsarit nyt pois.. mitä lie.
Neuvolassa kaikki ok, hb oli laskenu sen verran että alotan nyt rautatabletit. Paino noussu 6,5kg alkuperäsestä. Äitiysrahahakemuksen vein eilen.
Nyt sitten vaan kerätään tärkeitä viikkoja yks kerrallaan....

22+5
 
Hirmuisesti tullut tekstiä tänne sitten viime käynnin! :)

Paljon onnea ihanista vauvoista ja hyvistä ultrakuulumisista :) Hienoa maljakko ettei nyt kuitenkaan ole napanuorassa ongelmia (y)
Tosi kurja kyllä tuo murtuma kettuperhe, toivottavasti menee leikkaus hyvin ja raskaus jatkuu normaalisti. Helpommin sanottu kun tehty, mutta yritä keksiä jotain kivaa tekemistä, kivoja sarjoja tms että sais vähän ajatuksia pois tilanteesta ja stressiä vähemmäksi. Ystävä antoi mulle ihanan neuvon: Kun sä jaksat tsemppaa niin vauvakin jaksaa tsemppaa <3

Siida hui että saattavat pikkuiset tulla maailmaan jo ensi viikolla! :eek:Toivottavasti kuitenkin mittavirhe vain, ehkä toinen veti just vatsaa sisään :D

Mua nauratti viime ultrassa kun meidän tyttelillä on päinvastoin vatsan ympärys melkein kaksi viikkoa edellä muuta kasvua. Pikku punkero sieltä tulossa siis :ROFLMAO:

Piti vaikka kelle muillekin kommentoida, mutta pullamössöaivoissa ei pysy enää mikään viittä sekuntia kauempaa... :ninja:

Saikkuhommista taisi joku kysellä, niin ikävä kyllä täällä eka saikkupäivä on palkaton ja sen jälkeen saa 80% liksasta. Eli useamman päivän saikku tekee useamman sadan euron loven lompakkoon, niin yritän välttää viimeiseen asti. Onneksi nyt on pitkä viikonloppu tiedossa, kun meillä on töissä kaikilla perjantai vapaa (kiitos tästä liitolle), ja lisäksi oon ottanut vielä ensi maanantainkin vapaaksi. Sitten enää yksi täysi viikko ja vikalla viikolla vain ma-ti töitä. Jospa sinne asti jaksaisi kuitenkin. Olin huhtikuun loppuun asti koeajalla, niin jotenkin ei millään uskaltanut höllätä, mutta kun ei vappuna potkuja kuulunut ja olen nyt vakisopimuksella, niin olen uskaltanut alkaa delegoimaan joitakin pikkuhommia ja kieltäytynytkin parista hommasta ajan loppumiseen vedoten.

Hyviä muuten nuo hankintavinkit! (y) Meiltä puuttuu vielä jonkin verran juttuja, vaatteet alkaa olla kasassa mutta hoitopöytää ei ole ollenkaan eikä kylpyammetta. Kaikenlaista muutakin pikkutavaraa vielä puuttuu. Mutta viikonlopuksi vuokrataan auto, niin pääsee vähän isompiin kauppoihin helpommin ostostelemaan :)
 
Kiuski, ei oltu lauantaina kaupoilla, jotain toista perhettä oot nyt tsiigaillu:LOL: Me tehtiin kotona pihahommia.

Kiitos teille tsempeistä❤ Ihan tosi hullulta tuntuu, että ensi viikolla jo vois jotain tapahtua. Toisaalta on niin vielä sellainenkin olo, että ei nyt vielä!?!?! Itku kyllä tulee jos osastolle käynnistykseen joudun ja se itku tulee kyllä ihan silkasta pelosta:unsure: Koko ajan epäilen että miten tässä käy ja selviävätkö kumpikin. Eikai näistä peloista pääse, ennenkuin on homma ohi. Itselläni on kyllä sellainen olo, että olisiko kyseessä kuitenkin mittavirhe, kun painoarvio oli kaikenkaikkiaan kuitenkin noussut samaa tahtia kuin tähänkin saakka ja painoerokin vauvojen välilläkin oli pienempi ku edellisellä kerralla. Ainoastaan sen vatsanympäryksen kasvu oli laskevaa käyrää.

Nyt on sitten paukahtanut ihan järkyt turvotukset jalkoihin. Näitä tässä jo ehdin ihmetelläkin että missä viipyy, kun tytöltä oli ihan järkyt ja alkoi jo paljon aiemmin. Tää on meillä kyllä niin sukuvikakin..äitillä ollu sama juttu ja mun siskolla....ihan hirveet norsun jalat:LOL:

Mulle tehtiin maanantaina sisätutkimuskin oli kohdunkaula olikin lyhentynyt pariin senttiin..on kyllä ollut kipeitä suppareita päivittäin. Mahdollista sekin että synnytys käynnistyy itsestään tässä viikon/parin sisällä. Jänniä aikoja eletään:eek: Kovasti kyllä jo tahtoisin tavata heidät:love:

Kettuparhe, paljon tsemppiä sormioperaatioon....on kyllä ikävä sattumus. Pitikin just nyt tulla tuollainen, mutta siellä varmasti tietävät mitä tekevät. Voimia❤

Lullaby, onpa huojentavaa, että uusintanäytte oli negatiivinen ja ultrassakin kaikki norrmaalisti❤ Aivan huippu juttu! Nyt vaan nautit odotuksesta ja yrität unohtaa kaikki ylimääräiset huolet.
 
Eilen varhaisultrassa löytyi päiviä eli 7+6 vastaava kaveri. Kaikki näytti kuulemma olevan kunnossa. Kerroin tänään siskolleni, sanoi että oli jo viime pe epäilyt. Kuulemma oli miettinyt et ehkä mulle nyt ei oo kuitenkaan ihan noin hyvin vappuna munkit maistunut. Joten "pientä" turvotusta havaittavissa:whistle:
Anopille lähti tänään postitse äitienpäivälahja; kehyksissä kuva jossa esikoisemme pitää liitutaulua jossa lukee isoveli joulukuu 2018 ja alla ultrakuva. Saa nähdä tullaanko sieltä linjoja pitkin:D
Eilen soittelin myös neuvolaan ja ens ke olisi sitten ensimmäinen neuvola. Saa nähdä joudunko heti sokerirasitukseen..
 
Liityn joukkoonne :giggle:

Tuntuu vieläkin uskomattomalta, että olisi raskaana. Jotenkin odotan sitä varhaisultraa (21.5.), että oikeasti saisin tälle vahvituksen. :p 3.5. oli virallinen testipäivä, mutta testasin jo 1.5. illalla kun oli niin positiivinen tunne. Sieltä tuli ihana selkeä plussa. Sen jälkeen olen varovaisesti (=koko ajan mielessä) nauttinut siitä ajatuksesta, että olen raskaana.

Viime viikonloppuna sairastuin ihan karmeaan flunssaan. Alussa oli lämpöä (onneksi ei korkeaa) ja sen jälkeen olen ollut ihan kunnon räkätaudissa ja voimat poissa vaikka töissä onkin pakko olla ollut. :sick: Hirveästi on pelottanut, että mitä se tarkoittaa tälle raskaudelle varsinkin kun edellisessä siirrossa loppuivat tuntemukset kohdussa kuin seinään kun sairastuin flunssaan. Silloin tosin se flunssa tuli jo viikko siirrosta, että saattoihan siinä olla vikana jokin ihan muukin asia.

Tuntuu myös, että kun olen varovaisesti lukenut normiplussaajien ketjua, niin kaikilla on jo hirmuiset raskausoireet ja yökötykset tyyliin kolmannesta viikosta.. Minulla ei ole vieläkään mitään oireita muuta kuin satunnaisesti tunnen jotain kohdun alueella, nännini ovat todella herkät ja mitään vuotoa ei ole tullut missään vaiheessa.

Mutta ehkä tämä tästä.. Vuodon puuttuminen tosiaan kasvattaa tätä minun varovaista toivoani päivä päivältä ja kovasti odotan jo sitä varhaisultraa.

5+4 :love:
 
Tervetuloa Voyage ja onnea! :love:
Ei mulla ollut juuri mitään oireita yöllisten vatsakramppien lisäksi vasta kuin joskus viikolla 7. En edes oksentanut kertaakaan alkuraskaudessa, oli vaan sellanen merisairas olo muutaman viikon.
 
@kettuperhe miten meni käsileikkaus? Tekikö kipeetä? Entä saitko käytyä siellä verikokeissa?

@Siida hö, olin jo ihan varma että se olit sinä :ROFLMAO: joo, liikaa aikaa kun ehtii moisia miettiä :LOL:

@mmmoi ihania ultrakuulumisia! Ja kiva idea kertoa uudesta tulokkaasta :love:

@Voyage Teretulemasta ja onnea plussasta! :love: Voi kuule niitä oireita ehtii vielä tulla! Olisko mullakin tullu ne hullut oksuilut joskus 6-7 viikolla? En muista enää. Mutta toivotaan ettei tollasia tuliskaan, se oli ihan hirveetä :sick:

Ihana siitepöly. Voi luoja. Eilen olin jo marssimassa apteekkiin mutta sehän oli kiinni. Tänään en sitten jaksanut ja nyt kärsitään. Vaikka kuinka kesän lapsi olenkin niin kyllä sellanen parin päivän rankkasade olisi ihana! Lähtis toi pöly pois ja laskis tää älytön turvotus. Mulla on nilkat ihan järkyttävät, pamahti heti palloksi kun tuli lämpöset ilmat :cautious:

On jotenkin ristiriitaiset fiilikset. Huomenna on lapsettomien lauantai ja muistan niin hyvin miltä se viime vuonna tuntui kun kaikki hoidot oli vielä suunitteluasteella ja se epävarmuus saako ikinä sitä lasta syliin. Ja sunnuntaina sitten äitienpäivä ja se tuntuu taas jotenkin huojentuvalta kun kohta olen jo äiti. Apua. Äiti!

Kiuski 33+5
 
Kiuski, Aijaa, on siellläkin sitten nilkat räjähtäny.....et ole yksin, täällä toinen:whistle: Ihan kammottavat jalat:unsure: Turposi esikoista odottaessakin ja oikeastaan ehdin jo ihmetellä, kun nyt ei oo turvotuksia juuri ollut, no onneksi näistä ei nyt ehdi montaa viikkoa enää kärsiä. Kun muistaa juoda ihan tolkuttomasti, niin on vähän inhillisemmät jalat.

Tervetuloa Voyage❤ Lämpimät onnittelut alkaneesta raskaudesta! Älä niistä oireista murehdi. Yleensä ne alkaakin vasta vähän myöhemmin, ei ihan heti plussan jälkeen. Toki yksilöllistä tämäkin.
 
Viimeksi muokattu:
Mietin tässä uskallanko tulla tälle puolelle ennen varhaisultraa...
Nyt siis menossa 5+2, jos osaan laskea oikein ja ultra olis 7+1. Pelkään hurjasti epäonnistumista, että on tuulimuna tai tulee varhainen keskenmeno tai jotain ja joudun palaamaan takaisin "aidan toiselle puolelle". Melko helpollahan päästiin tähän tilanteeseen, kun tehtiin yksi tuoresiirto (nega) ja nyt eka pas toi plussan. Viime syksynähän ei päästy edes punktioon huonon vasteen takia, joten nopeasti tää kääntyi näin päin. Ja lapsettomuusvuosia on takana kiitettävästi.

Tuntuu ihan uskomattomalta, että oilsin vihdoin oikeesti raskaana ja olenkin nyt ahminut hulluuksissani netistä kaikkea raskausinfoa. Tänä vuonna lapsettomien lauantai ja huominen äitienpäivä ei tunnu ahdistavilta niin kuin on ollut vuosikaudet, kun on taas toivoa että meillekin tulee ehkä joskus lapsi. Jos nyt ei onnistu, niin toivottavasti myöhemmin, mut silti niin toivon, että hyvin kävis. Tällä hetkellä on jo vähän raskausoireita, rinnat turvottaa ja välillä silmissä sumenee. Menkkaoireet on helpottanu eikä enää niin pahat kuin aiemmin.

Tää on nyt vähän tällästä höpinää, kun yritän vielä totutella tähän tilanteeseen.
 
Kiitos kaikille vastauksista peittoasiaan liittyen :) Ehkä mekin kokeillaan mennä ainakin aluksi unipussilla tai kesällä ihan vaan yöpuvulla. On tää jännää, kun odottaa esikoista nii kaikki on nii uutta ja ei tiedä paljon mistään mitään. Ja mietityttää, mitä kaikkea pitää ottaa eri asioissa huomioon ja miten niistä selviää. No kaippa tilanteet opettaa vähitellen ja onneksi on äitikin, jolta voi kysyä.

Siida tsemppiä loppuraskauden päiviin/viikkoihin! :) Toivottavasti olisi ollut mittavirhe ja hyvä, ettei kokoero ole kasvanut.

Lullaby mahtavaa, että parvorokkoa ei todennäköisesti olekaan!

mmoi onnea hyvistä ultrakuulumisista! :love:Ja ihana tuo äitienpäivälahja.

Voyage onnittelut plussasta ja tsemppiä varhaisultran odotteluun! :) Ei niitä oireita tosiaan monestikaan vielä tuossa vaiheessa juuri ole. Eikä välttämättä myöhemminkään. Mulla oli tosi vähän pahoinvointia ja sekin vähä alkoi vasta siinä kahdeksannella viikolla.

Miitta37 samoin sinne onnea plussasta ja tsemppiä alkuvaiheen odotteluun! :)

Täälläkin on alkanu ekaa kertaa vaivaamaan turvotus. Sormukset ei meinaa mennä enää sormeen. Ja paino on näköjään ruvennu ny nousemaan niin rajusti, että mielessä on käyny jopa raskausmyrkytys. Mutta onneksi mitään muuta siihen viittaavaa ei oo ja reilun viikon päästä on taas neuvola nii siellä on sit ne verenpaine ym. mittaukset. Jospa se on mullakin tämä lämmin sää, joka aiheuttaa turvotusta. Pidän kyllä yleensä ihanista aurinkoisista kesäpäivistä, mutta ny sais kyllä edes vähän viilentyä.

Hyvää äitienpäivää kaikille äideille! :)

maljakko 33+3
 
Leikkaus meni ja sormi/käsi oli tosi kipeä seuraavana päivänä. Edelleen jos laskee sen alkaa se jomottaa. Kaikki liike sillä kädellä (tietysti oikea) sattuu sormeen paljon. Leikkaus oli pidempi mitä piti, kun olikin enemmän korjattavaa.

Kaiken lisäksi iski armoton pahoinvointi. Hain jo ne rannekkeet apteekista, mutta kaksi tuntia aamusta menee oksennusta pidettäessä. Tosi hehkeä olo siis. Not. Että parhaat vinkin pahoinvointiin otetaan vastaan. Mutta eikös se ole vaan hyvä merkki. Ennen leikkausta hcg oli jo yli 22 000. Maanantaina taas uus verikoe ja tiistaina ultra :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: MyMa
Olikohan liian aikasta tulla tänne, kun nyt illalla alkoi outo vaaleenpunanen tuhruvuoto :(. Mä en kestä, ois ollu parempi jos vaikka ultrassa ois todettu huonot uutiset 1,5 viikon päästä kuin että joudun kestämään tätä vielä sinne asti (ellei sit kunnon vuoto ala lähiaikoina). No kuiteskin mulla oli luonnonkierron pas lutinuksilla, joten eihän silloin kai edes kuuluis vuotaa mitään...

Lisäys: Lutinukset lopetin jo 1,5 viikkoa sit ohjeen mukaan. Eipä tullut kunnolla nukuttua viime yönä tän asian vuoksi ja tuskin jatkossakaan nukun sen paremmin. Luin illalla kaikkia huonosti päättyneitä tuhruvuotojuttuja ja nyt odottelen miten tässä käy. Oisko sillä yhteyttä, kun ne pari viikkoa kestäneet menkkakivut loppui, niin samalla ois loppunut alkion kehitys ja tilalle tullut tuhru?
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille onnitteluista ja tsempeistä, helpotti vähän. :love: Tänään oli ensimmäinen aamu yli viikkoon kun olo oli herätessä suht hyvä. Nuhaa ja limaista yskää on edelleen, mutta selkeästi pikkuhiljaa parempaan suuntaan. :) Ehkä kun tämä flunssa on selätetty pystyn paremmin yrittää tulkita myös niitä raskausoireita. Väsymystä on ainakin ollut kovasti, mutta minkä vuoksi.. :D

@Miitta37 Tsemppiä sinne! Todella pelottavaa varmasti. Minäkin tutkin paperin jokaikinen kerta kun käyn vessassa. Onneksi varsinkaan tuhruvuoto ei todellakaan aina merkitse huonoa. Itsekin kun kysyin hoitajalta tuloksen ilmoittamisen yhteydessä, että tarviiko käydä missään verikokeissa, niin ei kuulemma tarvi ellei ala tulla voimakkaampaa vuotoa. Ja sitten hoitaja selitti monta minuuttia kaikenlaisia eri syitä, jotka voivat aiheuttaa verenvuotoa ilman, että yksikään niistä liittyisi keskenmenoon millään lailla ja jotka ovat ihan normaaleja syitä aiheuttaa vuotoa. Toivottavasti silti tuo tuhruttelu lakkaa ja soita ihmeessä klinikalle.
 
@Miitta37 Mulla alkoi tuhruvuoto 3pv siirron jälkeen ja jatkui aikansa. Rv6 tuli verta ihan kuin ämpäristä kaatamalla, istukka oli vuotanut reunasta ja siitä seurannut hematooma on vuotanut aina välillä, viimeksi muutama viikko sitten. Nyt menossa 19+4 ja vauvalla on kaikki ollut hyvin koko ajan. Ehkä sullakin on vaaratonta.
 

Yhteistyössä