Ajatuksista yritykseen 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iipi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Bileeeeeet!

Maksamakkaraa saa syödä hillitysti! :)
Siis sitten joskus jos ohjeet eivät ehdi taas sitä ennen muuttua... ;)

Gallup: Pidätkö maksasta?

Mä pidän, suorastaan rakastan. Maksalaatikko, maksakastike ja myös se HK:n maksapasteija ovat niiin herkkuja :)

johan Saana gallupin keksit ;) mä rakastan maksalaatikkoa, mutta missään muussa muodossa maksa ei mene mulla alas..

Jee, enää huominen ja sitten mulla alkaa loma!!!nyt alkaa olla jotenkin jo ihan tööt olo, ei jaksaisi tehdä enää mitään työhommia, onneksi ei mikään kauhea kiire olekaan.

Luin saman jutun lehdestä. Ihan hyvä juttu. Mä en yleensä syö maksaa laisinkaan. Jos söisin, niin maksalaatikko tippuu ja myös maksamakkara.

Mullakin on valmiiksi sellaiset ovikyltit kuin Mammala ja Pappala molempien vanhemmille. Tosin ostin ne jo silloin ensimmäisessä raskaudessa. Kiva antaa jotain tuollaista sitten kun se 3 kk:n varoaika on umpeutunut. Miehelleni olen ajatellut ostaa Super isä -t-paidan, jonka annan luultavasti lapsen synnyttyä. Tulisin nyt eka raskaaksi. Plääh.

Vielä isompi pihkura. Laskuvirhe, ois pitänyt tärpätä edellisestä kierrosta... Mutta toisaalta, en mä kyllä edes pystyis pitämään suutani kiinni niin kauan :)

Joku tuollainen Maailman paras isi tms paita olis kyllä miehelle niin kiva. Ja lapselle sitten joku isin kulta :) Heh, minäkö muka taas vaaleanpunaisissa pilvissä?

Fint. Eikö naiselle olisi eduksi olla kukkeimmillaan just ennen ovista??
Leuassa jättiläisfinni, maha aivan sekaisin ja silmäkulmassa nokkosrokko. Mistä mä senkin olen saanut?? Voi -----!

*huokaus* Tuo vauva-lehden isien palsta on kyllä niin ihku. Joukossa on aika helmiä... *huokaus*

mulla tuli vähän oviksen jälkeen hirveästi finnejä, nyt ovat taas suurin osa kadonneet. En herkutellut tuolloin enkä mitään, joten pakko johtua hormoneista..

Ostin eilen Singstar 90's =) meillä oli jo ennestään joku muu noista mutta olen niin 90-luku fani, siis kun juuri silloin kävi teininä paljon diskoissa jne niin muistaa kaikki ne "ihanat" kappaleet..mies tosin ei yhtä 90-fani ja hieman pyöritteli silmiään kun kaupassa huomasin että tuollainenkin on tullut ja heti nappasin kärryihin ;-)

Gallup: mikä on paras rentoutumiskeinonne? mulla on (jos kullan kainaloa ei lasketa..eikä tepsi silloin jos tosi näreissään kullalle) pianonsoitto ja lauleskelu, eli siis musiikin kautta pystyn parhaiten purkamaan stressin ja pahanolon (ja tietty ilon ja kaikki muutkin tunteet)

Ericalle, Sadelle ja Angsterille oikein isot peukut!!! Teillä on ihan lupaava tilanne!!

Toi isien keskustelu oli kyllä niin ihana!!

Mäkin rakastan maksalaatikkoa, mut harmi, ettei sitä täältä espanjasta saa. Tai saa, mutta se on ihan pirun kallista. Oon ostanut joskus spesiaali päivinä, kuten parhaan kaveri synttäreinä:)

Voi kumpa mullakin olis oireita.. Mutta kun ei niin ei. Prkl. No onhan tässä vielä aikaa.. Eli ens viikkoon asti tarvii olla stressaamatta. Joop.

Pimmu kp 26

Ehdottomasti paras rentoutuskeino on nukuttaa kissaa mahan päällä :) Rakas kolli selällään mahan ja rinnan päällä pää mun kaulaa vasten. Ja sitten rapsutetaan mahaa niin kauan kunnes mä nukahdan :)

Pimmu, maksalaatikko onnistuu itsekin tehden. Saako sieltä jauhettua maksaa?

koirat ja eläimet ylipäänsä on kyllä ihan superrentouttavia. meillä piti lopettaa viimeinenkin koiramme pari vuotta sitten ja edelleenkin kaipaisin lemmikkiä. Ei voida meille ottaa kun mies lievästi allergikko joten täytyy olla ilman. Olen muuten kehittänyt teorian, että jos raskaana ollessa olisi koko ajan eläinten kanssa (esim siis itsellä olisi koiria/kissoja) niin en usko että vauvasta tulisi allerginen ainakaan ko. eläimille koska kai se siellä vatsassa tottuisi siihen eläinpölyyn?!? meillä ei kyllä nyt kellään tutulla ole eläimiä joten ei pääsisi sitä itse testaamaan..

Pimmu, ei mullakaan kyllä mitään oikeita oireita ole...mutta menkat ei kuitenkaan vielä alkaneet joten siinä mielessä toivoa on. Joten ihan hyvin sullakin voi olla tärpännyt vaikka ei tunnu missään! ja sitä paitsi ei kai oireita paljoa ennen menkkoja tulekaan, eli kai paha olo jne alkaa useimmiten vasta kun menkkojen olisi jo pitänyt alkaa?!

meillä äiti tekee aina maksalaatikon itse, ostaa ihan kokonaisen maksapalan..ei mitään jauhuria ole, mutta eikös maksa ole suht pehmeää eli saa varmaan sekaisin ihan vaan käsin/sähkövatkaimella tms?!

onko täällä muuten kukaan kasvissyöjä? itse rakastan lihaa, nam :) lehdistä vaan niin usein lukee että kasvisvaliolla elävien pitää raskauden aikana huolehtia normaalia tarkemmin että tulee kaikki ravintoaineet, niin oletteko jo suunnitelleet täytyykö muuttaa ruokailutottumuksia?

On se aika pehmeää, saa varmaan jollain sauvasekottimella, jossa on ne silppuriterät, jauhettua.

Mä yritin olla joskus muinoin kasvissyöjä, mutta siihen aikaan kaupan valmiit kasviruoat olivat kasviskiusaus, kasvispihvit ja pinaattiletut. Oli vähän tylsää, niin pihvi voitti :) Ja toisekseen olen palkokasveille allerginen, se haittaa _pikkuisen_ kasvissyöjänä oloa :)

Sade, mikä kp menossa? bd bd bd :)

Maksa ei maistu... Paistettuna ja hyvin maustettuna ehkä.

Maalaaminen ja elukat on paras rentoutumiskeino... Ja tietysti myös kavereiden kanssa jutustelu. Yleensä, kun mieheen menee hermot, soittelen jollekulle ja rupatellaan niitä näitä -> unohtuu se ärsytys. Siinä tilanteessa jos lähtee vain hurttien kanssa lenkille, niin ärtymys kasvaa siellä miettiessä :)

Ei oo muuten tullut mieleenkään ite tehdä maksalaatikkoa.. Hmm tyhmä minä.

Mä olin kolmisen vuotta pelkän kalan ja kanan syöjä, mut nyt oon alkanut syömään myös punaista lihaa. Pihvejä en syö, mutta muuten lihaa, kunhan sei maistu hirveästi lihalle, eli oon mausteiden suur ystävä.

Jos joskus on aihetta kattella enemmän ruokatottumuksia (hope so), ja muitakin tottumuksia ylipäätänsä, ni mun tarvii lopettaa tupakointi ja alkaa syömään enemmän. Välillä menee yks kokonainen päivä yhden paahtoleivän voimin. Tai no näin kesällä, ku on kiire ni ei ole aikaa syödä. Alipainoinen en kumminkaan ole. Voikohan sekin vaikeuttaa muuten raskautumiseen.. Hmm..

Super peukut jännäilijöille!!

täällä menossa kp33, kierto siis yleensä ollut 36 (eli huimat 2 kertaa) ja kerran 42 joten katsellaan. ei siis kyllä mitään oireita saa oikein edes keksimälläkään.

Pimmu, kyllä varmaan se voi vaikuttaa jos ei syö säännöllisesti, siis vaikka ei alipainoinen oliskaan niin kai elimistö tarvii kuitenkin ruokaa tasaisesti..ja tupakointihan vaikeuttaa kai tosi paljon.

Jaahas, täällä se keskustelu käsittelee milloin mitäkin – pari päivää sitten liukkareita ja tänään maksalaatikkoa… Tykkään kaupan maksalaatikosta jonkin verran (opiskeluaikana tuli syötyä aika useinkin, ja ehkä siksi nykyään tulee pidettyä vähän pidempiä taukoja…) ja omatekoinen on sitten tosi hyvää. En vain ikinä ole kokeillut tehdä sitä itse. Ehkä pääsen sinne saakka joskus, tällä viikolla teimme ekan kerran itse kaalikääryleitä.

Vautsi vau, täältä löytyy pianonsoittajia ja maalareita ja ties mitä lahjakkuuksia! Minä rentoudun parhaiten ulkoilemalla (metsässä marjastamista tai sienestämistä tai hiihtämistä tai pyöräilyä tai lenkkeilyä tai mitä vaan), ja sitten kaikissa jumppajutuissa. Siis hiki täytyy saada pintaan. Parasta on se, että silloin ei tietoisesti ajattele asioita, vaan pää on ihan tyhjä, ja alitajunnassa asiat vaan selviää ja palautuu oikeisiin mittasuhteisiin. Ei sillä että minulla muka joskus pienet asiat paisuisivat jättiongelmiksi… ;)

Peukkusia kaikille! On se nyt ihme jos ei jollain tärppää.

Huh, hattua nostan teille ruuanlaittotaitosille! En ole ikinä maksalaatikkoa saati kaalikääryleitä tehnyt! Hienoa olisi osata, mutta pitäisi varmaan harjotella ensin. Tai edes mennä keittiöön...

Kävi juuri kuten arvelin, eli kp1. Täti oli vaan ihan villi ja tuli pari tuntia aikasemmin kuin yleensä. Mulla on alkanut menkat kellontarkasti torstaisin kuudelta, eli tänään 2½ tuntia etuajassa. Mutta eipä ollut ylläripylläri, koska luulen/olen varma että oikea johdin tukossa siis, ja gyne sanoi oviksen olleen tässä kierrossa oikealla. ¨

No, se mukavaa, että tänään ne työjuhlat joissa joudun yleisön eteen ja jota valmistelen juuri... Jännittää. Pitäisi vielä kirjottaa puhtaaksi koko paska. Pomo soitti äskön ja kertoi ruoka- ja juomatarjoilun alkavan seiskalta. Joten aion juoda maljan jos toisenkin puolukkapäivien kunniaksi.

Ens kierrosta jonkun pakko laittaa plussia kehiin. Tai mieluummin jo tästä kierrosta. Se toisi toivoa meille kaikille.

(Neilikka, kirjotan sulle akupunktiosta lisää kun ehdin...)

Rosalle halit ja tsemppiä illan työjuhliin!!

meneekö se siis niin että nyt jos sulla oli ovis oikealla niin ensi kuussa vasemmalla vai voiko olla peräkkäin samalla puolella? eli miten paljon tuo siis haittaa että toinen puoli tukossa?

Oletteko miettineet miltä tuntuisi olla raskaana? siis miten kertoisitte kellekin jne? itse rupee aina miettimään varsinkin näin jännäilyn loppupuolella, että olisi ihanaa jos olisi tärpännyt ja sitten voisi muutaman viikon päästä kertoa..eiköhän joskus vielä tuonkin saa kokea. Olen miettinyt sitäkin että tuulimunakin olisi varmasti kauheaa, kun ensin iloitsee että on vihdoinkin raskaana ja sitten jos paljastuisikin että ei ole..

jos mulle ei täti nyt kurvaa niin viikon päästä sitten testaan. Onneksi ne ulkomaalaiset vieraat tulevat niin saa jotain muuta ajateltavaa =)

Pahoittelut tädin tulosta Rosallekin! :(

X-sprintti kuulosti todella haastavalle! Millaisia määriä Erica yleensä treenailet? Lepopäivien pitäminen on minulle haasteellista, tulen niin kärttyisäksi jos en pääse liikkumaan. Voisiha niitä huonompiakin addiktiota olla kuin liikunta! Onneksi näin vanhemmiten sitä on oppinut käyttämään järkeäkin -kevyillä harjoituksillakin on paikkansa.

Maksaruokiin en koske, ja lihaakin syön lähinnä pakon edessä. Kalaa ja kanaa ihan mielelläni, kasvissyönti kuului typeriin nuoruuden hömpötyksiini. :)

No voihan räkä Rosa :( Lohtuhalit!!

Hitsi, mä en kyllä maksaa suuhuni laita, super yök!! En ole koskaan sitä syöny, enkä syö ;) Pelkkä haju saa jo pykimään.
Mulle kävi hassu juttu kaalin kanssa. Olen samanlailla aina inhonnut kaikkea missä kaali on kypsenetty. Keväällä lion työn puolesta toisella paikkakunnalla ja siellä lounaamme meni viime tippaan joten ravintolassa ei ollut enää mitään valinnan varaa. Oli kamala nälkä ja pakkohan sitä kaalilaatikkoa oli maistaa. En ollut syönyt kaalia yli 20 vuoteen.... Ja hitto vie, sehän oli HYVÄÄ!! :) Hassua miten makunystyrät muuttuvat iän myötä!

Mun paras rentoutuminen on askartelu, urheilu tai koiran kanssa touhuilu. Myös kalastus mökillä kuuluu top vitoseen :)
Mulle musiikin kuuntelu ja lauleskelu on kans tosi tärkeetä, meillä on myös iso kasa noita singstarseja :)
Mun lemppari on ehdottomasti legendat, eli finnhitsit.

Mulla h-hetki lähenee....Hmm, naama kukkii entistä kauheempana. Alkaa jo vähän hävettää, sen verran pahana on. (yleensä mulla ei ole mitään)
Mulla taitaa olla joku vatsakalvon tulehdus. Itse vatsalaukkuun saattuu tosi paljon, varsinkin heti kun syö jotain, ja muutenkin olen nyt sitten ihan ruikuilla (sori). Mutta turvotus on ja pysyy, nyyh.
Pitää huomenna varata lääkäri, alkaa tuo vatsa huolestuttamaan. Taidan tarvita jotain vatsahaavalääkkeitä, eli vatsalaukkua silleen jännästi kouristelee. Jotain feelua siellä on.
Tänään aamulla olin ihan varma että nyt se täti tulee, sen verran särki kohdun kohdalta, mutta ei. Nyt taas ei tunnu mitään tuntemuksia. Odottavan aika on pitkä, tuntuu kuin huomiseen ois vielä valovuosi!

Mutta kivaa että Lost alkaa tänään!!! Jee! Seuraatteko te sitä? Mä olen ihan koukussa :)

Nyt pitää kiiruhtaa rakennekynsihuoltoon :)

Moikka!