V
"vieras"
Vieras
Minkälainen suhtautuminen työkkärissä on akateemisesti koulutettuihin? Kävin nyt itse ensimmäistä kertaa eläessäni työkkärissä pätkätyön päättyessä ja olen hieman ihmeissäni. Käsiä leviteltiin ja todettiin, että on hienoa, että minulla koulutus ja halua työllistyä. Eivät halunneet kuulla mitään työkokemuksista tai mistään muustakaan. Sanottiin, että tule vuoden päästä uudestaan, jos ei töitä ole löytynyt. Jotenkin olin ajatellut, että kyselisivät, mitä töitä olen tehnyt ja olisinko valmis tekemään muutakin kuin oman alan töitä (olisin!). Mutta mitään ei kysytty.
Tuli vain sellainen olo, että työkkärin palvelut on tarkoitettu ihmisille, jotka eivät halua töitä ja työkkäri sitten pakottaa heidät töihin. Akateeminen ihminen, joka haluaa töitä on liian outolintu työkkärin työntekijöille. Olisi kiva kuulla, minkälaisia kokemuksia muilla on.
Tuli vain sellainen olo, että työkkärin palvelut on tarkoitettu ihmisille, jotka eivät halua töitä ja työkkäri sitten pakottaa heidät töihin. Akateeminen ihminen, joka haluaa töitä on liian outolintu työkkärin työntekijöille. Olisi kiva kuulla, minkälaisia kokemuksia muilla on.