Terveisiä taustalta kaikille ihanille täällä! Terve lapsi syntyi, amh-luomuihme. Voi tätä rakkauden ja kiitollisuuden määrää! Paljon tsemppiä kaikille yrittäjille, ihmeitä tapahtuu! Plussaisia joulusäitä!!
Moikka Veera!Hiljaista on tosiaan .
Itse en ole enää alkutalven jälkeen käynyt klinikalla, kun ei koskaan yrityksistä huolimatta päästy edes ivf:ään asti. Käyn nyt terapiassa puimassa tapahtunutta - muun muassa sitä, että minut jätettiin hoitamatta (ajoissa).
Syön letroja aina kierron alussa, mutta en kyllä enää jaksa uskoa mihinkään ihmeisiin.
Joutuu miettimään, että tässä tämä elämä nyt sitten oli. Monta kriisiä pukkaa päälle yhtä aikaa.
Toivoisin, että gynekologit ottaisivat 35+-ikäisten naisten huolen tosissaan ja teetättäisivät esim. FSH-ja AMH-kokeen. Mun gynis vain nauroi kun 37-vuotiaana epäilin, että kiertoni on sekaisin ennakoiden varhaisia vaihdevuosia. Hän vain läiskäytti reittäni ja oli että sulla on synnyttäjän lantio.
No, eipä siitä paljoa hyötyä ollut, kun viimein arvoni tutkittiin ja huomattiin, että ne ovat hälyttävän korkeat suhteessa lapsiprojektiin. Turhaa touhua oli koko yrittäminen. Harmittaa, et edes yritin. Rahaa paloi tuhansia euroja ja koko elämä kriisiytyi.
Hei, huutelen täältä sivusta tälleen törkeästi väliin... Meitä lahja-alkion käyttäjiä on tuolla ketjussa "Luovutettu munasoluhoito", joten kannattaa käväistä siellä, jos aihe kiinnostaa.Olen pitkään miettinyt lahja-alkioita.
Hei, täältä ainakin löytyy yksi toivon mukaan rohkaiseva tarina! Mulla onnistui 5.icsin tuoresiirto 2013. Amh oli tuolloin 0.4 ja siihen asti kaikki alkiot pääsääntöisesti huonoja. Kyseisessä hoidossa saatiin kaksi rupuista alkiota, joista toinen näytti siltä ettei selviä, ja toinen oli kolmantena päivänä luokkaa "kyllä tämmöisistäkin on raskauksia alkanut" (yhtä pistettä heikompaa ei olisi pidetty siirtokelpoisena). Tästä saatiin kuitenkin normaali raskaus ja lapsi! Jatkoviljelty alkio korjasi itsensä parissa päivässä ja tämäkin alkio saatiin siirtoon paria vuotta myöhemmin - ja raskaus alkoi! Tämä päättyi kuitenkin keskenmenoon aika alussa.Onko kellään rohkaisevia kokemuksia huonojen alkioiden kanssa onnistumisesta? Olen foorumeilta lukenut sellaistakin, että joillakin ei koskaan päässeet alkiot blastokystivaiheeseen, mutta sitten kun siirrettiin kolmepäiväisiä soluja niin homma tärppäsikin. En sitten tiedä onko kyseessä sattuma vai huonot labraolot tms.
Kaikki mahdolliset DHEA:t, Ubikinolit ja Inositolit on vedetty. Mutta mitäs teille muille kuuluu? Onko kellään mitään hoitoja meneillään?
Onnea sulle paljonHei, täältä ainakin löytyy yksi toivon mukaan rohkaiseva tarina! Mulla onnistui 5.icsin tuoresiirto 2013. Amh oli tuolloin 0.4 ja siihen asti kaikki alkiot pääsääntöisesti huonoja. Kyseisessä hoidossa saatiin kaksi rupuista alkiota, joista toinen näytti siltä ettei selviä, ja toinen oli kolmantena päivänä luokkaa "kyllä tämmöisistäkin on raskauksia alkanut" (yhtä pistettä heikompaa ei olisi pidetty siirtokelpoisena). Tästä saatiin kuitenkin normaali raskaus ja lapsi! Jatkoviljelty alkio korjasi itsensä parissa päivässä ja tämäkin alkio saatiin siirtoon paria vuotta myöhemmin - ja raskaus alkoi! Tämä päättyi kuitenkin keskenmenoon aika alussa.
Tuon episodin jälkeen on tehty vielä 6.ivf, josta ensimmäisen kerran koskaan saatiin jopa useampi top-luokan alkio, ja jälleen plussa! En tiedä onko merkitystä ubikinonilla jota käytin ennen hoitoa, vai jollain muulla tekijällä (raskaudella?). Nykyistä amh-arvoani en tiedä. Jos tämä raskaus jatkuu, on hoitotaipaleeni vihdoin tässä.
Tsemppiä sulle ja muillekin!