Ajatuksista yritykseen 24

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rosa78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
huomenta,

täällä kroppa taas aiheuttaa päänvaivaa. Siis tasan viikko sitten tuli aamulla pyyhkiessä paperiin vaaleanpunaista verta. Aloitin tuolloin myös terot eikä ole mitään näkynyt. Tänään sitten tuli ihan ministi rusehtavaa ja nyt kp25, huomenna pitäisi vielä ottaa tero ja sitten on eka 10pvn putki takana. En vaan ymmärrä noita minituhruiluja..siis kun ennen viime kiertoa mulla ei koskaan ollut ollut mitään tiputtelua, niin miten nyt sitten voisi olla joka kuukausi?!

Ei työt taas nappaisi yhtään, mutta pakko vaan jaksaa..pah! täytyy lähteä metsästämään työmotivaatiota ja iloisuutta jostain..

Voi Sade, sullakin kans :(

Asiasta kukaruukkuun, onks teillä muuten ollu sivuvaikutuksia noista teroista/muista jutuista? Mulla yks kaveri söi kerran keltarauhashormonia just tollaseen tiputteluun ja epäsäännöllisiin kuukautisiin, ja sillä tuli ihan hirveen kivuliaat ja runsaat menkat, ja sitten iho-ongelmia. Mä pelkään et ne vaikuttais sit mun mielentilaan, kun tässä on muutenkin tunteet pinnalla tän vauvakuumeen kanssa. Mä en kyllä ikinä oo näin innolla odottanu lääkärikäyntiä kun ens viikon tiistaita :) Ja samalla pelänny :( Mua pelottaa ettei ne ota mua vakavasti ja etten osaa vaatia tarpeeks, tyyliin et ne ei suostu tekemään muuta kun kopeloimaan vähän ja sanomaan et yritä viel puol vuotta lisää. Mä oon kyllä toisaalta valmis maksamaan ihan mitä vaan et saan noi hommat hoidettua, vaikka yksityiseltä. Yleensä olen tosi pihi mutta tässä asiassa tuntuu ettei ole hintaa, ja millään muulla ei oo väliä kun et saisin vauvan :(

Voi hitsi teidän tiputteluja! Tosi outoa.

Tulossa kamala päivä... Valvoin vielä kolmelta yöllä ja katselin sinkkuelämää... Sen jälkeen sänkyyn vielä pyörimään ja valvomaan ja painajaisia. Olo on kuin humalaisella, koska on nukkunut niin vähän.

mä voisin hakea saikkua, olen niin loppu! en vaan jaksaisi tätä työtäni enää sekuntiakaan...

Minni, en nyt tiedä onko teroista, mutta mulla ollu vähän vatsakipuja ja etenkin häpyluun alueella (tosin noi voi olla jotain lihasjuttuja kun heiluttelin jalkaa niin kyllä joku lihas tms liikkuu tuossa häpyluun päälläkin). Muuten en ole huomannut mitään oireita. Iho samanlainen kuin ennenkin, eli näppyjä on :(

Se hyvä puoli tässä työväsymysv..tuksessa on, että nukun yöni kuin tukki! tosin eipä aamulla silti ole mitenkään levännyt olo. Hassua silleen kun muuten olen tosi onnellinen ja iloinen, mutta työhön liittyvissä jutuissa en vaan jaksa.

Minni, luulisi nyt että ne sulle terot tms antaa kun tota tiputtelua on ollut, joten älä turhaan murehdi. Muistat sitten vaan olla kovana jos lääkäri jotain mussuttaa ;)

Huomenta!

Todellakin outoja noi tiputtelut! Johtuukohan ne keltarauhashormoonin määrästä?

Tultiin juuri ultrasta ja kaikki on hyvin! Kaveri vilkutti meille eli kädet heilui ja sydän löi! Niskapoimua sen oli vaikea katsoa, kun "Nuki" nojasi kalvoon, mutta lopulta onnistui ja sekin oli hyvä. "Nuki" oli myös muutaman millin suurempi kuin pitäisi ja koon puolesta mentäisiin 9+0! Siis kysessä on ihan vain parin millin ero ja kolmen päivän ero. Taidan olla syönyt ihan hyvin ;) !

Ketäs meillä on nyt jännäily vuorossa?

Angsteri, ihana kuulla että teillä kaikki hyvin =)! varmaan ihan uskomaton tunne nähdä tuollaista!

Mä en tajua että miksi mulla tiputtelisi, kun syön teroja?! eipä nyt tosin ole paljoa tiputtanutkaan, vaan noi pari kertaa.

Luin vanhaa annaa ja siellä oli että aikuisiän aknen voi aiheuttaa myös perioraalidermatiitti (aiheuttaa erityisesti suun ympärille näppyjä). En ole vielä ehtinyt googlettaa tuosta lisätietoa, ja toisaalta ei tiedetä mistä johtuu, joten eipä sille voi mitään tehdäkään.

Mulla pitäisi tällä viikolla alkaa menkat, ei ole mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan, viime viikolla tosin saattoi olla PMS, joten en nyt turhia jännäile. Jotenkin luulisin että sen tietäisi jos olisi raskaana..

Runosuoni on ehtynyt ;)

Ei se ollutkaan Jennifer Weinerin Vauvakuumetta mitä suosittelin vaan Pieniä maanjäristyksiä. Vauvakuume taisi olla Jane Greenin ehkä?? Mutta Green ei ole kovinkaan laadukas.

Mikä kp Sade?

täällä kp25. huomenna vika tero päivä eli sitten ootellaan. Viimeksi alkoi jo melkein heti kun lopetti terot joten saas nähdä.

Mä olin tänään luomenpoistossa ja nyt sattuu!!! kai se puudutusaine sitten on lakannut..että inhoan kaikkia toimenpiteitä ja lääkäreitä. Täytyy olla onnellinen että ei ole näitä luomenpoistoja lukuunottamatta täytynyt tehdä mitään. Kyllä terveyskin on niin valtava lahja!

vai lumikukka valvoskellut puolyötä... no tämä ei oo valvoskellu, tällä on ollu semmonen outo vähä huono olo ja tää nukku just kolmen tunnin päikkärit kun tuli töistä...
koko ajan saa jotain tunkea naamaansa ettei tuu nälkä ja oo paha olo samaa aikaa....
Mut nyt on jotenki todellisempi olo et masussa kasvaa joku :)

Neuvolankin varasin tänään, menee joulukuun alkuun kyl kun ollaan vähän reissussa tossa marraskuun lopussa... mutta ei se mitään.. :) oli kyl tosi mukava nainen puhelimessa ja on tosi kivaa jopa mennä neuvolaan... toivottavasti en törmää tuttuihin...

Tervehdykset kaikille!

Eilen iski pienimuotoinen ahdistus. onneksi se on jo suurimmaksi osin takanapäin.. Tiedättehän tämän: "Apua, ei me onnistuta koskaan!!!" Ei onneksi mennyt itkuksi, mutta surkutteluksi kuitenkin.. Itseasiassa kaikki alkoi siitä, kun mulla oli su-iltana ja maanantaina vatsa tosi outo, siis pisteli ja poreili ja ties mitä outoa, jotain siellä tapahtui, luulisin munasarjoissa siis.. Kpt paukkuivat vasta 9 ja 10, joten eihän se nyt ovis vielä voinut olla.. Höh, tajusin siis vaan, että enhän mä tunne kroppaani yhtään vielä, eikä se toimi yhtään, mitä se tolla tavalla poreili noin alkukierrosta ja kuinka kauan voi kestää, että yksi kroppa alkaa toimimaan (nyt puolitoista vuotta pillereiden lopettamisesta).. Jotenkin sellainen olo, että en mä jaksa enää tarkkailla itseäni, enkä jaksa yrittää vauvaa.. Hemmetti vieköön, jopa tän yrityksen salailu on turhauttavaa.. Siis ihan jostain syvältä koko touhu. Ja tajusin, että piruvie en edes halua syödä hormoneja tän asian suhteen.. Siis että kaiken tän tuskailun jälkeen olisin voinut päätyä siihen, että okei lähden siihen oravanpyörään: kokeita, testejä ja hormoneja. Pieniä valkoisia valheita gynelle ja olen pyörässä. Mut jotenkin vaan tuli ihan vastenmielinen olo niitä kohtaan nyt vielä tässä vaiheessa, että en halua sitä.. Mutta kuten tiedätte, sellainenhan tämä naisen mieli on, että ovulaation kohdalla (jos se nyt vielä tulee), niin olen jo jotain toista mieltä ja viimeistään seuraavien kuukautisten kohdalla olen varaamassa aikaa hoitoihin.. Kuka tietää tulevasta, tällä hetkellä vauvat tuntuu vaan niin todella kaukaisilta.. Ehkäpä minä olen se tämän ketjun kiintiöjäsen, joka ei edes vauvaa ikinä saa.

Tiedättekö muuten, voiko mies pyytää itse lähetettä simppatesteihin? Siis omalta tk-lääkäriltä. Nyt meen käpertyyn miehen kainaloon, onneks meillä on toisemme, mitäs niillä vauvoilla, vaivaahan niistä vaan on.. :) Kuten mun kampaajan teorian mukaan; kamalampaa on, jos nainen ei saa kolmatta lasta kahden lapsen jälkeen, kuin se, että nainen ei saa lasta lainkaan.. Että eihän meillä niin huonosti asiat olekaan itseasiassa.

Anna, täällä ihan samat fiilikset!!! ja halitukset toki sinne!

jotenkin sitä jaksoi positiivisesti uskoa että raskautuu silloin ekoina kuukausina, mutta nyt kun aikaa menee eikä tulosta synny, niin ei jaksa enää innostua. Tai siis mä kun bongasin sen oviksen tässä kierrossa niin olin ihan onnesta soikeana (edellinen 4kk sitten) mutta nyt kun näyttää siltä että se täti taas löytää paikalle, niin aika itsensäsurkuttelu olo =( En jaksa enää edes ajatella mitään lämpöjen mittailua saati sitten oviksen tikuttelua. Teroja nyt popsin mutta tuntuu ajatuksena ihan kauhealta jos sen vahvempiin hoitoihin joutuisi. Joten eiköhän mekin melkein se vuosi vaan yritetä ennenkun mitään muuta mietitään.

Mutta onneksi nyt on vielä toivoa vaikka vähän tuhruaa, koska täti ei kuitenkaan ole oikeasti löytänyt tänne vielä. ja toivottavasti ei nyt löydäkään!

Siis voi kai mies itsekin lähetteen pyytää, en vaan tiedä että täytyykö olla jotain perustelua sille?! Meillä mies siis kävi yksityisellä, maksoi sen 49e ja tulos tuli 1,5viikossa. Eikä tarvinnut mitään lähetettä mistään.

Mä oon alkanut vähän oudommille kavereille kertomaan tästä meidän yrityksestä, ja paras kaverini myös tietää. Suht läheisille kavereille en ole halunnut kertoa, heillä kun on tärpännyt heti ekalla kerralla niin eivät kuitenkaan ymmärtäisi. Tietävät varmaan kuitenkin että mekin vauvaa haluttaisiin. En vaan jaksanut tuota salailua enää niin päätin edes jollekin kertoa.

Hirveästi nyt rutistuksia Annalle, kyllä se vielä siitä. NIinkuin mun lääkäri tänään sanoi kun kyseli niistä mun välivuodoista (kävin siis luomenpoistossa, mutta sama lääkäri pohti niitä edellisiä vuotojanikin), että "naisen hormonit on aika salaperäisiä, välillä saattavat tehdä ihan mitä huvittaa, milloin huvittaa. Se on vaan tätä naisen elämää" ;)

mä nyt täällä jatkan yksinpuheluani...eli omaa napaa tiedossa..

näyttää siltä että täti on taas tulossa =( Tosin ei vieläkään kunnolla alkanut joten vielä on toivoa. Nyt on oviksesta 14pv, eli sinällään ihan ajallaan. Harmittaa vaan että jos mulla on ovis 4kk välein ja ei tärppää niin on vähän pitkä tuo odotusaika. Mutta siis peukuttelen vielä että olisi jotain muuta tuhrua. Tänään lähti vika terokin, joten eiköhän se viimeistään tädin kutsu kohta paikalle.

Huomenta!

Mentiinpä täällä ilta apeissa tunnelmissa...höh :( ! Kannattaa luottaa omaan kroppaansa, ei ovis ole aina samalla kellon lyömällä. Eilinen lääkäri sanoi ultran perusteella, että vauva on 9+0, vaikka sen piti olla 8+5. Jos toi pitää paikkaansa, niin mun ovulaatio ei suinkaan ollut kp14 tai 15 vaan kp 11 tai kp 12. Eli jos kropassa tuntuu kp 10, että nyt tapahtuu jotain, niin kyllä se varmuudeksi kannattaa hyödyntää!! Mutta senhän te nyt varmasti tiesitte itsekin, kunhan varmistelen. Me puuhailtiin sekä kp 11, että kp 15 ja jommasta kummasta tämä "Nuki" on saanut alkunsa. Koon puolesta tuosta kp 11.

Ja älkäähän luovuttako! Lääketiede on sitä varten, että siellä ratkaistaan ongelmia, on kyse sitten leikkauksesta ja lapsen saamis vaikeuksista. Itse käyttäisin hyväksi kaiken avun, mutta nämähän on jokaisen omia asioita. Pirteätä mieltä kaikille yrittäjille! Kyllä ne plussat sieltä tulevat -joko avun kanssa tai luomusti!

Kiitos Angsterille kannustuksesta - tuollaista tsemppiä meistä moni tuntuu nyt tarvitsevan...
Terkkuja kaikille muutenkin (erityishalaus Annalle, ymmärrän kyllä mitä tarkoitat), mulla on vähän hoppu töissä, ja toisaalta ei mitään juteltavaa mielessä, joten en ole nyt pyörinyt täällä... Mutta kuten tiedätte, jossain välissä höpötyskohtaus taas varmasti iskee... Mukavaa keskiviikkoa!

Voi hitsin pitsi, tsemppiä kaikille!

Täällä ollaan flunssassa, kivaa... Köh köh. Kävin eilen hieronnassa ja nyt tänään tuli tuo flunssa - toivottavasti siitä hieronnasta ei nyt ollut mitään haittaa. Kun sairaanahan ei saisi käydä...

EIkun huomenna vasta. Kyllä mää sit tuun heti kertomaan, mitä siellä sanotaan, ei hätää! Vähän jännittää, että onko se kivulias tutkimus. Epämiellyttävä ihan varmasti, aina se on yhtä ikävää, kun paistinpannun kokoisia kylmiä kappaleita tungetaan sisään, ja käsketään sitten vielä rentouttaa lihakset. Pah.

Joo tuu Neilikka sit kertomaan miten meni!

Ihana että angsterin vauvelilla oli kaikki hyvin ja pikkunen näyttää pysyneen matkassa!

Tänne ei muuta kun kp 3, hohhoijaa.

Vitsit mää oon säälittävä. Ette voi kuin myöntää että näin on, ja korkeintaa pohtia että pitäisikö mulle hankkia psykologista apua. Liittyy siihen mitä juuri aloin tekemään. Tää on järjetöntä... mutta rupesin laittamaan mun aamulämpötilamittauksia excel-taulukkoon. Mihinkäs insinööri karvoistaan pääsisi...

Huomenet vaan... Onkos meillä ketään jännäilijöitä? Sade ilmeisesti ainoana? Me muut ollaan alkukierrossa, ja aika tuntuu menevän tosi hitaasti.
Nyt olisi kuulkaa hyvä sauma höpötellä aiheen vierestä, kun kaikki vaan odottelee. Mutta ei tää jotenkin suju kun Saana ei ole langoilla. Mistä me löydettäis jotain puhuttavaa? Onko teillä paljon pikkujouluja tulossa?

Huomenta! Juu, täällä on aika hiljaista ilman Saanan keskustelun aloituksia.

Neilikka, excel-taulukkohan oli hyvä idea :) ! Mä kanssa merkkaan/merkkasin kaikki ylös, yrityskerroista ja ovistestin tuloksista alkaen. Tosin merkkasin ne kalenteriin, mutta kuitenkin. Ja excelissähän ne on kaikki hyvässä järjestyksessä :) ! Tsemppiä muuten aukiolotutkimuseen!! Tulethan sitten infoamaan "tuloksista"!

Pikkujoulurintamalla on hiljaista. Sen uuden joulupukki elokuvan ajattelin mennä katsomaan....

Hmm, olen tossa jo muutaman päivän miettinyt, että minkäköhän näköisiä te mahdatte olla. Mulla ja varmaan meillä kaikilla on jonkilainen kuva toisistamme, mutta onkohan se oikea..heh! Mä olen esimerkiksi varma, että Neilikka on aika pitkä, hoikka ja hänellä on olkapäille ulottuvat vaaleahkot hiukset, Rosa on n. 168cm ja hänellä tummat, melkein mustat pitkät hiukset, Saanan mä näen todella pienenä ja sirona, jolla on luonnonvaaleat hiukset, eikä hän käytä meikkiä arkena. Annankin näen vaaleana pitkähiuksisena. Lumikukkahan on muistaakseni kertonut, että hänellä on mustat hiukset. Lumikukan ja Sateen näen kanssa hyvin hoikkana. Myös Sateella "näen" mustat pitkät hiukset. Iipillä ja Minnillä on vaaleanruskeat keskipitkät hiukset. Iipi on aika pitkä, yli 175 cm ja Minni 164cm. Ericalla kuvittelen olevan tummanruskeat tai ihan vaaleat hiukset. En ole vielä päässyt selvyyteen ;). Samoin Ballerinan kuvittelen vaaleana ja pitkähiuksisena. Mi-iulle kuvittelisin tummahkot hiukset. Meneekö ihan pieleen...?

Hih, voi sinua Neilikka. Musta toi on hyvä että jaksaa laittaa ylös noita juttuja! Mäkin aloin nyt kirjoittamaan tuntemuksia ylös, niin osaa sitten vertailla seuraavissa kierroissa mitä kullakin kiertopäivällä on tuntenut :) hullua, mutta minkäs teet...

Annalle halitukset! Tiedän tunteen, vaikka me tässä jo raskauduttiin on silti noussut pelko siitä jos me ollaankin niitä jotka saa km km jälkeen. Samoin on mun päässä liikkunut ajatus, mitä jos ei koskaan onnistuta. Ei pitäisi lueskella noita tarinoita toistuvista km:stä... :/

Lumikukalle pikaisia paranemisia flunssasta :)

Täällä mennään kp 22 (jos nyt kp voi laskea tyhjennyksen jälkeen..) Ensi viikolla on jälkitarkastus, odotan sitä kuin kuuta nousevaa! Samalla nähdään onko ovulaatiota tapahtunut, veikkaan että on koska sain ainakin tikkuun kaksi viivaa tuossa viikonvaihteessa :)
Mä en tiedä olenko tulossa hulluksi. Mulla on raskausoireita. Tai ainakin kuvittelen ne erittäin hyvin sitten. Nenä oli aamulla tukossa, samanlailla kun edellisen kerran ennen plussaa ja palein koko eilisen illan (joo, nyt on kylmäää ja on ihan luonollista palella...;) ), käsittämätön väsymys, käyn pissalla koko ajan ja ilmavaivat jotka vaivasivat raskaana ollessa on back. Tiedän varsin hyvin että jos nyt jostain ihmeen syystä ois heti tärpännyt, ei raskaus oireet voi tulla näin pian, eihän se olisi edes kiinnittynyt vielä, kai. Anyway, ei voi olla mahdollista, mutta sangen ärsyttävää tämä mitä oma psyyke tekee...hmph. Antaa vaan turhaa toivoa.

Mulla siis jännäilyt viikon päästä viikonloppuna, la/su.

Meillä on huomenna firman pikkujoulut :) Kivaa saada jotain vaihtelua tähän pimeään kaamokseen!! :)

Onkos teillä paljon pikkujouluja tänä vuonna?

Angsteri, samaa minäkin olen miettinyt! Hih, sun arvaus osu ihan nappiin! Mulla oli kesällä ruskeat hiukset, ja pari viikkoa sitten ne oli vielä ihan vaaleet. Nyt ne on taas ruskeat. En viihtynyt vaaleissa :) (oma tukka on tummunut liikaa ja juurikasvu oli järkky, pakko oli vaihtaa takas!)

Nyt on pakko mennä jatkaa hommia, blah. Mä tuun myöhemmin iltapäivällä antaa oman arvioni teistä :)