R
rämäroosa
Vieras
Vai voinko ihan huoletta kärvistellä nälässä muutaman päivän? Ensimmäisessä neuvolaan (rv 8) mennessä minulle oli tullut 3 kg painoa lisää verrattuna "ennen raskautta" painoon. Painoin siis ennen raskautta 54 kg ja ensimmäisessä neuvolassa 57 kg. Sanoin terveydenhoitajalle, että ennen menkkoja tulee muutama kilo turvotusta helposti mutta viimeaikoina minulla on ollut järkyttävä nälkä kokoajan ja jos en ole syönyt on tullut huono olo eli ruoka on kyllä maistunut poikkeuksellisen hyvin. Sain kuitenkin kamalan saarnan siitä, että paino ei saisi yhtään nousta tässä vaiheessa raskautta, koska muuten olen isoissa ongelmissa painoni kanssa raskauden jälkeen. Maanantaina on seuraava neuvola (rv 13) ja kauhukseni huomasin, että vaaka näytti 57,5 kg ja minulla ei ollut kuin t-paita ja alusvaatteet. Neuvolaan kun menen farkuissa ja paksummassa paidassa näyttää vaaka taas enemmän.
Ikinä en ole elämässäni syönyt niin terveellisesti kuin raskaudenaikana, mutta useammin ja ilmeisesti aivan liian isoja annoksia
Millä ihmeellä saan muutaman kilon maanataihin mennessä pois kun ei taas huvittaisi kuunnella sitä järkyttävää saarnaamista painonnoususta.
Ikinä en ole elämässäni syönyt niin terveellisesti kuin raskaudenaikana, mutta useammin ja ilmeisesti aivan liian isoja annoksia