Alan pikkuhiljaa uskoa siihen että kroppa etsiytyy tiettyyn painoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

plm

Vieras
Ennen pidin sitä ihan hölynpölynä mutta oma paino ollut kuukausitolkulla tässä samassa vaikka olen yrittänyt pudottaa painoa.
Ylipainon sain suht helposti pois mutta tähän normaalipainoon nyt jämähdin. Ihan kiva mutta kiva olisi vielä muutama kilo pudottaa :)

Mullakin on jo vuosia ollut paino sama. Välillä laihduttanut ja sitten se on palannut tähän samaan.. Ylipainoa tosin on 20kg :D Mutta ei se tästä noussutkaan ole... Mulla on ihan hyvä olokin. Tosin tietysti yhteiskunnan ulkonäkövaatimukset täyttääkseni täytyy taas yrittää laihduttaa.

Mulla kyllä putoaa vaikka niihin lukemiin, joissa vielä kymmenen vuotta sitten olin, mutta kas kummaa kun ei kohta 35-vuotias nainen voi enää olla 54-kiloinen, kun näyttää jo 57-kiloisena ihan nälkiintyneeltä. 58,5 kiloa näytti vaaka tänä aamuna mikä on aika hyvin all inclusive-loman jälkeen.

Laihdutin (enkä laihduttanut, elämäntapamuutos jolla laihtui) joskus ja paino jumahteli parikin kertaa. Ei ollut mitään maagisia samoja lukuja kuin joskus vaan ihan mikä sattuu randomluku, siinä junnasi viikon-pari-kolme ja taas painon putoaminen jatkui.

Mulla kyllä putoaa vaikka niihin lukemiin, joissa vielä kymmenen vuotta sitten olin, mutta kas kummaa kun ei kohta 35-vuotias nainen voi enää olla 54-kiloinen, kun näyttää jo 57-kiloisena ihan nälkiintyneeltä. 58,5 kiloa näytti vaaka tänä aamuna mikä on aika hyvin all inclusive-loman jälkeen.

Kuinka pitkä olet?

Minustakin on vaikeaa kuvitella enää itseäni 55-kiloisena, kun nyt 65-kiloisena näytän naiselliselta. Pituutta 163 cm (ja ikää 31v).

Eikös nyt jo ole ollut asiantuntijapiireissä keskustelua siitä että esim. painoindeksirajoja pitäisi muuttaa ylöspäin, koska ihmiset joilla on vähän ns.ylipainoa ovat terveempiä kuin hoikat. Eli että lievän ylipainon raja olisi esim. 27, ei 25.

Samaa oon ajatellu. Minun painoni haluaa palata 60 kiloon ja olen 164 pitkä. Siitä se ei enää nouse vaikka söisin mitä haluan, väliaikaista nestepöhöä voi kyllä tulla. Laskemaan sen saa kituuttamalla, mutta sitten koko loppuelämän saa vahdata mitä suuhunsa laittaa. Pikkuhiljaa alan olla sitä mieltä, etten viitsi enää tavoitella alempaa painoa vaikka tietty bikineissä näyttäisin paremmalta...mutta liekö tuo oleellista, olen kuitenkin jo yli kolmekymppinen kahden lapsen äiti enkä mikään parikymppinen bikinibeibe!

Tiedän. Itse oon koittanut useamman vuoden saada kiloja lisää, mutta raskaudenkin jälkeen kilot vaan tippuvat sinne missä aina ollutkin, joten herkkuja voin mässätä mielin määrin ja kilot vaan tippuu :(

[QUOTE="vierailija";22345351]Kuinka pitkä olet?

Minustakin on vaikeaa kuvitella enää itseäni 55-kiloisena, kun nyt 65-kiloisena näytän naiselliselta. Pituutta 163 cm (ja ikää 31v).[/QUOTE]

170 senttiä ja siis se 58,5 kiloa.

Eikös nyt jo ole ollut asiantuntijapiireissä keskustelua siitä että esim. painoindeksirajoja pitäisi muuttaa ylöspäin, koska ihmiset joilla on vähän ns.ylipainoa ovat terveempiä kuin hoikat. Eli että lievän ylipainon raja olisi esim. 27, ei 25.
Ylipainon on todettu olevan terveellistä vain vanhuksilla. Muuten se on on vain elämää lyhentävä.

Kalorivajeeseen perustuva ruokavalio on ainoa joka on tieteellisesti eläimillä todettu lisäävän elinvuosia. Sukkulamadot elävät näin jopa 3 kertaa pidempään.

Ennen pidin sitä ihan hölynpölynä mutta oma paino ollut kuukausitolkulla tässä samassa vaikka olen yrittänyt pudottaa painoa.
Ylipainon sain suht helposti pois mutta tähän normaalipainoon nyt jämähdin. Ihan kiva mutta kiva olisi vielä muutama kilo pudottaa :)

Sama itsellä, mutta tämä normaalipaino riittää minulle:)Välillä herkuttelen ja syön ihan tavallisesti, mutta paino pysyy samoissa lukemissa.

Uskon myös tuohon, että kroppa hakeutuu tiettyyn painoon (normaalipainon sisällä). Mutta eri asia on se, miten saa itsensä tyytyväiseksi juuri siihen painoon - sehän on ideaali, voi olla ja elellä normaalisti, harrastaa mukavasti liikuntaa ja syödä satunnaisesti herkkuja jne, ja paino pysyy juuri hyvänä kuin itsestään. Kun vain osaisi olla tyytyväinen. Muhun on kai sisäänrakennettu joku perustyytymättömyys.

[QUOTE="vieras";22345377]Ylipainon on todettu olevan terveellistä vain vanhuksilla. Muuten se on on vain elämää lyhentävä.

Kalorivajeeseen perustuva ruokavalio on ainoa joka on tieteellisesti eläimillä todettu lisäävän elinvuosia. Sukkulamadot elävät näin jopa 3 kertaa pidempään.[/QUOTE]

Mutta eikös se elämää lyhentävä ylipaino ole vain todella huomattavaa ylipainoa? Eli käytännössä jos 160cm nainen painaa 65kg, hän ei ole vaarassa kuolla sen takia aiemmin kuin jos hän painaisi 62kg.

Mutta eikös se elämää lyhentävä ylipaino ole vain todella huomattavaa ylipainoa? Eli käytännössä jos 160cm nainen painaa 65kg, hän ei ole vaarassa kuolla sen takia aiemmin kuin jos hän painaisi 62kg.

Itseasiassa kaikki ylipaino on elämää lyhentävää painoa. Merkittävä ylipaino tietysti aiheuttaa muita sairauksia kuin vain vähäinen ylipaino. Niukka energiansaanti on todettu joka puolella elinikää pidentäväksi, jos tuo kalorivaje on vain hyvin vähäinen.

Yhteistyössä