R
Rosa78
Vieras
Ballerina, mä olen täysin samaa mieltä! Eli vanhemmilla on kasvatusvastuu, ja koululla sidotut kädet, koska henkilökuntaa ei ole tarpeeksi, koska kunnilla ei ole rahaa. Esim Tuusulassa oli pari koulupsykologin virkaa täyttämättä, kun muka säästetään. Vaikka vanhemmilla on perusvastuu eikä opettajien vastuu ole kasvattaa, mä olen ehdottomasti sitä mieltä, että kaikilla vanhemmilla ei ole resursseja kasvattaa ja antaa hyvää kotia: Kuka tahansa voi lisääntyä. Sen takia me maksetaan veroja että perussairaanhoito toimii ja sen pitäisi koskea lapsia ja nuoria jotka oireilee entistä enemmän. Vika ei tietenkään ole kenenkään yksittäisen sosiaali- tai kouluihmisen, vaan päättäjien jotka päättää mitä rahoitetaan. Lisäksi pieni fakta: Esim Turussa on kriisisuunnitelma, joka pitäisi päivittää joka vuosi jotta se pysyy ajan tasalla. Sitä ei ole päivitetty ainakaan kolmeen vuoteen, koska rahaa ei ole. Sen sijaan rakennettiin uusi jäähalli. Karrikoitua, mutta totta.
Mun mies on psykologi ja tekee nyt ns.kenttätyötä päivystyksenä siksi koska lapset ja nuoret oirehtii niin paljon. Tällaista ei tarvittu 2 vuotta sitten (kiva hänelle kun saa ilta- ja viikonloppulisät). Opettajien vastuulla nuorten pahoinvointi ei ole. Mutta kuntien ja kaupunkien TÄYTYY laittaa enemmän rahaa siihen, että nuorison pahoinvointi saadaan alemmas.
Huoh. Anteeksi että hermostun, mutta mä itse olen välillä töissä psykiatrisella ja näen miten nuoret ei saa tästä elämästä otetta. Jotkut vanhemmat on täysin pihalla omien lasten pahoinvoinnista. Korostan vielä, että opettajien tehtävä on opettaa, ei kasvattaa. Mutta ellei omat vanhemmat kykene kasvattamaan lapsiaan, se on demokraattisen yhteiskunnan tehtävä, siksi me verojakin maksetaan.
Ja uskokaa tai älkää, mä olen bileissä ja mulla pitäis olla hauskaa... Pus kaikille. Mä välillä otan jotkut asiat liian raskaasti.
Mun mies on psykologi ja tekee nyt ns.kenttätyötä päivystyksenä siksi koska lapset ja nuoret oirehtii niin paljon. Tällaista ei tarvittu 2 vuotta sitten (kiva hänelle kun saa ilta- ja viikonloppulisät). Opettajien vastuulla nuorten pahoinvointi ei ole. Mutta kuntien ja kaupunkien TÄYTYY laittaa enemmän rahaa siihen, että nuorison pahoinvointi saadaan alemmas.
Huoh. Anteeksi että hermostun, mutta mä itse olen välillä töissä psykiatrisella ja näen miten nuoret ei saa tästä elämästä otetta. Jotkut vanhemmat on täysin pihalla omien lasten pahoinvoinnista. Korostan vielä, että opettajien tehtävä on opettaa, ei kasvattaa. Mutta ellei omat vanhemmat kykene kasvattamaan lapsiaan, se on demokraattisen yhteiskunnan tehtävä, siksi me verojakin maksetaan.
Ja uskokaa tai älkää, mä olen bileissä ja mulla pitäis olla hauskaa... Pus kaikille. Mä välillä otan jotkut asiat liian raskaasti.