~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

VILIJONKKA: ihanaa, vihdoinkin <3 Mulla oli blaston siirto kp19 ja la laskettiin, että siirtopäivänä on rv2+5 (2vkoa ja alkion ikä). Tervetuloa!!!

On: jiihaa, nyt vasta pahoinvointi ohi. Voi taas syödä lihaakin ja kävellä kaupassa juustohyllyjen ohi. Eikä jääkaappi ja roskis tee niin pahaa. Mutta tukalaa jo mahan kanssa. Joulun jälkeen alkaa kaloreiden laskeminen ja sokerit menee pannaan.
Liikkeitä tuntuu päivittäin <3

Rv18+1

• Tykkää
Reactions: flow^ ja Mandala
Tää alkaa olee aika raskasta kun aamulla ensimmäiseksi tulee oksennettua ja työpäivän jälkeen on aivan loppu, et loppuilta menis melkeen nukkuessa, jos en pitäis itseäni väkisin hereillä. Ens viikolla oon slkuviikon lomalla, ja yhdeks päiväks pitäis mennä joulua töihin. Jos ei ala tää kaikki helpottaa niin sit täytyy vaa jäädä suosiolla sairaslomalle. Sitä vaa täytyy ajatella omaa vointia, pienet varmaan imee multa kaiken energian ku sais syödä koko ajan ja kun väsyttää.

Tsemppiä ultraan Toiveikas!! Muistan kuinka se jännitti silloin. Itseasiassa mua jännittää nyt jopa enemmän maanantain neuvola:oops: tuuhan kertomaan sit kuulumiset!
Vilijonkka tervetuloa :love:

Soittelin eilen neuvolaan ja kyselin tuotteista mitä voisi käyttää tuohon vatsan toimintaan. Mies sitten haki mulle sellaista tuotetta kuin vi-siblin, on kuulema luonnollisin eikä keinotekoinen.

Kysyin samalla ultrasta niin sanoi että vaikka ei äänet kuuluisikaan niin ainakin se syke näkyy ruudulla ja saadaan kuviakin mukaan jos halutaan. Eli ainakin silloin pitäisi siis tunnistaa molempien sykkeet jos kuvakin näkyy?? Eikö joka paikassa siis näy sitä kuvaa vauvasta kun ultrataan? Vain syke?

10+2

Kyllä mä uskon että aina ultrassa kyllä näkyy myös se vauva tai vauvan alku ja siinä sitten se syke väpättää. Kyllä ultrassa ne molemmat vauvatkin näkyy. Mullahan näkyi vielä nt-ultrassa molemmat vaikka toinen oli kuollut jo rv6 ja oli enää 2mm kokoinen mutta sieltä se kätilö vielä tämän löysi.
Mutta ihana että teillä ultrataan neuvolassa :love: oon kateellinen :D

17+5

Mitä mieltä te olette - r-testin viiva ei ole yhtä vahva kuin kontrolliviiva? Tänään ivf:n testipäivä, ja kaksi viivaa tuli...! Kaksi päivää viiva oli hailakampi, eli viiva on vahvistunut! En sanonut äsken polille soittaessani asiasta mitään, kohta soitan sinne takas :cautious::ROFLMAO:

frankie...1. IVF...toinen...24.8.2016

frankie...varhaisultra 5.1.2016

Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
Aanis ... 1.IVF ... toinen ...
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 12.6.2016
Lia_ ... 2. ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
Gaudeamus ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 30.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 … 1.ICSI 3.PAS … ensimmäinen … 24.7.2016
Toiveikas81 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ...
epplu ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ...
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
Vilijonkka_ ... 1 IVF 4.PAS... ensimmäinen... elokuu 2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016

Tapahtumia tulossa :)

flow^ - 1.neuvola 21.12. - rv10+5
iinukka1 - rakenneultra 21.12.
Caro87 - rakenneultra 23.12.
hannuliini - nt-ultra 23.12.
lullaby - neuvola 23.12. - rv22+0
kop kop - nlalääläri 23.12. - rv19
hannuliini - neuvolalääkäri 28.12.
Lottainen - ultra 28.12. - rv7+3
kop kop - rakenneultra 29.12 - rv19+6
Toiveikas81 - 1.neuvola 30.12.
Vilijonkka_ - varhaisultra 5.1.
Frankie - varhaisultra 5.1.
Kiisuli80 - nt-ultra 7.1.
Henrietta- - neuvolalääkäri 7.1.
Mandala - rakenneultra 7.1. - rv20+4
Peppermint - rakenneultra 5.1.
iinukka1 - ultra 12.1.
Mandala - kela neuvola 13.1. - rv21+3
Kop kop - neuvola 18.1. - rv 22+5
Peppermint - neuvola 19.1.
Henrietta- - rakenneultra 20.1.
Jezebel78 - rakenneultra ja lääkäri 27.1.
Gaudeamus - rakenneultra 10.2.
lullaby - ultra 15.2. - rv29+5

Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)

Maaliin päässeet :love:

Viimeksi muokattu:
Onnea Viljonkka ja Frankie!!!! Tervetuloa :) Mulla oli sofit käytössä enkä saanu ikinä niihintesteihin tasavahvoja ja sit lopetin testailun , eli ei hätää!!

Mäkin oon plussauksesta asti kärsinyt välillä tosi pahasta ummetuksesta ja se onkin ollut ainoa ikävä oire mitä mulla on ollut tän raskauden kanssa eli helpolla päästy. Mä oon käyttäny duphalacia myös sillä saan vatsan toimimaan ees muutaman kerran viikossa :poop: :)

Tsemppiä kaikille väsymyksestä ja pahoinvoinnista kärsiville!!!

Itellä jotenkin sellainen taantuma vaihe menossa, seuraava etappi vasta neuvolalääkäri tammikuun alkupuolella niinnyt vaan ootellaan. Aamusta vatsa aikas littana mutta aika pian päivällä alkaa jäätävä turvotus ja voisin melkein olla synnyttämässä :sneaky: tilasin ihanat raskauspöksyt jossa joustava resori, niin mukavat päällä, muuten ei vielä ole jputunut vaatteissa joustamaan.
Näin toissafyönä unta että saatiin tyttövauva :love:

Epplun ja toivekkaan ultrakuulumisia odotuksella jännitän!!

15+4

Täältä tulee hyviä ultrakuulumisia :) Aivan mahtava tunne oli kun lääkäri sanoi onneksi olkoon kyllä täällä elämää on, normaali raskaus ja sykekin kuului vahvasti ja oikealla rytmillä. Huojentunut olo myös kun selvisi tuhruilulle syy. Sisältä löytyi polyyppi joka välillä vuotaa ja jos vuotaa vielä ensimmäisen kolmanneksen jälkeen niin se sitten poistetaan. Kuulemma voidaan ihan neuvolassakin poistaa, pikku operaatio. Joten nyt alan todellakin nauttimaan tästä ajasta enkä enää epäile olenko raskaana vai en :) Kyllä raskaana ollaan! Minulle voisi päivittää että 1. neuvola 30.12. Ja nyt sitten voisin nämä raskausviikotkin tähän laittaa eli nyt mennään rv 7+3 :)

IHanaa Toiveikas onnea hyvistä ultrauutisista! :love: Uskallatko jo lasketun ajan kertoa niin lisäilen listaan myös? :)

Henrietta pitääpä muistaa sinun uni niin katsotaan rakenneultran jälkeen oliko ennenuni! :D
Mä en viime yön unesta muista oikein muuta kuin, että jossain todettiin meille tulevan poika vaava; mies oli tästä hyvin tyytyväinen kun poikaahan tuo toivoo kovasti :rolleyes: taidan kyllä itsekin vähän pojan puoleen kääntyä, mutta loppupeleissä sillä ei ole pienintäkään väliä kunhan terve on!

Täällä toi vatsa on nyt pari päivää ollu aika tynnyri aamusta iltaan. Kohdun korkein kohta jatkaa nousuaan, huomaa kun joka viikkoisessa kuvassa minkä aamulla otin niin alkaa se navan kohdan "taive" häviämään vähän.

17+5

• Tykkää
Reactions: flow^ ja Lottainen
Huomenta päivää!

Sellasta vaan tässä aamutuimaan pohdiskelen, että kun sukurasitteen vuoksi neuvolatäti sanoi mun joutuvan sokerirasitukseen joskus rv20.
Onko täällä ketään sokerirasituksessa käyneitä? Tuliko teille kutsu siitä erikseen esim kirjeellä vai miten se meni? Mulla seuraava neuvola vasta rv21 eikä aikaa ole vielä ainakaan varattu.

17+6

Toiveikas hieno juttu (y)

Mun jotenkin tosi vaikea kirjoitella nyt mitään.. jotenkin niin ristiriitainen olo. Enää en ole piinailija, mutta mun mielestä tämä vasta piinaa on. Nyt odotan kauhulla ens ma/ti, aika jolloin viimeksi vuoto alkoi. Testejä en ole enää tehnyt, mutta varmaan ens vkolla sorrun. Ääh, ei ole tarkoitus pelkästään valittaa sillä olenhan minä onnellinen mutta samalla pelokas.

En ole viel tehnyt muuta raskauden vuoksi, kun jättänyt alkoholin. Pian kai pitäis alkaa jotain ruokajuttujakin miettimään ja kahvin juontia vähän säännöstellä. Oltiin eilen työporukalla syömässä ja söin raakaa kuhaa alkupalaksi ja ankkaa (punertavaa) pääruuaksi, ei tainnut ihan mennä nappiin :cautious:.

Mitäs jouluherkkuja nyt pitäis jättää väliin? Siis ajattelin kuitenkin sellaisella terveellä maalaisjärjellä mennä näiden ruokailun suhteen, mutta graavikalan varmaan jätän pois... mites muilla?

• Tykkää
Reactions: frankie
Vilijonkka ei se testien jälkeinen aika kyllä mitään herkkua ole. Valita pois vaan niin saat purettua sydäntä samalla. Ja täällä ollaan oltu yleisesti samaa mieltä että se todellinen piina alkaa vasta siitä positiivisesta testistä, kun yhtäkkiä onkin jotain menetettävää! Itselläkin kun just se elämäni eka plussa oli edellisessä siirrossa muuttunut kemialliseksi pettymykseksi niin se kyllä varjosti aika pitkään mielialoja. Ja kyllä niitä pelon aiheita löytyy vieläkin, ei ne oikein koskaan taida loppua.

Mä olen ottanut myös tosi iisisti noiden ruokajuttujen kanssa. Eli en ole sitä THL:n listaa pitänyt raamattuna. Olen siis syönyt sushia sekä inkivääriä (sisältäviä tuotteita). Evira tosin sanoo, että kala pitäisi syödä kypsennettynä myös, se selvisi mulle vastikään vasta joten ehkä taidan sushiin syödä kasvisversiona tämän jälkeen. En myöskään suostu uskomaan että esim joulupiparien ja glögin inkiväärimäärä olisi aivan kauheata silloin tällöin nautittuna. Inkivääriä kuitenkin suositellaan maailman laajuisesti raskauspahoinvointiinkin.
Oon kuitenkin vältellyt pihvejä koska en tykkää pihvistä täysin kypsänä mutta en viitsi nyt mediumina syödä. Ja tyhjiöpakatut ruoat jää syömättä.

Jouluna jää sitten mäti, kylmäsavulohi ja graavilohi myös sitten valitettavasti syömättä :unsure:

Hienoa että plussalista senkun kasvaa vaan, tervetuloa frankie ja Vilijonkka_!! Ihan huikee nousu sulla V siinä verikokeessa :) Ja Toiveikkaalle onnea hienoista ultranäkymistä
Mahtavaa että kuitenkin useimmilla ne pienet ja jopa runsaammatkin vuotokiusat osottautuu vaarattomiks ja niille voi löytyä joku selkee syykin.
En muista että mulla ois koskaan noissa ultrissa kuunneltu sitä sykettä.. sehän tosiaan näkyy ruudulla ja taitaa piirtää jotain käyrääkin siihen viereen.

Vilijonkka_, tässä eviran listaus vältettävistä,
https://www.thl.fi/fi/web/elintavat-ja-ravitsemus/ravitsemus/suomalaisten-ravitsemus-ja-ruokailu/raskausaika/raskausaikana-valtettavat-elintarvikkeet
tää taitaa olla samanlainen minkä ainakin mä oon saanu neuvolasta ekalla käynnillä. Raa'asta kananmunasta (mitä esim. majoneesiin on saatetty käyttää) tuolla ei oltu sanottu mitään, kai kotimaisissa on melko minimaallinen salmonella ym. bakteerien vaara, mutta oon keittäny munia vähintään 5min, eli siinä varmaan kuollu melkolailla kaikki bakteerit jos ollu, vaikka jäiskin löysemmäks. Koskisko sama sitä medium-pihviä? Kunhan lihaa on kuumennettu tarpeeks kauan, vaikka oiskin punertavaa, niin bakteerit kuollu?

Eilen oli jotenkin outo ja väsyny olo, niinkun ois ollu tulossa kipeeks.. mahassa kiersi ja palelsi ja kurkussakin tuntu jotain.. hetihän sitä on kaikki kauhuskenaariot päällimmäisenä, että onko nyt listeria tai vähintäänkin influenssa ja kun kauppareissulla selässäkin oli lievää jomotusta, että piankohan jotain hulahtaa ja onko se jo ruvennu laskeutuun ja kohdunkaula avautuu kun sielläkin alueella tuntu jotain kummaa painetta..! Ei onnes näkyny punasta (*koputtaa puuta*) ja laps liikkunu normalisti.. Oisko se välillä kääntyny niin päin että potkut tuntus paineena lantionpohjassa?
Kyllä nää pelot jatkuu vielä tässäkin vaiheessa...pahimmat nyt varmaan että syntyis ennenaikojaan tai että liikkeet loppuis....

Navasta oli jotain puhetta edellissivulla.. en tiä tarkalleen missä kohtaa kohdun yläreuna nyt on mutta napa on pingottunu sellaseks litteeks parina viime viikkona ja eka raskaudesta muistan että viimesinä kuukausina se oli lopulta sellanen ulkonevakin.
Housuja en oo mielellään vetäny mahan yli enää sen jälkeen kun pullahti esille, vaan kääntäny vyötärön siihen alle.. muuten tuntuu jotenkin epämiellyttävän kiristävälle.

Ainiin, ja mä oon kans laskenu rv:t niin että alkion siirto 2+0 ja lisättynä sen ikä 6pv siirrettäessä eli siirtopäivänä oli rv2+6.

21+3

• Tykkää
Tyhjiöpakatut kalat ja jotkut juustot jätän jouluna väliin, vähän ehkä jotain pientä kotijuustopalaa puputan, mut en isoja määriä.
Tai no, katsotaan nyt syönkö ensi viikolla enää mitään. Päivittäin on alas saatu ruokamäärä kyllä pienentynyt huonovointisuuden vuoksi aika lailla, eilen tajusin illalla et olin syönyt vasta pari leipää. Kun ei saa alas.:/

Näin viime yönä unta, et pyyhkiessä jäi verta paperiin. Että kyllä se pelko on vahvana takaraivossa.

Huoh, nyt mentävä nukkumaan..zzZzz

Lottainen ja katkarapu 6+1

Vilijonkka mä tottelen tuota eviran listaa aika orjallisesti. Jouluna jää väliin lohet ja paahtopaisti. Ajattelin tehdä uunikalaa niin ompahan kypsää.

Lullaby felixin majoneeseissa kananmuna on pastöroitua eli niitä voi käyttää:) Ja raa'assa lihassa toksoplasmoosi- ja ehec-riski. Punertava liha ei kypsää, joten vältettävä. Ja esim savustuksessa tai paahdossa lämpötilat aikas matalat lihan sisällä, joten ei välttis pöpöt kuole. Hitto, ku himottaa medium-pihvi, nyt ku pahimmat kuvotukset poissa ;)

Mandala soita neuvolaan ja kysy joko lähete laitettu. Ite yleensä varataan aika huslabin toimipisteestä. Paastolabra, aamuaikoja ja reilu 2h kestää. Rv 12-16 suositus niille joilla isommat riskit. Muille joskus rv 24-28 muistaakseni. Kävin viimeks rv16 (iän vuoksi)ja rv24. (Iso sikiö ja epäily runsaasta lapsivedestä). Nyt ei tarttis, mutta pyysin varuiks joten n. rv24 olis tiedossa. Kaikki sh-piirit/kunnat ei noudata käypähoitosuosituksia. Espoossa noudattaa, stadissa ei, vaikka molemmat hussin alla..

Ihanaa saada tänne uusia <3

Arvon edelleen mennäkkö yksityiselle lekurille rakenneutraan ja kenet gurun valkkaan.. Ja jättääkö kunnallusen väliin vai molemmat (aikoja vaan samalle pvälle).

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Kiirettä pitää, tuli persauksissa saa juosta koko ajan! Nyt vihdoin siis ultrakuulumisia..
Uskomatonta, mutta totta, kaikki on niinku pitää ja vahva syke löytyi. Tuplapakastettu ja hurjalla vuodolla säikytellyt minioni tiukasti matkassa mukana. :love:
Vuotoja ei ole siis enää ollut, mitään hematoomaa tms. selittävää ei ultrassa löytynyt.
Paha olo ja ainoastaan suolainen menis alas jotenkuten. Tuntuu, et tossa nielussa on sellanen heiluriovi josta ruoka ei tiedä tuleeko vai meneekö. Vielä ei ole yrjö lentänyt. Kopkop..

Neuvolaa en ole vielä ehtinyt varata, täytyy maanantaina soitella!
Estradotit ja luget jatkuu 12 viikolle saakka.

Nyt 7+5 :rolleyes:

Kop kop kiitos tiedosta! En siis tosiaan tajunnut että se "kärsitään" ihan normi labrassa. Oon yleensä verikokeet hoitanut Kampin huslabissa kun monta huonetta ja nopeaa toimintaa mutta ehkä joku toinen vähän mukavempi paikka tätä mukavuutta varten :coffee:

Mä normaalisti rakastan hyvää medium pihviä mutta jostain syystä tässä raskausaikana ei viisari ole värähtänyt yhtään edes ideasta. Ihan hyvä vaan kun ei sitä tosiaan kypsänä erkkikään syö! Pääsääntöisesti ei oikein mitään tee mieli nykyään, vaikea keksiä syömistä - onneksi mies ja töissä työkaverit keksii mun puolesta niin saa jotain lounaaks ja illalliseksi syötyä :D

Epplu onnea hurjasti hyvistä ultrauutisista! :love: Toivottavasti pystyt nauttimaan nyt olotilasta ;)

Lottaisellekin jaksamisia voimattomuuden ym olojen kanssa!

17+5

Mä kans noudatan tuota thl.fi-listaa elintarvikkeista, mua ei stressaa sellanen. Ja eipähän tarvi jossitella... Mun kaveria on jäänyt haittaamaan aikoinaan tuommoset. (n)

Täällä on vierekkäisissä kunnissa ihan eri systeemit sokerirasituksessa - täällä aika kulutetaan labran odotuspenkeillä, siellä ollaan lepohuoneessa telkkarin kera.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä