~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Shelterme ja Ravishing! Tervetuloa tälle puolen ja toivottavasti loppuun asti saa olla täällä. :love:

Tilannepäivitystä hieman omasta navasta. Istuin siis päivystyksessä sen 4 tuntia, yhtäkään labraa ei otettu. Sisätutkimuksen kyllä lääkäri teki, kohdunkaulansuu oli kiinni ja hyytymärämmäleitä näkyvissä. Ultraan sain kiireellisen lähetteen kuitenkin. Kovasti lääkäri pahoitteli, ettäodotellessa olisi voinut ottaa vaikka sen hcg:n, mutta ei tiennyt asiasta o_O No odotellaan sitten sitä ultraa.

Edit: Tuli soitto polilta. Katellaan tänään ja ylihuomenna hcg ja torstaina sit lääkärille. Toivon vaan, että pikkainen olisi voimissaan. :unsure:
 
Viimeksi muokattu:
Pikainen oma napa-päivitys vielä: Tänään käyty lääkärissä (oman terkkarin kautta sain lähetteen naistentautien polille). Ultrassa "normalin näköistä", hcg verestä 0. Kirjattiin varhainen keskenmeno. Jossei vuoto ala parin päivän sisällä, aloitan lääkkeet sen aikaansaamiseksi (Primolut Nor). Olipa kyllä lääkärikin ihmeissään tälläisestä keskenmenosta missä ei vuodon häivääkään ennenkuin hcg:kin laskenut jo 0. Mutta epäili että "jos sulla on muutenkin ollut noita vuotohäiriöitä ettei kuukautisvuodotkaan ala spontaanisti niin ehkä sun kroppa ei tajua käynnistää mitään vuotoja itsekseen". Kiva kiva, lohduttavaa.
Noh, välikiertoa ei onneksi tarvi pitää näin varhaisen jälkeen joten puhelua heti vuodon alettua klinikalle ja viimeistä PAS:ia kohti.
 
Saitko Reuna jo tietoa, mikä oli eilisen arvo? Toivon niin, että kaikki olisi siellä hyvin!

AJ: pahoittelut vielä teille. Ihme tilanne kyllä ja lääkäritkin ihmeissään. Tsemppiä sinne vuodon odotteluun ja onneksi ei tarvitse tosiaan välikiertoa pitää :)

Täällä kohtua särkee. Ja alakertaakin vähän... En haluu ees aatella et vuotoon liittyisi..onkohan vaan jotain kasvukipuja? Onko teillä muilla ollut näillä viikoilla muistatteko? Huomenna alkaa viikko 9. Särky lisääntyy seisoen ja kävellessä..kummaa. Maaten rauhottuu...
 
Onnea Reuna!! Hienoja uutisia (y)

Täällä kivut alkoivat eilen illalla ja yö meni tuskissa. Aamulla sitten alkoi vuotaakin, ja tossa iltapäivän kynnyksellä "syntyi" alkio lisukkeineen pois. Oli kyllä kamalinta mitä oon joutunut kokemaan, ja ne kivut juuri ennen tota "syntymää" oli jotain ihan hirveetä. Sen jälkeen kivut helpottui vähän ja vuoto jatkunut normaalimpana kuukautisvuotona. Hyvä kuitenkin että homma menee eteenpäin, vaikka kamala kokemus onkin :cry:
 
AJ, tsemppiä! (y) Itseä pelottaa ja hirvittää, jos joutuu "synnyttämään" kesken menneen sikiön. On kuitenkin ehtinyt kiintymään jo, niin hassulta kuin se kuulostaakin.

ON: tämä aamu oli jotain kauheeta, mikään ruoka ei maistunut. Ällötti katsoa jääkaappiin ja miettiä mitä sitä söisi. Vetelin vaan sit meetvurstia ja valkosipuli-hapankorppuja. :sick: Työkaveri huikkas tuossa, et meetvursti on kiellettyjen ruokien listalla ja nyt vetelin tyytyväisenä pallon mozzarellaa. On kuitenkin pastöroidusta maidosta eli sallittu vai eikö sallittu?
 
Ilmeisesti pastöroidut kotimaiset juustot olisi turvallisia. Eli riippuu aika paljon omasta näkemyksestä miten pitkälle haluaa itseltään mitäkin kieltää.
Eviran sivuilla on tarkempi listaus siitä mitkä on suositukset nykyään.
 
Aj voinen samaistua siihen tunteeseen kuinka kamalaa oli kun tuli keskenmeno ja tunsi kun jotain tuli ulos. Itsellä keskenmeno alkoi tosi rajusti ja nopeasti aukesin. Mulla oli aivan hirveän kipeät supistukset ja ne tuli tosi tiuhaan. Sain kipupiikkiä lihakseen ja kohdunkaulan puudutteen mut eivät auttaneet. Vasta kun sikiö syntyi kivut loppuivat. Tunsin ihan selvästi kun sikiö syntyi, viikkoja oli tasan 14. Toivon etten joudu uudestaan keskenmenoa kokemaan. Oli se niin hirveä kokemus. Vieläkin tulee itku silmään vaikka asian olenkin hyväksynyt.

Mutta kun asiassa pääsee eteenpäin niin kummasti sitä jostakin kaivaa voimaa ja uskoa tulevaan. Täällä toista pas hoitoa odotellaan. Tovi vielä menee ennen kuin menkat alkaa.

Paljon tsemppiä kaikille!
 
Kiitos Mamido ja Toiveikas81 kokemuksienne kertomisesta ja tsempeistä! :love:
Ja Reuna, ymmärrän! Tämä kyllä oli jotain niin sietämätöntä vaikka kohtuu aikaisilla viikoilla menikin että huh huh ja toivon ettet koskaan joudu kokemaan tätä! Toivottavasti sinulla kaikki sujuu hienosti(y)
 
Mamido: mulla myös paljon kipuja ja tuntemuksia kohdussa alkuviikkoina. Pahimpana muistan ne kohdun polttelut, joita tosissani pelästyin. Mutta kaikki oli onneksi kunnossa ja kasvusta johtuvaa. Lääkärin mukaankin normaalia kun varmistin. Eiköhän kaikki ole hyvin sullakin ja pikkuinen vaan hankkii itselleen lisää kasvutilaa

AJ: mä myös toivotan vielä tsemppiä toipumiseen. Mulle keskenmenojen jälkeen tehty lääkkeelliset tyhjennykset, joka tämän jälkimmäisen km:n kanssa epäonnistui. Asia selvisi kuitenkin vasta 3 viikon kuluttua kun kroppa hoiti itse asian loppuun kipuineen, supisteluineen ja hyytymävuotoineen sitten oikein kunnolla. Sen jälkeen mielikin alkoi vasta käsitellä asiaa...

Reunalle onnittelut

Täällä startataan huomenna uusi viikko eli tänään jo 17+6. Lääkärineuvola oli viime viikolla ja ihan mukava tunne jäi käynnistä.
Doplerilla saan vihdoin kunnolla etsittyä kunnon sydänäänet ja sain jo nauhallekin niitä. Luulen myös, että olen alkanut tuntea niitä kauan odotettuja liikkeitä

Kiitos muuten mielipiteistä sen 3d/4d ultran suhteen. Harkitsen edelleen mutta kyllä houkuttaa ajatus nyt entistä enemmän!
 
Mamido: juuri kurkkasin mitä noilla viikoilla olin kirjoittanut, rv 7 oli juurikin alavatsakipuja ja rv 9 alkoi oksentelu :D
Haaveilija: onnea liikkeiden tuntemisesta, itse niitä havaitsin ensimmäisiä kertoja niin että makoilin selällään ihan paikallaan :)
Sitten omaahöpinää, olin eilen neuvolassa, ilmeisesti edelleen virtsakivet löytyy koska virtsassa verta,proteiinia ja valkosoluja.. Painoa kertynyt nyt 11kg:whistle: Pitäisi myös täyttää esitietokaavake synnytys sairaalaan, ollaanko muka jo niin pitkällä, ei voi käsittää! :eek::love:
Tänään rv 32+1
 
Haaveilija87: Onpas kurjan kuuloinen tarina sinullakin :( Voi että. Olet sinäkin todella vahva ihminen kun noin monesta selvinnyt! Ja onnea noin hienoista raskausviikoista mitä sinulla nyt on! ihanaa nähdä näitä onnistumisia :love:

Mä en oikein tiedä, miten tätä asiaa joskus alkaa käsitellä. Mä en ole edes vielä itkenyt. Tosin, en oikein koskaan osaa itkeä mistään mutta jotenkin musta tuntuu etten ole alkanut käsitellä tätä vielä, mutta ehkä se sieltä hiljalleen tulee...
 
Mulla auttoi elämäni ekan plussan muuttuminen suuren suureksi pettymykseksi se, että vaan suoraan uutta siirtoa putkeen. Niin ja perus suomalainen tapa kadottaa murheet hetkeksi eli vedin frendien ja miehen kanssa nollausjurrit.Tuli siinä vissiin yhdet pettymyksen kyyneleet mutta muuten ei sitä itsekään oikein osannut surra. Lähinnä oli vaan todella vihainen, että elämä oli niin epäreilua.
 
Kuulostaa Mandala tutulta; lähinnä vaan itsekin on ollut niin vihainen ja pettynyt tähän elämän epäreiluuteen ettei varmaan varsinaiselle surulle ole ollut tilaa. Ja samalla lailla, uutta putkeen vaan niin edellinen unohtuu... Mä luulen että sitten jos tuo seuraava ja samalla vika PAS epäonnistuu niin sitten varmaan tulee kaikki tunteet ja itkut kerralla, vielä tästä menetetystäkin.
 
Aamulla kävin verikokeella ja sain ivf-hoitajan kiinni puhelinaikana. Nyt virallisesti raskaana. Hcg arvo 418, jonka hoitaja sanoi olevan hyvä tässä vaiheessa. Ultra varattiin 3.10. Nyt jänskätystä siihen asti... Kaikki tuntuu niin uskomattomalta. Miten minä, joka niin paljon jännitin ja stressasin/ olin epäuskoinen, onnistuinkin (ainakin tähän asti) ensimmäisestä hoidosta...!? En ikinä, kuuna päivänä, voinut kuvitellakkaan että voisi heti onnistua. Kaikkea voi sattua. Mut nyt mä olen raskaana, musta on tulossa äiti. Yritän nauttia jokaisesta hetkestä, sillä alkutaipaleella se elämä on niin kovin hauras... Täällä turvottaa kovasti! Onneksi tänään ollut pahoinvoinnin suhteen paljon parempi päivä.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Shelterme, aika tasoissa taidetaan mennä. Sinäkin muistaakseni tyksissä hoidoissa? :sneaky: Jos meillä ois 8kk päästä synnärillä miitti?

Ihan samoja asioita olen päässäni pyöritellyt. Minusta tulee äiti! Siis toivottavasti. Ajatus tuntuu jotenkin niin hassulta, mutta silti sitä vaan odottaa! Turvotusta täälläkin, hyvä jos housujen nappi menee kiinni ja uutena oireena närästys! Minä jota ei ole ikinä närästänyt.
Huomenna tai siis tänään lääkäriaika polilla sen sunnuntaisen vuotelun vuoksi. Hcg:kin oli tuplaantunut (yli 6000) maanantaisesta. Eiks tuo ala oleen jo turhankin korkea?

Reuna ja beibi pikkainen 5+2
 
Shelterme, aika tasoissa taidetaan mennä. Sinäkin muistaakseni tyksissä hoidoissa? :sneaky: Jos meillä ois 8kk päästä synnärillä miitti?

Ihan samoja asioita olen päässäni pyöritellyt. Minusta tulee äiti! Siis toivottavasti. Ajatus tuntuu jotenkin niin hassulta, mutta silti sitä vaan odottaa! Turvotusta täälläkin, hyvä jos housujen nappi menee kiinni ja uutena oireena närästys! Minä jota ei ole ikinä närästänyt.
Huomenna tai siis tänään lääkäriaika polilla sen sunnuntaisen vuotelun vuoksi. Hcg:kin oli tuplaantunut (yli 6000) maanantaisesta. Eiks tuo ala oleen jo turhankin korkea?

Reuna ja beibi pikkainen 5+2
Joo Reuna, Tyksissä myös. Te ootte viikon mua edellä. Sovitaas vaan treffit synnärille sitte toukokuussa (y). Mulla on myös närästystä, välillä niin voimakasta, että on ihan kauhee olla. No tietää mistä johtuu;).
Shelterme ja "katkarapu" 4+3.
 
Reuna ei taida olla 'turhan korkeaa' arvoa olemassakaan onneksi, mitä korkeampi sen parempi! Mulla huiteli 4+2 yli 1000 ja 5+4 oli yli 20000 kun alkio oli jakaantunut kahtia. Mietin kyllä itsekin ihan samaa ja googlailin hölmönä asiasta :ROFLMAO:

Olette tosiaan raskaana! Omasta kokemuksesta voin sanoa, että vaikka se nyytti on sylissä niin itse en ainakaan oikein vieläkään tajua, että mä oikeasti olen äiti! että kaikkien niiden hoitojen js pettymysten jälkeen se oikeasti tapahtui! o_O

Mandala & pikkujäbä 3,5kk
 
Kävin sit yövuorojeni välissä vielä uudelleen tyksissä ultrattavana, kun oli sitä vuotoa. Siellä näkyi kaikki oikealla paikallaan ja ruskuaispussin sisällä sellanen pienen pieni 3mm kokoinen sikiö.:love: Sydänääniä ei vielä kuitenkaan vielä kuulunut sentään. Josko sitten 26.9, kun on alkuraskauden "virallinen" ultra.
 
Joo on tää kyllä niin ihmeellistä että kaiken epätoivon jälkeen se lapsi vihdoin on tulossa. Nyt kun la lähestyy niin sitä on taas enemmän alkanu miettiä. Perhevalmennus ryhmissäkin kun käy niin tuntee olevansa joku huijari joka vauvakuumeissaan sinne salaa menny :D
Keskiviikkona oli ultra ja vauveli oli sit kääntyny perätilaan, äitin kans sitä jo viikonloppuna mietittiin et toivottavasti ei kääntyny ku tunsin sellasta muljahtelua. Tähän asti aina ultrassa ollu pääalaspäin, no on vielä aikaa onneksi pyöriä kuhan tila ei lopu kun ilmeisesti yläkäyrillä kasvaa. Vauvan koon ja tuon pcos:n takia jouduinkin eilen neuvolasta ottamaan verensokeri mittarin käyttöön kun ei ole tuo pahoinvointikaan loppunu et oisin sokerirasitukseen viitsinyt uudelleen mennä..
-Rv 32+3
 
Onpas täällä taas ihania ja sitten myös niitä vähemmän ihania uutisia ☹. Nyt on ihan mahdotonta muistaa nimimerkkejä, eli onnittelut plussanneille, hyvä saada listalle jatkoa ❤. Ja suuret pahoittelut huonoja uutisia saaneille.

Mun luottavainen mieli tähän raskauteen sitten karisi taas kerralla eilenillalla kun tuli vuotoa. Äippäpolille soitin heti, mutta kun ei mitään kipuja ollut ja vauva liikkuu, niin käskivät seurata tilannetta. Ja niinhän se loppuikin heti alkuun. Eli eiköhän se jostain limakalvoilta ollut, vaikka ei mitään rasitusta oo ollutkaan.

Hattua pitää nostaa niille joilla on vuotoja ollut enemmänkin raskauden aikana, kyllä se vaan pelottavaa on.

Ja Mamido siitä taisi kirjoittaa että kyllähän se varsinainen piina tuntuu vasta plussasta alkavan, on niin totta, ja ei kai sitten pääty enää koskaan. Mun oli tosi vaikea ennen uskoa tuohon, kun luuli että jo se plussa tuo vuosien jälleen onnen. Nyt vaan toivoo että tämä menisi onnellisesti loppuun asti, ja ettei sitä plussaa enää koskaan alkaisi toivomaankaan, kun ei pakkasessa ole mitään. Tavallaanhan se on hyväkin tilanne, niin ei niitä tarvitse ajatella.

28*3
 
Mar80, olet kyllä jo turvallisilla vesillä vaikka jotain tapahtuisi, toivotaan kuitenkin että vaavi pysyy sisäpuolella vielä monta viikkoa :)(y)

Oma olo on aika tukala, öisin varsinkin..
On kuuma, pakko pitää tyynyjä molemmin puolin kroppaa tukemassa vatsaa, asettelet ne hyvin niin huomaat että on pissa hätä, sitten jano, sitten mies kuorsaa ja tunkee iholle nukkumaan ja on vielä kuumempi. Asettelet taas tyynyt uudestaan ja sitten tulee karmea suonenveto:ROFLMAO:
Vaikka ei päivälläkään helppoa ole, jo pelkkä kodin siivous tuntuu kun olisi juossut maratonin ja joku sen jälkeen ajaisi jyrällä yli, Huh! 7 viikkoa ja 1 päivä laskettuun :)
Ensi viikko vielä ja alkaisi äippäloma!
Voisinpa taas laittaa kuvaa masusta, sitä on kiva kuvailla viikko viikolta ja vertailla muiden masuihin :)
Tämä kuva eilen 32+5, alkaa mama 34 kokoiset farkut olemaan vähän pienet:D
http://aijaa.com/C1QL46
 
  • Tykkää
Reactions: Reuna ja Mandala
Jasmina20, aivan ihana vauvamaha! :love:

(.) pahoinvointi alkanut todellakin. Ei paljon tee mieli laittaa suuhunsa yhtään mitään. Aiemmin karjalanpiirakat oli helpotuksen tuoja, mutta tänä aamuna maitoon tehty kaurapuuro mansikoilla! Ei tee ollenkaan mieli muna+pekoni aamupalaa. Toivottavasti tää pahoinvointi oli tässä, en millään jaksais jos tää pahentuis enää yhtään. :confused: Tissitkin muuttuneet kosketusaroiksi ja ihan kuin suuremmiksi ja alavatsalla ihan kunnon jomotusta ajoittain - vuoto kuitenkin pysynyt poissa. Voisko nämä kivut liittyä kohdun kasvuun?
Tänään alkoi 6 vko.
 

Yhteistyössä