7 v lapsi ei vielä koe asiaa noin.Alkuperäinen kirjoittaja enmuistanikkiä;27020740:Ja niitä vammaisia sekä vanhuksia hävettää just siksi, että kyse on intiimeistä mestoista, mitkä liittyy olennaisesti seksuaalisuuteen...
7 v lapsi ei vielä koe asiaa noin.Alkuperäinen kirjoittaja enmuistanikkiä;27020740:Ja niitä vammaisia sekä vanhuksia hävettää just siksi, että kyse on intiimeistä mestoista, mitkä liittyy olennaisesti seksuaalisuuteen...
Puhuin vammaisista ja vanhuksista. Äläkä sinä sano mitä minä koin.7 v lapsi ei vielä koe asiaa noin.
7v. lapsi ei pidä alakertaansa intiiminä asiana?7 v lapsi ei vielä koe asiaa noin.
Pointti tuossa oli se, että vain vinksahtanut voi pitää lapsen (taikka vanhuksen taikka kenen tahansa) pesutilannetta seksuaalisena. Ja pointti oli siinä, että vanhuksia pestään, koska he eivät siihen itse niin hyvin pysty. Ja mä pesen tytön alapään, koska hän ei siitä itse vielä käsisuihkun kanssa selviydy. Voi selviytyä viikon päästä, voi selviytyä ensi kesänä tai vuoden päästä. Kyllä me sitä aina välillä kokeillaan, mutta se menee aina sähläämiseksi.Alkuperäinen kirjoittaja enmuistanikkiä;27020707:Kai tiedät, ettei vanhukset ja vammaiset pidä tuota tilannetta kovinkaan kivana, vaan häpeällisenä. Siis usein. Ei he niinku vapaaehtoisesti tuota halua (paitsi ehkä jotkut). Ottamatta kantaa näihin pedarijuttuihin.
Koko keskustelu on järjetön, enkä todellakaan ajattelisi asiaa lapsen seksuaalisena hyväksikäyttönä. Kuka vanhempi kirjottaisi avoimesti asiasta palstalle, jos kokisi itse asian jotenkin seksuaalisena? Ei kukaan. Enemmänkin ihmettelen niitä vanhempia, jotka kokevat asian samantien seksuaalisena. Yleensä äiti opettaa tyttärelle ja isä pojalle. Toisinpäin voisi olla kummallista, enkä esimerkiksi edes osaisi opettaa pojalle miten alapää pestään.Ei, hän ei ole vielä hoksannut, miten omia käsiä käytetään pesemiseen. Seisoo vaan tyhmänä suihkun alla ja antaa veden valua.
:xmas:
Sori, en tiennyt että puhumme sinun alapäästäsi.Alkuperäinen kirjoittaja enmuistanikkiä;27020773:Puhuin vammaisista ja vanhuksista. Äläkä sinä sano mitä minä koin.
Hohhoij. Niin, että vanhuspotilas on nyt vinksahtanut, kun kokee tilanteen ahdistavan seksuaalisena! Ja hoitaja myös, kun on vaivaantunut. Voi luoja.Pointti tuossa oli se, että vain vinksahtanut voi pitää lapsen (taikka vanhuksen taikka kenen tahansa) pesutilannetta seksuaalisena. Ja pointti oli siinä, että vanhuksia pestään, koska he eivät siihen itse niin hyvin pysty. Ja mä pesen tytön alapään, koska hän ei siitä itse vielä käsisuihkun kanssa selviydy. Voi selviytyä viikon päästä, voi selviytyä ensi kesänä tai vuoden päästä. Kyllä me sitä aina välillä kokeillaan, mutta se menee aina sähläämiseksi.
Puhuit yleisesti 7-vuotiasta (millainen minäkin kai olin). Aihe ei vieläkään ole minun alapääni.Sori, en tiennyt että puhumme sinun alapäästäsi.
Korjaan, että YLEENSÄ 7 v lapset eivät kai ajattele alapäänsä liittyvän olennaisesti seksuaalisuuteen. Ja jos pitävät sitä intiiminä asiana, niin varmasti elein, ilmein ellei jopa sanoin ilmaisevat sen, että eivät halua äidin tai isän enää alapesuja suorittavan.
Se oli sarkasmia.... Siksi siellä oli sellainen tonttuhymiö perässä.Jos lapsi istuu suihkussa tekemättä mitään, niin täytyy kertoa mitä siellä suihkussa kuuluu tehdä. Kerro lapselle, että haiset pissalta, jos et pese.
Ihan virkistävää välillä lukea ihan oikeaa vastausta alkuperäiseen kysymykseen . Kiitos!Voisin myös vastata ap:n kysymykseen:
Mulla alkoi karvat kasvamaan 10 vuotiaana. Sillon siis karvat alkoivat tummenemaan. Aiemmin oli vaaleakarvaa. En muista mistä iästä alkaen. Menkat alkoi 13-14 vuotiaana. tummia jalkakarvoja oli kai aika nuorena jo. Olen muutenkin aika tummakarvainen suomalaiseksi. En suosittele viemään mihinkään lääkäriin. Tyttö voi ajatella olevansa jotenkin epänormaali. Luulisin, että tyttäresi murrosikä alkaa ajoissa.
Mä nyt ymmärsin niin, että otat suihkun ja sillä suihkutat, etkä mitään ronki.Ihan hyvä, jos mä olen ainoa joka sen haistaa. Jos en ole, niin äkkiäkös tyttö muuttuu koulussa "Kusi-Kaisaksi" ja saa kuulla siitä seuraavat yhdeksän vuotta. Ja ei, mua ei ole kiusattu koulussa mistään syystä, en siis tee tätä omien traumojeni vuoksi.
Ja vielä... pesen mä omankin toosani päivittäin. Ja kun tyttö oli vauva, sitä tuli pestyä useamman kerran päivässä. Miksi sitä pitäis lakata pesemästä päivittäin, kun pääsee vaipoista? Monet käyttävät lapsen suihkussa joka ilta (tai aamu, samapa tuo). Tuleehan se toosa silloinkin pestyä joka päivä. Miksi se pyttypesu päivittäin olisi pahempaa kuin suihku päivittäin?
Mä otan suihkun, kastelen sen toosan, pesen sen pesuaineella ja suihkutan vedellä pesuaineet pois. Ihan niin kuin teen itsellenikin. Mä en jää kaivelemaan mitään. Kun hän menee suihkuun, hän kastelee itsensä, pesee itsensä pesuaineella ja suihkuttaa vedellä pesuaineet pois. Käyttää ihan käsiään tai pesusientä sen saippuan levittämiseen toosaan ja takapuoleen, muttei sen kummemmin mitään ronki. Siis ihan yhtä seksuaalisessa mielentilassa se toosa pestään kuin jos pesisi varpaita.Alkuperäinen kirjoittaja enmuistanikkiä;27020918:Mä nyt ymmärsin niin, että otat suihkun ja sillä suihkutat, etkä mitään ronki.
Luulis toki, että 7v. osaa jo. Ja jos ei osaa suihkua kääntää, ehkä vois opetella.
Ei siinä, varmaan opettelettekin.
Tietysti saatoin käsittää väärin. Mutta niin saattoi muutkin, toisella tapaa.
Ai se on teillä jokin rituaali.No voi jeesus teidän kanssanne! Joo, kyllä mä pesen sen alapään iltaisin. Tyttö istuu pytyllä ja minä suihkutan käsisuihkulla. Ja jos tyttö tekee sen itse, meillä on koko vessa märkänä. Ja ei, hän ei käy kokovartalosuikussa joka päivä, koska iho ei sitä kestä. Muita kysymyksiä?
Ihan
Ja kun tyttö oli vauva, sitä tuli pestyä useamman kerran päivässä.
Mitään pesuainettahan ei saisi käyttää alapään pesuun, vaan pelkästään vettä.Mä otan suihkun, kastelen sen toosan, pesen sen pesuaineella ja suihkutan vedellä pesuaineet pois. Ihan niin kuin teen itsellenikin. Mä en jää kaivelemaan mitään. Kun hän menee suihkuun, hän kastelee itsensä, pesee itsensä pesuaineella ja suihkuttaa vedellä pesuaineet pois. Käyttää ihan käsiään tai pesusientä sen saippuan levittämiseen toosaan ja takapuoleen, muttei sen kummemmin mitään ronki. Siis ihan yhtä seksuaalisessa mielentilassa se toosa pestään kuin jos pesisi varpaita.
Ja tosiaan opettelee kyllä käyttämään sitä käsisuihkua, mutta jostain syystä se koordinaatio ei vielä niin hyvin pelitä. Voi olla että pelittää huomenna, voi olla että ensi vuonna. Alkukesässä tuli pitkä tauko opettelemiseen, kun tyttö vahingossa suihkautti itseään suoraan päin kasvoja ja pelästyi siitä aika lailla. Että sillä lailla meillä toimitaan ja opetellaan.