~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja matalista riskiluvuista @hillan_kukka ! :)
Hienoa, että kaikki hyvin siellä. Mikset joudu sokerirasitukseen, olitko tarpeeks nuori vai aiemmin ollut kaikki hyvin?

Nii ja @-dino- Tsemppiä huomiselle! Otatko jo sairaalakassin mukaan jos joutuu jäämään? Peukut pystyssä, ettei vielä tarttis ja koitahan saada nukuttua, älä jännitä liikaa. :love:
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja matalista riskiluvuista @hillan_kukka ! :)
Hienoa, että kaikki hyvin siellä. Mikset joudu sokerirasitukseen, olitko tarpeeks nuori vai aiemmin ollut kaikki hyvin?

Nii ja @-dino- Tsemppiä huomiselle! Otatko jo sairaalakassin mukaan jos joutuu jäämään? Peukut pystyssä, ettei vielä tarttis ja koitahan saada nukuttua, älä jännitä liikaa. :love:
En tiedä tarkalleen mutta sanoi jotain, että kun taustalla yksi normi raskaus ja ikääkään ei kovin paljon, vaikka olenkin 34:eek:
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@atvk87 joo kyllä me itellemme vaatteita otetaan mukaan ja muita tarpeellisia. Vauvalle ei vielä.

Tällä hetkellä oon nii kypsä tähän raskaana olemiseen ettei ois väliks vaikka se jo loppuis. Vauvan takia toki jaksaa ja toivon että sais kasvaa mahassa ainaki vielä muutaman viikon.

Varmaan stressaa kuitenki huominen ja se purkautuu nyt kun tuntuu että kaikki vaivat on vaan niin kamalia ja koko raskaus on ihan kamalaa ja en halua tätä enää koskaan uudelleen.

33+2
 
Tsemppiä täältäki @-dino- lle tähän päivään.
@hillan_kukka tosiaan kiva kun ollaan niin samoissa.. meillä tosiaan ultrissa ollut vähän jäljessä (2-3p) tuosta lasketusta, uskon et onkin koska mulla yleensä myöhänen ovis, mutta kun oon tosiaan nyt tällänen kummajainen täällä et mulla se katotaan menkoista :LOL: se on yhä miusta niin huvittavaa.. :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: Harmi kun sulla on huonot olot vaivana. Mutta tuo mahan pömpötys on minutkin "järkyttänyt" en ois uskonut et näin nopeeta "näkyy". Ei tosiaa joitain housuja tulis mieleenkään enää töihin esim. laittaa.. (ja sulle jäi varmaan välilyönti pois kun olit tägännyt nyuun, siks lopputeksti vaihto väriä, luulisin) Ja se oli tosiaan niin ihmeellistä miten se pikkunen jo näytti niin ihmiseltä :love:
Itsekkin on nyt tosiaan vähän uskaltanut olla onnellinen (pitää melkein välillä käsijarrua vetää ettei nyt ihan lähe keulimaan).. ja on kerrottu asia läheisimmille (kaikki alkaa itkee :D) Muutoma kaveri on tiennyt hoidoita ja minun sisko mutta esin vanhemmat ei, äidille kyllä kerroin ja muutenkin aijon kyllä olla siitä nyt ihan avoin, ärsyttää vaan jos rupee tulee sellasia no onnea, te nyt sit kuitenkin päätitte hankkia jälkikasvua onnitteluja! :unsure:
 
Voi sua @-dino- pieni :( ❤ Onnea matkaan!
Kerrothan heti kun kerkeet, mitä tapahtuu ja mitä suunnitelmissa!

@hillan_kukka nii eikö se sit siitä johdu, et esikoisen kanssa kaikki menny hyvin. (y)

@Domi Ootko jo hankkinut uusia liivejä tai housuja? Pienillä ja varsinkin lyhyt keskivartalokroppasilla näkynee nopeammin kyllä pienikin kasvu!
Kiva että pystyt kaiken ton jälkeen olemaan avoin ja puhumaan asiasta, se on kyllä helpompaa kuin salailu.
Ja ihanaa kun kaikki ottaa niin tunteellisesti uutisen vastaan. :love:
Toi onnellisuuteen uskaltautuminen on kyllä ollut hankalaa, hyvä jos vähän jo pystyy. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 11.5.2019
atvk87...... 1.ICSI 2.PAS... ensimmäinen ..... 23.5.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 26.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 10.6.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsemäs ... 10.6.2019
adelmiina_ ... 3. IVF/ 2.PAS ... toinen ... 10.7.2019
vipe1986 ... 2. IVF/ICSI 3.pas ... kolmas ... 14.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/ 4.PAS ... ensimmäinen ... 20.7.2019
Katti75 ... 3. IVF/1. PAS ... toinen ... 27.7.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 6.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2. PAS ... toinen ... 29.9.2019
Ramiina ... 2.VIF / 1.PAS ... ensimmäinen ... 29.9.2019
Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratsing) ... ensimmäinen ... 28.9

Tulevat tapahtumat :love:

Myöhemmin onnistuvat :unsure:
gemmy (3.IVF/1.PAS - kkm+tm)
Domi (4.IVF/1.PAS - tm)
Noran (2.IVF 2.PAS - ku)
Voyage (? - ku)
kiia-s (1.IVF 5.PAS - tm/km)
hillan_kukka (4. IVF/ICSI 1. PAS - km)
BlackCat ... (1.ICSI/1.PAS - km)
Lapanen87 ... (3.ICSI - myöh. km)
Nyuu ... (1. Lahjamunasolu IVF/takana 3.IVF/ICSI - km)

Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
@-dino- voi noita sun oloja, kyllä varmasti on stressillä osuutta asiaan. Jospa tänään kuitenkin huojentuisi edes osa! Onhan sulla hyvin viikkoja jo kasassa, ettei se varmasti olisi millään tasolla maailman loppu jos pian päättyisi vauvan hyvinvoinnin takia.
Täällä odotellaan sun kuulumisia kovasti!

@hillan_kukka hitto noita sun oloja myös, toivotaan että alkaisi pian helpottamaan :unsure: mutta hienoa, että ultrassa kaikki hyvin :love:

@atvk87 tosi jees jos kutinat antoi nukkua paremmin! otitko sitä allergialääkettä kun helpotti?

@Domi mä olen molemmissa raskauksissa ottanut äitiyshousut käyttöön jo nt-ultran hujakoilla kun on vaan niin paljon mukavamman tuntuiset ollut jalassa. Ekassa tietty taikauskoisuus oli aika mahdotonta, ett pelkäsin housujen oston aiheuttavan jotain pahaa :ROFLMAO: mutta istumatyötä kun tekee niin oli tosi inhottavaa olla tavallisissa housuissa kun vyötärö puristi kun oli kova turvotus.
Mullakin on muuten menkoista laskettu LA. Mun PAS ajoitukset on tehty niinku oppikirjamaiseen ajoitukseen, joten laskutavaksi käynyt sitten menkat.
Ja sulla on oikeasti ihan mahtava asenne, just tolleen pitäis ollakin että nauttii ja on onnellinen! :love: se, että murehtii ja stressaa ja panikoi ei auta kuitenkaan yhtään myöhemmin jos kenellä tahansa meistä se pahin kävisi.

Mulla takana neuvola jossa tuntui, että kaikki oli vaan jotenkin kivasti tällä kertaa :D bebe oli pää alaspäin terkan mukaan ja jopa siinä makoillessa pystyasennossa. Ehkä se eilinen setti Forward Leaning Inversion liikettä auttoi. Pitää jatkaa vielä kun ei siitä ole haittaa jos vauva onkin pää alaspäin.
Tuntuu että huhtikuulle tuli vaikka mitä kaikkea kalenteriin tuolta myös. On uudestaan veriryhmän määritystä (en ymmärrä miksi kun on jo todettu että mä oon miinus ja vauva plus, ja sain tänään sen piikinkin), on rautakontrollia mihin olikin lisätty B12 vitamiinitasot ja joku punasolujen folaattipitoisuus o_O neuvolalääkäriä on ja omaa terkkaa pitää nähdä myös.

Se mitä jäin ihmettelemään oli kun terkka puhui, että täällä ollaan aikaistettu käynnistämistä o_O:eek: kun poikaa odotin niin yliaikaiskontrolli olisi ollut 41+5, mutta nyt onkin jotain päiviä aikaisemmin jo ja siitä sitten käynnistykseenkin aika pian kuulemma. Kun kysyin terkalta, että miksi näin on päätetty niin hän vaan tokaisi, että järkevä päätös kun "siitä ei ole mitään hyötyä odotella", öööö mitä hittoa??? :cautious: en jaksanut alkaa vääntämään asiasta sitten siinä.

Olen aika hämilläni, koska monet muut asiat synnytykseen liittyen mennyt luonnonmukaisempaan suuntaan viime vuosina (ettei sisätutkimusta tehdä kuin jos tarvii kivunlievitystä varten arvioida tilanne, välitön ihokontakti ettei vauvaa heti hinkata puhtaaksi edes, napanuoran loppuun sykkiminen yms yms) mutta sitten kuitenkin mielummin keinotekoisesti käynnistetään aiemmin kuin odoteltaisiin, että luonto hoitaa homman :confused:o_O mä tietty toivon, että alkaisi tällä kertaa itse käynnistymään hyvissä ajoin, mutta meinaan kyllä varmaan kieltäytyä käynnistämisestä ennen rv42 jos mulla ja vauvalla kaikki hyvin ja pieninkään mahdollisuus että käynnistyy itse.

31+2
 
@atvk87 täälläkin päin vissiin joku tulee tekee kotikäynnin ensisynnyttäjille, tsekkaamaan elinolot ja keskustelemaan vanhempien kanssa.
Kiva et tolleen paperille joutuu kirjaamaan.. Täällä käytössä olikohan joku ipana.net tai jotain vastaavaa johon kirjataan kaikki tiedot itse, poisukien ne mitä vain n.terkka voi kirjata.
Meillä on nimiehdotuksia ylhäällä mut ei olla viel päätetty et mikä hänestä tulee.

@hillan_kukka onnea ultrakuulumisista ja tsemppiä oloihin! Munkin on pitänyt nyt pitää kiinni jokapäiväisestä päivälenkistä, muuten on aivan :poop:-olo koko päivän...

@-dino- tosi isot tsempit tähän päivään! Ja toi olo on varmasti aivan hirveä.. Onneks aika kultaa yleensä muistot :rolleyes::whistle:;)

@Domi onks sulla muuten istukka edessä vai takana? Miehän kans otin kunnon turvotus-spurtin jo ennen ekaa neuvolaa :confused: luultavasti joko istukan takia tai sit muuten vaan, mullahan istukka on edessä.

@Mandala tuo on kyl jännä et jos muuten suositaan sitä luonnonmukaista menettelyä nii sit kuitenkin käynnistellään aiemmin eikä anneta luonnon hoitaa jos mahdollista o_O

Täällä vietellään vapaapaivää ja tosiaan kohta päivälenkin aika. Tosi tosi ahdistavaa ollu tänään, tosi rauhallinen lenki siis edessä. Maatessa ei mitään, mutta ylös kun nousee nii kauhee kiristys ja ei paineen vaan enempi painon tunne mahassa. Istumaan en oo pystyny kunnolla/selkäsuorassa pariin päivään kun kaveri tainnu siirtyä jollain tapaa viistopoikittain kun yhtäaikaa tuntuu liikkeitä vasurista navan alta ja sit oikeelta kylkiluiden alta ja sit painaa kylkiluita jos istuu.. Ja koko maha aivan kivikova välillä, supistuksia en kyl oo tuntenu.. Vähän pelottavaa et tää tukala olo on jo nyt ja kuitenki aika kauan vielä laskettuun :confused:

29+1
 
@-dino- ihanaa kun olet helpottunut :love: vaikka ne automatkat sulle onkin inhottavia ja joudutte viikon päästä uusiksi niin on se hyvä, että saa typy vielä päiviä lisää masussa.

@love- voi olla hyvinkin harjoitussupituksia, ne on just tollasia mahan kovettumisia eikä mitään muuta, ei kipuja esim. Voi siis sillä kovettumisen hetkellä tulla tukalampi olo mutta se pitäisi mennä puolessa minuutissa viimeistään ohi.
Toi sun kuvailema tukala olo voi kyllä helpottaa vielä jos vauva vaihtaa asentoa, mutta luultavasti vielä voi tulla välillä vähän tukalampikin kun kohdunpohjan korkeus nousee jonkin aikaa vielä sullakin.

Nii meillä on nimi ollut jo hyvän aikaa tiedossa, ja ollaan isovanhemmille ja joillekin kerrottu kun ovat kysyneet. Esikoinen myös tietää vaikka puhuu useimmiten pikkusiskosta
Täällä myös kotikäynti eka käynti yleensä. Mun terkka oli kotikäynneistä buukattu täyteen viimeksi niin mentiin neuvolaan ekakäynnille.
 
@atvk87 Eka ja toka nimi on ja se kolmaski on (kai) päätetty :LOL: Eiköhän teki kerkee ihan hyvin vaikka syntymän jälkeenki, toki siihen hätäkastelappuun jotain täytyy laittaa :) kiva että terkka vaihtuu sitte lastenneuvolaan, toivottavasti ei oo yhtä hajamielinen :ROFLMAO:

@hillan_kukka Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :love: Voimia pahan olon kans kamppailuun, toivottavasti se jossain vaiheessa helpottaa :unsure:

@Domi Ihana että oot pystyny oleen onnellinen, niin pitääkin. :love: Mustaki tuntuu että nyt on helpompi olla avoin lapsettomuudesta/hoidoista ja varmaanki sen myös kärkkäästi ilmaisen jos joku jotain typerää lasten "hankkimisesta" kommentoi. (n)

@Mandala No kumma tuo käynnistyshomma, onneks siihen ei tietenkään tarvi suostua jos se ei itestä hyvälle tunnu (n) Toivottavasti tyttö päättää kuitenki tulla ajallaan ja itekseen :) ja hyvä jos oli jumpalla kääntynyt pää alaspäin. (y) Nyt tehtiin paluumatkalla useampi pysähdys ja ei oo ollenkaan nii kipee. Aikaahan siinä menee, eikä kiire ois mihinkään muttaku väsyttäis :sleep:

@love- harkkasuppareilta kuulostaa, lepoa vaan jos tuntuu että jatkuvasti kovettelee :cautious: Jospa se tuo tukaluuski helpottais kun vauva vaihtaa asentoa, toivotaan ainaki (y)

Joo eivät nyt tosiaan sitä nesteen kertymistä pitäneet niin huolestuttavana että tarttis vielä syntyä. Kaikki muu näytti samalta ku ennenki. Sydämmessä muuten joku pienen pieni läppävuoto, mutta ei aiheuta toimenpiteitä, tätäkään tuskin ois ikään huomattu jos ei näin tarkkaan syynättäis. Viimeviikkoisen lääkäripalaverin anti oli vähän pettymys, eipä sieltä oikeen muuta oltu todettu (tai ei ainakaan meille kerrottu) kuin että iso seele on. Kirurgi kävi juttelemassa mutta eipä siitäkään juuri viisaammiks tultu. :rolleyes: Tässäpä sitä nyt mennään, viikko kerrallaan.

Nii ja eilisen v*tutukseen liittyi vahvasti närästys ja oksentaminen. Ja vessan siivous. :cautious:
 
Helpotus kuulla @-dino-, ettei vielä tarvinnut jäädä, vaikka vaikea raskaus onkin. Kyllä huonoja päiviä voi tulla raskaanakin:love:

Minullakin on istukka nyt etinen, josko se selittäisi tätä mahan kokoa. Mulla jäi edellisestä raskaudesta erkauma vatsalihaksiin, millä myös lienee vaikutusta Nyt kun olen vaihtanut suosiolla mammahousuihin niin turvotustakaan ei juuri tule ja siitä huolimatta pullottaa niin, ettei piiloon saa:LOL: ja olipas muuten ihanaa eilen, kun selvisin lähes koko illan ilman huonoa oloa. Tänään sitten taas siitäkin edestä:unsure:

@love- nuo kovettumiset tuli minullekin tutuksi viimeksi ja alkoivat vaivata erityisesti automatkoilla (ajan työn vuoksi paljon). Jossain vaiheessa kerroin niistä neuvolassa ja laittoivat jopa saikulle, etteivät ainakaan pahene. Eivät siis itsessään mitenkään hälyyttäviä mutta jos alkaa olla jatkuvaa niin sitten lepoa.
 
@atvk87 en ole vielä ostanut housuja, siskolta sain yhet "mammafarkut" mitä se ei ollut vielä eteenpäin laittanut.. mut ne on viellä ainakin turhan isot.. Ja liivit menee kyllä viellä oikeestaan entiset, ei oo niin paljoo turvonneet, etenkin kun on jotain mitkä on ollut reiluja, vähän huti ostoja joskus. Yhdet sellaset mukavat saumattomat ja joustavat slogin liivit ostin nyt kun oli sokkarilla alessa, mut vaikka ovat xs, niin vähän väljä viellä..
@love- en tiiä siitä istukasta.. ekaks se kätilö sanoi että takana, mutta sitten kun ultran viellä mahan päältä, niin sanoikin et tästä kyllä näyttää et kaartuukin etupuolelle. Että viellä vähän vaikea sanoa, kun sitä on vähän joka puolella kun viellä ei oo kohtu niin iso.. omakannassa lukee: istukka funduksessa?
Sit pitää purnata vähän kun tuli iltakiukku.. Minuu on jo ärsyttänyt kun menin olemaan rehellinen neuvolassa ja sanoin et joskus satunnaisesti saattanut jonkun savukkeen "viihteellä" polttaa.. niin on tohon äitiys korttiin merkattu, kyllä ja kirjotettu satunnaisesti.. Aijon pyytää uuden kortin, koska tossa myös ekalta käynniltä on nyt ristiriidassa la ja käynnin viikot.. Mut nyt luin kans omakannasta että lopettanut tupakoinnin alkuraskaudesta!!! Mitä v?(/%#!!!! ÖÖH!!!! Siis en ala.. ois vaan pitänyt sanoo et ei, ihan kun nyt pari röökiä joskus muutoman kk välein mitään vaikuttas nyt! Lisäks huomasin nyt tosta äitiyskortista et liikuntaa sit olen epäsäännöllisesti harrastanut.. 3-5 kertaa siis viikossa on heistä epäsäännöllistä.. mikähän olis säännöllistä.. Sori purnaus, meni nyt yllättävän pahasti tunteisiin, etenkin tuo tupakointi juttu!!!!! :mad:
13+3
 
Hyvä @-dino- että pääsitte vielä kotiin ja pysähtely matkalla on hyvä idea! Kyllä huonoja päiviä saa olla. Toivottavasti voit nyt paremmin! :)

@Domi Onpa ärsyttävää tulkintaa neuvolaterkalta. Pyydä uus kortti, vanhan "koira söi" tai "putos vesilammikkoon" :D
Fundus tarkottaa käsittääkseni kohdun yläosaa, eli se olis niin ku päällä, jolloin osittain voi kaartua eteen ja taakse. Hyvä paikka! :)

@Mandala hienoa, jos typy on kääntynyt! Ihan varmasti oli hyötyä siitä forward leaningista. Miltä nyt muuten maha tuntuu?
Sulla onki paljo ohjelmaa tulossa, mut koska alotat äippäloman?

Olin äsken taas verikokeessa, kuulemma niin kauan seuraillaan, kun kutinaa on. Eilen illalla oli taas ihan järkyttävää, oli sit pakko ottaa allergialääke, kun en saanu keskityttyä tv-ohjelmaan raapimiselta. Huoh. Onneks se autto nopee ja sit pääs nukkumaan samalla vaikutuksella.
Ei kyllä pysty enää nukkumaan muuta kuin vasemmalla kyljellä ja sit välillä alkaa korvaa painaa ja olkapäätä, kun on aina samoin päin.

Oltiin siellä synnytysvalmennuksessa eilen ja siitä jäi hyvä mieli. Olivat tosi nykyaikaisia, selittivät siitä perhekeskeisyydestä ja mm napanuora saa sykkiä loppuun ja vauva on ekat 6 h vaan ihokontaktissa.
Tänään sit neuvolan imetys- ja vauvanhoito-ohjaus. Kiirettä tosiaan pitää näiden kans. :D

31+6
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Hei, varmaan monet kerrat keskusteltu aihe, mutta en jaksais lähteä selaileman ja aina tietty vähän muuttuukin.. Onko kellä tuoretta vertailu tietoo noista vauvavakuutuksista? Itse olin ajatellut et ei oo viellä voi, et varmaan sit joskus tyyliin sen rv20 ultran jälkeen, mutta ku kaveri asiasta sanoi niin nyt rupesin googlaa, niin ainakin IF:n (tuli ekana, muita en oo viellä katonut) sanoo että jopa jo rv 11 jälkeen vois ottaa.. Missä vaiheessa ootte ottanut?

13+4
 
Me otettiin Op:sta, koska kaikki muutkin vakuutukset on sieltä ja sen sai vissiin rakenneultran jälkeen. Ei siis tehty vertailua.

Onko teiän lähellä joku lääkäriasema minne ois jollain yhtiöllä esim suorakorvaus?
 
@Domi typerä toi tupakkajuttu neuvolatiedoissa :mad: Mun terkka ei mun sähkötupakoinnista tainnut mitään erityistä laittaa, vai laittoiko tupakointi kohtaan vaan että ei, en muista. Raskaana ollessa olen vaihtanut sähköröökin nikotiininesteen nikotiinittomaan, mutta eipä sitä sillai kauheasti oo tehnyt mieli höyrytellä edes.

Meillä on molemmille lapsille nyt OP vakuutus. Se ollaan otettu rakenneultran jälkeen, pitää olla se neuvolasta saatava kelan raskaustodistus myös.
En muista muiden firmojen vakuutusehtoja, mutta meille parhaimmalta tuntui tämä OP: heille maksetaan 100eur omavastuu kerran vuodessa. Perus hoitoturvaan kuuluu kaikki lääkärijutut + reseptilääkkeet. Oliko se just IF kenelle piti maksaa lääkärikäynneistä omavastuun lisäksi vielä 10% lääkärikuluista tms. Se ei meistä ainakaan kuulostanut kivalta. En tiedä sitten onko itse vakuutusmaksu pienempi heillä sen takia?
Tämä OP maksaa nyt jotain 140eur kolme kertaa vuodessa per lapsi muistaakseni.
Mulla on OP omana pankkina myös ja maksan kännykkäsovelluksella kaikki laskutkin, niin myös vakuutukset saa siihen sovellukseen ja jokainen lääkärikulu on helppo sen kautta ilmoittaa, ei tarvi kuitteja lähettää yhtään minnekään, rahat vaan tippuu tilille sitten kun korvaushakemus käsitelty. Ollaan oltu tosi tyytyväisiä.
Ai niin siis OP vakuutukseen sais vaikka mitä extraa sen perus hoitoturvan lisäksi mitä me ei ainakaan otettu. Oli hammasturvaa, invaliditurvaa, psykoterapiajuttuja ja vaikka mitä. Kannattaa katsoa tarkkaan haluaako jotain extroja. Pojalle otettiin aluksi hammasturva kun luulin, että oikomiset esim kattaisi mutta ei kyllä kata, ainoastaan jos hampaille käy jotain vaikka onnettomuudessa. No eipä se montaa euroa ollut lisää.

@atvk87 voi hemmetti noita sun kutinoita :unsure: älä epäile ottaa sitä allergialääkettä jos se kerran on turvallista ottaa ja auttaa!
Onko sen kutinan takia kun pystyt nukkua vaan toisella kyljellä? Ei varman kivaa sekään. Huomaa itekin jos nukkunutkin pidemmän pätkän toisella kyljellä miten lonkka, hartia ja korva on siltä puolelta kipeä :X3:
Maha tuntuu taas samalta kuin aiemmin, ja kävellessä se pää poraa taas helpommin rakkoon, joutuu välillä puhaltelemaan ja himmaamaan vauhtia rankasti sen takia.
Äitiysloma alkaa pääsiäisenä, jo! :eek: mulla ei ole vieläkään sijaista valittuna, mutt enpä jaksa stressaa :ROFLMAO:

@-dino- voi kun se nesteen kertyminen ei lisääntyisi niin ei olisi sitten kiire vielä tositoimiin!

Siis huh mikä aamu, olo aivan kuin alkuraskaudessa: kaikki öklöttää ja röyhtäyttää kovasti. Tai no nyt onneksi vähän rauhoittunut olo, ehkä tää peppermint yrttitee auttaa, mutta poikaa päiväkotiin viedessä oli kyl aikamoinen olo :sick: siihen päälle vielä loppuraskauden hengästyminen ja hidas vauhti ja vauvan rakkoon porailut, mietin matkalla ett pääsenköhän töihin ollenkaan :D
Huomannnut myös tässä töissä tietokoneella istuessa, että tuo pöydän reuna on just navan kohdalla ja pitäisin itseäni mielellään lähempänä pöytää kun nyt voi koska maha hankaa siihen reunaan ja tuntuu inhottavalta. Ja ai hitto eilen hömpsytin pojan farkkuja pyykkinarulle niin löin mahaa niillä vahingossa siinä hömpsyttäessä, nyt on vähän sellanen turta mutta hellä iho.
On taas ongelmia :LOL:

31+3
 
@Mandala kiteytti hyvin vakuutusjutun :D

Ja joo, nukkuessa siis ei kutinan takia vasen kylki, vaan ihan vaan olemisen takia, ei kestä olla nyt yhtään selällään (pt oli parempi siinä) ja oikeellakaan ei tunnu nii hyvältä et vois nukahtaa. Eli sama ku sulla :D
Voi noita sun oloja! :oops:
 
Meilläkin on kyllä kaikki muut vakuutukset (koti ja auto) op:llä, koska asuntolaina sieltä niin "pakottavat" pitämään siellä kun niitä bonuksia ei voi oikein muuhun käyttää, hieman ärsyttävää, mutta minkäs teet. Yritysvakuutukset mulla on pohjantähdessä kylläkin.. No saa mies tutkia noi, ei oo minun hommaa tutkia ja vertailla..
Siis sen mun "tupakointi" tosiaan on ollut sellasta epäonnistuneitten hoitojen jälkeen pahimmissa itsetuhomasennuskissa ihan sama mitä tekee, jokusen röökin polttamista sillon tällön. Niin kyllä ärsyttää kun piti sit kiltitytönsyndroomassa sanoa et no joskus jokusen.. mutta en aijo sulattaa tota..
@atvk87 jos allergia lääke autaa, niin mikähän sen aiheuttaa.. joo tyhmä kysymys, helppoahan se olisi jos tietäisit. Mutta voiko olla joku pesuaine ym. Oot toki kaiken mahdollsien varmasti miettinyt, kovin inhottavalta kyllä kuulostaa..
 
Meil on samaa hajusteetonta pesuainetta käytetty vuosia, nii vaikee kuvitella et olisin sille yliherkistyny, tietysti oon miettiny et pitäiskö vaihtaa toiseen merkkiin kokeilumielessä, mut en oo kuitenkaan uskaltanut.
Iltasin kutina yleensä pahimmillaan. Mut toivotaan, että tänään ois vaikka helpompi ilta sen suhteen.

Oltiin siellä neuvolan järkkäämällä ohjaustunnilla ja tuli vähän huijattu olo, kun kutsussa luki, että imetys-, vauvanhoito- ja vanhemmuuskeskustelua ja totuus oli, et siel oli seksuaalineuvoja puhumassa seksuaalisuudesta, parisuhteessa ja pienten lasten. o_O
Tärkeitä asioita, mut en ois välttämättä jaksanu mennä, jos oisin tienny. Eli ehkä sieltä suunnalta hyvin suunniteltu huijaus :LOL: Siinä vaiheessa kun kyseltiin että ollaanko mietitty synnytyksen jälkeistä ehkäisyä, niin alko kyllä vähän naurattaa, että sehän ois vaan hienoa jos raskautuis luomuna uusiks. :whistle: :D ei vissiin pelkoa. Mut en sit sanonu mitään, jätetään tämä keskustelu jälkitarkastukseen mun ja terkan väliseks sitten.

Aika paljon supistellu tänään, ihan yksittäisiä, mut määrältään monta huomannu.
Eiköhän ne @love- sunkin mahan kovettumiset oo just sitä itteään!
 
@Domi no voi hemmetti ku käsitti noin, ilman muuta pitää korjata :( mä oon vuosia vuosia sitte lopettanu säännöllisen polttamisen mutta viihteellä on välillä tullu sauhuteltua. Esitietoihin taisin laittaa että en polta. Muutaman kerran nyt nähny unta että oon polttanu vaikka ollu raskaana, ihan kamala olo ollu ku heränny :(

@Mandala kyllähän tuo maha alkaa olla tiellä :D sähköpöydän kans varmaan mahtuis paremmin jos jaksais seistä :D

@atvk87 no höh ku neuvonta ei ollu sitä mitä luvattu. Tuota ehkäisy kuulostaa kyllä nii utopistiselta ajatukselta :D oishan se hienoa jos toinen tulis luomuna, varsinki ku pakkanen tyhjä. Onneks vielä ei tarvi sen kummemmin miettiä :D

Vauva käänty viimeyönä poikittain. Liikkeitä tuntuu nii paljon ja selkeesti että välillä vaikea keskittyä ees television katsomiseen. :love:

33+4
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Tuli viel mieleen tosta, ku neuvolasta sanotaan että "ei tänne tarvii tulla esittämään täydellistä vanhempaa, et me ollaan kyllä tukena ja apuna" ja sit kuitenki pieninkin tollanen juttu merkataan ja tulkitaan niin, et se näyttää huonolta. :confused:

Vitsi mikä kauhuyö takana. Eikä edes kutittanu!
Vauva kääntyi eilen kans johonki uuteen asentoon, en oikein saa selville miten, mutta liikkeitä tuntuu eri paikoissa ku ennen.
No, en tiedä aiheuttiko uus asento vai ihan sattumaa, mutta iltapäivästä saakka alko aika herkästi supistaa ja otinkin sit rennosti illan. Mut ei sekään riittäny, ku jokainen sohvalta ja sängystä nouseminen ja asennon vaihtaminen aiheutti supparin.
Yöllä sit ei enää vasemmalla kyljellä nukkuminen ollukaan hyvä, eli se ainoa mahdollinen asento oli pois pelistä, mitäs tehdään? :D
Välillä oli kipeitä kramppimaisia kipuja jossain alhaalla ja pissahätä aiheutti kauheen paineen, mut pissalle meneminen suppareita, vitsi mikä umpikuja.
Nukuin varmaan pari tuntia yhteensä ja neki ajat näin tosi levottomia unia, mut ekaa kertaa näin konkreettista synnytysunta ja sit näin meiän vauvan :love:
Ja imetys onnistu heti hyvin, olispa joku enneuni :LOL:
Vitsi ku sais tietää millee tuo tyyppi nyt hengaa, pitää kans tehdä kääntöjumppaa tänään.

32+0 :X3:
 
@atvk87 voi hitto mikä yö sulla! varsinainen umpikuja tosiaan jos supisteli noin herkästi :confused: Eihän kuitenkaan ole kipeitä suppareita? Toivottavasti tänään jo paljon parempi päivä sen suhteen!

Ootko kokeillut sohvalla nukkua? mun duunikaveri sanoi, että hänelle ainoa paikka missä raskaana pystynyt nukkumaan kun lonkan saa jotenkin sinne sohvatyynyjen välikohtaan niin ei painanut niin paljon. Ja joku julkkishan postasi kuvan raskaana jostain löhösohvatuolista, missä puoli-istuvassa asennossa pystyy ainoastaan nukkumaan.

Mullakin oli vähän vaikeaa nukkua kun vasemmalle kyljelle kääntyminen sai heräämään kun vasen pohkeen sivu ihan asfaltti-ihottumassa :X3::rolleyes: eilen toinen nilkka meni alta ja kaatusin vasemman jalan päälle. Maa oli vielä ihan kivinen/hiekkainen niin mun parhaimmat äitiysfarkut meni rikki SNIFF ja jalkaan hurjat asfaltti-ihottumat. Aivan ihmeen kaupalla ei kuitenkaan kummatkaan nilkan nivelsiteet kipeytynyt yhtään o_O Eikä onneksi kaatuminen ollut mitenkään voimakas tapahtuma.

Ja toi neuvolan toiminta. Varsinkin ruokinta-asioissa jotkut saanut nuivaa kohtelua ja ihme merkintöjä paperiin. Tilanteessa siis jos ollut tosi vanhan liiton terkka, että soseita vaan pitää syöttää ja vanhemmat kertonut, että vauva tulee sormiruokailemaan. Ja kauhea haloo noussut siitä sitten.

@-dino- ei tod jaksais pitkiä aikoja seistä paikallaan enää :D alkaisi jalkapohjiin painamaan varmaan aika paljon.

Tänään virkeämpi päivä ilman öklötyksiä jee :LOL: Tai no, kyllähän tässä sänky maistuis kun poika heräsi oikein pirteänä ja innokkaana uuteen päivään 5.45 :sleep:

edtit: uusi äitiyspakkaus julkaistu tänään! ehkä eniten neutraali mitä vähään aikaan värien puolesta.

31+3
 
Viimeksi muokattu:
Oho @Mandala toi kaatuminen, onneks nyt ei käyny mitään pahempaa kuitenkaan, mut varmasti kirvelee ja noi farkut vielä. :( Koita ny olla varovaisempi.

Ja mun epämukava olo jatkui ja supistuksia tuli heti reippaammista askelista, oltiin aamupäivällä ruokakaupassa ja yhtäkkiä tuli tosi huono olo ja kuuma ja alko vähä huimaamaankin, istuin sit jollain jakkaralla hetken ja sit taapersin sinne kahvilanurkkaan ja tilasin munkin ja mehun ja jäin sinne istumaan ja mies sai kiertää hyllyvälejä. Vissiin oli liian hintsu aamiainen tai jotain.
Kotona sit nojailin eteenpäin polvillani ja olin kontillani, niin vauva meni vähän parempaan asentoon, ettei enää kiristänyt edestä ja kyljestä samaan aikaan.
Kauheeta valitusta näin pienestä. :D Mut nytkö kertalaakista rampaannuin vai onko tää vaan huono päivä?
Ei oo se terkka soittanu verikokeesta. Toisaalta eilen ja tänään ollu tosi vähän kutinaa (y)

Pitääpä kokeilla unia sohvalla, mulla on kyllä se vartalotyyny, millä saa venkslattua sängyssäkin, mutta puoli-istuvaa en oo kokeillu.

Mäki katoin ton uuden pakkauksen, ihana se lämpöpussi, mut muuten aika meh.
Laatikko itsessäänkin on sama ruma. :D
 
@atvk87 onpas sulla kamala yö ollut! Ja toi kauppareissuki :confused:

@Mandala onneks ei pahemmin kaatuessa käyny! Ja toivottavasti jalkakin paranee nopsaan

@Domi onpas kyl ollu nuiva terkka sulla :cautious:mut oon kuullu myös muiltakin vastaavaa.. Jospa se neuvolakortti vaikka vahingossa lätäköstä löytyy tms että saat uuden jos ei muuten suostu vaihtamaan

Vielä tää ja huominen töitä! Lomanhan ois pitäny alkaa jo tänään mut huomiselle ei oo tekijää ja se ois vähän ku miun vuoro normaalisti nii pakkohan se on sit mennä.. Ei kyl yhtään nappais :barefoot:
Toissapäivänä lähin kesken päivän käymään neuvolassa (on siinä "työpaikan takapihalla") kun aivan jäätävä heikotus ja huono olo oli koko aamun töissä, kerran jopa kävin okseentakin, mut kaikki arvot oli kunnossa nii ei sit aiheuttanu mitään jatkotoimenpiteitä tai sairaslomaa. Eilen oli myös tosi heikkoo aamula töissä, mut luuen et se johtuu siitä ku pitää kyykkii ja kumarrella ja viipottaa hirveetä vauhtia. Olo rauhoittui kun malttoi rauhassa tehdä, onneks on harjoittelija kaverina et ei tarvii pelätä et jos taju lähtiski nii on ees joku sit siinä.

Ja niistä harkkasuppareista, luulin et niihinki kuuluu aina jonkin asteen kipu, mut siis jos toi "pelkkä" mahan kovettuminen on niitä nii hyvä tietää (y)

Melkein lomalainen 29+4
 

Yhteistyössä