Haaveilija onnea täältäkin raskaudesta! mua vaivasi pahimmat pelot alussa ennen verikokeita ja varhaisultria. Sitten pelotti paljon nt-ultraan asti, jonka jälkeen helpotti. Sitten ennen rakenneultraa alkoi pelottamaan taas, mutta se hiipui onneksi pikku hiljaa pois myös, varsinkin kun kävin vielä rv25 3D/4D ultrassa, jossa tutkittiin kaikki todella tarkkaan ja saatiin ihanat kuvat.
Kyllä toisaalta niitä liikkeitäkin välillä jännitti jos ei muistanut oliko niitä miten tullut jonain päivinä. Ja sitten mitä pidemmälle mentiin niin alkoi tuntua siltä, että olisipa vauva jo sylissä vaikka vähän aiemmin kuin LA, koska ei sinne mahaan näe sisälle, että miten siellä menee.
Helppohan se on aina sanoa, mutta tosiaan kannattaa vaikka väkisin yrittää itsensä saada rentoutumaan, kivempi jälkikäteen muistella sitten raskausaikaa jos se ei ole vaan iso pelkomöykky
Niin joo se lääkärineuvola ainakin Helsingissä mulla oli ihan turha. Ekalla kerralla rv17 se teki samat tutkimukset kuin tavallinen terkka eli kuunteli sykkeet, kattoi verenpaineet ja painon ja kysyi miten on mennyt
rv32 vai milloin se toinen oli niin silloin lisänä oli vain sisätutkimus, jossa tunnusteli tosi nopeasti onko kohdunsuu auki vai ei. Mutta kun poika oli ollut pitkään perätilassa niin tarkistettiin jollain vanhalla ultralla onko pää alhaalla. Siinäkin kesti 2s eikä mitään muuta ultrattu.
Muissa kaupungeissa kyllä kuullut tehtävän muutakin lääkärineuvoloissa.
Mulla oli istukka etuseinässä ja mä tunsin ensimmäiset kunnon muljahdukset rv19, mutta lisää liikkeitä saikin sitten odotella aina hyvän aikaa eli ei joka päivä todellakaan tuntunut lisää. Kyllä se istukan paikka vaimensi tosi paljon liikkeitä aluksi. Vähän sekin hermostutti erityisesti ennenkuin istukan paikka vahvistettiin rakenneultrassa rv20.
Tsemppiä kaikille eri vaiheisiin, nauttikaa nauttikaa niin paljon kun pystytte ja löhötkää oikein urakalla vielä kun pystyy! ne kivut yms kaikki on kuitenkin niin väliaikaista onneksi. Mulla ei edes ollut kauhean kipuileva raskaus, mutta tarpeeksi sitä siinä loppuun päin tuli kaikkea, että ei kyllä ole vielä mahaa ikävä
Mandala & pikku-ukko 3kk