~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille! :love: Täällä on ny synnytys osalla todella lähellä, tsemppiä! Tsemppiä myös alkuvaiheen piinailijoille ja kaikille muillekin tasapuolisesti :)

Mulla oli viime viikolla ensimmäinen niukahko verenvuotoepisodi etisen istukan takia. Ihme, että noinkin pitkälle selvisin ilman mitään vuotoja, kun ne on etisessä istukassa niin yleisiä. Olin pari päivää sairaalassa tarkkailussa, otettiin syydänkäyriä ja tehtiin ultria ja vauva voi oikein hyvin. Vuotokin onneksi rauhoittui nopeasti. Suunniteltua sektiota kuitenkin aikaistettiin niin, että se on jo reilun viikon päästä keskiviikkona rv 35+6 eikä rv 37+1 :unsure: Ja se voidaan tehdä vieläkin aikaisemmin, jos tässä ehtii vielä tulla uusi vuotojakso.. Vähän turhan aikaisin pieni joudutaan ottamaan maailmaan :( Mutta onneksi painoarvio on ainakin tähän mennessä mennyt keskikäyrän yläpuolella. Tosin oon lukenu, että enemmän merkkaa raskausviikot kuin paino, mutta ei kai siitä painosta tässä tilanteessa ainakaan haittaakaan voi olla. Keuhkoja kypsyttävät kortisonipiikit sain sairaalassa.

maljakko 34+4
 
Mikäs tilanne Miitta37:lla, toivottavasti vuoto on jo tyrehtyny?
An1z81:n ultrauutisia odotellessa =)

Ja joopa joo.. ihmehän se nyt ois ollu jos ilman ylimärääsiä huolia ois loppuajan saanu olla... parvon tulos viimesimmässä JÄLLEEN se matala positiivinen :/ jotenkin tuntuu ettei enää voi mennä minkään "väärän" tuloksen tms. sattumankaan piikkiin, jotain hämärää siinä nyt on. Lisäks vielä eilen illalla tuli jotain outoo vaaleenpunertavaa v.vuotoo mitä viimeks joskus varhasilla viikoilla :( Yritän olla huolestumatta nyt liikaa, kun ei isompia kipuja oo, supistuksia ollu ehkä pari kivutonta ja lapsi liikkuu normaalisti. Äitiyspolilta soitetaan tänään tai huomenna jatkosta.
Loppuviikosta sokerirasitus, jos se nyt edes ois normaali..

24+4
 
Zoona toivottavasti tauti päästi sut kuitenkin vähällä!

maljakko vuotiko paljonkin? Hienoa että seurattiin hyvin, sait kortisonit ja pieni vielä lisäaikaa eikä tarvinnut heti leikata kuitenkaan. Paljon ne tuolla sairaalassa viikoista puhuu vielä keskostenkin kanssa ja vertaavat kehitystä niihin viikkoihin. Sun viikot ja pienen koko on kuitenkin jo niin hyvät että älä murehdi niitä asioita liikaa, yritä nauttia nyt loppumetreistä ja masusta <3

lullaby ohhoh, kylläpäs on hieman omituista miten se nyt noin seilaa edes takaisin. Vaaleanpunainen vuoto lienee limakalvoilta tai vastaavaa, ne kun ovat niin herkät raskausaikana..mutta sen sä jo tiesitkin :)

Niin oon pudonnut kärryiltä nyt tässä viimeisten viikkojen aikana, ettei pysty kaikille kommentoimaan kuten haluais.. :/ Onnea uusista plussista ja hienoista ultrakuulumisista! <3

Meillä menee ihan hyvin, poika on kasvanut hienosti ja imetystä on harjoteltu jo parisen viikkoa, hän ei vaan vielä jaksa syödä niin paljoa, että päästäisiin nenämahaletkusta eroon. Karkeasti arvioituna varmaankin noin parin viikon päästä kotiudutaan pienen kanssa. Ylihuomenna on rv 36+0..kyllä katselen sairaalalla kaipauksella vauvamasuja ja mietin, että tuollainenhan se pitäisi itselläkin olla.. Vaan huomenna on jo jälkitarkastus.
 
Pelkoni oli oikeassa, kohtuni on tyhjä. Kyseessä on kohdunulkoinen raskaus. Kävin tänään myös verikokeessa ja ottavat hcg arvon vielä uudestaan keskiviikkona. Jos se laskee niin ilmeisesti selviän lääkkeillä tästä. En suoraan sanottuna muista enää mitä kaikkea lääkäri sanoi puhelimessa äsken. Olo on niin valtavan pettynyt. Onneksi voin hukuttaa itseni töihin.
 
@Voyage Pahoittelut uutisista :( En osaa muuta sanoa, kuin voimia! Niin epäreilua.

Tuntuu karulta tähän perään hehkuttaa, mutta meillä ultra meni hyvin. Alkion koko vastasi viikkoja, ja oli siis oikeassa paikassa kasvamassa tällä kertaa! <3 Syke näkyi samantien hienosti:love: Nyt pitää vähän rauhoittua tästä ilouutisesta,koska mitä vaan voi vielä tapahtua, mutta kyllä oli iso helpotus kun lääkäri onnitteli! Olin ihan varma että kun tuikkaa sen ultratapin sisään, että sieltä tulee olen pahoillani jne. mutta ei! Tärisin ihan paniikissa koko aamun, ja sitten kun saatiin hyviä uutisia, niin tärisin vielä enemmän ja itkua joutu pidätteleen :D Huomenna soittelen neuvolaan, ja sitten ootellaankin seuraavaa ultraa.

Anzu ja murunen 7+4 ( Laskettu aika 3.1 ) Saa lisätä listaan, kiitos!:)
 
Onnea @An1z81 hyvistä ultrakuulumisista :love:. On se hienoa kuulla et kaikki on hyvin tällä kertaa. Nyt vaan neuvolaa varailemaan hyvillä mielin.

@Voyage voi ei, pahoittelut sulle huonoista uutisista :(. Tsenppiä selviytymiseen!!!

Mä en nyt hirveesti jaksa kommentoida täällä, kun stressaan omaa napaa. Tulin nyt kertomaan kuitenkin kun kyseltiin, et ei se mun tuhru oo loppunu vieläkään. Edelleen googlaan kaikkee kammottavaa ja sitten taas selviytymistarinoita. Ei mulla hirveesti vuoda, et pikkuhousunsuoja riittää hyvin ja eikä se koko aikaa tuu, mut kuitenkin päivittäin. Tissit on hirveen kipeet ja isot, mut eihän sekään mitään todista. Siis ultran tuomiota eli perjantaita odottelen ja vihdoinkin se lähestyy, vaikkakin kiduttavan ja piinaavan hitaasti.
 
@Choco coco Onnea tyttölupauksesta :love:

@maljakko Onhan se vähän aikaista, mutta hyvät viikot on jo silloin (y) Eikö muutenkin 35+ viikoilla anneta ihan vapaasti vauvan tulla jos on tullakseen? Ihan kamalasti tsemppiä sinne! En tiedä kumpi jännittää enemmän, se että tietää tarkan päivän milloin bebe tulee vai se että tässä sitä ollaan jännityksessä että koska alkaa tapahtua :barefoot:

@lullaby No johan nyt on. Ihmeellisesti seilaa toi ja mikä se vuotokin nyt on? (n)

@Voyage Voi ei :cry: Olen niin pahoillani! Miten näitä tuntuu olevan nyt tosi paljon... :unsure: Vaikka työt pistääkin ajatukset muualle niin anna myös tilaa niille kaikille tunteille mitä sieltä tulee. Halauksia sinne ❤

@An1z81 Paljon onnea sinne hyvistä ultrakuulumisista! Nyt voi taas hetken huokaista helpotuksesta :love:

@Miitta37 Lehmänhermoja sinne ultraan asti! Tuuhan heti kertomaan että miten meni. Täällä ollaan peukut pystyssä (y)

Täälläkin käyty tänään lisäistukkakontrollissa. Edelleen kaikki ok sen suhteen. Lääkäri siinä lopuksi sanoi että ”tää oli sitten viimeinen kerta täällä, enää ei tarvitse tulla”. Olin hetken jo että jaahas jaahas että mistäs mulle mielenrauhaa nyt sitten mutta laskettuaikahan on jo kuukauden päästä :eek: Voi olla että just ja just selviän sinne asti ilman painotietoja ja niitä kuvia pojasta :ROFLMAO:

Sain tänään mitattua verenpaineen ja ne oli 146/97 eli hiukan koholla. Pitääkö olla huolissaan? En ole oikein ikinä noita mittailut mutta netistä katoin että koholla on. 2viikon päästä vasta neuvola. Pitääkö ottaa yhteyttä aikasemmin vai käynkö jossain mittauttamassa että onko muuttunut vaikka tossa loppuviikosta (n)

Kiuski 35+1
 
Kiuski, toi sun verenpaine on koholla, tai siis alapaine, mutta yläpaine näyttää ihan ookoo. Mulla on kun tayssissa mittaavat,aina vähän koholla...85-95 alapaine ja yläpaine 145-155 välillä. Yleensä mittaavat pari kertaa ja toinen kerta on sitten suht ookoo. Eli pienikin mittauksen jännittäminen tai jos oot just puhunut/liikkunut, vaikuttaa tulokseen. Mulle just selitti kätilö viimeksi, että se pitää kotonakin mitata istualteen ja olla hetki ihan rauhassa ja puhumatta ja mitata sitten. Ja sen mittauksen pitää tehdä joku muu kun sinä itse. Mittaile sitä rauhassa ja jos se alapaine pysyy koholla, niin käy näytillä. Jos pissa on puhdas eikä pahoja turvotuksia niin kaikki varmasti hyvin. Mulla kyllä on turvotusta jaloissa. Ihan norsun nilkat ja jalkapöydät:whistle: Mutta, jos kittaan vettä hullusti niin turvotus pysyy jossain rajoissa.

Anzulle lämpimät onnittelut❤

Maljakolle kovasti tsemppiä!! Sielläkin tulossa vähän ennenaikainen vauva, mutta viikot on jo hyvät(y) se kortisonikin ehtii vaikuttaa ja vauva pärjää todennäköisesti ihan hyvin ja jos vähhän apuja hengittelyyn tarvitsee, niin hyvässä hoidossa olette❤

Voyage, lämmin halaus sulle, toi on kyllä niitä pahimpia juttuja mitä täällä joutuu vastaan ottamasaan. Kaiken jälkeen kun vihdoin toivoo onnistuvansa, jääkin vain suunnaton pettymys(n) Voimia kovasti❤ Onneksi on ihana kesä,.ammemtakaa siitä voimaa!!

Lullany, voihan parvo!! Eikai tuo ole todellista enään, että se edelleen jaksaa kummitella. Pääset varmaan seurantaan taas.

Keskiviikkona on taas mulla kontrolli. Kyllä jännittää, joko ottavat sisään, vai vieläkö saan yhden viikon odotella itsekseen käynnistystä. Nyt siis viikkoja 36+3 eli 37 täyttyy perjantaina ja sitten onkin jo 38 menossa. Sanoivat, että 38viikolla käynnistetään viimeistään, mutta mikä heidän laskutapa sitten, niin en tiedä. Vauvat on jo hyvän kokoisia ja viikkoisia.
 
@Siida Mittasin juu kaksi kertaa ja se ensimmäinen oli vielä enemmän koholla. Istuskelin kuitenkin tunnin tossa välissä niin ei pitäisi rasituksesta johtua. Pissa oli puhdas! Ja turvotusta löytyy kyllä edelleen jaloista ja sormista. Ehkä mä käyn neuvolassa mittaamassa loppuviikosta uudestaan ja jos on vielä koholla niin kysäsen joltakin samalla. Hyvä kun neuvola on niin lähellä ja siellä on mittauspisteet että voi itse käydä tarkistuttamassa milloin vaan jos epäilyttää :)

Voihan jännitys sun kanssas! Teillä on ihan kohta pieniä murusia siellä :love: ois kyllä niin ihana nähdä millanen kaksikko sieltä oikein tulee! Ne ei tiedäkkään kuinka paljon ihmiset niitä odottaa ympäriä suomea :ROFLMAO:
 
Voi Kiuski, en kestä sua ku oot niin ihana, voin mää tänne palstalle kuvata heidän varpaat....:LOL: Tiedättepä sitten etten oo huijannu:ROFLMAO:
Vaikkaki miehelle sanoin eilen kun noita vaunuja tuossa kattelin ja kaukaloita, että tuliko meillä tilattaessa moka ku kaikkia näyttää olevan kaksin kappalein!?!
Ei vissiin pieni pää käsitä, vaikka kuinka muka yrittää asiaa sisäistää niin ei se sinne uppoa. Täysin utopistiselta tuntuu, että muka kaksi vauvaa???
Mutta, käyhän vaan mittauttaan tk:ssa painetta. Pissassahan se kyllä pian näkyy käsittääkseni jos jotain myrkytykseen viittaavaa alkaa kehittyyn. Kannattaa sitä seurata
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 31.5.2018
Bridge ... 5.ICSI:n jälk.lahja-alkio ... ensimmäinen ... 1.6.2018
esemila ... 9.PAS (lahjamunasolut) ... toinen ... 5.6.2018
Siida ... 3.ICSI 1.PAS ... toinen ja kolmas... 15.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 25.6.2018
maljakko ... 3.ICSI 2.PAS .. ensimmäinen ... 29.6.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 8.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ...11.8.2017
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 6.9.2018
Choco coco ... 2.? IVF 1.PAS ... kolmas ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018.
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 19.12.2018
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 1.1.2019
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 3.1.2019



Myöhemmin onnistuvat :unsure:

Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason (2.IVF - kkm)
Molly3 (2 IVF+1 hoito lahjasoluilla 2.pas - tm)
Iiqu (? - kkm)
gemmy (3.IVF/1.PAS - kkm+tm)
Domi (4.IVF/1.PAS - tm)
An1z81 (1.IVF 1.PAS - tm)
Noran (2.IVF 2.PAS - ku)
Voyage (? - ku)


Maaliin päässeet (y)

Haaveilija87 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2 ... 17.2.2017
Mamido ... 2.IVF ... toinen ... 40+1 ... 27.4.2017
shelterme... 1.IVF ... ensimmäinen ... 38+1 ... 9.5.2017
Reuna ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+5 ... 12.5.2017
VienoUnelma ... 6. ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 41+4 ... 13.6.2017
pussipiru ... 1. ICSI 2. PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Yrittäjä J ... 2.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 16.6.2017
Sphinx ... 3.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... ??+? ... 24.6.2017?
adelmiina_ ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 14.7.2017
Toive* ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 16.7.2017
Viljonkka_ ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 3.8.2017
Gerbera_81 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 39+5 ... 5.8.2017
Emmiina85 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 7.10.2017
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ...??+? ... 12.10.2017
Blob ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 8.11.2017
Roxanne ... 6.ICSI ... ensimmäinen ... 40+4 ... 20.11.2017
Kesäheinä-78 ... 6.IVF 1.PAS ... ensimmäinen .. 38+3 ... 11.12.2017
Evangelina ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 36+4 ...15.12.2017
Giraffen__ ... 3.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+0 ... 19.12.2017
Voikukka ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 39+0 ... 19.12.2017
Henrietta77 ... 1.ICSI ... toinen ... 39+3 ... 13.1.2018
Caro87 ... 2.IVF 1.PAS ... toinen ... 38+6 ... 17.2.2018
MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 40+6 ... 24.2.2018
Ranau ... 1. IVF ... toinen ... 40+0 ... 26.2.2018
Xienna ... 2.ICSI 1.PAS ... toinen (1.yhteinen) ... 39+2 ... 21.3.2018
mavli ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 29+1 ... 5.4.2018
esemila ... 9.PAS (lahjamunasolut) ... toinen ... 32+3 ... 15.4.2018 ?
Helios... ... 4.ICSI 8.PAS (lahjasiittiöt) ... ensimmäinen ... 34+4 ... 23.4.2018
#hope ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 36+6 ... 30.4.2018


************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön



******
Voi kurjuus Voyage :cry: toivottavasti pääset pian takasin tänne ja paremmalla onnella sit ens kerralla! En tiedä oisitko halunnu tuonne listaan näkyviin..voin poistaakin..

Mahtavaa An1z81, hurjasti onnea! :) Onko muuten noi listan hoitotiedot oikein, ja onko tämä esikoinen, vai monesko?
Myös Miitta37lle helpottavia uutisia perjantaille odotellessa! (y)
Niin ja Choco coco, onnea tyttölupauksesta :barefoot: kovin näyttää naisvoittoseks viime aikojen ru:t menneen :D

Ei kuulunu lääkäristä vielä tänään.. huomenna sit tietänee lisää miten tässä edetään.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: An1z81
Voyage: kurja kuulla, olen kovin pahoillani. Voimia teille jatkoon!

Siida: iiiik, ihan pian siellä kaksi ihanaa pientä tulisijaa, niin ihanaa<3 tsemppiä vielä masun kanssa!

Lullaby: voi vitsit, miten piinaavaa, kun tulokset vaihtelevat :( tsempit myös sinne! Toivottavasti lääkäri pian soittaa ja tilanne lähtee jotenkin ratkeamaan!

An1z81 ja Miitta: tervetuloa tänne puolelle ja onnea raskauteen! Miitta eiköhän vähäinen vuoto oo tosiaan normaalia, kun niin yleistä on. Uskotaan näin <3 kylmiä hermoja ultraa odotellessa!

Kiuski: ihanaa, et istukkaultra oli edelleen ok! Sullakin maali häämöttää, jännää! Yksittäiset arvot mulla ainakin on helposti koholla kun aina jännitä paineiden mittausta, mut jos jatkuu ja varsinkin kotona rauhassa mitattuna, niin sillon kannattaa kyllä ottaa yhteyttä neuvolaan. Hyvä, et pissa kuitenkin puhdas niin tuskin vakavampaa on.

Täällä15+2 menossa ja tämä seesteinen vaihe on saapunut. Pahoinvointi on jäänyt onneksi. Pääkipuilu välillä vaivaa mutta onneksi ei ole kovaksi migreeniksi yltyny. Auttaa kun ottaa panadolia ja kylmän rätin silmien päälle. Ongelmallista toki sillon jos mies on töissä ja ite lasten kans yksin. Väsyttää, mutta kuopuksen unikoulu onneksi toimi ja nukkuu nyt täysiä öitä <3 hentoisia liikkeitä alkanut tuntumaan kun ehtii paikalleen niitä kuulostelemaan. Ensi viikolla alkaa miehen kesäloma ja lähdetään Kreikkaan, jippii :)

Voikaa hyvin!
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Voyage, voi miten kurjaa :cry::cry: Voimia toipumiseen ja uuteen yritykseen sitten kun jaksat...

Hienoa Anzu, ihania uutisia!

Maljakko toivotaan nyt kovasti, että vuodot pysyy pois ja pääset dinne suunniteltuun sektioaikaan asti. Hyvillä viikoilla olet jo, hyvin pikkuinen jo pärjää! Jännä nähdä kuka meistä "ehtii ensin", sinä, minä vai Siida. Bridgekin on ainakin samoissa aikatauluissa, mutta ei ole aikohin kuulunut mitään, miten menee??

Täällä oli eilen kontrolliultra ja jipii, vastojn pelkojani vauva oli oikein päin! :love: Lapsiveden määräkin oli nyt lähempänä normaalia kuin runsasta, mikä kuulemma loppua kohti normaalia. Ja pää tuntui kiinnittyneen, eli jospa se nyt ei enää siellä hrittäisi volttia. Erittäin eloisaksi lääkäri määritteli, ei ole kyllä liikelaskentaa tarvinnut edes miettiä. Nyt siis voin asennosta stressaamatta "käynnistellä" :LOL: Heti aamusta vähän polttopuuhommia jne... Koiran aitauskin saatiin tehtyä, eli nyt saa mun puolesta syntyä milloin vaan!

Salama ja Pallosalama 38+5
 
Kiitoksia kaikille ihanille tsempeistä :) Onhan tässä onneksi jo aika hyvät viikot ja tosiaan ylihuomisen jälkeen synnytystä ei edes normaalisti yritettäis enää estellä. Jos sektio pystytään tekemään suunnitellusti, enkä mihinkään hätäsektioon joudu niin se on jo ihan hyvä. Eikä tässä kauaa enää tarvitse odotella ja jännittää.

mavli vuotoa tuli semmonen normaalikokoinen siteellinen eli ei kuitenkaan ihan lorahtelemalla ja punainen vuoto muuttui nopeasti ruskeaksi. Ihanaa, että teidän poika on kasvanut hyvin ja toivottavasti pääsette parin viikon päästä vihdoinkin kotiin ❤

Voyage oon tosi pahoillani :( Tuo on kyllä niin väärin. Voimia! ❤

An1z81 onnea ihanista ultrakuulumisista! :love: Nyt uskaltaa jo aika paljon huokaista.

kiuski hyvä, että istukkakontrolli oli ok. Harmi, että verenpaine on koholla, mutta kannattaa käydä tosiaan mittauttamassa arvot.

SalamatT saas nähdä tosiaan, kuka ehtii ensin. Elelemme jännittäviä aikoja. Hyvä, että sun ei enää tarvitse murehtia asennosta :)

maljakko 34+5
 
Voi miten jännät paikat täällä on monella :)

@Voyage suuret pahoittelut, on tää elämä epäreilua :cry: On se ihmeellistä miten sitä oman kroppansa voi tuntea, kun säkin aavistelit jotain huonoa... Hyvä kun on edes työ mihin saa murheensa haudattua, mutta uusi yritys sitten syksymmällä vai?

@Siida mä käyn täällä aina katsomassa parin päivän välein että joko sä oot synnyttänyt ;) Älyttömän hyville viikoille oot kyllä päässyt!!! Kaksosethan voi putkahtaa tai joutua käynnistämään vaikka kuinka aikaisin jo, tehän ootte melkein tosiaan jo täysaikaisia, että upea suoritus ❤ Ja tosiaan varmaan aika absurdia, että kohta on kaksi palleroa sylissä:love: Saako kaksosista automaattisesti perhehuoneen?

@mavli olipa kiva lukea teidänkin kuulumisia :) Hienoa että ootte saaneet imetystä kuitenlin toimimaan! Kyllä se siitä sujuu kunhan pieni vähän vielä kasvaa ja vahvistuu. Älä turhaan murehdi että sulla pitäisi vielä olla vauva mahassa, teidän tarinalla oli vain erilainen alku.:)

@kiuski mulle sanottiin nlassa että 140/90 vp on raja, jolloin aletaan vähän seurailemaan. Mulla oli justiinsa tuon rajan yli kans jostain 37-38 vkosta eteenpäin, ja kävin mittailemassa ja sain mittarin kotiinkin. Joskus oli yli, joskus ali eikä siitä sit sen enempää. Kun kävin Taysissa likehälytyksellä rv38 niin sanoivat, että usein ihan lopussa paineet vähä nousee. Pissan tsekkaaminen vissiin myös tärkeää. Kyllä mäkin kävisin esim kerran vkossa mittaamassa jos vielä aikaa seuraavaan käyntiin. (y)

@lullaby siis ääh, mitä toi sun parvojuttu nyt vieläkin kummittelee :( jo kerran sait huokaista helpotuksesta... Ihme juttu. Toivottavasti saat pian asiaan jotain selvyyttä. Huimaa vauhtia sullakin viikot kertyy! Ihanaa ja lohduttavaa kuitenkin tuntea että vauva liikkuu hyvin :)

@Anziz (miksen mä osaa tägätä sua:ROFLMAO:) ja @Miitta37, onnea hyvistä ultrakuulumisista :)

@maljakko ja @SalamaT tsemppiä loppukiriin! (y)(y)

Muuten kaikki joilla tulossa vauva ennenaikaisesti : Facebookissa on sellainen ryhmä kuin Untuvapakkaus, se on yhden keskosen äidin perustama ryhmä. Ajatus on siis että siellä vapaaehtoisvoimin ommellaan ja neulotaan ja askarrellaan keskosperheille pieniä vaatepakkauksia, kun äp vaatteet keskosille niin isoja. Sinne voi siis ottaa yhteyttä ja saada ilmaiseksi pakkauksen pieniä vaatteita :) On myös nettisivu facen ulkopuolella, olikohan se untuvapakkaus.fi tai jotain, Googlella löytynee.

MyMa
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 31.5.2018
Bridge ... 5.ICSI:n jälk.lahja-alkio ... ensimmäinen ... 1.6.2018
esemila ... 9.PAS (lahjamunasolut) ... toinen ... 5.6.2018
Siida ... 3.ICSI 1.PAS ... toinen ja kolmas... 15.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 25.6.2018
maljakko ... 3.ICSI 2.PAS .. ensimmäinen ... 29.6.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 8.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ...11.8.2017
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 6.9.2018
Choco coco ... 2.? IVF 1.PAS ... kolmas ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018.
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 19.12.2018
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 1.1.2019
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS Ensimmäinen 3.1.2019



Myöhemmin onnistuvat :unsure:

Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason (2.IVF - kkm)
Molly3 (2 IVF+1 hoito lahjasoluilla 2.pas - tm)
Iiqu (? - kkm)
gemmy (3.IVF/1.PAS - kkm+tm)
Domi (4.IVF/1.PAS - tm)
An1z81 (1.IVF 1.PAS - tm)
Noran (2.IVF 2.PAS - ku)
Voyage (? - ku)


Maaliin päässeet (y)

Haaveilija87 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2 ... 17.2.2017
Mamido ... 2.IVF ... toinen ... 40+1 ... 27.4.2017
shelterme... 1.IVF ... ensimmäinen ... 38+1 ... 9.5.2017
Reuna ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+5 ... 12.5.2017
VienoUnelma ... 6. ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 41+4 ... 13.6.2017
pussipiru ... 1. ICSI 2. PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Yrittäjä J ... 2.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 16.6.2017
Sphinx ... 3.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... ??+? ... 24.6.2017?
adelmiina_ ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 14.7.2017
Toive* ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 16.7.2017
Viljonkka_ ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 3.8.2017
Gerbera_81 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 39+5 ... 5.8.2017
Emmiina85 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 7.10.2017
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ...??+? ... 12.10.2017
Blob ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 8.11.2017
Roxanne ... 6.ICSI ... ensimmäinen ... 40+4 ... 20.11.2017
Kesäheinä-78 ... 6.IVF 1.PAS ... ensimmäinen .. 38+3 ... 11.12.2017
Evangelina ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 36+4 ...15.12.2017
Giraffen__ ... 3.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+0 ... 19.12.2017
Voikukka ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 39+0 ... 19.12.2017
Henrietta77 ... 1.ICSI ... toinen ... 39+3 ... 13.1.2018
Caro87 ... 2.IVF 1.PAS ... toinen ... 38+6 ... 17.2.2018
MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 40+6 ... 24.2.2018
Ranau ... 1. IVF ... toinen ... 40+0 ... 26.2.2018
Xienna ... 2.ICSI 1.PAS ... toinen (1.yhteinen) ... 39+2 ... 21.3.2018
mavli ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 29+1 ... 5.4.2018
esemila ... 9.PAS (lahjamunasolut) ... toinen ... 32+3 ... 15.4.2018 ?
Helios... ... 4.ICSI 8.PAS (lahjasiittiöt) ... ensimmäinen ... 34+4 ... 23.4.2018
#hope ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 36+6 ... 30.4.2018


************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön



******
Voi kurjuus Voyage :cry: toivottavasti pääset pian takasin tänne ja paremmalla onnella sit ens kerralla! En tiedä oisitko halunnu tuonne listaan näkyviin..voin poistaakin..

Mahtavaa An1z81, hurjasti onnea! :) Onko muuten noi listan hoitotiedot oikein, ja onko tämä esikoinen, vai monesko?
Myös Miitta37lle helpottavia uutisia perjantaille odotellessa! (y)
Niin ja Choco coco, onnea tyttölupauksesta :barefoot: kovin näyttää naisvoittoseks viime aikojen ru:t menneen :D

Ei kuulunu lääkäristä vielä tänään.. huomenna sit tietänee lisää miten tässä edetään.
 
@lullaby On esikoinen juu! Lisäsin sen tohon listaan, mutten tiedä menikö oikein :D

Kiitos paljon kaikille onnitteluista :love: Eilen illalla tuli pikkasen verta paperiin, kun kävin iltapissalla...mutta onneksi ei ole tullut enempää. Ehkä se ultra vaikutti...toivotaan! Kipuja ei kuitenkaan ole, kun välillä pikku nippailuja.

Väsymys on taas ihan valtava, että en taas yhtään muista muiden kirjoituksia, kun niitä äsken selailin tässä peiton alla puoliunessa :sleep: Menis nyt äkkii nämä alkuviikot, niin vois tehdä muutakin kun lepää :ROFLMAO:

@Siida lle älyttömästi tsemppiä loppuhetkiin!(y)

Ja muillekin yleisesti myös tsempit vaiheisiin :)
 
MyMa, Tänään juuri oli kontrolli ja kaikki näyttää tosi hyvälle. Vauvojen kasvut menee samaa rataa kuin tähänkin saakka. Se vartsanuympäryksen pienuuskin oli ilmeisesti mittavirhettä, kun nyt omppas ihan keskikätyrälleyrälle takaisin. Olin kyllä varma, ettei kasvua oo tullut kun mun maha tuntuu pienentyneen loppua kohden, mutta niin vaan oli pojalla painoarvio 3kg ja tytöllä reilu 2600g. Ensi viikon tiistaina taas kontrolli ja siten pitää kuulemma jo tosissaan varautua jäämään käynnistykseen. Se onkin siten jo 38 viikko. En todellakaan ymmärrä/tajua mihin tää aika on mennyt. Just eilen kelasin, että olen syksyllä alkanut odottaa ja odottanut koko talven, nyt on kesä ja aika tuntuu menneen ihan siivilläo_O.
Kaksoisraskaudeksi kaikki on kyllä mennyt aivan täydellisesti. Varsinkin nyt loppua kohden tuntuu että olo vain paranee:love: Kauheen hirveet turvotukset on jaloissa ja verenpaine koholla, mutta pissa onneksi puhdas.
Mulla nää samat oireet oli tytöltäkin loppuvaiheessa ja en oo siksi huolissani.
Alakerrassa tilanne oli kypsynyt hyvin. Pari senttiä oon auki ja kohdunkaula pehmentynyt ja lyhentynyt 1,5 senttiin. Käynnistyisi vain pian itsekseen, ettei tarvis käynnistää. Mutta, nyt kyllävaan mennään niin päivä kerrallaan. Kyllä pelottaa ja kauhistuttaa, tuntuu että kaikki on mennyt liian hyvin tähän saakka ja viimeistään synnytyksessä tapahtuu jotain:eek:

Tää oli nyt pelkkää omaa napaa, kaikki on nyt aika pinnalla. Eo jotenkin riitä keskittymistä mihinkään muuhun kuin päivästä toiseen elämiseen ja tulevan jännittämiseen:unsure:
 
Ilmeisesti tuo verenpaine nousee aika herkästi loppua kohden :eek: Mutta pitää joo nyt raahautua joku päivä uudestaan sinne ja kysyä asiasta. Kiva huomata että en ole ainoa kellä ollut sellaista!

@Siida Joo ehdottomasti varpaista kuvaa, muuten ei uskota että sielä on kaksi :LOL: ja hei!! Laitappa viimeinen kuva mahasta vielä ;)

@Mamido onnea seesteisestä vaiheesta :ROFLMAO: Se mitä puhutaan että millanen on mikäkin vaihe niin pitää kyllä niiiiiin paikkaansa. Ja hyvää reissua kreikkaan! :)

Kiuski 35+3
 
Helou, kävin tänään taas ultrassa (omalla rahalla Ovumialla muuten vaan) ja siellä köllötteli vilkas kaveri sykkeineen. Vastasi viikkoja täysin (8+2 muistaakseni). Lääkäri oli ihan onnessaan ja halasi moneen kertaan. Sanoi että tällaisillä käynneillä on päivä hyvä aloittaa. :)

Nyt voi taas hetken olla rauhassa. Ens viikolla eka neuvola ja ennen juhannusta nt-ultra. Pahoinvointia on vähän väliä ja väsymystä. Lisäksi toi sormi jomottaa. Sitä mobilisoidaan kerran viikossa. Onneks puudutetaan ensin, tosin se sattuu. Sen jälkeen on aina kovat kivut, kuten olis murtunu uudestaan. Toinen munasarja oli vielä iso hyperistä (6cm), että pitää ottaa chillisti vielä viikolle 12 asti.

@Voyage pahoittelut matkan katkeamisesta. Kovasti peukut pystyssä uuteen yritykseen.

Sattui muuten mielenkiintoinen juttu kun Taysin lapsettomuuspolille oli murtauduttu. Onneksi alkiosäilöt oli koskemattomia. Olisi ollut liian julmaa, että vaivalla kerätyt olisi tuhoutuneet.
 
Ihana masu Siida <3 on se vaan niin uskomatonta, että siellä köllöttelee kaksi ihan kunnon vauvan kokoista vauvaa! mun kaverilla oli ihan JÄTTI maha kaksosista, on siis pitkä ja isokokoinen nainen kyseessä muutenkin, mutta sun maha on ihan yksöismasun kokoinen söpö ja siellä ne vaan silti on :love::love:
 
Kiitos MyMa❤ Kyllä se ittestäkin ihan uskomattomalta tuntuu että siellä on kaksi. Uskon kun näen:love:
Ja mun kaveri laittoi myös omasta kaksoismahastaan kuvan kun kuuli mun odotuksesta ja hänen maha oli kyllä aikamoinen loppuajasta, mutta nämä on niin yksilöllisiä juttuja. Jokaisella omanlaisensa❤ Tää mun maha ainakin on niin pinkee, että välillä tosi tukala olo varsinkin kun on syönyt, niin sen jälkeen. Mietin sitäkin, että kuinkahan kohtu jaksaa supistella kun pitäis synnyttää(n)
 

Yhteistyössä