Ajatuksista yritykseen 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iipi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iipi

Vieras
Lissu28 28+26 Y12/05
Neilikka 26+26 Y01/07
Iipi 32+35 Y02/07
Angsteri 28+31 Y3/07
Erica 31+34 Y3/07
Anna 27+25 Y04/07
Minni 26+25 Y04/07
Rosa78 29+32 Y05/07
Ballerina 30+28 Y06/07
Sade81 26+28 Y06/07
Pimmu 22+24 Y0/07
Mi-iu 22+26 Y08/07

Huh mikä ukkonen täällä oli viime yönä! Kuvasti kyllä meikäläisen tuntoja varsin hyvin, hmph. Kyllä se täti vaan nyt tänne kaarsi vähän turhan aikaisin. Mulla ei muistaakseni ikinä ole ollut näin lyhyt kierto. Mistähän tämä nyt oikein johtuu?

Iipille nyt kunnon rutistukset!! aika mielenkiintoista kyllä että tuli nyt etuajassa jos yleensä ihan tarkat..ehtikö sulla olla edes mitään menkkatuntemuksia?

Meillä naapurustossa vauvat senkun lisääntyvät, viikko sitten syntyi yksi ja kuulemma viikon päästä pitäisi syntyä seuraavan..ei ainakaan siis helpota tätä mun vauvakuumeilua...plaah

Huomenta!

Ballerina, hienoa etten ole ainoa jonka mies joutuu turvautumaan eineksiin. Se oli meille (siis mulle) melkein kriisin paikka kun muutettiin yhteen. Eli mies tienaa paljon enemmän, ja mä aloin samaan aikaan opiskelemaan vanhoilla päivilläni eli tulot minimissä, niin jonkun mielestä mun sitten kuuluisi pitää kodista huolta kiitollisuuspäissäni. Ja tasa-arvon ihmisenä en vaan voinut itsestäänselvästi ottaa yksin kontolleni kodinhuoltoa. Onneksi mies ymmärtää mua ja on "erittäin kiitollinen " aina kun teen mitä vaimokkeen "kuuluu".

Neilikka, kerro sitten miten meni akupunktiossa! Mua ihan jännitti, jos et pidäkään siitä ( kun se paikkakin oli vähän hassu).

Angsteri, mulla kp 27/28. Mutta mulla tosi täsmällinen täti, eli huomenna iltakuudelta sen pitäs olla täällä. Tällä kierrolla en suostu analysoimaan vatsan nipistyksiä ja nippailuja, muuten sekoan.

Heh!!! Mua alko naurattaa se ketjun kuvaus! Rankkaa tekstiä juu, mutta aika hyvin kirjotettu! Eihän me noin nipoja olla (kai), mutta mun mielestä hyvä, että joku oli ton kirjottanut! Koska yrityksen aloituksesta haaveilevat on tosiaan vähän levelillä, ja sitten taas yli vuoden yrittäneet on jo paljon hardcorempia tässä hommassa. Mun mielestä tää on hyvä väliinputoajien ketju, eli ei vielä vuotta yritystä että olisi hoidoissa, mutta jo stressipäissään että miksei natsaa. Ja jos miehelle tosiaan utopiaa koko vauva-ajatus, niin muissa ketjuissa voi olla enemmän hengenheimolaisia.

Tutkiskelin kalenteria ja erityisesti mahdollisen ovulaation ajankohtaa viime kierrossa. Huhtikuussa 28 pv:n kierrossa sain ovisplussan kp 15 (ainoa vahva plussa koko yrityksen aikana). Tässä kierrossa en tikuttanut kuin kerran (kp 12) ja se oli miinus. No sitten tuli se gynekäynti ilmeisesti just oviksen aikoihin ja "laitettiin tilaus sisään" mielestäni ihan oikeaan aikaan. Nyt mietityttää, että milloin se ovis ehkä on ollut: aikaisemmin vai myöhemmin... Jos myöhemmin, niin luteaalivaihe (?) on jäänyt lyhyemmäksi. Kimuranttia! Voiko tää oikeesti olla näin hankalaa..? Älkää sanoko, tiedän: teen siitä ihan itse näin hankalaa :-)

Suuntaan peukutusenergian nyt sitten muihin jännääjiin db db db db!!!

Iipi, se on niin pirun hankalaa. Mäkin tässä mietin, että olisiko ovulaatio ollut aikaisemmin, kun silloin halutti, mutta ei ollut limoja. Vaikka tikutin oviksen oikein "digitikulla" (kp 11) niin ovuloinko sittenkään. Päiviä lasketaan ja mietitään ihan liikaakin täällä meidän huushollissa. Ihmettelen myös ,että miten se viime raskautuminen kävi niin helposti, vaikka mulla ei ollut mitään tietoa mistään, eikä mitään edes yritetty. Yksi pano kolmeen viikkoon ja humps, olin hedelmöittynyt. Nyt kun harrastetaan kerran /2 kertaa päivässä ovulaation aikoihin (kp 11-kp14), niin ei tapahdu sitten niin mitään. Perhana...

Täällä kp 24/28

Olen kyllä täällä taustaillut, mutta täällä tulee nyt niin paljon tekstiä, että tuntuu, että en "ehdi" kirjoittaa mihinkään väliin. Hekottelen vaan itsekseni teidän jutuille! :) Niin kuin nytkin Rosa niin kivasti kirjoitti "kiitollisuuspäissäni" ja "stressipäissään". Hihih, mulle tulee noista ilmauksista mieleen jotenkin, että on päissään eli humalassa ja sitten on erilaisia humalatiloja, että jossain kännissä on kiitollinen kaikille ja silloin on "kiitollisuuspäissään" ja jossain kännissä on taas ihan stressissä ja silloin on luonnollisesti "stressipäissään".. Hiiihii, no nämä tais olla mun omia päähänpistoja, tajuskohan kukaan mitä edes tarkoitin.. ;))

Iipi, en ihan tajunnut sun kiertoa kun mun matikkapää on heikko, tai siis mulla ei ole matikkapäätä. Mulla netistä tilatut Mammaksin ovisliuskat näyttää vahvan ovisviivan 16 päivää ENNEN menkkoja, sen jälkeen näkyy enää pelkkä kontrolliviiva jo parin tunnin päästä. Mammaksin testipakkauksessa lukee, että ovis tulee 24-48 tuntia vahvan viivan jälkeen. Ja mulla alkaa menkat tarkalleen siis 16 päivää tuon vahvan viivan jälkeen. Eli mulla ovis tulee vasta kahden pävän päästä testiplussasta.

Angsteri, mä ehdottaisin ettette sekstaile niin usein oviksen aikaan. Akupunktiossa neuvoivat olemaan menkkojen jälkeen panematta niin, ettei spermaa pääsis lainkaan kohdunsuulle (eli lasti kortsuun tai ihan muualle), että vasta kp10 alkais yhdynnät perille asti. Puhui siis hassusti Saharasta, ja sanoi että jos koko ajan juomaa ei tule jano, heh, eli sun pitää kehittää jano kohdunsuulle...

Gyne taas sanoi, että parin päivän "laukeamispaasto" tekee hyvää siittiöiden laadulle. Jotta siittiöt ehtii "latautua" ja niitä kehittyy tarpeeksi spermaan, kannattaa panna parin päivän välein vaan. Jos laukeaa pari kertaa päivässä, sperma on suurimmaksi osaski pelkkää vettä (gynen mielipide vaan). Sperma-analyysissäkin pitää olla 4-7 vrk laukeamatta ennen testiä jotta saadaan oikea tulos.

Ja vielä Angsteri, ehkä teillä oli niin hyvä lasti; siittiöitä paljon, kun olitte vaan kerran sängyssä moneen viikkoon, ja sitten se osui juuri oviksen aikoihin.

Anna, mullekin tulee noista humalatilat mieleen. Ja se sopii siihen, kun olen aika tunneihminen, eli usein tuntuu kuin kännissä olisinkin jos olen vahvasti esim stressissä tai kiitollinen... Nyt tuli vielä mieleen kun käytän usein sanaa "seksipäissään". Tulee mieleen känninen eukko joka ratsastaa miehellä...

Niin, en tiedä. Täytyy ensi kierrossa kokeilla joka toinen päivä hommailemista. On tää vaikeaa, täytyy olla hommailematta liikaa (siittiöiden laatu) mutta liian vähäkin on pahasta (ovulaatio on niin lyhyen aikaa). Täytyy kokeilla tuota sahara juttua, jos nyt ei ole napannut. Odottavan aika on pitkä. Tosin tunnen jo et olisi menkat olisi alkamassa.

Muuten liika pidättäytyminenkään ei ole hyväksi, koska sekin heikentää siittiöiden laatua. Jostain luin että olisi hyvä panna kerran viikossa, niin sitten laatu on taattu. Jes, että tällaista.

Agsteri, totta, että liian vähän on kans paha. Mies sai ohjeet sperma-analyysiin, niin erityisesti kiellettiin tuomasta yli 7 vrk vanhaa lastia (kauheeta mitä sanoja...), koska sitten tosiaan siittiöt ei enää ole niin hyviä. On tää vaikeeta. Ja avaa telkkarin tai lehden niin kaikki on raskaana...

yleensä mä oon tosi tunteellinen mutta nyt tuntuu että ajattelen näitä vauvajuttuja tosi järjellä..siis just sitä että jos asiaa miettii niin on erittäin epätodennäköistä tulla raskaaksi koskaan koska niin monen asian pitää napata. Ja silti ihmiset tulee, joten pitäisi kai vaan oikeasti elää normaalisti ja luottaa että natsaa sitten (niinkuin Angsterilla kävi)..

katsoin muuten eilen kun tuli joku maailman lihavin mies dokumentti ja siinä kerrottiin sitten jostain superlihavasta naisestakin ja silläkin oli lapsi!! joten kun touhotetaan liikalihavuudesta, niin joo saattaahan se vaikeuttaa mutta heillä ainakin oli tullut vaikka nainen painoi siis kai 200kg (en nyt enää muista mutta paljon kuitenkin)

Jee, tänään pääsee ilmoittautumaan kansalaisopiston kursseille, eli sinne lavatansseihin =) ai niin, en tainnut Saanalle koskaan kommentoida, mäkin harkitsin golfin aloittamista että näkisi miestä vähän enemmän, mutta mies pelannut jo useamman vuoden niin olisin niin eri tasolla että käytännössä hyötyä ei juuri olisi joten siksi olen suosiolla jättänyt väliin. Tanssin mielummin ;)

tuli mieleen vielä kun me ajatellaan itseämme tosi paljon, tai siis että mitä itse tekee jne että kaikki olisi otollista raskautumista ajatelleen, mutta ei mietitä ollenkaan miehiä. Siis vaikka rakastelisi juuri ideaalisti, niin jos miehellä esim työstressiä tai paineita vauvanteosta niin kai sekin heikentää siittiöiden laatua?!? eli meidän pitäisi siis hemmotella miehiämme jatkuvasti niin olisivat tyytyväisiä ja onnellisia jolloin simpatkin olisivat paljon innokkaampia kohtaamaan munasolumme =)

Angsteri, mä muistutan vielä, että sulla on jotain sellasta varmuutta mistä voit olla onnellinen, mitä meillä muilla ei ole. Eli sinä voit raskautua. Ja voit raskautua juuri miehesi kanssa. (Tietenkään ei lohduta keskenmenon tuntemuksissa. Mutta sulla on faktatietoa siitä, että te yhdessä voitte raskautua.) Ja voit olla raskaana jo tästä kierrosta, te ootte pitänyt huolta että spermaa on kohdunsuulla kun saitte ovikseen aikaan hommailtua, joten pidetään peukut pystyssä!!!

Älä Sade muuta sano! Mutta millä ihmeellä sitä jaksaa miehen stressiä helpottaa/lieventää, kun omassakin tekemistä?!?

Muuten meillä noita lapsenteko paineita lisää se,että haluaisin synnyttää Suomessa. Me ollaan talvet ulkomailla, joten olisi hyvä, että lapsi syntyisi keväällä tai kesällä. Ihan oikeesti tällaisestakin saa paineen aikaiseksi. Mä kerroin tuol Kermiteissä, että mun sellainen abs-resistenssi geeni, joka lisää veritulpan riskiä. Senkin takia haluaisin synnyttää Suomessa. Mä joudun nytkin oviksen jälkeen piikittämään itseeni verta ohentavaa, vaikka en tiedä edes onko tärpännyt. Km:n jälkeen lääkäri ehdotti näin. Yleensä piikitykset aloitetaan vasta viikolla 9 tai jotain. Eli mulla on vielä tällaisia paineita. Esim. mun sisko ei saa synnyttää normi sairaalassa tän geenin takia vaan joutuu synnyttään yliopistollisessa. Muuten varmaan ottaisinkin rennosti, mutta meillä tää elämäntilanne vaikuttaa aika paljon.

Rosa: Gynen mukaan mun ei edes tarvitsisi tikutella, kun kierto on niin säännöllinen. No joo, nythän se ei enää ole, hmm... Olen jo kuitenkin päättänyt etten enää uutta tikkupakettia tilaa. Taitaa vielä yksi olla tuolla kaapissa jäljellä. Stressaan varmaan sitten vähemmän jos jätän sen pois.

Nyt on aika masentunut olo muutenkin. Yritin yöllä valvoessani ajatella loogisesti, että tässähän on mennyt vasta puoli vuotta eli "armonaikaa" on vielä saman verran jäljellä. Harmittaa vielä siksikin, että siippaa ei näyttänyt eilen liikuttavan ollenkaan mun harmittelut menkoista ja pieni niiskuttelukin...

Iipi, voin kuvitella sun olosi, mulla on kans huomenna kp 1 (kai), kun nyt on tuhruttanut kolme päivää ja siis raskaana en voi olla, kun ei ehditty miehen reissun takia oviksen aikaan samaan petiin.. ;) Mut joo, silti petyin näihin kuukautisiin ja olis ihanaa, kun mies osais sanoa juuri ne täsmälleen oikeat sanat, mut kun ei ne osaa.. Ei ne kai pysty eläytyyn ihan samalla tavalla.. ;((

Iipi, ymmärrän ettei tartte tikutella jos kierto säännöllinen eli silloin tietää milloin ovis on JOS ON.

Ovishan ei tule joka kuukaisi. Mä nimenomaan en stressaa jos tikutan. Sitten voin olla stressaamatta, jos ovista ei tule tms. Ihan terve nainenhan voi ovulaida vaikka VAIN 5 kertaa vuodessa ja se on täysin normaalia. Edelliskierrossa en ovuloinut, luulen että se johtui lääkekuurista ja koska söin buranoita kipuun.

Tarkotan sitä, kun monet sanoo ettei halua tikuttaa ovista koska sitten stressaa. Mulla toimii toisinpäin.

Mies lähetti äskön tekstarin että minkä merkkistä greippimehua haluan kaupasta. On se ihana. Voisin vaikka tehdä sille ruokaa tänään (lämmittää uunissa valmissafkaa) ja lämmittää saunan (painaa nappia siis) kun se tulee töistä...

Anna, kuinka ahkeraan yritätte eli onko teillä käytössä esim. ovistikut vai tulee jos on tullakseen taktiikka?

Iipi, koita tsempata! Kannattaa varmaan hommailla jo viitisen päivää ennen ovista ja sitten oletettuun oviksen aikaan, jos se ovis vaikka onkin aikaisemmin. Mä ajattelin kokeilla tätä tekniikkaa. Mullakin on aina kierto ollut kellon tarkka.

Rosa, siis sulla ei tikut näyttänyt myöskään ovista? Sitä tässä haen, että mulla on tikut näyttänyt aina oviksen, joten voinko luottaa sen myös tapahtuneen?

Angsteri: Eikun näytti oviksen. Mutta vahvan ovisplussan jälkeen (mammaksin testeillä) ovis siis vasta kahden päästä. Testin ovisplussan jälkeen menkat alkaa tasan 16 päivän päästä. Eli ovis vasta 2 päivää testauksen plussan jälkeen. Comprende? En osaa selittää... Ja Mammakin testipaketissa siis lukeekin, että testiplussan jälkeen ovis on 24-48 tunnin päästä. Mä saan haalean viivan monena päivänä ja lopulta kun tulee se kontrolliviivaa selkeästi vahvempi testiviiva, niin parin tunnin päästä täysin nega eli vain kontrolliviiva.

Uskoisin että sulla on ollut ovis jos testi niin näyttää. Eri asia on sitten jos vaikka munanjohdin on tukossa niin ei ovikset paljoa auta, kun siittiö ja munasolu ei kohtaa; tätä siis epäilen itselläni.

nyt on sitten ilmoittauduttu lavatansseihin..parin viikon päästä alkaa =) Kiva kun saa jotain yhteistä harrastusta miehen kanssa, voi sitten vaikka kotonakin tanssahdella (niinkuin ne aina leffoissa tanssii romanttisen aterian yhteydessä..tosin ei nyt ehkä ihan lavatansseja kuitenkaan)..

Gallup: oletteko sortuneet tilaamaan mitään kuntoilulaitetta tv-shopista ja millaisia laitteita teiltä kotoa löytyy?

Mä tilasin joskus alesta kokeeksi sellaisen vatsapenkin (siinä istutaan ja vatsalihaksilla nostetaan jalkoja ylös), tosi kiva ja oikeasti toimii. Pitäisi vaan olla tila missä voisi aina olla valmiina, nyt meinaa laiskuus iskeä kun pitäisi ensin ottaa aina esille. Tuon lisäksi omistan gym-stickin (sellainen keppi jonka päissä on kuminauhat mitkä voi laittaa jalkojen alle niin saa enemmän vastusta), toimii =) Ja tuon lisäksi mulla on sellainen hetkutinkeppikin (sellainen mitä heilutetaan ja se värinä vahvistaa lihaksi, ihan älyttömän hauska ja RANKKAA!!) En vaan ole uskaltanut tuota heilutinta käyttää kun menkkojen jälkeen ettei vaan häiritse mitään kiinnittymisiä tms jos olisi käynyt tuuri ja masussa olisi joku.

En ole ostos-tv:n vielä sortunut, mutta välineitä meillä on, kun meillä on kotona oma pienimuotoinen kuntosali. Mullakin "treenaminen"jäänyt vähälle mahdollisen masu-asukin takia. Ja + 6 kg, jihaa...