Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

vierailija
Pelokas;
Niin jännittävää! Voikun minäkin pääsisin jo hoitoja aloittamaan, mutta muutama kk menee kyllä nopsaan 🙂 Nyt otan vain rennosti ja yritetään kyllä vielä näistä kahdesta kierrosta.. Nyt siis 3 letro kiertoa ollut, kaksi jäljellä..
 
Heltsuli;

Itse en vielä ole ivf hoidossa käynyt, vaan ultrissa inseminaatiota varten missä follikkeleiden kokoa ja määrää seurataan (ei saisi olla kuin max 2 kasvamassa) ja limakalvoa, joten luulen, että tuossa uässä missä kävit, ei sen tarkemmin vielä lasketa määriä, eikä varsinkaan kokoja, koska tarkoitus kasvattaa mahdollisimman monta rakkulaa keräystä varten. Sinuna lukisin omakantaa, mitä sinne kirjattu ja selvittäisin mitä lyhenteet tarkoittavat. Kai sait joitain esitteitä hoitoja koskien, sielläkin on sanastoa.. Ja kannattaa itse kysellä käynneillä, niin itse teen..
Nyt täytyy kyllä sanoa, ettei omakanassa ole kirjattuna yhtään mitään keskiviikon käynnistä. Mitään muita esitteitä en ole saanut kuin miten pistetään gonal-f ja miten laitetaan fyremadel. Nämäkin lärpäkkeet sain pistos opetuksesta. Lääkäri kertoi suulisellisesti eri hoito menetelmät, haitat, hyödyt, riskit yms.. Mitään konkreettista lappua en ole saannut. Joten sanastoakaan mulla ei ole. Ehkä sit oon ihan reppana tai muuten hylätty oman onnensa nojaan, en tiedä.
 
vierailija
Heltsuli;

Voihan Heltsuli ❤ Me saimme ensikäynnillä, siis kun tehtiin aukkari tutkimus 5/23, vai oliko jo ennen sitä, kun kävin ihan ensimmäisessä uässä 21 vuonna Hedelmällisyys ja hedelmöityshoidot Lehtiset.. nyt selasin ne läpi ajatuksen kanssa syksyllä, kun lähdimme hoitoihin, amh arvon tultua ilmi.. Uskon, että tietävät kyllä mitä tekevät, mutta hassulle kuullostaa, että ei mitään oppaita, koska ei näitä asioita tai ylipäänsä mitään voi ymmärtää/sisäistää/muistaa ilman kirjallista materiaalia. Milloin sinulla on seuraava käynti? Mitähän he veikkaavat syyksi miksi teillä ei ole onnistunut luonnollisesti? Ovuloitko? Onko epäilleet endoa? Pcos? Munasarjareservin vähyyttä? Miten päädyitte suorilta ivf hoitoon? Omakantaan tekstit tulee viiveellä..
 
Heltsuli;

Voihan Heltsuli ❤ Me saimme ensikäynnillä, siis kun tehtiin aukkari tutkimus 5/23, vai oliko jo ennen sitä, kun kävin ihan ensimmäisessä uässä 21 vuonna Hedelmällisyys ja hedelmöityshoidot Lehtiset.. nyt selasin ne läpi ajatuksen kanssa syksyllä, kun lähdimme hoitoihin, amh arvon tultua ilmi.. Uskon, että tietävät kyllä mitä tekevät, mutta hassulle kuullostaa, että ei mitään oppaita, koska ei näitä asioita tai ylipäänsä mitään voi ymmärtää/sisäistää/muistaa ilman kirjallista materiaalia. Milloin sinulla on seuraava käynti? Mitähän he veikkaavat syyksi miksi teillä ei ole onnistunut luonnollisesti? Ovuloitko? Onko epäilleet endoa? Pcos? Munasarjareservin vähyyttä? Miten päädyitte suorilta ivf hoitoon? Omakantaan tekstit tulee viiveellä..
Maanantaina menen toiseen ultraan ja seuraava käynti kai on sitten punktio. Siitä ei ole vielä sen enempää tietoa. Alkuperäinen aikataulu oli kyllä et viikolla 4-5 punktio, mutta kun kiertoni vain venyi niin meni suunnitelmat samalla plörinäksi. Se on vain huonotuuria. Ovulaation perään lääkäri on paljon kysellyt, mutta joka kierrossa olen sen löytänyt, joten ovulaatio tapahtuu. Endosta, munasarjareservistä taikka pcos ei ole ollut mitään puhetta. Kerran vain on mainittu kysta. Inseminaatiossa on niin pieni onnistumis prosentti toisin kuin ivf. Puoliso oli vahvasti jälkimmäisen kannalla joten siihen vain päädyimme. Puolison vaakakupissa ainankin painoi juurikin tuo onnistumisprosentti. Alkukierron verikokeissa oli jotain heittoa, oliko liian matalia arvoja, mutta loppu kiertoa kohti näyttivät normaalleilta.
 
vierailija
Maanantaina menen toiseen ultraan ja seuraava käynti kai on sitten punktio. Siitä ei ole vielä sen enempää tietoa. Alkuperäinen aikataulu oli kyllä et viikolla 4-5 punktio, mutta kun kiertoni vain venyi niin meni suunnitelmat samalla plörinäksi. Se on vain huonotuuria. Ovulaation perään lääkäri on paljon kysellyt, mutta joka kierrossa olen sen löytänyt, joten ovulaatio tapahtuu. Endosta, munasarjareservistä taikka pcos ei ole ollut mitään puhetta. Kerran vain on mainittu kysta. Inseminaatiossa on niin pieni onnistumis prosentti toisin kuin ivf. Puoliso oli vahvasti jälkimmäisen kannalla joten siihen vain päädyimme. Puolison vaakakupissa ainankin painoi juurikin tuo onnistumisprosentti. Alkukierron verikokeissa oli jotain heittoa, oliko liian matalia arvoja, mutta loppu kiertoa kohti näyttivät normaalleilta.
Erikoista, että inseminaatiot sivuutettiin vaikka olet vielä melko nuori ja onnistumisprosentti on parempi kuin esim. 40-vuotiaalla.
 
Heltsuli ymmärrän täysin, että aika tuntuu etenevän madellen jonottaessa hoitoon. Itsestäni pelkästään viikko tuntui silloin ikuisuudelta..

Kivaa, että teille osuu vielä loma ennen hoitojen aloitusta. Sekin nopeuttaa ajan etenemistä😇
 
vierailija
Tänään ollut menkkamaisia kipuja pariin otteeseen, mutta vuoto ei oo alkanut, ei tiputteluakaan.. Jospa on niin säntillistä, että huomenna. Toivoisin että alkaisi vasta maanantaina....

Jänskättää Hentsuli sinunkin puolesta seuraava käynti ❤
 
Tänään oltu elämän ensimmäisessä alkion siirrossa ja 5 päivän ikäinen luokan AA blasto nyt sitten matkassa mukana☺ Biologin mukaan oppikirjamainen yksilö.

2 alkiota oli kehittynyt kovin hitaasti ja olivat tänään vasta 12-soluisia. Näiden paikkana siis roskakori.

1 morula-vaiheessa oleva jätettiin vielä jatkoviljelyyn ja tämä saattaa päästä vielä huomenna pakkaseen, jos kehitys jatkuu ja pakastuskriteerit täyttyvät huomisaamuna. Henkisesti olisi kovin helpottavaa, jos hän pääsisi vielä pakkaseen asti ja kaikki ei olisi ns. yhden kortin varassa.
 
vierailija
Onnea pelokas, toivottavasti tuottaisi odotetun tuloksen ❤ Toivottavasti saisitte pakkaseen tuon yhden vielä, ilmoittavatko milloin, kuinka käy? Minulla ens ma uä, kp 9 silloin, letrot aloitan huomenna.. Katsotaan montako follia kehittynyt ja sen mukaan jatkot, onneksi on vapaapäivä, niin ei tarvitse töistä käsin käydä......
 
Tulen huomenna ilmoittamaan! Lääkärin ohje oli nyt elää vain normaalia elämää ja tehdä kaikkia mahdollisia asioita, jotka rentouttavat ja tuovat hyvää fiilistä. Illalla siis paluu harrastusten pariin ja suuntana salsa-tunti💃

Kiva, että teillä jatkuu kevyet hoidot heti! Onko letrot aiheuttaneet sulle sivuoireita. Jos tänään kyytiin otettu blasto ei tuota positiivista tulosta, HUS vaatii yhden välikierron ennen mahdollista PASia. Tässä olen pohtinut mahdollista Lontoon reissua tuohon maaliskuulle, niin olisi sielläkin sitten 100% varmuudella jotain kivaa odotettavaa✈
 
vierailija
Ekassa letrokierrossa, hikoilin yöllä aivan hulluna.. tosin olin myös kipeänä (ehkä koronassa), ei ollut kylläkään kuumetta, oli kova päänsärky myös. Mutta näissä muissa kierroissa ei mitään sivuoireita ole minusta ollut.. yritän itsekin ottaa nyt rennommin.. 🤭 varmaan ihan hyvä olla kierto välissä ennen PASia. 🤔 mutta jospa nyt jo tärppäisi ja jos ei niin uuteen ivf. Juttelin tänään polin hoitajan kanssa, oli sitä mieltä, että lyhyellä kaavalla tehtäisiin ivf minulle, maaliskuun kierto (vuoto alkaa 2.3) pitää ilmoittaa jo, mutta varmaan 29.3 alkaa varsinainen hoitokierto....
 
Morula ei selvinnyt pakkaseen, joten tällä yhdellä blastolla mennään. Rehellisesti olen kyllä hieman pettynyt ja surullinen, mutta ei tässä nyt auta päätä pensaaseen työntää. Joillekin riittää yksikin alkio, jos mekin oltaisiin tässä onnekkaassa joukossa. Toki todennäköisyydet eivät ole kyllä olleet meidän puolella tähänkään asti😅

Loistavaa, että teillä on jo päivämäärä tiedossa! Asia etenee ja konkretisoituu😇 Meillä on sitten seuraavan hoidon suunnittelu uskoakseni maalis-huhtikuun taitteessa jos tästä ei plussaa tule.
 
vierailija
Pelokas;
Voihan harmi, mutta jospa tästä tärppäisi🤞Rupesi kyllä minuakin mietityttämään, että Entä jos en saa solun solua, edes siirrettäväksi. Kauheat menkat ollut nyt, todella runsas vuoto....

Mitähän Hetsuli sinulle kuuluu?
 
  • Tykkää
Reactions: Pelokas91
HUSin asettama testipäivä on 16.2. ja meinasin odottaa testaamisen kanssa, jos en nyt ihan tuonne asti, mutta ainakin jonnekin 14. päivän tietämille. Aamupäivällä olin toki pettynyt, mutta tunnelma on jo tasoittunut.

Iltapäivällä tunsin alavatsaa hieman pistelevän ja esim töissä alavatsan osuminen työpöydän reunaan tuntui hivenen epämukavalta. Toki tuota alavatsan seutua on nyt ronkittu niin punktion kuin tuon siirron johdosta viime päivinä niin tuntemukset voi johtua kyllä mistä tahansa😄
 
vierailija
Vierailija;

Oletko hoidoissa/hoidot jo läpikäynyt? Onnistuiko raskautuminen sinun kohdalla? Kertoisitko tarinaasi?

Pelokas;
Nyt vaan rennosti eteenpäin, positiivisia ajatuksia 🙂

Itse tavallaan helpottunutkin, kun hoitoihin vielä vähän aikaa, kunnes alkavat, on kerennyt käsitellä omia tunteita ja sen vuoksi valmiimpi sitten tulevaan. Pettymyksiä toki varmasti tulee ja niiden läpikäyntiä....
 
  • Tykkää
Reactions: Pelokas91
Vierailija;

Oletko hoidoissa/hoidot jo läpikäynyt? Onnistuiko raskautuminen sinun kohdalla? Kertoisitko tarinaasi?

Pelokas;
Nyt vaan rennosti eteenpäin, positiivisia ajatuksia

Itse tavallaan helpottunutkin, kun hoitoihin vielä vähän aikaa, kunnes alkavat, on kerennyt käsitellä omia tunteita ja sen vuoksi valmiimpi sitten tulevaan. Pettymyksiä toki varmasti tulee ja niiden läpikäyntiä....
Yksi tapaamistamme lääkäreistä totesi, että joillakin polku on suorempi ja joillakin mutkikkaampi, mutta suurin osa päätyy toivottuun lopputulokseen❤ Tästä lauseesta yritän kammeta voimaa jokaisen pettymyksen kohdalla.
 
Onko siis niin, että alkio kiinnittyy aina noin 7 päivänä ja mistä tämä lasketaan?

Tämä maanantainen ajatus rennosti ottamisesta on kadonnut tänään kankkulankaivoon😂 Eilen siis tosi selkeät alavatsatuntemukset ja arat rinnat, mutta tänään kaikki tuntemukset poissa😅 Pohdin jo että onko tuntemusten katoaminen merkki siitä, että kiinnittyminen ei onnistunut. Viikko sitten keskiviikkona oli siis punktio ja maanantaina aamupäivällä siirrettiin 5 päiväinen blasto mukaan.
 
vierailija
En osaa sanoa..... pelokas... Onko tullut vielä tuntemuksia? Minulla kuukautiset jatkuu, 5 päivä melko runsasta vuotoa ja mahaankin vielä sattuu... Noh, maanantaina sitten ultraan.
 
vierailija
Onko siis niin, että alkio kiinnittyy aina noin 7 päivänä ja mistä tämä lasketaan?

Tämä maanantainen ajatus rennosti ottamisesta on kadonnut tänään kankkulankaivoon😂 Eilen siis tosi selkeät alavatsatuntemukset ja arat rinnat, mutta tänään kaikki tuntemukset poissa😅 Pohdin jo että onko tuntemusten katoaminen merkki siitä, että kiinnittyminen ei onnistunut. Viikko sitten keskiviikkona oli siis punktio ja maanantaina aamupäivällä siirrettiin 5 päiväinen blasto mukaan.
Kyllä! Lasketaan ihan alkion iästä. Toki ivfssä alkio laitetaan suoraan kohtuun eikä sen tarvitse enää kulkeutua mihinkään.

"Alkio kulkeutuu kohtuun noin viiden vuorokauden kuluttua hedelmöityksestä, ja se kiinnittyy kohdun limakalvoon kahden vuorokauden kuluttua, eli hedelmöityshetkestä noin viikon kuluttua. Kiinnittymistä kutsutaan implantaatioksi."

Monet puhuvat myöhäisistä kiinnittymisistä mutta usein näillä on ovis tai hedelmöittyminen ollut oletettua myöhemmin. Alkio kehittyy melko samaan tahtiin kaikilla. Geenit vaikuttavat kasvuun vasta myöhemmin.
 

Yhteistyössä