~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Tsempit mavlille ja toivottavasti vuodot rauhoittuvat.

Caro, mullakin on jo maitoa tullut jo pidemmän aikaa. En muista koska alkoi. Mulla kyllä jatkui maito tippojen tulo esikoisen lopetettua imetys, vielä 1,5 vuotta sen jälkeen. En ole nyt uskaltanut puristaa rintoja mutta luulen että ihan helposti tulee tippoja.

Aloitin opiskelut esikoisen oltua 6kk joten sillä tiellä olen vielä. En tiedä koska sitä töihin menisi. Riippuu varmasti siitä millaisen työpaikan saisi. Meinaan olla ainakin tämän vuoden vielä yliopistolla kirjoilla. Ajatuksessa olisi töihin meno kunhan typy olisi noin 1,5 vuotias.

Typy muuten kääntyi ellen itse pää alaspäin. Kävin tänään vielä ultrassa varmistamassa sen. Toivottavasti pysyy nyt paikoillaan. Suuri helpotus kun kääntyi.

Ranau 35+2

Inhottavia moiset vuotosäikyttelyt mavli, toivottavasti rauhoittuu pian.

Mulla ei luonnollisesti ole maitoa vielä näkynyt, mutta nännien takana on tuntunut kyllä kipeä ja pakottava tunne muutaman päivän, eli varmaan jotain maitohommia siellä alkaa käynnistyä.

Mulla ei hermo kestänyt odottaa rakenneultraan asti, vaan kävin tänään ylimääräisessä mielenrauhaultrassa. Oli tosi ihana ultraaja, selosti ihan kaiken koko ajan ja näytti miten kaikki osat näyttivät normaaleilta ja olivat oikeilla paikoillaan. Hyvin on kasvanutkin, yhden päivän jäljessä LA:sta, joka hänen mukaansa ei merkitse mitään, vaan menee yleensä mittavirheen piikkiin. Kuulemma ivf-alkuisissa raskauksissa pidetään (ainakin täällä Ruotsissa siis) täysin normaalina 1-7 päivän heittoa sikiön koossa. Tämä oli ainakin mulle ihan uutta tietoa.

Kerroin myös esimiehelle tänään raskaudesta. Päätin kertoa jo nyt, koska olen ollut niin poikki ja päänsärkyinen, että tuntuu etten pysty suorittamaan ihan 100% tehokkuudella töitä. Ajattelin että meni syteen tai saveen, niin parempi kertoa nyt, kun en kuitenkaan voi pitää salassa mun koeajan loppuun, jolloin oon jo viikolla 30. Olin pelännyt etukäteen ihan hirveästi, mutta ihan turhaan. Esimies oli vain todella iloinen mun puolesta, halasi ja onnitteli ja rupesi heti puhumaan sijaisjärjestelyistä. Sanoi vielä että ihan voinnin mukaan sitten voidaan järjestellä mun töitä, että voin tehdä enemmän etätöitä jos tarvitsee ja lähteä ajoissa jos tulee huono olo. Että kuulemma töiden järjestely on pikkujuttu, vauva on kaikkein tärkein. Oon niin onnellinen että oon löytänyt näin ihanan työpaikan ja että mulla on esimies joka suhtautuu asiaan noin superhienosti :love:

@mavli onpa kurjia tollaiset pelottelut, tsemppiä ja otahan rauhallisesti!

@marrasmai ihana työnantaja! Helpottaa kyllä henkisesti tosi paljon kun töissä ymmärretään!

Itsekin tahtoisin olla kotona mahdollisimman pitkään, mies ok yrittäjä eli hän ei vanhempainvapaita pitele niin varmaan taloudellisen tilanteen mukaan mennään. Ajatus että ainakin vuoden olisin kotona, toivottavasti pidempään.

Täällä on kyllä koeteltu niin että ei enää tiiä pitäiskö itkeä vai nauraa :ROFLMAO: mua onneksi ja toivottavasti vain, että vauvalla kaikki olis paremmin. Ottivat pe hampaan irti kun ei ollut pelastettavissa, illalla alkoi joku vatsatauti ja oksensin pari päivää. Sitten flunssa vielä päälle.. ja hb labrassa mitattuna 87. Alkaa oleen voimat aika finito mutta niska ja selkä ihan hajalla makaamisesta.. o_O onneks yhtä päivää lukuunottamatta liikkeitä tuntuu, ja sydänäänet kuuntelivat kun kävin ensiavussa. Oksennustaudissa kun ketot nousee heti jos ei pysty pistämään insuliinia ja syömään. Phuuuuuh. Nyt alkaa jo elämä siten voittamaan että tylsyys iskee, joten eiköhän olla voiton puolella. Peskää hyvin käsiä ja koittakaa välttää tauteja, niitä on nyt hirveesti liikkeellä!! o_O:sick:

#hope ja muru 23+1.

Hope, kyllä sua on nyt koeteltu, voi elämän kevät:notworthy: Ja toi sun hb on kyllä ihan nollissa, eikö sille mitään tehdä, kuulostaa niin hurjalle:unsure:
Ja joo, vielä on selvitty ilman tauteja ja suurempia sairasteluja. Tytöllä oli joulun tienoilla se viikon kestävä flunssa, mutta onneksi ei oo ollu mitään muuta kenelläkään. Kop kop:whistle:

Caro, Ranau ja MyMa kirjoittelitte maidonerityksestä...mullakin jotain kirkasta esimaitoa tulee kun nänniä puristaa. Mulla sama juttu kuin Ranaulla, että imetyksen jälkeen maitoa tihkui vielä viime kesänä, tai oikeastaan siihen saakka kun viimeisin icsi käytiin. Hormonit kai sitte vaikutti, ette mait
oa enää tullut. Prolaktiini oli silti ookoo, mutta puolitoista vuotta imetyksen jälkeenkin maitoa tuli kun puristi nänniä. Nyt tissit ollu kyllä tosi herkät koko raskausajan.

Sitte vähän omia tuntoja...tunnen alemman vauvan liikkeet tosi hyvin, mutta toi ylempi ilmoittelee itestään huomattavasti vaisummin(n) Tästäpä oon kehittänyt skenaarion, että hän joko on paljon pienepi kooltaan,
tai että jotain joka tapauksessa tulee olemaan pielessä:unsure:
Aika hyvin ja huolella on tullut tässä kahlattua läpi rakenneultrassa kärähtäneiden ketjuja ja aika paljon opiskeltua, mitä mikäkin poikkeama käytännössä voi tarkoittaa. Siis niin tyhmää ja idioottia, mää tiiän, mutta pelko on aika kova tällä hetkellä:(. Pelottaa perjantai päivä ja kun sieltä ultrasta suoraan on tarkoitus lähtä ystävien kanssa hotellilomalle viikonlopuksi. Miten kestän jos jotain onkin pielessä:oops:.

Siida ja tirpat 19+5

Siida, sanopa muuta. Toivottavasti viikon päästä asiaa taas mietitään kun ultraan meen. Voi ei niin muistan ton tunteen (eikä se poistu kokonaan ru:n jälkeenkään) kun ystävät jännitti sukupuolta niin itse vaan oli ihan varma että joku on vialla. Tietysti se että deen kanssa riskit on suuremmat (en tiedä onko kaksoisraskaudessa?) mutta jotenkin sitä on vaan skeptinen että voisiko tosiaan kaikki loppuun asti mennä hyvin. Todennäköistä kuitenkin on että siellä molemmilla on kaikki oikein hyvin, toisella ei vain niin hyvää paikkaa että osuisi sua huitomaan, sisarusta siellä vaan potkii ❤ paljon tsemppiä, ei enää montaa päivää tarvitse odottaa!

Ranau onpa hienoa että pieni kääntyi itsekseen! :)

Helios kauniisti se vatsa on pyöristynyt jo sielläkin! Ihana kun oot päässy jo hypisteleen vaateitakin ja tekeen hyviä löytöjä. :)

hope huhhuh! On sua kyllä koeteltu! Toivottavasti alkaa olo oleen jo parempi!

Siida mä kattelinkin eilen illalla että mitä on kirjoteltu samaan aikaan kun ei näkynyt mitään muuta viestiä sulta mutta se olikin sitten lentänyt tuulien teille.. Voi ihan kamalaa tuo paniikki kyllä! :( Onneksi ei ole enää montaa yötä odotettavana.. Tsemppiä vielä näihin pariin vuorokauteen, pistän varpaatkin ristiin että siellä on kaikki hyvin!

Soittelin tänään neuvolaan noista tuntemuksista ja satuin saamaan ajan lääkärille tunnin päästä soitosta! Eri lääkäri kun viimeksi ja tämä osasi kyllä kuunnella ja tutkia niin että sain mielenrauhan kaikkien epäilemieni asioiden suhteen. Tutki kaikki asiat johdonmukaisesti eikä sanonut mihinkään että ”tuskin on” tai ”ei yleensä näillä viikoilla”. Hän epäili jonkinlaista bakteeriepätasapainoa ja määräsi siihen paikallisen ab-kuurin. Jospa sillä nyt vuodot loppuisi ja pääsisi rauhassa odottelemaan rakenneultraa, meillä sinne on vielä kaksi viikkoa aikaa.

mavli 19+0

Mavli, huippua kun sulla ollu hyvä lääkäri. Silloin kun kävin lääkärineuvolassa rv 15 niin sellanen vähä homssusen oloinen vanhempi naislääkäri tutki ja hutki, jos suoraan sanoo. No mitään ihmeempää kysyttävää ei silloin ollutkaan, että siinä mielessä ei haitannu.

Ihanaa kun osu hyvä lääkäri mavli ❤ Hyvä että saat kuurin, toivotaan että nyt loppuis ne säikyttelyt.

Hope voi apua mitkä olot ja tilat siellä, huh! Toivottavasti nyt alkais helpottaa.

Mä oon ihan varma Siida että siellä on kaikki hyvin, mutta ymmärrän tosi hyvin sun huolen. Pidän peukut ja varpaat pystyssä että kaikki olisi hyvin! ❤

Multa esimies tiedusteli vähän varovasti olenko jo ehtinyt miettiä kauanko haluan olla kotona. Sanoin että alustavasti ens vuoden kesän jälkeen olin ajatellut palata, eikä esimies kommentoinut sen kummempia kuin että ok :)

Kävi muuten ultrassa ilmi, että mulla on istukka edessä, eli aika ihme että ylipäänsä tunnen mitään liikkeitä näillä viikoilla :eek: Ja saatiin hyyyyvin varovainen tyttölupaus :love:

Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 18.2.2018
Caro87 ... 2.IVF 1.PAS ... toinen ... 23.2.2018
Ranau ... 1. IVF ... toinen ... 26.2.2018
Xienna ... 2.ICSI 1.PAS ... toinen (1.yhteinen) ... 26.3.2018
#hope ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 22.5.2018
SalamaT ... 3.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 30.5.2018
Helios ... 4.ICSI 8.PAS (lahjasiittiöt) ... ensimmäinen ... 31.5.2018
Bridge ... 5.ICSI:n jälk.lahja-alkio ... ensimmäinen ... 1.6.2018
esemila ... 9.PAS ... toinen ... 5.6.2018
Siida ... 3.ICSI 1.PAS ... toinen ja kolmas..?
mavli ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 20.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 25.6.2018
Maljakko ... 3.ICSI 2.PAS .. ensimmäinen ... 29.6.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 8.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ...11.8.2017
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 6.9.2018

Myöhemmin onnistuvat :unsure:

Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason (2.IVF - kkm)
Molly3 (2 IVF+1 hoito lahjasoluilla 2.pas - tm)
Iiqu (? - kkm)
gemmy (3.IVF/1.PAS - kkm+tm)
Domi (4.IVF/1.PAS - tm)

Maaliin päässeet (y)

Haaveilija87 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2 ... 17.2.2017
Mamido ... 2.IVF ... toinen ... 40+1 ... 27.4.2017
shelterme... 1.IVF ... ensimmäinen ... 38+1 ... 9.5.2017
Reuna ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+5 ... 12.5.2017
VienoUnelma ... 6. ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 41+4 ... 13.6.2017
pussipiru ... 1. ICSI 2. PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Yrittäjä J ... 2.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 16.6.2017
Sphinx ... 3.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... ??+? ... 24.6.2017?
adelmiina_ ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 14.7.2017
Toive* ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 16.7.2017
Viljonkka_ ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 3.8.2017
Gerbera_81 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 39+5 ... 5.8.2017
Emmiina85 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 7.10.2017
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ...??+? ... 12.10.2017
Blob ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3..8.11.2017
Roxanne ... 6.ICSI ... ensimmäinen ... 40+4 20.11.2017
Kesäheinä-78 ... 6.IVF 1.PAS ... ensimmäinen .. 38+3 ... 11.12.2017
Evangelina ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen..36+4 ...15.12.2017
Giraffen__ ... 3.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+0 ..19.12.2017
Voikukka... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 39+0 ... 19.12.2017

Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön

Nostin tätä ettei huku monen sivun päähän :) Marrasmai vaihdetaan tuo tyttöväri sitten jos tulee muutoksia matkalla ;)

• Tykkää
Reactions: marrasmai
marrasmai tosi hienosti esimies suhtautui! <3 Se on jotenkin kyllä helpotus jos esimies suhtautuu hyvin. Vois olla ikävää olla töissä viimeset kk ennen äitiyslomaa, jos esimies ei osais suhtautua asiaan hyvin.

Mavli joo, oon kyllä ihan valtavan helpottunut! Eniten pelkäsin että saan koeajalla kenkää tän takia (sehän on siis laitonta, mutta kun koeajalla ei tarvitse antaa mitään syytä irtisanomiselle, niin vaikea todistaa että johtuu raskaudesta), mutta osoittautu kyllä aiva turhaksi tosiaan kaikki pelot. Onko sulla jo vuodot rauhoittuneet?

Olikos Siidalla tänään vai huomenna se ru? Tsemppirutistukset täältä! <3

@marrasmai , onpa todella ihana tuo sun esimies! Varmasti helpotti stressiä aika lailla :) Nyt voit sitten hyvillä mielin olla lopun ajan töissä, eikä tarvi jännittää ja yrittää salailla. Se on tosiaan surullista mutta totta että kyllähän niitä irtisanomisia koeajalla saa tehtyä vaikka minkä syyn varjolla :mad: Onneksi sulla meni paremmin päin! (y) Ja mielenrauha-ultra on ihan must jos siltä tuntuu, hyvä kun vauvalla kaikki ok :)

@#hope mites olotila? Voi äägh, hampaan poistoonkin vielä jouduit ja mahatautiin samaan syssyyn, ei taida olla ihan helppoa tuokaan.. :eek:

@Siida isot tsempit rakenneultraan ♥ Siellä on varmasti palleroilla kaikki hyvin :):love: Tulehan heti kertomaan tänne miten meni!

Onko sulla @mavli vielä vuotanut? Nyt tälläkin palstalla viime aikoina on kyllä näkynyt, että vuodoille voi olla tuhat ja yksi syytä :D Hyvä tietysti kun yleensä se on joku muu kuin se pahin! Varsinkin pidemmillä viikoilla ei taida kellään oikein olla ollut mitään oikeasti pahaa, vaan melkein aina joku ihan muu syy kuin vauvan hätä...

Omaa napaa eli neuvolakuulumisia: kaikki kunnossa, pissat, hb:t, RR ja sf-mitta hyvillä lukemilla :) Sama edellisellä kerralla niin tympeä lääkäri oli nyt naama näkkärillä ja niin lempeällä päällä, että en tiedä oliko viimeksi huono päivä :D Aika pikainen tutkimus oli silti, ultralla ok, kohdunsuu hieman pehmennyt mutta vielä kiinni. Sanoi vaan että voi olla ettei tule kovin pitkä avautumisvaihe, mikä kuulostaisi ensisynnyttäjän korvaan hyvältä...
Supistelu on lisääntynyt, siis sellaiset "oikeat" supparit. Kohdunsuun tienoilla juilii välillä oikein kunnolla, eilenkin melkein vartin sykki yhteen menoon semmoisia kouraisuja. Sitten näin yöllä unta että mentiin synnärille :LOL: Niin ja vauva on hienosti pää alaspäin ja kiinnittynyt. Tarjonnasta ei sanonut mitään, voikohan sitä edes nähdä neuvolassa kunnolla? o_O Välillä mahasta kuuluu muuten sellaisia ihan pieniä napsahteluja. Hmm, jotain kalvoihin liittyvää?

Olo ei ole edelleenkään mikään hirmu tukala. Nyt vaan toivon että ei menisi kauheasti yliajalle.

MyMa 36+5

• Tykkää
Reactions: marrasmai
Siidalle täältäkin ultratsempit, hyvin se menee!

marrasmai, ihana suhtautuminen esimiehelläsi! Noin sen just pitäis inhimillisessä maailmassa mennäkin.

Voi hope, todella toivon että noi ylimääräiset vastoinkäymiset olis sun kohdalta pian ohi! Ja vaadi nyt ihmeessä jo napakasti jotain jeesiä siihen hemppariin. Ja sit sairaslomaa jos olo on hutera, en tajua miten jaksat töissä, kunnon sissi!!

MyMa, ihanan piinaavalta kuulostaa tuo loppuvaihe... Ei sitä ole jotenkin ennen edes tajunnut, mutta nyt kun se itselläkin vääjäämättä lähenee (kaukana vielä mut kuitenkin...), niin oikein selkäpiitä kutkuttaa tässä elää teidän pidemmällä olevien mukana! Kun vauva voi periaatteessa olla sylissä milloin vaan ilman sen suurempia riskejä enää! :love: Kiva ettei ole vielä kovin tukalaa -sitä mä vähän jo etukäteen tuskailen, kun nyt jo välillä hankala olla.

Mun masu tuntuu kasvavan hirveellä vauhdilla. Iltaisin olo on aika tukala, kun turvottaa vielä lisäksi. Mut vauva on alkanut liikkua selvästi enemmän, tai siis varmaankin vaan tunnen ne liikkeet selvemmin koko ajan. Se on kyllä ihanaa! Huomaan välillä työpalavereissa vaan typerä hymy naamalla keskittyväni masun kuunteluun jos siellä on bileet pystyssä :ROFLMAO: Mieskin tuntee liikkeitä jo selvästi, hänelle ihana juttu, kun tulee vähän taas konkreettisemmaksi. Pomon kanssa eilen juteltiin mun äitiysloman ajan järjestelyistä, sekin suhtautuu tosi ihanasti. Kerroin et on aikamoista väsymystä välillä, totesi vaan et no sit pistät koneen kiinni ja lepäät!

Hei taas kyselen, tällä kertaa vauvavakuutuksista! Onko teillä kokemuksia, meinaatteko ottaa? Kalliitahan noi on, siis luokkaa 5x kalliimpi kuin oma vakuutus (mulla sairaskulu + tapaturma)! Sillä 500 egellä käyttää yksityiselläkin jo jokusen kerran. Mut sit taas jos lapsella olis jotain pitkäaikaista tai varsinkin vakavampaa, niin se hinta on aika pieni. Me nyt ajateltiin ottaa se, kun ei yhtään voi tietää vielä. Irtisanoo sitten jos tuntuu että kaikki ok ja pärjää kunnallisilla tai satunnaisilla yksärikäynneillä.

Ainiin, jos joku taitava päivittää listaa, niin mulle vois päivittää:
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 31.5.2018 (tyttövärillä...)

T. Salama & sätkysintti 22+1

Salama me otettiin rakenneultran jälkeen jo OP:n vakuutus aikoinaan. Siihen kuuluu perus hoitoturva ja muistaakseni hammasturva (jos joutuu oikomaan tms kai) ja maksaa 4x vuodessa 131eur ja hilut.

Ollaan viime vuonna käyty kaksi kertaa Pikku Jätissä pojan kanssa, toinen kerta sunnuntaina ja toiseen kertaan sisältyi labroja eli hintavaahan se on, joten kiva oli olla vakuutus. Poika on räkätauteja lukuunottamatta tosi perusterve niin vakuutus ei pääse ehkä täyteen arvoonsa, mutta kyllä tykkään paljon, että jos jotain akuuttia tulee niin ei tarvi kunnalliseen/päivystykseen lähteä istuskelemaan ja odottelemaan. Ja Pikku Jätissä on todella ihania lääkärit ja henkilökunta! Ja tietty onhan ylimääräisten vakuutusten ottaminen aina arpapeliä kun ei tiedä tuleeko oikeasti tarviimaan.

Myma mulla tuli heti lukiessa mieleen että kalvot siellä paukkuu, kun en ehtinyt vielä edes lukemaan että niinhän olit itsekin päätellyt! :) Hienoa että neuvolassa kaikki hyvin ja pieni on kiinnittynyt lähtökuoppiin.

Salama ihana esimies sielläkin! :) Tuo on kyllä ihanaa kun mieskin tuntee niitä liikkeitä niin tulee hänellekin paljon konkreettisemmaksi.

Siidalle vielä suuret tsempit ultraan! <3 Jännittää jo sun puolesta vaikka varmaati on kaikki hyvin! :)

Meillä on esikoisella terveysvakuutus OP:lta, se oli silloin 2014 kattavin ja ”edelläkävijä” noissa vakuutuksissa. Hinta riippuu osittain siitä, mitä siihen otetaan mukaan ja missä asuu. Meillä hinta taitaa olla nyt noin 250€/vuosi eikä siinä oo mitään omavastuita. Mutta tiedän että pk-seudulla asuvilla hinta on ollut melkein 200€ korkeampikin.

Moni tekee niin että irtisanoo vakuutuksen ensimmäisen 1-2v jälkeen kun mitään suurempaa ei oo ilmaantunut, mutta meillä tuo maksoi itsensä takaisin pojan ollessa reilu 2v. Vatsavaivojen selvittelyssä saatiin yksityisellä kaikki mahdolliset labrat, jotka maksoi 500-600€ yhteensä. Julkisella puolella ko diagnoosiin olisi mennyt varmasti lähemmäs vuosi, jos sitä olisi silloinkaan tajuttu/osattu diagnosoida että mistä on kyse. Ja kyse ei nyt ole mistään elämästä ja kuolemasta mutta kuitenkin selkeästä sairaudesta ja vaivasta, joka onneksi nyt alkaa jo olemaan menneen talven lumia. :)

Täällä on vuodot loppuneet ja antibioottikin on ihan ok laittaa kun on harjotellut lugejen kanssa. ;) Sinänsä ihan uus vaiva kyllä kun mulla ei ikinä oo ollut mitään hiivaa tai vastaavaa. Jospa tämä nyt tosiaan helpottaisi tällä eikä tulisi enää niitä vuotoja. :)

mavli 19+2

• Tykkää
Reactions: Zoona ja marrasmai
Meillä oli tytölle se syntymättömän vauvan vskuutus, tai mikä lie oikealta nimeltä onkaan, senhän saa vasta rakenneultran jälkeen. On tarkoitus nytkin ottaa. Sitten syntymän jälkeen se muuttui lapsivakuutukseksi (ehtoja katottiin sitte erikseen, että mitä kaikkea siihen sisällytetään ja mitä ei) Mutta, vaikkei mitään isompaa ole onneksi tyttö sairastanut, niin kyllä se on tarpeeseen ollut. Varsinkin noi hengenahdistusjutut (larygniitti) jonka vuoksi on pitänyt nopeasti saada lähete, on kyllä pelastanut monta hetkeä kun ollut akuutti tilanne päällä. Ei siinä ehdi päivystykseen lähteä istumaan. Tietenkin ambulanssilla pääse suoraan hoitoon mutta aina ei oo ollu niin kiire.
Monta yötä on sairaalassa vietetty tään vaivan vuoksi ja tytöllä jostain syyystä oli pienenä huono lääkevaste avaaviin. Eli sitten vaan päivä tolkulla odoteltiin voinnin helpottumista. Toinen takapakki oli se myöhäinen lonkkaluksaatio. Eli kyllä se on itsensä takaisin maksanut. Nyt on oltu pitkään terveenä ilman suurempia juttuja.

Mavli, mulla tulee aina antibiootista hiivaa. Nytkin tulee heti jos vähänkin syön makeaa. Elimistö kyllä sen suhteen on tosi herkkänä nyt. Hiiva herkkyyttä mulla muutenkin, mutta raskausaikana aina tosi herkkä oon kyllä siihen. Onneksi ei ole mitään makeanhimoja juurikaan niin helppoa olla ilmankin.

Viimeksi muokattu:
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 18.2.2018
Caro87 ... 2.IVF 1.PAS ... toinen ... 23.2.2018
Ranau ... 1. IVF ... toinen ... 26.2.2018
Xienna ... 2.ICSI 1.PAS ... toinen (1.yhteinen) ... 26.3.2018
#hope ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 22.5.2018
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 31.5.2018
Helios ... 4.ICSI 8.PAS (lahjasiittiöt) ... ensimmäinen ... 31.5.2018
Bridge ... 5.ICSI:n jälk.lahja-alkio ... ensimmäinen ... 1.6.2018
esemila ... 9.PAS ... toinen ... 5.6.2018
Siida ... 3.ICSI 1.PAS ... toinen ja kolmas..?
mavli ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 20.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 25.6.2018
Maljakko ... 3.ICSI 2.PAS .. ensimmäinen ... 29.6.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 8.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ...11.8.2017
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 6.9.2018

Myöhemmin onnistuvat :unsure:

Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason (2.IVF - kkm)
Molly3 (2 IVF+1 hoito lahjasoluilla 2.pas - tm)
Iiqu (? - kkm)
gemmy (3.IVF/1.PAS - kkm+tm)
Domi (4.IVF/1.PAS - tm)

Maaliin päässeet (y)

Haaveilija87 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2 ... 17.2.2017
Mamido ... 2.IVF ... toinen ... 40+1 ... 27.4.2017
shelterme... 1.IVF ... ensimmäinen ... 38+1 ... 9.5.2017
Reuna ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+5 ... 12.5.2017
VienoUnelma ... 6. ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 41+4 ... 13.6.2017
pussipiru ... 1. ICSI 2. PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Yrittäjä J ... 2.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 16.6.2017
Sphinx ... 3.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... ??+? ... 24.6.2017?
adelmiina_ ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 14.7.2017
Toive* ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 16.7.2017
Viljonkka_ ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 3.8.2017
Gerbera_81 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 39+5 ... 5.8.2017
Emmiina85 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 7.10.2017
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ...??+? ... 12.10.2017
Blob ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3..8.11.2017
Roxanne ... 6.ICSI ... ensimmäinen ... 40+4 20.11.2017
Kesäheinä-78 ... 6.IVF 1.PAS ... ensimmäinen .. 38+3 ... 11.12.2017
Evangelina ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen..36+4 ...15.12.2017
Giraffen__ ... 3.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+0 ..19.12.2017
Voikukka... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 39+0 ... 19.12.2017

Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön

Jokos #hope, Helios.. ja Bridge on saanu tietoo sukupuolesta? :) En muista oliko jo kerrottu.. lisään värit (jos haluatte kertoo).
Entä Siidan LA? Vai tarkentuuko nyt ultrassa? =)
Oliko esemilalla lahjamunasoluhoito, vai muistanko väärin? Voisin senkin tiedon lisätä tonne.

Täällä häilyn jossain toivon ja epätoivon rajamailla.. välillä täysin varma ettei siellä voi olla enää mitään (tisseissä ei VIELÄKÄÄN muutoksia :( ) ja välillä taas toivo herää kun vähän enempi etomista, vilua ym.. ihan yhtä helvettiä tää jatkuva epävarmuus....yritän kuitenkin nyt olla aikastamatta sitä seuraavaa ultraa.

8+1

Siidalle tsemppiä tämän päivän ultraan!

MyMa, ei ne varmaan nää tarjontaa tuolla sen paremmin. Oliko toi nyt se synnytystapa arvio vai muu peruskäynti? Kiva että kaveri on jo lähtöuomissa! (y) saa nähdä kumpi ehtii ensin :D veikkaan kyllä että minä.. toivottavasti saat nauttia loppuajasta myös :)

marrasmai, vois kaikki esimiehet olla tollasia :) mulla kanssa istukka edessä, noin pari viikkoa kauemmin meni tuntea selvästi liikkeet kun esikosta, mutta muuten oon tosi selvästi tuntenu ja näky ulospäinkin tosi aikaseen.

Hopelle jaksamista! Kaikkee sitä samaan syssyyn..

mavli, hyvä että vuodot rauhottunu.Eikös raskaus itsessään altista kaikenmailman tulehduksille vaikkei ennen olis ollu.

lullaby, mulla on tissit ollu ihan erilaiset näissä raskauksissa nii älä niistä ainakaa hätäile :)

Mä otin rakenneultran jälkeen OPn vakuutuksen. Sai ilmaseks ekan vuoden ajalle. Kannattaa ehdottomasti ottaa, kun ikinä ei tiedä mitä tulee tapahtuun.. Me ei tajuttu esikolle ottaa ja kyllä ois kannattanu :(

Mulla olo vaan tympeä tai kipeä koko ajan. Ei ole kovinkaan nautittavaa enää tämä raskaus. Eilen sattu oikeestaan yöstä lähtien koko päivän. Maha oli kipee sivuilta muutenkin ja vauvan liikkeet sattu tosi paljon. No eipä tarvinnu liikelaskentaa ainakaa tehdä :confused: onneks nyt tietää ettei lähellekkään yliajalle mene. Kamalaa ois kun nyt jo tekee niin kipeetä. Sokerit on onneks pysyny hyvänä ja aamupaasto 8ky:llä vaikka jossain vaiheessa näytti että joutuu nostaan. Haaveilen kyllä paljon mäkkäriruuasta,pullasta, karkeista jne :cry::LOL:

Caroja 35+5

Siidan uutisia täällä jännitän...

Lyhyt omanapa: kävin jättämässä kipujen takia uuden pissanäytteen, ja eikös vaan samat basillit siellä jyllää kuin ennen jouluakin, joten ei muuta kuin sama penisiliinikuuri taas uudestaan. Inhottavaa joutua syömään antibiootteja taas, johan se kohta varmaan vaikuttaa jo vauvankin suoliston vointiin :(

Tiedättekö ystävät rakkaat, että meille on tulossa tähän tietoon hyvin voivat pikkuihmiset❤❤ Ihana kätilö oli ultraamassa ja jokaisen asian selitti, mitä seuraavaksi katsoo ja miltä näyttää.

Siida ekä boy and girl rv 20+0

Siida kyllä me se tiedettiin, sä et vaan uskonut ;);):love::love: Onnittelut ihanista uutisista!!! Mulle terkkari sanoi neuvolassa, että toivottavasti teillä on kätilö eikä lääkäri ultraamassa, kätilöt kertoo yleensä paljon tarkemmin kaiken! Meilläkin oli samanlainen ihana kätilö.

Hei kiitos vakuutuskommenteista, varsinkin OP-vinkistä! Sitä ei vissiin enää saa ilman omavastuuta, mut se omavastuu on vakuutuskausikohtainen eli käytännössä menee kerran vuodessa. Puolet edullisempi toi on kun meidän muut tarjoukset (Fennia ja Lähitapiola) eikä ilmeisesti vaadi, että kotivakuutus olisi siellä (kuten noilla toisilla on). Mitkä teidän kokemukset on OPsta korvausten suhteen? Ilmeisesti suosivat sitä omaa Pohjola-sairaalaa tai Terveystaloa, jälkimmäinen onneksi täältä löytyy.

Juuri tulin tänne katsomaan joko on @Siida n kuulumisia, ja just linjoilla!!! Voi miten ihana uutinen, oikein liikutus tuli silmään sun puolesta!!:love::cry: Onneksi olkoon! Ja vielä poika ja tyttö, jackpot ❤❤:) Nyt sitten rentoudut, murehtiminen kielletty tästä eteenpäin ;) Joko selvisi LA? Laitetaanko se kaksosilla automaattisesti aiemmaksi vai kumminkin rv40 kuten muillakin?

@marrasmai tympeää toi tulehdus :( Hyvä kun kumminkin kävit, hoitamattomana vois johtaa paljon pahempiin juttuihin!! Tylsää tietty syödä moneen kertaan ab:ta, mutta eihän näille mitään voi:unsure:

@Caro87 joo tää oli se ns. synnytystapa-arvio, vaikka eipä nyt juuri edellisestä lääkärikäynnistä eronnut. Vaikka kai se jo on tavan arvio että alateitse voi synnyttää, oikeinpäin on ja ei ainakaan tällä tietoa monsterin kokoinen :D Vähän kans luulen että sä saatat ehtiä ensin:geek: Oliko sulla nyt vielä loppukuusta se sektioajan määritys vai miten se olikaan? Niin ja tilaat sitten heti laitokselle Big macin :LOL:

@mavli ja muut noista kalvoista, niin mitä se sitten niinkun tarkottaa jos ne kalvot napsahtelee? Jostain vaan muistan lukeneeni että tommonen ääni vois siitä johtua, mutta öö... Mitä sitten? :LOL: Ihan pari kolme kertaa oon sen äänen vaan kuullut.

@SalamaT jos epäröitte vakuutusta niin tosiaan ainakin OP:sta sen saa eka vuoden ilmaiseksi, niin ei tarvi ikäänkuin päättää vielä pidemmälle. Ja se ei sido mihinkään vuoden jälkeen. Muistaakseni sen hinta on sit jotain reilu 400e toisesta vuodesta lähtien, en muista tarkkaan...

Tää vakuutusasia on jokaisen oma päätös, riippuen ylipäätään onko elämänasenne sellainen kaikkeen varautuva vai go with the flow-tyylinen. Julkisen terveyspalvelujärjestelmän ja sosiaalisen eriarvoisuuden näkökulmasta tää (erityisesti lasten) yks. terveysvakuutusten kova kasvu ei oo hyvä juttu, mutta kyllähän sitä itsekin haluaa lapselleen vaan parasta (tässä tapauksessa esim nopeampaa hoitoon pääsyä). Ja jotenkin ajattelen itse että säästän jossain muussa kuin tämmösessä asiassa. Lisäksi mulla on tosi vähän ollut käyntiä julkisella omassa kunnassa niin en oikein osaa sen toimintaa arvioidakaan.

Noniin lähtee taas romaaniksi tää mun selvitys.. :ROFLMAO:

MyMa 36+5

Lisäys vielä SalamaT: terveysvakuutusta meillä ei oo OP:ssa ollu mutta kotivakuutusta on käytetty pari kertaa, ekaks pyykkikone ja toka iso vesivahinko, ja toimi erinomaisesti ja nopeasti! Vakuutuksenantaja ei voi määrätä hoitopaikkaa jos se ei ehdoissa lue, toki tietty suosittavat tiettyjä klinikoita ym.

Omavastuu on meillä tohon lapsen vakuutukseen on 150e kerran vuodessa.

Yhteistyössä