~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Kiuski, lähetän sulle mielenrauhaa pussillisen❤ Mullakin oli viikko sitten monta hyvää päivää ja ehdin jo ajatella, että nytkö tää oksentelu jo loppuikin!? No tällä viikolla ja varsinkin nyt loppuviikosta on taas laatta lentäny 2xpäivässä. Aamu alkanu heti ylös noustua yökkäilyllä, eikä sitä tahdo saada loppumaan, ennnenkuin on saanut jotain syötyä. Sitten toinen laatta on tullut illan suussa ja olo koko ajan huono, sekä tosi väsynyt. Eli, nauti vain siitä kun ei ole huono olo, se voi palata yhtä sujuvasti takaisin mitä on helpottanutkin:eek:

Evangelina, onpa kyllä taastava tilanne teillä. Voimia hurjasti❤ Paljon enkeleitä pikkuiselle, että jaksaa kohdussa vielä hetken vahvistua.

Kesäheinälle onnittelut❤ Mulla on istukat takaseinässä molemmat kuulemma, eli siksikin liikkeet varmaan tuntuu selvemmin.

Teillä monella on jo raskaus hurjan pitkällä. Itsekin kyllä hötkähdin kun postissa tuli kutsu äitipolille rakenneultraan tammikuun loppupuolella, että miten se muka jo niin aikaisin:LOL: Sitten tarkemmin laskettua tajusin, että joulun aikoihin on jo kuudestoista viikko menossa, että hui, äkkiä tää tästä lähtee vauhtiin kun alkuun pääsee.

MyMa, se on kyllä tosi hankala tietääkkään, muten päin vauva on. Itse arvelin kääntymisen tapahtuneen kun hikka tuntui alhaalla ja pyllyä neiti punki ja heilutteli mun pallean alapuolella, sen kyllä tunsi, ettei toi pääkään ole, mutta neiti tosiaan kääntyi niin myöhäisessä vaiheessa, että oli helpompi se asia havaita ja kun isokokoinen oli muutenkin. Oon muuten tosi huono lukemaan kirjoja, en osaa vinkata mitään.

Mulla on dobblerilla kuuntelu jäänyt tosi vähiin. Oon niin tyhmä, että kun se neuvolantäti mainitsi niistä nopeista sykkeistä ja kun niitä korkeita piikkejä havaitsin itsekin kun jossain vaiheessa kuuntelin, niin oman mielenrauhan vuoksi en halua kuunnella. Kuuntelen mieluummin omia olojani ja noita hipaisuja ja luotan, että kaikki olisi hyvin. Eipä tuo dobbleri sitä pelasta, jos jotain oiskin tapahtuakseen. Pääsen lääkärineuvolaan parin viikon päästä, niin jaksan kyllä sinne, jos ei mitään ihmeitä satu.
 
Täällä paniikki päällä, lähti eilen aivan vähän ruskaa tuhrua tulemaan ja tänään mielestäni vähän enemmän. Viimeksi alkoi keskenmeno tasan samalla tavalla. :cry:

Toki nyt on juuri se aika kun pitäisi olla menkat, mutta huonot aavistukset valtaa mielen. Tuttuakin tutumpaa menkkamigreeniäkin pukkaa.

Vuotelua on ollut vain sen jälkeen, kun olen ollut liikkeellä, joten tuleva työviikko hirvittää aika lailla. Ei olisi oikein millään varaa olla sairaslomallakaan.

Perjantaina olin elämäni hirveimmissä joulujuhlissa, musiikki oli ajoin niin kovalla että bassojytinä meni koko kropan läpi ja pelkäsin aivan hulluna vauvan puolesta. Istuin pomon kanssa samassa pöydässä niin en kehdannut heti lähteä kotiinkaan. Pelkäsin tosissani että valtava jytke irrottaa istukan tai jotakin, ja nyt sitten vuotelee. Voisiko sellainen oikeasti aiheuttaa keskenmenon???

Epätoivo iskee, en oikeasti kestä toista keskenmenojoulua peräjälkeen! :cry::cry:
 
Marrasmai, voi itkut kun et oo vielä päässyt ultraan :unsure: Hirveetä toi epätietoisuus. Mutta, muutama lohdun sana❤

Mulla on nyt kaksi kertaa tullut ruskeaa tuhrua kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Eli niihin aikoihin kun oli virallinen testipäivä, ei tullut mitään (eka menkat) mutta sitten just 8viikolla tuli ja nyt kun eilen täyttyi 12viikkoa tuli taas koko päivän värillistä valkovuotoa. Nyt en sitä jaksanut enää hätkähtää...silloin 8viikolla se kyllä mietitytti, mutta lohduttauduin itsekin menkkateorialla ja rauhoituin. Mulla oli ultrakin samana päivänä, että näin kaiken olevan hyvin. Piti mun eilenkin käyttää dobbleria aamulla mahalla, kun huomasin sen tuhrun.

Koska sää pääset näkemään ultralla tilanteen?

Sitten päänsärky, sitäkin mulla on ollut ajoittain ja juurikin noihin aikoihin kun tuli sitä tuhruakin, mutta satunnaisina päivinä sitä ennen ja mulyös sen jälkeen, eli mulla ainakin se on kuulunut kuvaan.
 
Viimeksi muokattu:
marrasmai, tuhruvuoto voi olla ihan normaalia ja usein sitä on kun alkio on siirretty. Tuntuu et se on enemmän sääntö kuin poikkeus.
Montako sinulla siirrettiin?
Ruskea vuotohan tarkoittaa vahaa verta ja punainen vuotokaan ei ole välttämättä vielä se ikävä tuomio. Itselläni oli edellisessä raskaudessa rv9 tienoilla ja rv 15 tienoilla vuotoa, tuhrua ja verta. Nämä ei tietysti kovin lohduta kun oma tilanne päällä.
Itse kun kävin np ultrassa niin lääkäri sanoi, et ihan normaalia on, että jotain vuotoa tulee jossain vaiheessa. Joko kuukautisten aikaa tai istukan paikasta johtuvaa. Voi myös olla pieni hematooma kohdussa.

Koska pääset ultraan? Olisiko mahdollista käydä yksityisellä? Ihan vaan oman mielenrauhan takia.

Tuo bassojytinä ei irrota alkiota.
 
Kiitos Siida ja esemila rahoitteluista ❤

Mulla ei vaan oo tähän mennessä mitään vuotoja, niin siksikin säikäyttää. Mulla siirrettiin yksi hieman hitaanpuoleinen alkio.

Onko sulla Siida ollut tuhrujen yhteydessä myös menkkatuntemuksia? Mulla oli perjantaina jonkin verran kipuja siellä juhlissa ja eilen kaupungilla liikkuessa. Tänään on tuntunut lähinnä pientä painetta ja hetken ajan pientä tuikkivaa kipua. Se tuikkiva kipu on ollut keskellä alavatsaa, ja muistelen sitä olleen viime keskenmenossa.

Ultraan pääsen aikaisintaan 8.12.

Jokainen vessassakäynti pelottaa ihan törkeästi...
 
Marrasmai, oli lievää menkkajomotusta varsinkin just silloin 8viikolla. Sanoin silloin jo miehelle, että on kyllä niin tuttu tunne, että vähintäänkin toinen on tulossa pois, mutta ei sitä tunnetta kestänyt kuin yhden päivän ja sitten loppui. Samoin oli eilen, että lievää menkkamaista jomotusta oli pitkin päivää. Nää kerrat on kyllä niin täysin ajoittunut menkkojen aikaan, että ihan taatusti on siihen liittyvää ja vuoto ollu todella vähäistä. Ja sitten se, ettei mullakaan mitään vuotoa oo tullut ennen sitä 8viikkoa, eikä tässä välissä tullut yhtään mitään, kun nyt vasta ku tää 12 tuli täyteen.
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
Marrasmai mulla oli ruskeaa tuhruvuotoa päivittäin rv 6-10 ja välillä ihan punaisia holahduksiakin. Erilaisia vatsakipujakin oli ihan alkuviikoista lähtien. Ei siis välttämättä tarkoita mitään pahaa. Mulla vuotojen syyksi paljastui hematooma, joka oli sitten nt-ultraan mennessä poistunut. Mulla oli myös ihan samanlaisia vuotoja keskenmenneissä raskauksissa, joten valitettavasti vuodoista ei voi tietää tarkoittaako ne huonoa vai ei. Rauhallisesri neuvoisin kyllä ottamaan niin kauan kuin vuotoa on, itse suurin piirtein makasin siihen asti kun vuodot loppuivat. Bassonjytke ei varmasti ole irrottanut alkiota.

Itse kävisin (ja omassa vastaavassa tilanteessa kävinkin) yksityisellä tsekkaamassa tilanteen, mutta mitäänhän se tsekkaus ei varsinaisesti muuta, joten jos hermot kestää niin odottele vain rauhassa sitä ultraa. Oletko kokeillut testailla vielä? Itsellä on ainakin kemiallisissa viivat lähteneet haalistumaan jo ennen kunnon vuodon alkamista.

Tsemppiä!
 
@Siida Kolme päivää meni leppoisasti oksentelujen suhteen ja lauantaina kun yöunet jäi vähäiselle plus todella kiireinen päivä niin ilta menikin ihan sohvan pohjalla ja oksennellessa. Tänään taas sain nukuttua pidempää enkä ole tehnyt mitään erikoista niin tosi hyvä päivä ollut. Selkeästi vaikuttaa tuo unen ja tekemisen määrä nyt tähän vointiin. Ja on kyllä muutenkin nyt helpompaa.. vihdoinkin!

@marrasmai Hirveästi jaksamista ja tyynejä hermoja sinne! On tää alku kyllä melkoista aallokkoa että vähemmästäkin säikähtää jos tulee sitä tuhrua. Mulla ei ole ollut mitään vuotoja mutta noita menkkakipuja tulee vielä välilläkin. Ja älä mieti sitä bassojytkettä, se tai mikään muukaan sun tekeminen ei ole syy niihin kipuihin/vuotoihin. Asialle et nyt oikein muuta voi tehdä kuin yrittää levätä. Toivotaan että olisi harmitonta pikkuvuotelua, se kun on aika yleistä! ❤
 
Kiitos Kesäheinä ❤

Mulla tuntuu vuodot tulevan nimenomaan liikkeellä olon jälkeen, eilenkään ei tullut enää yhtään kun lepäsin koko illan. Ja tänäänkin tuntuu rauhoittuneen lepäilyn myötä. Taidan huomenna käydä vaan hakemassa läppärin töistä ja tehdä pari päivää etänä. Olen siis vasta reilu kk sitten aloittanut uudessa haastavassa työssä ja olen koeajalla, joten saikkua vältän jos vaan voin. Treenata en taida kyllä vielä hetkeen uskaltaa.

Keskiviikkona neuvolan täti teki mun mieltä rauhoittaakseen testin samalla kun tarkisti bakteerit ja sokerit pissanäytteestä. Noin tunnin pidätyksellä kirkuvan vahva plussa nanosekunnissa, eli ainakaan silloin ei vielä ollut haalistunut. Pariin päivään en ole testaillut. Toisaalta viime keskeytyneessä keskenmenossa mun hcg oli jotain yli 1000 viikolla 7+1 vaikka oli mennyt kesken jo viimeistään viikolla 5.
 
Kiitos kiuski, fiilikset menee kyllä niin vuoristorataa: yhtenä hetkenä olen varma että pieleen menee ja seuraavana että kaikki on hyvin.

Tuli mieleen muuten että voikohan hiivatulehdus aiheuttaa värjäytynyttä valkovuotoa? Alkuviikosta luulin saaneeni hiivan, mutta kun se tuntui menneen ohi itsestään niin en käyttänyt mitään lääkevoiteita.

Tällä viikolla on alkanut ajoittainen ja melko epämääräinen vellova huono olo. Kamala nälkä mutta ei oikein tee mieli mitään. Ja eilen oli pakko saada makkarakeittoa, vaikka en normaalisti syö lihaa juuri koskaan. Yritän pitää sitä nyt hyvänä merkkinä.
 
Marrasmai, mää lähetän sulle nyt pussillisen jos toisenkin mielenrauhaa ja luottamusta❤ Ota rauhallisesti työn puolesta, jos se on mahdollista ja lepäile. Sun oireet kyllä on niin ihania ja tuttuja. Mulla ei oikein tee mitään mieli, ei ainakaan omasta jääkaapista. Lounasbuffetista söin kyllä hyvällä ruokahalulla tänään kun oltiin shoppailemassa.

Kiuski, kyllä tää olo osaa heittelehtiä. Tää viikko menny kyllä ittellä ihan sumussa. Ollut vielä yövieraita to lähtien, tänään lähtivät ja yritin kyllä tsempata itseäni ja joka päivä tehtiinkin jotain extraa, mutta sitten illalla oon sammunut sohvalle hetkeksi:sleep: ja iltaisin muutenkin olo huonompiku päivällä. Tai....no, kokopäiväkrapula tää kyllä on, että ottaa tästä nyt selvää mikä aika on pahinta. Ja todellakin väsymys lisää huonoa oloa 100% Ja nytkin ollu sama juttu kun oli tyttöä odottaessa, etten useinkaan illalla saa unta ku vasta kahden jäljeen yöllä....aivan yli yli rasittavaa!!!!! Sitte kuitenkin tyttö herää aamulla kasin jälkeen. Onneksi tätä ei oo ihan joka yö, välillä sitten väsymys vie voiton ja nukun hyvin, mutta useampana iltana viikosta pyörityttää kuitenkin. Tää valvominen meni viimeksi ohi näillä viikoilla, että toivossa elän.
 
Marrasmai, mulla oli myös vuotoa viikoilla 7-9 muistaakseni. Ruskeaa usein ja kolme kertaa punaista. Viimeisellä kerralla olin jo ihan varma km:sta. Kaikki silti hyvin, ei löytynyt syytä, mutta vuodelepo oli tarpeen. Yritä saada sairaslomaa, kerran vain lepo auttaa nyt. Itsellä se vika punainen tuli kun nostelin ruokakasseja ja laitoin ruokaa jääkaappiin. Muista että, jos vuoto on yhtä suurta kuin kuukautisissa tai enemmän, silloin on luultavasti vasta tosi kyseessä ja on hyvä mennä lääkäriin. Progesteroni on nyt suht ainoa levon kanssa, mikä voi auttaa. Seksin jättäisin väliin.
Onnea Roxanne pienokaisesta! Pitkän matkan sai taivaltaa ja nyt hän on kotona. Varmasti ihanan mahtavaa. Täällä tullaan perässä.
Kalaa yritän minäkin syödä usein tai pitäisi käydä ostamassa kapseleita varuiksi. Aivojen kehitykselle on tärkeää DHA, jota ei muualta saa.
Toivottavasti Evangelina seuraavat tarkasti nyt tilannetta. Viikkoja teillä on kuitenkin tosi hyvin, ettei sieltä huolta.
Liikkeitä en ole vielä tuntenut. Siida on kyllä ajoissa näissä, mutta uusiosynnyttäjät (onko oikea termi?) vissiin tuntee ne helpommin ja aikaisemmin. Niitä tässä odotellaan.
Kiuskille pitkiä hermoja. Tuossa vaiheessa on vissiin yleistä, ettei sen kummempia oireita ole ja kaikki on hyvin. Mieli tekee vain tepposia.
Kesäheinä taitaa olla sitten seuraavana vuorossa. Ihanaa, kun vauvoja tulee. Evangelina odottaa vain omaa vuoroansa ;)
ON: en ole tässä kirjoitellut, kun on edelleen ärsytystä ilmassa. Jotenkin vaikea päästä eroon negatiivisista ajatuksista. Vauvaraukka varmaan ihan hädissään.
Dopleri on ollut hyvässä käytössä. Nykyään äänet kuuluu todella voimakkaasti ja heti. Istukka on takana, joten siitä ei ole haittaa. Nyt on ollut kiva olla raskaana, ei oo pelkoja ja jotenkin varma olo, että vauva tulee.
NP ultrassa oli kaikki paremmin kuin hyvin. Poikaa vähän veikkaili, kun kysyin :love: Seuraava ultra just ennen joulua, silloin varmistunee sukupuoli.
Bridge 14+3
 
Aamuyöllä tuli vessakäynnillä pyyhkiessä vähän haaleaa pinkkiä, ei tullut paljoa nukuttua sen jälkeen. Varsinaisia kipuja ei ole, mutta selällään maatessa paineen tunnetta kohdun tienoilla.

Suunnittelen hakevani vain koneen töistä ja tekeväni etänä tän ja huomisen. Keskiviikon olenkin jo ottanut vapaaksi (en siis asu Suomessa). Katson sitten sen jälkeen jos ottaisin to-pe sairaslomaa.

Ihanaa Bridge että siellä kaikki hyvin ❤
Tunnistan kyllä niin hyvin tuon negatiivisen ajattelun, saan siitä itseni kiinni tämän tästä vaikka kuinka päättäisin ajatella positiivisesti.
 
Ai niin Marrasmai, sinähän asut siellä, mistä mun muruliini on kotoisin. Tuo on hyvä suunnitelma ottaa nyt iisisti, se kyllä auttaa. Progepallerot myös herkistää limakalvoja, joten tuollainen vähäinen tuhru tai pinkki voi johtua ihan siitä.
 
Mulla on käytössä terolutit, eli en usko että siitä johtuu vuoto. Sellainen epämääräinen menkkafiilis on edelleen päällä, vaikka ei oikein kipuja olekaan. Ummetusta kylläkin..

On kyllä sellanen fiilis että mitenköhän jaksan enää ikinä mitään jos tämäkin menee pieleen. Ainakin joulu on pilalla ikuisiksi ajoiksi jos toista kertaa peräkkäin joutuu sen keskenmenosurun keskellä viettämään.
 
@marrasmai lueskelin ummetuksesta juttuja aikaisemmin ja monessa olikin että kova ponnistelu saattaa pistää tiputtelee! Mulla on myös maha kipeä sillai eri tavalla kuin normaalisti jos on nyt raskaana ollut ummetusta. Tuntuu enemmän just sellaiselta menkkajomotukselta kuin siltä että pitäisi vessaa mennä.
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
Voih @marrasmai onpa siellä nyt stressiä :( Täällä on hyvä tsemppi ja monenlaisia neuvoja jo annettu, omani siihen perään että yritä miettiä jotain muuta... Aivan surkea ajatuskin, tiedän, mutta jälkeenpäin tuo auttoi ainakin mulla omiin alkupään pohdintoihin. Mutta kun jälkiviisaana on niin helppo sanoa mitä vaan. Ja koita keskittyä faktoihin: tuo bassojytke ei ole tehnyt alkiolle mitään. Vuoto ei tarkoita, että olisi mennyt kesken. Menkkamaiset tuntemukset eivät välttämättä edes liity tuohon vuotoon, voi olla ajallinen sattuma.

Kun sanoit että pääset aikaisintaan 8.12. ultraa, niin onko sulla siis joku aika jo varattuna? Itse myös liputan ultran puolesta, jos vain siihen on mahdollisuus (juurikin siis yksityisellä tms). Omalle mielenrauhalle on vaikea laittaa hintaa.

@Bridge mukava kuulla sunkin kuulumisia, ollaan täällä sua jo vähän kaipailtu :) Hienoa, että ultrassa kaikki oli hyvin, ja sähän oot pitkällä jo! Toivottavasti se henkinenkin puoli alkaa sieltä herätä positiivisempaan suuntaan. Ehkä sen joulun ultrauksen jälkeen pystyisi jo rentoutumaan?

ON: kaikki muuten ihan hyvin täällä edelleen, mutta nukkuminen on surkeaa ja selkää alkanut viimeisen viikon aikana särkeä. Kun niitä kovotteluja oli niin hirveästi ja lääkäri ja th kehottivat välttämään niiden provosoimista (=liikuntaa, eikä tehnyt mielikään lenkkeillä kun mahasta tuli kivikova), niin oleilu on mennyt aika laiskaksi. Lisäksi teen istumatyötä. Tuo liikunnan lähes kokonaan lopettaminen (huono päätös I know) sitten veti selän ihan totaalijumiin melkein koko selkä alaselästä niskaan päivästä riippuen. Lisäksi kaikki asennot ovat nykyään jotenkin muuttuneet: kävelen eri tavalla kun paino on edessä, istuessa joudun notkistamaan selkää tai mahaa alkaa puristaa, nukkuessa hankala löytää hyvää asentoa... No selkä on öisin nyt niin kipeä että sitä ihan polttaa ja herään siihen. Viime yönä esim valvoin 2,5h. Ja arvaatte mimmoisia aamuheräämiset sitten ovat... Huoh.

Menen tällä viikolla lainaamaan kaupungin apuvälinekeskuksesta tukivyötä, jos siitä oli apua. Sitä täällä jo moni aiemmin suositteli mutta nyt vasta tajusin että se voisi jelpata näihin vaivoihin. Onneksi vauveli möyrii ja muita murheita ei ole. Tai no, mitä nyt välillä itkeskelen iltaisin kaiken maailman joululahjojen ostoa sun muuta "vakavaa". Taitaa vähän hormonit hyrrätä.

MyMa 29+1
 
Tuli vielä mieleen, että jos jotkut teistä syö/aikoo syödä omegoja kapselin muodossa niin kannattaa varmaan jokunen viikko ennen LA lopettaa syöminen koska se ohentaa verta. Neuvolassa ei mulle osannut silloin sanoa että kauan ennen kannattaa lopettaa joten sen muutaman viikon ennen taisin lopettaa itse.
 
Aamupäivästä tuli vielä pieni aivan vaaleanruskea tuhru, muuten olltu rauhallista. Vatsakin lähti onneksi edes jotenkuten toimimaan, kun tuntuu etten uskalla pakertaa vuotojen pelossa o_O

Dopplerillakin yritin epätoivoissani kuunnella, mutta sain kuulumaan vissiinkin vain oman pulssini.
 
Mandala, tuo on totta. Ja varsinkin kun hemppa loppuraskaudessa tuppaa olemaan muutenkin alakanttiin enempi tai vähempi, niin entistä tarkempi kyllä kannattaa omegoitten kanssa lopussa olla, ettei synnytyksessä tuu sen vuoksi rajuja vuotoja. Läheiselleni näin kävi että parissa synnytyksessä tuli vuotoa hurjasti, sitten lääkärin käskysrätä hän jätti seuraavan lapsen kohdalla omegat loppuraskaudeksi pois ja oli normaali synnytys.

Mulla on kyllä ne menkkamaiset tuntemukset ajoittuneet just noihin aikoihin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Muutoin ei oo ollu mitään mahakipuja. Ihan selkeästi se päivä kun tuhrua on tullut, on ollu niitä oloja, mutta vain yhtenä päivänä ja sitte kun tuhru loppunu, myös ne lievät tuntemukset loppuneet. Nyt viime yönä tuli useampi kunnon repäisykipu. Samoin tullut nyt pitkin päivää. Kohtu kasvaa, pidän vain hyvänä merkkinä❤

Marrasmai, ihan varma olen, että sullakin oli nyt vain menkka ajankohtaan liittyvää tuhrua ja tuntemusta. Kyllä siellä kaikki kunnossa on❤

MyMa Tukivyöstä voi olla oikeinkin hyvä apu. Itselläni on selkä vihoitellut jo nyt siihen malliin, että todennäköisesti jotain samanmoista pakko ottaa käyttöön jossain vaiheessa.

Ja sitten toi itkeminen.....mulla tulee tippa linssiin mitä ihmeellisimmistä asioista mentiin kattoon koiramäen joulua ja mun mielestä siellä oli niin kaunista, että alkuun nieleskelin siellä kyyneleitä:ROFLMAO: Ja varsinkin joulumusiikki saa kyllä tunteet pintaan, eikä tarvi ku lapselle laulaa soihdut sammuu yms, niin sniiiif...

Bridge, lisään vielä kun maimitsit noista negatiivisista tunteista, niin itselläni edelleenkin ihan samoja oloja. Ei ole mitään yksittäistä asiaa, mikä aiheuttaisi alakuloa, mutta yleinen vire on alakantiin. Mulla oli tyttöä odottaessa samaa oloa, ei ihan näin voimakkaasti, mutta oon varma, että väsymys ja voimattomuus vaan lisää sitä tummaa sävyä entisestään. Eilen lähdin ihan hyvillä mielin shoppailemaan, mutta pian olinkin valmis kotiin enkä ostopäätöksiä saanu tehtyä yhtään. Joo ja on myös aloitekyvyn kanssa heikkoa. Ei oikein tiedä miten saisi itsensä asioita tekemään kun vain pakon edessä.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kiuski, tosiaan kyllä väheni kummasti menkkatuntemukset kun vatsa lähti toimimaan. Ja kävin hamstraamassa nyt lisää luumuja ja luumumehua.

Kiitos Siida tsempeistä, toivotaan että oli vaan menkka-ajankohtaan liittyvää ❤ Vähän tuikkimista mielestäni kohdunsuun tienoilla liikkuessa, mutta ei sen kummempaa nyt loppupäivästä. Päätin kuitenkin lähteä miehen firman järkkäämään joulupöytään, ja oli kyllä ihanaa saada hyvää ruokaa ja seuraa ja ajatukset pois koko vauvahommasta hetkeksi.

Ikävältä kuulostaa MyMan selkävaivat, toivottavasti tukivyöstä olisi jeesiä! Mulla on alaselässä yks nikama joka on aiemmin menny helposti jumiin ja on pitänyt naksauttaa auki, mutta nyt on ruvennut poksumaan ihan yhtenään. Voipi olla tukivyön paikka meikäläisellekin jos sinne asti päästään.
 
  • Tykkää
Reactions: Siida
@marrasmai kuulostaa tutulta nuo tuhrut. Mulla oli muutaman viikon sellaista, että valkovuoto oli ruskeaa tai jopa veristä. Ei koko ajan eikä joka päivä, mutta useana päivänä viikossa. Itse tulkitsin niin, että on tultava limakalvoilta kun ei kuitenkaan tullut valkovuotoa enempääkään. Mutta todella stressaavaa silti ja varmasti jos olisi esikoisen raskaus kyseessä niin olisin pelännyt vielä enemmän. Nyt viimeisen viikon aikana nuo ovat helpottaneet selkeästi. Kiva kuulla, että oot saanut muuta ajateltavaa ja hyvää jouluruokaa. :) Tsemppiä!

@Siida ihana kyllä kun tunnet jo liikkeitäkin! <3 Ja jaksat touhuillakin, vaikka olo ei oo maailman mainioin. Minkäs ikänen teidän esikoinen olikaan? Oon pohtinut tuota Koiramäen joulua, olisiko siellä jo juttuja meidän 3v esikoiselle. :)

@kiuski sielläkin elämä jo helpottaa ja voittaa kun muistaa ottaa rauhaksiin. :)

@MyMa uuh, nuo yöt ja vähät unet kuulostaa kyllä ikäviltä.. :( Toivottavasti tukivyöstä on apua! Olisko mahdollista harkita nyt jo jotain venyttelyä tms liikkeitä jotka helpottais..?

Enää kaksi yötä (tämän jälkeen) ultraan! :) Eilen kuuntelin sykkeitä ja hieman yllätyinkin että on näköjään kohtu kasvanut/noussut hyvinkin kun kuuluivat selkeästi ylempää kuin reilu vko sitten. Kerran kuului anturiin sellainen ”tumps” ja totesin innoissani miehelle että ”Se liikkuu!” :D Viikonloppuna päätin etten jaksa kulkea koko ajan legginsseillä ja kaivoin kaapista äitiyshousut esiin. Siihen ihan vaan trikoopaita kaveriksi niin tutut tietää ainakin missä mennään.. Täällä alkaa henkisesti helpottaan, vaikka ultra tietysti jännittää. Jospa siellä olisi kaikki hyvin. <3

11+6
 
Mavli, 2,5 vee on meiän tyttö ja kyllä hän ihan innoissaan oli varsinkin eläimistä. Poniratsastus tuntui liian pelottavalta ja siihen ei suostunut, mutta se oli kyllä kokonaisuudessaa aikuisenkin vinkkelistä kiva paikka. Se on tosi hyvin toteutettu.
 

Yhteistyössä