Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

vierailija
Tuon afc mukaan he eivät oo olleet huolissaan ilmeisesti ja muut lab ok, eli aiemmin ei ole otettu amh.. Minulla viikko 18 alkaa ivf hoitoon valmistautuminen, en tiedä millä kaavalla mennään. Tule heti kertomaan, kun tiedät montako siellä kasvaa, toivottavasti mahdollisimman monta ja olisivat hyvälaatuisia ❤ Oletko lukenut Kenzasta, hänellä amh alle 30v 0,2, sai "luomusti" 3 lasta, letrot ja keltarauhastuki oli käytössä. Se antaa minulle toivoa ❤ Kävivät ivf hoidoissa, mutta eivät kertaakaan saaneet mitään talteen.. olisiko 3 kierrosta.. sitten raskautui hoitojen välissä.. Mietin tässä juuri, että otanko terolut käyttöön tähän kiertoon....
 
Kiitos kovasti tsempeistä❤ Tulen perjantaina kertomaan miten tilanne on edennyt.

Omalla kohdallani ivf on tehty pitkällä kaavalla. Lääkäri perusteli tätä minulle sillä, että minun tilanteessani on äärettömän tärkeää, että yksikään follikkeli ei ole pistosten alkaessa toistaan suurempi. Tämän pitäisi edesauttaa useamman munasolun saantia, sillä muuten riskinä voisi olla se, että jo alkuaan suuremmat follikkelit imisivät itseensä kaiken hormonin.

Tapaus Kenza on minulle aivan uusi. Tämänkaltaiset tapaukset antavat kyllä mukavasti toivoa😇
 
vierailija
Millähän kaavalla minulle tehdään..... Jännittää. Olen aina ajatellut, että itseäni en pistä, vaikka diabetes iskisi ja nyt tuntuu että teen kaikkeni sen eteen, että saisin pienen nyytin syliini. Sinulla siis mentiin suorilta ivf hoitoon? Ei letroja missään välissä käytössä? Kurkattiinko normi kierrossa oliko follikkeli kasvanut? Teitkö ovulaatiotestejä, tunsitko ovulaatiota?

Paljon kysymyksiä 🫢
 
Julkisella polkumme meni suoraan ivf-hoitoihin. Totesivat, että kevyiden hoitojen onnistumisprosentit ovat meille turhan matalia. Saatuamme ivf-tuomion kävimme myös yksityisellä konsultaatiossa, jossa suositeltiin myös ivf-hoitoa. Tältä käynniltä sain mukaani DHEA-kuurin, jonka tarkoituksena oli pyrkiä parantamaan munasolujeni laatua. Tämän lääkärikäynnin jälkeen arvottiin hetki hypätäänkö suoraan yksityisen kelkkaan, mutta HUSin jonon edettyä paljon nopeammin kuin kuvittelimme päätimme aloittaa julkisella puolella. Meillä ensikäynnistä ivf-hoidon käynnistymiseen meni 4 kuukautta. Tuon odotusajan meillä oli letrot käytössä, mutta tulosta emme niilläkään saaneet aikaan.

Yritysaikana olen tikuttanut ovulaatiota yhteensä ainakin vuoden ajan. Lisäksi olen ovulaation aina löytänyt ja yhdyntöjä on ajoitettu myös tätä kautta usein parhaimpiin päiviin.
 
Piikittämisestä voin kommentoida sen verran, että se on paljon paljon helpompaa kuin ikinä olisin kuvitellut😇 Kaiken lisäksi omaan vielä lievän piikkikammon, verikokeista ja muista olen aina selvinnyt mutta en ole missään nimessä halunnut koskaan nähdä toimenpidettä tai neulaa😅

Ensimmäinen pistos jännitti pirusti! Kun totesin tämän olevan täysin kivutonta, pelko on haihtunut. Lisäksi en ole saanut mustelman mustelmaakaan. Olen vielä suhteellisen hoikka 55 kg, jolla ei ole liikaa pehmeää kudosta pistoksia varten. Väitän hyttysenpiston sattuvan enemmän kuin Pergoveris-kynän käyttäminen. Toki neula on päättäväisesti painetta sisään☺
 
Punktio ajankohdan määrityksessä käyty ja aika toimenpiteelle nyt varattuna ensi viikon keskiviikolle🙏🏻 Oikealla puolella on 6 follikkelia kasvamassa ja vasemmalla puolella 2. Yhteismäärä siis 8 kpl, joka lähtökohtiin nähden lääkärin mielestä hyvä tulos. Toki nyt on nähtävillä, että vasen puoli on itselläni siis se heikompi.

Vaikka määrä ei päätä huimaa, olen helpottunut että jotain siellä kovasti yrittää tapahtua😇 Päätin myös, että en mene kantaan lukemaan yksityiskohtaista selostusta follikkeleiden koosta, vaan luotan lääkärin sanaan ja vietän mukavan viikonlopun.
 
vierailija
Hyvä määrä minustakin pelokas, onnea ❤❤ Jännittää niin sinun pullesta jo emsi viikko! Minulla ei mitään tuntemuksia, että olisi tärpännyt tästäkään kierrosta.. 🙄 Viikko vielä, niin voin tehdä testin.. Viikonloppuna nään ensimmäistä kertaa sukulaiseni ensimmäisen vauvan, ihan hyvillä mieli olen menossa katsomaan 🙂
 
  • Tykkää
Reactions: Pelokas91
vierailija
Laitoin aiemmin pelokas;
Että mitä vitamiineja sinulla on käytössä?

Minulla mama monivitamiini, d vitamiini 40 mikrog, c vitamiini, rauta 100mg, ubikinoni 200mg, magnesium, foolihappo.
 
Oletko aina testaillut myös luomuyrityskerroilla vai vain näissä letro- ja inssikierroissa? Pidän kovasti sinulle myös peukkuja, että sinulla voisi onnistua myös luomuna😇 Et aloittanut tukea näihin piinapäiviin?

Vitamiinien osalta minulla on nyt käytössä D-vitamiini, foolihappo ja rauta. Ennen pistosten aloitusta käytin myös DHEAta ja ubikinonia, nämä siis lopetin pistosten alkaessa. Purkkeja ja purnukoita siis löytyy😅
 
vierailija
Aloitin terolut tähänkin kiertoon. Ei mitään oireita, että olisin raskaana, eli eiköhän ne menkat sieltä ala viikon päästä. Olen tehnyt testejä vain näissä lääkkeellisissä kierrossa, että tietää jättää terolutin pois....
 
Jos ne kuukautiset sieltä viikon päästä alkavat niin onneksi huhtikuuhun on enää hyvin lyhyt matka!

Eilen illalla alkoi ensimmäisen kerran nyt aktiivisen ivf-hoidon aikana oikeasti jännittämään tuleva. Tuli tunne, että keskiviikko on eräänlainen tuomiopäivä, löytyykö niitä soluja vai ei ja jos löytyy niin hedelmöittyvätkö. Juttelin perjantaina lääkärin kanssa, että jos alkioita saataisiin mahdollinen tuoresiirto olisi sitten ensi viikon maanantaina. Ristiriitainen tunne siitä, että kaikki saattaa olla tosi lähellä tai sitten pirun kaukana..
 
vierailija
Nyt keskiviikkonako on keruu? Iik miten jännittävää! ❤ Huhtikuu pelottaa, juurikin tuomiopäiväksi voi kutsua, sen tuomion vuoksi.. 🙄 Sitä niin toivoisi, että onnistuisi ennen ivf hoidon aloitusta.. Pelko persiissä, niin monta asiaa mikä voi olla pielessä/mennä pieleen, mutta toivoakin on, kakspiippunen juttu tuo ivf..
 
Yleisfiilis on ollut ehdottomasti helpotus, sillä asiat vihdoin etenevät. Kyselin myös jo lääkäriltä, että mitä jos alkioita ei saada. Siinä tapauksessa on tarkoitus ottaa yksi ”lepokierto” ja sitten vaan uuteen homman alusta eli uuteen ivf-hoitoon.
 
vierailija
Tehtiinkö sinulle pitkällä kaavalla vai lyhyellä? Miten ne eroaa toisistaan? Paljonko mennyt tähän mennessä rahaa lääkkeisiin? Onneksi olet täällä, niin on joku kelle jakaa ajatuksia ❤ Oletko syntynyt 91 vuonna? Minä 90. Ja itsekin olen hoikka. Minulla myös helpotus, että ivf on jo parin kierron päästä.. En tuon alhaisen amh kanssa halua kauempaa aikailla...
 
Tehtiinkö sinulle pitkällä kaavalla vai lyhyellä? Miten ne eroaa toisistaan? Paljonko mennyt tähän mennessä rahaa lääkkeisiin? Onneksi olet täällä, niin on joku kelle jakaa ajatuksia Oletko syntynyt 91 vuonna? Minä 90. Ja itsekin olen hoikka. Minulla myös helpotus, että ivf on jo parin kierron päästä.. En tuon alhaisen amh kanssa halua kauempaa aikailla...
Samaa mieltä, että ihanaa saada reaaliaikaisesti jakaa tilannetta ja tunteita❤ Olen syntynyt vuonna 91 eli 32 vuotta mittarissa. Samassa ikäluokassa siis mennään.

Meidän hoito on tehty pitkällä kaavalla eli hoito alkoi sillä, että omaa hormonitoiminta alettiin ajamaan alas 3.tammikuuta alkaen Synarela-nenäsumutteella, jotta munasarjat saatiin täyteen lepotilaan. Käytin siis nenäsumutetta 2 viikon ajan, jonka jälkeen minulla alkoi kerran vuorokaudessa tehtävät pistokset ja sumute jatkui koko ajan rinnalla mutta pienemmällä annoksella. Pistosten aloittamista on punktion tekohetkellä tasan 2 viikkoa. Toisin sanoen olen 4 viikon ajan joka päivä ”lääkinnyt” itseäni😅

Rahaa lääkkeisiin on mennyt tähän mennessä 692€. Olen hakenut kaikki lääkkeet tämän vuoden puolella, joten lääkekattoni on jo koko tämän vuoden osalta täynnä. Onneksemme taloudellinen tilanteemme on hyvä ja emme ole euroja joutuneet pohtimaan😇
 
vierailija
Minulla tulee myös lääkekatto varmasti tälle vuotta täyteen, nyt keväällä ensimmäinen ivf ja syksyllä kerkeää varmasti tekemään toisen, jos ei onnistu. Meillä myös taloudellinen tilanne hyvä 👍 Mutta yksityiselle en aio lähteä hoitoja jatkamaan, jos julkisella ei saada tulosta aikaan..
 
Juttelin itsekin viime viikolla lääkärin kanssa siitä, mitä jos alkioita ei saada. Siinä tapauksessa teemme toisen ivf:n jo kevään aikana. Toivottavasti tähän ei tarvitsisi mennä.

itselläni toive lapsesta on niin suuri, että jos julkisen tarjoamien kierrosten kautta emme saa pienokaista kotiin niin meidän matka jatkuu hyvin varmasti yksityiselle.
 
vierailija
Täytyy toivoa, että saisi tuoresiirron tehtyä ja pakkaseen alkioita.. Tule kertomaan uutiset, kun olet keskiviikkona käynyt 🙂 Minulta jää tältä aamulta 1 terolut tbl ottamatta, unohdin töihin lähtiessä lääkkeet kotiin, haittaakohan pahasti.... 😒
 
Heippa! Punktiossa käyty ja 7 kypsää munasolua kerätty🤩 Tulos siis tosi huonoon amh-arvooni verrattaessa ehdottomasti hyvä🥰

Punktio toimenpiteenä oli itseni kohdalla helppo. En tuntenut kipua tai painetta lainkaan, normaali ultraäänitutkimus tuntuu ainakin itellä vasemman puolen osalta enemmän kuin tämänpäiväinen toimenpide. Iltapäivällä ilmennyt vain pientä jomotusta ja väsymystä. Eli jos joskus joudun uudelleen punktioon, olen sinne ehdottomasti valmis menemään😇

Maanantaille on varattu aika tuoresiirtoon, mikäli blastokystiä saadaan aikaiseksi.
 
vierailija
Vau!!! Onnea hienosta saaliista ❤❤ Ilmoittavatko ennen maanantaita ovatko lähteneet kasvuun? Voikun pääsisin jo itse hoidon aloittamaan.. Semmoset mielialan 😵💫 heittelyt meneillään että 100÷ varma olen että menkat alkavat su.....
 
Huomenna saa tiedon siitä, kuinka moni munasolu on hedelmöittynyt, mutta sen jälkeen seuraava tieto tulee vasta maanantaina. Sitten jos yksikään solu ei hedelmöity siitä soitetaan erikseen.

Katsotaan kuinka pää kestää. Jos soittoa ei tule, oon pohtinut jätänkö katsomatta tarkan määrä ja odotan tiedot maanantaihin😄 Ihan vain siksi, koska asiallehan en pysty mitään tekemään😅 Toki voi olla, että uteliaisuus voittaa..

Sairaslomaa sai kaksi päivää. Mielestäni tuo on palkatonta, mutta kerroin itse poissaolon syyn esihenkilölleni ja hän totesi, että saan nämä päivät palkallisena.
 
vierailija
Voi vitsi!! Jännittää ihan hirmuisesti sinun puolesta ja olen onnellinen, innostunut myös täällä ruudun takana ❤ Paras olisi, kun jättäisi maanantaille, mutta itse en pystyisi, menisi ihan plörinäksi päivät 😵💫😁 Kerroin itse omalle esimiehelle hoitojen alkamisesta ja että tulee paljon käyntejä....
 

Yhteistyössä