Onnea hyvistä ultrauutisista ja muistakin testituloksista ym., =) niitä on nyt sen verran monella ollu viime päivinä että yhteisesti kaikille kun joku sit kuitenkin unohtuis...
Voi ei tota lakritsia
mulla juuri taas vaihtunu se suklaa lakuhimoon, ja 1. kolmanneksella oli salmiakki... nytkin englannin lakuja ja lontoon rakeita tossa pöydällä. Jostain kans kuulin just hiljattain et liikasyönnillä mahdollinen yhteys adhd:hen, mut aattelin et ei siinä mitään jos suunnilleen pysyy kohtuudessa. Joutuu sit miettiin onko jatkossa parempi olla kokonaan ilman vai yrittää tosi pieniä määriä, vai tuleeks sellasista vaan pahempi mieli.. No sillon 90-luvulla ei tainnu muita vaaroja ollakaan tiedossa kun toksoplasma, ja ihan hyvillä mielin vetelin homejuustoo, graavilohta, yrttiteetä jne. ja melkosia määriä tuli joskus lakujakin syötyä. Mun mielestä poika on kuitenkin ihan normaalin fiksu ja aina ollu pikemminkin rauhallinen kun ylivilkas, enkä oo ainoo joka on sitä mieltä että ollu kiltti lapsi ja oon päässy aika helpolla sen kans <3 tosin eihän sitä tiedä mikä nero nyt ois jos en ois syöny ollenkaan lakuja ja salmiakkeja
sille just totesinkin että ihme kun selvis hengissä siitä ajasta ja ulos musta kun kattelee nykysten kieltojen ja suositusten koko A4 arkillisen molemmin puolin listaa
Sokerirasitus ei tosiaan ollukaan niin kauheeta mitä aattelin, huono olo oli pelkästään illalla ennen paastoo kun tuli ahdettua ittensä sen verran pingottuneeks että varmaan jaksaa....no ei tarvinnu edes vettä juoda koko aikana. Jääkaapin ovessa oli teippi etten vaan vahingossakaan mee ajatuksissani hörppään piimää tms. ja sit ois tärvänny koko homman. Olin kuitenkin mokannu jotenkin niin että varannu ajan vaan tavalliseen 5min verikokeeseen kun siellä ois ilmeisesti eri kohdassa ollu sokerirasitus.. no onneks voitiin kuitenkin tehdä. Se 2 tuntiakin meni lehtiä lukiessa oletettua nopeemmin, ja muita kävijöitä tarkkaillessa.. ainakin 5-6 muutakin "pallomahaa" ehti näkyä. Eikä se litkukaan ollu ihan niin pahaa mitä muistin, eikä ollu ihan niin paljoo mitä viimeks.. siinäkin sentään jotain kehitystä tapahtunu 20 vuodessa. Joku hämärä muistikuva edellisestä, että sekotin jauhepussin puoleen litraan vettä, oli sellasta samean harmaata (nyt kirkasta valmiiks pullosta) ja sit join kotona.
Jaksoin vielä käydä kaupan kauttakin ton jälkeen, ja vasta siinä vaiheessa rupes tuntuun pientä orastavaa nälkää.
Kyllä muuten varmaan se aivojen kutistumisjuttu pitää ihan paikkaansa, ainakin mulla mitä muistialueisiin tulee...toissapäivänä kun kävin eräässä asuntonäytössä niin unohdin kauppakassini sinne! Onneks muistin melko pian heti kun lähdin pihalle sieltä. En yleensä kuitenkaan hukkaile tollei mitään että unohtas siihen paikkaan kun laskee käsistään.
Kosmetiikkaa en juurikaan välttämättömien (shampoo, dödö, tahna, perusvoiteet, joskus mobilat) lisäks käytä, eikä kyllä muuten oo tullu tutkittua sisältöjä paitsi hammastahnoja kun jossain valkasevissa on peroxidia. Mut esim. dentalux whiteningistä en siihen viittaavaa löytäny..? Pari kertaa joskus varhasilla viikoilla laitoin kynsilakkaa mut sit luin siitä ftalaatti tutkimuksesta.. varsinkin vähän jääny vaivaan kun jossain sanottiin et voi aiheuttaa sikiölle peniksen epämuodostumia, et kauhee jos se ois sit jotenki oudon näkönen....! :/
Mullakin välillä paineita tuntunu lantionpohjassa ja ikäänkun peräsuolen seudulla mut oon aatellu et kai se voi johtua vaan siitä jos lapsi on välillä kohdussa alempana tai joku osa juuri osuu sopivasti sinne alaosaan.
Pakkasten (täällä -23c) lauhtumista odotellessa..sais kyllä riittää sit jo tän talven osalta!
26+1