alapäästä,pelottaa...(älä lue jos ällöttää:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kysyisin onko täällä kenelläkään ollut samanlaista...pelottaa. Eli olen 25-v endometrioosia sairastava nainen. Ei ole lapsia. Lasta yritetty reilu 3.v. Olen huomannut pari viikkoa sitte klitoriksen alapuolella selleisen noin puolen sentin kokoisen pyöreän ulokkeen jota siis ei aikaisemmin ole ollut. Se ei ole kipeä tms. Pelottaa mikä se on?? Se on saattanut olla siinä jo kuukaudenkin mutta huomasin sen pari viikkoa sitten. En ole varma mutta ihan niinkuin se kasvaisi kokoajan...:( Voiko endometrioosi kasvaa "läpi" vai voiko olla joku syöpä tms...uloke ei ole minkään erityisen värinen vaan ihan saman värinen kuin muukin alapää. Pitää varmaan soittaa lääkäriin tässä lähipäivinä... Apuja??? Pelottaa...

Endometrioosi voi ymmärtääkseni kasvaa emättimeen asti, mutta olisko se voinut tulla ihan ulos asti, sitä en tiedä. Kannattaa käydä lääkärissä. Jo ihan senkin takia jos olette noin pitkään yrittäneet lasta ja kärsit endometrioosista. onko sitä koskaan poistettu?

Kuulostaa ihan sun virtsaputken suulta. Etsipä kuvia naisen alapäästä ja vertaa itseäsi niihin. Endometrioosi ei kasva vulvan alueelle. Älä pelkää. Jos se olisikin joku kasvain, se olisi varmasti hyvänlaatuinen limakalvomuutos, mikä poistettaisi leikkaamalla. Ihmisillä kasvaa jos jonkinmoista uloketta, ja joskus niitä vaan pelästyy. Kuitenkin, jos et ole tosi hyvin tutustunut alapäähäsi, voi hyvin olla, ettet ole aiemmin huomannut, että klitoriksen hupun alla oleva itse klitoriskin jatkuu ehkä repaleisena alaspäin. Tai virtsaputken suu näkyy nyt paremmin kuin ennen.

Endoa minulta on leikattu kerran toukokuussa 2008. Tiedän että endoa on mulla peräsuolessa ja ihan emättimenpohjalla. Olen käynyt lapsettomuuspolilla ja hoitojakin mietitty mutta ollaan pääsetty yrittää vielä jonkin aikaa. Papa on otettu aikalailla vuosi sitten ja oli puhdas.

Alkuperäinen kirjoittaja älä huoli.:
Kuulostaa ihan sun virtsaputken suulta. Etsipä kuvia naisen alapäästä ja vertaa itseäsi niihin. Endometrioosi ei kasva vulvan alueelle. Älä pelkää. Jos se olisikin joku kasvain, se olisi varmasti hyvänlaatuinen limakalvomuutos, mikä poistettaisi leikkaamalla. Ihmisillä kasvaa jos jonkinmoista uloketta, ja joskus niitä vaan pelästyy. Kuitenkin, jos et ole tosi hyvin tutustunut alapäähäsi, voi hyvin olla, ettet ole aiemmin huomannut, että klitoriksen hupun alla oleva itse klitoriskin jatkuu ehkä repaleisena alaspäin. Tai virtsaputken suu näkyy nyt paremmin kuin ennen.
Olen kyllä "tutkiskellut" alapäätäni säännöllisesti ja tiedän kyllä että tuota uloketta ei ole ennen ollut.Se on kuitenkin tosi selkeästi esillä tuo uloke. Toivotaan että se ei ole mikään vaarallinen...

Yhteistyössä