Ajatuksista odotukseen 7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ballerina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Ballerina

Vieras
Uusi ja toivottavasti onnekas ketju, var så goda! :)

Täydentäisittekö lasketut ajat, olisiko muita tietoja kaivattu?

Ore
Ballerina 6.6.2008
Angsteri
Mi-iu
Vanilla
Rosa
Saana

Meniköhän oikeassa järjestyksessä? Meitähän on jo mukavasti, toivottavasti saamme lisävahvistuksia pian!

Ore
Ballerina 6.6.2008
Angsteri
Mi-iu 8.7.2008
Vanilla
Rosa
Saana

Tänne ei ihmeitä... alaselkä on vihotellut ja on kyllä kipeä... varsinkin kun töissä joutuu lapsia nostelemaan ja sit kumartelemaan jne.. :P
Oksu ei ole loppunut, et eiköhän tää kestä loppuun asti :/ mut muuten jaksellaan ihan hyvin...
Viime yönä siskon pari muksua oli yötä ja sen lisäs että pienempi niistä vähän valvotti niin myös tää oma valvotti... potki sen verran lujaa ja kun ei tarpeeksi väsyttänyt niin ei unikaan tullut... semmosta!

nyt tämän täytyy päästä vessaan kun rakko räjähtää... varsinkin kun yks potkii just pahasti.. :)

Mi-iu rv 22+5

Ore
Ballerina 6.6.2008
Angsteri 15.6.2008
Mi-iu 8.7.2008
Vanilla
Rosa
Saana

Ballerina, kiitos ketjun aloittamisesta! Toivottavasti saadaan Erica tänne pian takaisin!

Mulla on ollut koko viikonlopun vähän erikoinen olo. Mä en muista mitään, unohtelen tavaroita, enkä löydä mitään. Nytkin mulla on hukassa kaksi kirjaston kirjaa ja usb-vekotin. Tiedän, että jossain ne täällä kotona on, mutta MISSÄ?!?

Fyysisesti olo on ollut ihan ok. Ainoa nega-asia on, että mulla on alkanut tuntua lonkissa kipua ja tuntuu, että kohta vaapun kuin ankka. Tuskin se tässä raskauden edetessä paremmaksi menee...

Kiva asia on, että Kela päätös tuli jo (katsoin koneelta kuten Ore). Aika nopeaa toimintaa. Kaikki päätökset äitiys-ym.rahoista tuli parissa viikossa ja nyt odottelen enää äitiyspaketin saapumista. Toi on muuten järjetön asia, että veroprosentti on aina minimissään 20% noissa äitiystuissa. Mulle tulee kivat palautukset, kun teen verotuksessa poistoja pääomatuloista, mutta mielummin ottaisin enemmän rahaa käteen kerran kuussa. Tää vero systeemi tuntuu tässä järjettömältä ja on myös tyhmä odotella palautuksia.

Angsteri ja Nukkeli 25+1

Saanen vielä kirjoitella tähän uuteenkin ketjuun?

Ore
Ballerina 6.6.2008
Angsteri 15.6.2008
Mi-iu 8.7.2008
Vanilla
Rosa
Amilda79 20.11.2008
Saana

Mä oon näin hullun aikasin jo töissä, kun pitää iltapäivästä karata aikasemmin sen varhaisultran takia!! Oon aivan malttamaton, innoissani ja peloissani.. Tosi sekavissa fiiliksissä koko ultran suhteen. Jaiks!

Mi-iu! Voimia oksuiluun. Mulla äiti ja isosisko molemmat ovat oksentaneet ensimmäisissä raskauksissaan koko 9 kk, joten ei täysin mahdotonta, ettei tulis mullekin. Vielä olen oksuilta säästynyt, mutta nyt viimeisen viikon aikana on kyllä ollut niin öklötys olo - varsinkin aamusin - et jossain vaiheessa vaan taitaa olla pakko antaa ylen täälläkin...

Angsteri, tuota tilaa kutsutaan raskausdementiaksi ;)

t. Amilda79 rv7+0

Mikä ihmeen marraskuu?!? Lokakuussahan tuo mun laskettu aika!!! Eli uusiksi:

Ore
Ballerina 6.6.2008
Angsteri 15.6.2008
Mi-iu 8.7.2008
Vanilla
Rosa
Amilda79 20.10.2008
Saana

Ore
Ballerina 6.6.2008
Angsteri 15.6.2008
Mi-iu 8.7.2008
Vanilla
Rosa
Amilda79 20.10.2008
Saana 3.11.2008

Pikainen päivitys. Ja nyt äkkiä ruokaa, maha huutaa tyhjyyttä.

Tuo mun ultra on tänään klo.15.20. Kattoo nyt kerkeenkö illalla missään vaiheessa kotona tuleen koneelle ilmoittamaan kuulumisia, mut huomenaamulla viimestään sit...

Kyllä vaan jännittää tätä tyttöä!!!!

Angsteri: äitiyspäivärahaa varten voi laskettaa muutosverokortin. Tosin voi olla, ettei prosenttia kovin pieneksi saa, mutta aina voi yrittää :) Mutta jos siinä saadan prosentti pienemmäksi, niin silloin kela pidättää sen mukaan.

Ore
Ballerina 6.6.2008
Angsteri 15.6.2008
Mi-iu 8.7.2008
Vanilla
Rosa 11.10.2008
Amilda79 20.10.2008
Saana 3.11.2008

Amildalle ihan hurjasti tsemppiä ultraan, niin jännää!!! Tuu ilmottaa heti sitten.

Mulla neuvolan lääkäri parin tunnin päästä. Siellä tehdään vaan sisätutkimus, eikä katsota ultralla, eikä dopplerilla vielä mitään kuulu, joten ihan rutiinihomma. Tässä vuoden aikana tehty niin monet sisätutkimukset, että peace of cake eikä varmaan uutta tietoa tiedossa. Jännittää silti.

Saana, juu, YTHS:llä kävin varhaisultrassa. Se mun gyne siellä teki myös aukiolotutkimuksen ja antoi miehelle lähetteen siemennesteanalyysiin, vaikkei sen olis tarvinnut. YTHS ei kuulemma yleensä hoida raskausajan juttuja, mutta tuo gyne sanoi, että sitten kun plussa tulee, niin tervetuloa ultraan. Ja nyt sanoi varhaisultrassa, että tervetuloa kurkkaamaan (ultraan) raskauden kuluessa, jos siltä tuntuu. Eli ihana gyne. Olen kuullut, että esim Tampereella oltas nihkeämpiä tuon suhteen. Mutta en mäkään ole koskaan aikaa varatessa selitellyt mihin aikaa tarvitsen. Vaan varannut vain ajan gyneltä, ja vastaanotolla vasta kertonut mitä asiaa. Niin gyne käski tehdä. Eli jos kuuluu YTHS:n piiriin, niin ehdottomasti sinne! Siellä on ihan parhaat ultralaitteetkin (paremmat kuin Tyksissä).

Angsteri ja muut! Tämän tiedon löytäisin netistä, mutta kertokaa te kun jo tiedätte. Eli milloin äitiyspäiväraha alkaa? Onko se kuukausi ennen LA:ta? En tiedä näistä vielä mitään. Eli alkaako äitiysloma noin kuukausi ennen LA:ta ja se raha samaan aikaan? Vai miten?

Hmm... Pitäisköhän munkin vaan varata aika sanomatta syytä... Hmm... Toisaalta kokisin omantunnon tuskia sitten koko ajan. Miksi pitää olla näin "#¤:n yltiörehellinen?!? Ja sitten vituttaisi, jos eivät ultraisikaan. Olisi kyllä ihan kiva päästä yths:n kautta. ;)

Ai niin, on kiva kun laitetaan kirjotusten loppuun nuo viikot näkyviin, niin pysyy paremmin selvillä missä mennään. Täällä ei ole vielä keksitty työnimeä. Annoin sen miehen tehtäväksi. Miehellä oli töissä hiljaista, ja oli etsinyt maineikkaiden ravihevosten nimiä. Voi äly. Selitti, että niissä on lämpöä, luonnetta ja aristokratiaa sopivassa mittasuhteessa. Mun on pakko kopsata tähän yksi ote miehen sähköpostista:
SAMBA STAR (tulisipa äityliinsä, isukilta ei dantsit luonnistu)
MANIFIQUE (hieno merkitykseltään ja ääntämykseltään)
ALBINO STAR (kuvannee meidän jäkikasvua hienosti)
Play It Safe (ohjeet mahaan ja hiekkalaatikolle)
Muscles And Money (vähän niinkuin isänsä...)
REAL KID

Joopa joo. Eli työnimi vielä työn alla.

RV 8+2

Siis mitä, tottakai varaat ajan YTHS:lle! Ei se mitään epärehellisyyttä ole. Täällä on ihan normaalia että siellä käydään. En kenellekään toimistosihteerille ala mun eritteistä tai vaivoista jauhamaan. En muutenkaan ymmärrä että aikaa varatessa kerrotaan syytä, ellei sitä erikseen kysytä. Eikä YTHS:llä gynen aikaa varatessa ikinä kysytä. Luuri käteen, Saana!

*reps* Mä voin kuvitella kuinka toimistosihteeri alkaisi yökkäilemään kun alkaisin selittää romaania X) Hmm. Mun mielestä se toimistotäti kirjoittelee aina jonkun syyn kun varaa aikaa... Hmm..

Hmm... Mä olen hukannut aivot johonkin. Kirjoitinkohan jo vai en, mutta onnea neuvolaan Rosa :)

Ja niin siis. Tämä jossittelu pitäisi tietysti lopettaa, mutta jos siis varaisin ajan gynelle, joka sitten kieltäytyisikin ultraamasta ja sitten en saisikaan varattua yksityiselle aikaa (joo tässä kaupungissa on yksi paikka missä niitä tehdään) niin entäs sitten? Naapurikaupungista voisi tietysti sitten kysellä, mutta sinne on se reipas 80km. On muuten kiva matka mennä synnyttämään.... :S

Huh. Mulla ei mene kohta mitkään housut kiinni. Tai siis aamulla meni, mutta ei enää. Tämä on raivostuttavaa!

Ore 19.5.2008
Ballerina 6.6.2008
Angsteri 15.6.2008
Mi-iu 8.7.2008
Vanilla
Rosa 11.10.2008
Amilda79 20.10.2008
Saana 3.11.2008

Helou! Oon ollu vähän katveessa, kun kotiläppäri reistailee ja sillä ei pääse nettiin tai pysty oikeestaan tekeen mitään muutakaan. Ja töissä taas tuleva mammalomansijainen hengittää niskaan ja ahistelee kauheella määrällä kysymyksiä ja yli-innokkaalla olemuksella... Joten töissäkään ei pysty surffaileen kuten ennen...

Mutta täällä on kaikki hyvin! Vatsavaivatkin on ollu muutaman päivän ajan siedettäviä, tosin ilman rennietä en enää lähe mihinkään kotoa. Mutta muutoin olo on mitä mainioin. Vielä kävin lauantaina "juoksulenkillä", eli hölkkäilin tosi hiljaa. Mutta tulipahan itelle tosi hyvä mieli:)

Meidän äitiyspakkauksesta ei vieläkään oo kuulunu mitään muuta kuin se päätös, mutta tällä viikolla se kai tulee... Sain viikonlopun aikana maalattua lastenhuoneen seinän ja nyt vaan oottelen, että mies laittaa listat paikoilleen, niin pääsen järjestelmään huoneen kuntoon. Ajattelin suosiolla säästää vauvanvaatteiden yms. pesun mammaloman alkuun, johon on muuten enää 7 viikkoa! Ja itse asiassa noista 7:stä viikosta vain yksi on täysi viikko, kun mulla on vielä jos jonkun näköstä koulutusta ja muuta menoa tulevien viikkojen aikana.

Ore 29+0

HMPH. Unohdin soittaa sinne neuvolaan. Aivot on tosiaan hukassa.

Ultraan ei saanut varattua vielä aikaa, kun se tehdään vasta viikolla 8. Ja joo, en päässyt yths:n kautta. Päätin olla yltiörehellinen. Ei ehkä taloudellisesti kannattavaa olla yltiörehellinen, mutta säilyypähän yöunet.

Rosa: Äitiyspäivärahakausi alkaa 30 arkipäivää ennen laskettua aikaa. Joten riippuu kuusta, miten aikaisin alkaa. Jos on paljon juhlapyhiä viikolla, vapaa alkaa jo aiemmin :)

Kätevä laskuri
http://asiakas.kela.fi/vrlaskenta_app/VRLaskentaApplication

Monesta asiasta en tiedä mitään, mutta näistä tiedän.

Lumis, thanks! Ja se äitiysloma alkanee samaan aikaan kuin tuo raha...? Niin, ja lämpimästi tervetuloa tänne! Tuu pian.

No, Amilda?!?!?!? Hur går det???

Saana, on tuo aika epistä että eri kaupungeissa on eri säännöt, vaikka on yhtä ja samaa YTHS:sää. Kysyin äskön neuvolasta, niin täällä on kuulemma normaalia että jos kuuluu YTHS:n piiriin niin käy siellä varhaisultrassa. Kyllä mun mielestä pitäs olla samat käytännöt ympäri maata, ärsyttävää ja epäreilua tollanen.

Neuvolakäynnistä. Lääkäri kokeili vatsan päältä sydänääniä vaikka sanoikin ettei varmaan kuulu vielä. Ja sieltä ne vaan kuului, aivan selkeästi! Mieletöntä, ihanaa!!! Siellä siis on Joku. Minä olen raskaana. Pullat uunissa. Kannan hedelmää. Lähdin itämään. Pus!

Mahtava vilske täällä! :D

Amilda, pahoittelut että unohduit pois listalta. Kuulut todellakin tänne! Minullakin dementiaa... Ultrakuulumisia odotellaan!

Rosa, onnittelut sykkeestä! Ponteva ihmisalku siellä on jos syke kuului jo nyt! Äitiysvapaan voi aloittaa joko 30 tai 50 päivää ennen laskettua aikaa, mutta ei kannata tuhlata vapaita kun saikkuakin kirjoittanevat helposti. Minä saan ensimmäiset 3kk normi palkkaa, käytännöt vaihtelevat työpaikasta riippuen. Veriseulaa ei täällä tehty automaattisesti, joten se jäi meiltä ottamatta -en muistanut tuolloin koko asiaa edes!

Meillä on huomenna neuvolalääkäri, täytynee tehdä lista kysymyksistä. Vauva taisi hermostua loman loppumisesta, tänään on mahassa käynyt melkoinen myllerrys. Minä tein muuten aamukamman -40 työpäivää jäljellä! Oren laskettuaika on muuten synttäripäivänäni. :)

Meillä ei vauvaa kutsuta enää työnimellä (Rosa, melkoisia ehdotuksia siipallasi!) vaan käytämme jo sitä ihka oikeaa nimeä. Lipsahdukset ovat olleet lähellä!

Ballerina rv 26+3

Olipa kiva lukea hyviä neuvolakuulumisia!! Rosa, kysyitkö Albino Starin sykkeen ;) ? Mä kysyn sen aina, jotenkin se vaan kiinnostaa mua. Meillä oli 166 tolla samalla viikolla, kun millä sä nyt olet. Nykyään se on alle 150. Ilman kysymistä ne ei ainakaan täällä kerro.

Lumis, kiitos tiedosta!! Mä soitinkin jo Kelaan ja olet oikeassa! Mä ehdin jo huolestua ettei muutosverokortillakaan pysty vaikuttaa veroprosenttiin. Kiitti vinkistä, oli oikeasti suuri apu. Kelan sivuilla nimittäin lukee, että se % on minimissään 20. Reklamoin siitä heille puhelimessakin.

Perhana sun kanssasi Saana! Rosan tai mun olisi pitänyt soittaa siitä ultrasta sun puolesta! :) Koska ajattelit soitella sinne neuvolaan?

Hyvä tosiaan että meidän Lumis tietää noista Kelan asioista.

Angsteri, juu, kysyin mä sykettä. Mutta mun tuurilla siellä oli vain lääkärin sijainen, ihan mukava mutta (sanoi itsekin) että nää on "hänellekin uusia asioita". Jep jep. Mun täytyi laskea sataan etten ottanut sitä laitetta omaan käteeni. Eli kuunneltiin sydämen jumputusta, ja aina kun lekuri kurottautui laitetta kohti nähdäkseen sykkeen, niin sen ote lipsahti ja syke katosi... En antanut sen häiritä onneani. Neljän yrityksen jälkeen sanoin, että ei kai sillä sykkeellä ole väliä nyt, kun kuultiin se kuitenkin. Hän ei ollut varsinainen lääkärini, vaan sairauslomasijainen, onneksi. Ihana olo silti tuon käynnin jälkeen.

Yhteistyössä