Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

Lempiviola, mäkin olen tilannut iHerbistä Q10:t, niitä saa kätsästi vaikka 400 mg tabuna ja paljon halvemmalla kun täältä Suomesta. Kannattaa muistaa tullirajat niin ei tarvitse verojakaan maksaa, vaikkei ne nyt ihan hirveitä olekaan. Viestit tuli perille :D

äitiseiskanelonen, sulla on käynyt hyvä tuuri, jos dheat tuli iHerbistä ostettuna tullista läpi =). Tsemppiä lugeiluun, on se niin ällöä, mutta kaikkeen tottuu, kun on pakko. Toivotaan, että rohdoista ehtii olla apua.

Malsu, kiitos :heart: Oot ollut ajatuksissani, kun sun kuulumisia ei ole näkynyt täällä missään.
 
Ihanaa lukea raskautumisuutisia tässä ketjussa, se tuo uskoa tulevaan. Se usko kun on ollut kovin koetuksella.

Olen selaillut tätä ketjua, mutta tietysti noin monen sivun selaaminen ja kärryillä pysyminen on hieman haastavaa. Itsellä hieman tyhjä olo ollut sen jälkeen kun sain kuulla amh- arvon. Varmasti asiaan vaikuttaa se, että kuulin sen puhelimitse ja kovin moni asia jäi epäselväksi siinä puhelun aikana. Siksi nyt odotankin jopa innolla ensi viikon ensikäyntiaikaa naistenklinikalle. Letrozolia olen nyt kaksi kiertoa syönyt (ei ole ultrattu kertaakaan, joten vastetta ei tiedetä), koska yksityisen lääkärin mielestä siitä ei mitään haittaakaan ole. Netin ihmeellinen maailma ei vaan kovin paljon ole antanut tietoa tästä yhdistelmästä, siis matala amh ja letrozol.
 
Hiskias, voi olla, kahdesti oon tilannut ja molemmat tullu perille ilman tullin terveisiä. Hitaammalla kuljetuksella tosin.

eeppula, eiks letrot oo vastaavia kuin clomit, joita itse syön. Harmi jos ei oo ultrattu. Mulla kyllä on vastetta, mutta eihän sitä tiedä onko siellä follin sisällä mitään.
 
Onnea tuhannesti Hiskias! Olen ollut kännykkänetin varassa ja seurannut tapahtumia mutta kirjoittaminen on niin hankalaa... Ihan mieletöntä:heart: voitko listata mitä itse koet tässä keräyskierrossa ja siirrossa menneen erilailla. Ainakin kortisoni ja vyöhyketerapia, vai kauanko olet käynyt siellä? Ja kertoile kuulumisista, toivottavasti juna on käynnistynyt!

Lempiviola mäkin olen tilannut iherbistä ja siellä on halvinta. Ei ole koskaan jäänyt tulliin mullakaan. Miten teillä jatkuu hoidot? Pahoittelut epäonnisesta kierrosta :hug:

Neitoperho mikä tilanne on? Voiko jännittää vielä?

Äitiseiskaneljä, dheata vaan kehiin! Mulla se ei ole auttanut mutta toivottavasti sinulla auttaa. Oliko hoito jo ennen kesää?
 
Jonnuli: Jos nyt kahden viikon päästä tämä kierto ei tuota plussaa, niin seuraavasta kierrosta on tarkoitus alkaa se ivf stimulaatio. Eli jo toukokuussa. Tietenkin sitä toivoo, ettei tarvis, mutta ei ole minkäänlaisia oloja tai oireita nytkään, että ehkä sitten kuitenkin tarvii.
 
Huoh, eilen käytiin Naistenklinikalla.. Sanattomaksi veti lääkärin tuomio. Inseminaatiota voidaan kokeilla tähän kiertoon vain sen takia että ultrattiin eilen ja kun niin sopivassa vaiheessa oli kierto. Mutta..

Kesäsulun jälkeen kokeillaan yksi ivf- hoito. Vain yksi, suoraan maksimilääkkeillä. Onnistumisprosentti 5%. Jos ei tehoa niin se on siinä. Munasarjat näkyivät sellaisina kuin AMH 0.16 arvolla kuuluukin näkyä :(

Sanattomaksi veti..
 
eeppula, tiedän tunteen. :hug: Ihan samat oli meidän käynnillä lääkärin sanat. Olen silti optimistinen. DHEA on joillakin kuitenkin nostanut tuota amh-arvoa. Jos se arvo nyt kertoo sen mitä kuvitellaan. Voihan sitä kuulua tuohon 5 prosenttiin, onnistumisiakin kuitenkin on. Ei sitten myöhemmin ole katkera siitä, ettei yrittänyt kaikkea mahdollista! Jos ei tuo tulosta, niin jatkan letrojen käyttöä, kyllä niilläkin aina on mahdollista raskautua, hyvällä tuurilla. Ja hei, sulla on kuitenkin tuo IUI nyt ja siinä tärppimahdollisuus. Paljon mahdollisuuksia :)
 
eeppula :hug:. On se niin surullista kuultavaa ja musta on törkeetä, että heti alkuun sanotaan, että vain yksi hoito tehdään, varsinkin kun yhdessä hoidossa voidaan kokeilla vain yhtä lääkecoctailia. Toisessa hoidossa voisi kokeilla sitten jo jotain toista. Mun amh oli 2 vuotta sitten 0,3 ja fsh normaali, silloin lääkäri sanoi, että toivoa on, muttei aikaa hukattavaksi, täytän tänä vuonna 38. Nyt vaan kaikki lisäravinteet käyttöön, ne ehtii vielä tehota ennen hoitoa :heart:. Mulla muuten oli noi letrozolet käytössä toissa kesänä. Jos en ihan väärin muista, niin ne on Femarien kanssa samaa sarjaa. Eri vaikuttava aine kun clomeissa, mutta samaa tarkoitusta ne ajaa, toisilla vaan letrozolet toimii paremmin kuin clomit, kun clomit ohentaa toisten limakalvoa, kuten mulle aikanaan kävi ja samalla toi kystan.

Jonnuli, kiitos. Olihan hankala kysymys. Mullahan oli kokonainen vuosi väliä hoidon 2 ja 3 välillä. Lisäravinnerumban aloitin kesällä, lokakuusta lähtien kävin vyöhyketerapiassa, marraskuussa luin siitä gelee royalesta ja söin sitä yhden purkillisen. Kolmas hoito tehtiin samoilla lääkkeillä kakkosen kanssa, ilman dheata, piikityspäiviä oli hieman enempi. Ja tässä pasissa sain ruinaamalla kortisonin. Siinäpä ne.

äitiseiskaneloselle peukkuja ettei hoitoon tarvitse mennä =)
 
On viime päivinä ollut kovin monta kysymystä ja ajatusta päässä pyörimässä..

Alkuun pääti, ette lähdetä yrittämään edes inssiä ensi viikolla mutta eilen illalla tulin toisiin aatoksiin ja järjestettiin vähän työvuoroja sen mukaan että onnistuisi edes niiden puitteissa. Nyt vaan täytyy pitää peukut pystyssä ettei osu maanantaille ovis..

Onkohan toi DHEA sama mistä yksityislääkäri mainitsi puhelimessa kun soitti siitä matalasta amh- arvosta. Onko kenelläkään tieto määrätäänkö tota Naistenklinikalla jos siitä kysyy?

Minkähänlainen suhtautuminen ivf- hoidossa on siihen, jos haluaa siirtää hoitoa kuukaudella eteenpäin loman takia? Alkuun päätettiin laittaa hoito etusijalle kun se luultavasti osuu meidän kesäloman aikaan loppukesään.. Mutta ainakin mun oman työssä jaksaminen vaatii edes jonkinlaisen irtioton arjesta, varsinkin tässä tilanteessa. Voivatko olla niin tylyjä että ilmoittavat etteivät tee hoitoa? Lääkäri sanoi vastaanotolla niin oudosti, että kesälomallahan on hyvä tehdä hoito niin ei tarvitse miettiä työvuoroja..

Hiskias mitä lisäravinteita käytit?
 
eeppula, varmaan on yksityislääkäri siitä dheasta maininnut, kun on nykyään ihan perusjuttuja yksityisellä. Ja ilmeisesti naikkarilta sitä ei saa. Joku joskus taisi mainita, että kun oli kertonut sitä oma-aloitteellisesti jo syöneen, niin ne oli saaneet siellä hepulit ja siirtäneet hoitoa. Mutta ainahan kannattaa kysyä ja kuunnella mitä saa vastaukseksi =). Luulisi että hoidon siirtäminen myöhäisemmäksi onnistuisi, jos siitä ajoissa mainitsee, että haluaisi kierrosta x tulla. Mulla siirrettiin hoito tammikuulle, kun oli pyhäpäivien kanssa aikatauluongelmia ja sitten ajateltiin ihan sellaista käytännön seikkaa kun lääkekatto. Kun sen saa alkuvuodesta täyteen niin loppuvuonna voi säästää rahaa. Ja niistä lisäravinteista, mulla meni q10:a 500 - 600 mg / päivä, E:tä 50 mg, D:tä 60 ug, Foolihappoa 400 - 800 ug ja B:tä silloin tällöin. Lisäksi söin sitä gelee royalia hoitokierrosta 2 kk taaksepäin.

Aurinkoista viikonloppua :attn:
 
Mietin pitkään mitä kirjoittaisin, kun en tiennyt, pahoittaako joku teistä mielensä tästä vai toimisiko tämä kannustavana juttuna.

Meillä oli siis kesäkuulle suunnitteilla PAS, vuosi synnytyksestä (eka lapsi IVF), koska klinikan mukaan tuo AMH 0,2 ei siitä nouse, eikä aikaa kannata hukata yhtään, jos toisen lapsen kuitenkin haluaa. Toista on siis luomuyritetty heti ensimmäisen jälkeen, ovikset tikutettu jne. Ennen viime kiertoa löysin vanhan purkin tuota DHEA:ta kaapista ja ajattelin ne vielä napsia tässä pois ennen hoitoja.

Menkkojen tullessa päätin, että PAS-kiertoon asti unohdan koko yrityksen, että nautin hetken aikaa ihan muista jutuista. Myönnetään, että poltin tupakkaa ja kiskoin ainakin pariin otteeseen alkoholia kaksin käsin, ovispäänsärkyyn napsin useammankin buranan, unohdin vitamiinit tuota DHEA:ta lukuunottamatta jne. jne. En viitsinyt edes testata ennen kuin menkkojen PITI alkaa...

Ja niin, siinä se nyt on, vahva luomuplussa AMH-arvolla 0,2! Vielä viikonkaan jälkeen en tahdo asiaa käsittää, en ole soittanut neuvolaan, varannut varhaisultraa tms. Eihän näin voi käydä... Tällä perusteella en voi siis vähätellä DHEA:n osuutta, koska kaikki muu tässä kierrossa oli niin vastoin kaikkia suosituksia kuin olla voi. Toki vieläkään en tiedä, miten tämä tulee jatkumaan, voin ainoastaan toivoa parasta.

Hurjan isot tsemppirutistukset kaikille tuon kurjan AMH:n kanssa kamppaileville! :hug: :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Malsu
Vienda, hurjasti onnea. Sinulle on tapahtunut sellainen ihme, että ei voi kuin iloita. Hienoa tietää, että näitä ihmeitä tapahtuu. Ehkä osansa oli myös sillä, että ensimmäisestä lapsesta ei ole kovin pitkää aikaa. Näin kroppa helpommin "hyväksyy" uuden raskauden kun väliä ei ole edes yhtä kokonaista vuotta. Toivottavasti onnesi jatkuu hyvänä loppuun asti. :hug: :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Vienda
Vienda, onnea ja kaikkea hyvää jatkoon!

Pääsikö eeppula inssiin? Äitiseiskanelonen, onnea matkaan :)

Mitenkäs Hiskias sulla menee, oireiletko jo? Oletko ultraa varaillut?

Mulla tilanne mutkistui. Luulin että IVF-hoito ei onnistunut, mutta nyt epäilläänkin sitten kohdunulkoista raskautta. Olen vuotanut pari viikkoa ja raskaustesti näyttikin sunnuntaina yllättäen positiivista, mutta eilen ultratessa kohtu oli tyhjä ja donitsimaista kaikua oikeassa munajohtimessa. Hcg oli 830. Seuraillaan kotona ja huomenna taas testeihin..

Jos tästä nyt jotain lohtua hakee (ja pysyn hengissä), niin alle 0.2 AMH-arvolla ja yhdellä ainokaisella munasolulla voi näköjään raskautua. Surullista vaan että alkio kiinnittyi väärään paikkaan :(

Ja kantapään kautta opittuna: ensi kerralla teen raskaustestin vaikka kuukautiset alkaisivatkin!!
 
eeppula, pääsitkö inssiin?

Vienda, mielettömästi paljon onnea ihmeestä :heart:

Lempiviola, voi jestas! Näissä hoidoissa rämmittyään sitä viimeksi toivoo, että alkio kiinnittyy väärään paikkaan :(. Voimia taisteluun :heart:. Mä kävin eilen päivystyksessä kylkikipujen takia, kohdussa köllötteli 6+2 viikkoja vastaava alkio. Mutta jos jotain hyvää niin myös huonoa, sain tietää raskaushormonimäärän ja mun mielestä se oli liian pieni eli ei ole tuplaantunut joka toinen päivä ja siitäkös sitten lisämurehtimista sain. Lekuri ei ottanut kantaa koko asiaan. Viikon päästä on varhaisultra, sitten pistän "oman" lääkärin koetukselle kysymyksineni, että mitäs hemmettiä tämä tarkoittaa :D.

äitiseiskanelonen, peukut on pystyssä :attn:
 
  • Tykkää
Reactions: Vienda ja Malsu
Inssi tehtii maanantaina. Kokemuksena kamala, nuori erikoistuva mieslääkäri joka ei oikein mistään mitään tiennyt, kätilöopiskelija mukana. Tuli tunne, että ollaan vaan harjotuskappaleena. 29.4 KP 8 oli 14mm follikkeli oikealla puolella, oikealta puolelta juili su-ti, mutta ultrassa siellä ei näkynyt mitään (luultavasti irronnut ennen sitä) ja vasemmalla näkyi 24x21mm rakkula jota lääkäri eipäili ettei varmaan puhkea..

Lisäksi iski kasa kysymyksiä jälkeenpäin. Miksi kokeillaan vain yhtä inssiä? Yksityisellä olisivat kokeilleet usempia koska alkuun epäiltiin syyksi miehen vasta-aineita siittiöissä, mutta naistenklinikan lääkärin mukaan se ei ole nyt syynä. Kuitenkin ovuloin joka kuukausi testien mukaan.

Kysyin myös DHEA:sta, mutta lääkäri ei tiennyt koko valmisteesta..
 
Viimeksi muokattu:
Olipas inssikokemus sulla eeppula :O No aina on mahdollisuus kuitenkin.

Hiskias, jospa se ei kuitenkaan tarkoittaisi mitään ikävää, vaikka hcg ei odotetulla tavalla ole noussut(?). Eikös se ole tärkeintä, että on joidenkin arvojen välissä. Toivotaan että ei ole mitään syytä huolestua.
 
Kiitos onnitteluista! :heart: Niinhän ne sanoo, että toinen voi tulla helpommin mutta en silti tosissani uskonut, että meillekin!

Hiskias, olen kuullut, että HCG tuplaantuu keskimäärin joka 2-3 päivä, ei välttämättä siis kaikilla yhtä nopeasti! Peukutan sen puolesta, että kaikki on hyvin. Sykettä ei vielä näkynyt siis? Ainakaan kyse ei ole kohdunulkoisesta tai tuulimunasta.

Lempiviolalle hirveästi tsemppiä ja voimia! :hug: Kunpa tilanteesi ratkeaisi mahdollisimman pian.
 
Voi että mitä uutisia täällä, Lempiviolalle kovasti tsemppiä tilanteeseesi! Miten se veriarvo oli kehittynyt vai mitä nyt testattiin?

eeppulalle pahoittelut matalasta amh:sta. Yksityisellä tosiaan ollaan valmiita kokeilemaan useampia inssejä meille amh-tapauksillekin vaikka ne mahdollisuudet ovat marginaaliset. Mutta on se mahdollista niilläkin. Kustannukset ovat kuitenkin aika paljon pienemmät kun ivf:ssä. En minäkään usko että julkisella annetaan dhea:ta. Sitähän voi tilata netistäkin, minä olen tilannut.

Viendalle onnittelut plussasta! :heart:

äitiseiskanelonen, miten loppukiertosi etenee? Milloin olisi mahdollisen icf-kierron alku?

Hiskias pidän peukkuja että veriarvot nousevat! Tule raportoimaan miten kaikki etenee :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Vienda
Iltaa tännekin. Mulla on nyt tänään mennyt kolmas piikki Menopuria. Huomiselle vielä yksi annos olemassa, tiistai aamuna taas ultra, ja siellä päätetään seuraavat lääkkeet. En kyllä tykkää yhtään tuosta piikityksestä. Ei se nyt tunnu se itse piikki, mutta kun pitäs truutata piikin täydeltä nestettä sisään, ni se alkaa tuntua ikävältä. Mutta siis näillä mennään.
 

Yhteistyössä