Ajatuksista odotukseen 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Erica:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me suuntaamme nyt anoppilaan viikonlopun viettoon, palailen langoille sunnuntaina. Angsterista huoli täälläkin, onko kaikki hyvin?

Rosalle peukkuja!!! Tovottavasti sunnuntaina on odottamassa iloisia uutisia!

Iltaa Mammornat!

Ja anteeksi, kun olen huolestuttanut teidät!! Me ollaan muutettu ja tietokone on täällä meidän vanhassa talossa. Sekava systeemi, mutta asutaan ns.kahdessa asunnossa muutama kuukausia ja siinä uudessa en pääse nettiin- siksi en päässyt kertomaan teille kuulumisiani aikaisemmin. Tylsää....

En tänäänkään viitsi hirveästi kuluttaa aikaa täällä netissä, kun mies on huomenna kaksi päivää poissa, niin tulen sitten lukemaan paremmin teidän kuulumiset. Koitetaan nyt tää ilta viettää "laatuaikaa", heh ;). Mutta siis, keskiviikkona oli se np-ultra, jossa kaikki oli hyvin. Np oli 1,1 ja nenäluut näkyivät selvästi. Kaveri oli aika rauhaksiin- makasi pitkin pituuttaan kohdun pohjalla, taisi olla päikkäreillä, kun vaan silloin tällöin nosteli käsiä ja jalkojaan. La:ta ei muutettu, mutta jos pää olisi ollut millin suurempi, sitä olisi aikaistettu neljä-viisi päivää. Pituudeltaan Nuki on neljä päivää vanhempi. Ultraaja sanoi, että valmistaudu, että syntyy 15.6 :) .

Leppoisaa lauantaita! Palaan huomenna asiaan ja perehdyn teidän juttuihin!! Rosalle peukutuksia!!!

Helpotuksen huokaus, Nukilla ja Angsterilla on kaikki kunnossa! Onnittelut! Eikö ollutkin mahtavaa nähdä oma vauva?! Vauvalta se masukki vihdoinkin tuntuu! Mieskin on löytänyt pyöristyvän vatsani, ja haluaa silitellä ja jutella Pötkylälle jatkuvasti. :)

Hurja kiire töiden kanssa, onneksi kahden viikon päästä ollaan joululomalla! Nyt pakko aloittaa puurtaminen... Olisikohan Ore taas kohta langoilla?!

Hyviä vointeja!

B. rv 14+3

Kyllä Oren kohta pitäisi palailla :) ! Mä joudun taas hetkeksi nettipimentoon, mutta kirjottelen heti, kun se on mahdollista!

Ballerina, koska sulla on rakenneultra? Mulla on vasta tammikuun lopussa 28 päivä, enkä millään jaksaisi odottaa sinne asti. Olen myös äärettömän kiinnostunut sukupuolesta.

Mun maha on vasta alhaalta pyöristynyt. Vielä ei raskaus näy vaatteiden läpi, mutta ei kai siihen kauaa mene. Nyt on epävirallisesti 13+2. Muuten, määrittyyköhän toi äitiyspäiväraha jo 2007 vuoden tuloista? Toivottavasti. Luulisi, että kela ehtii saada vuoden 2007 verotiedot, kun lapsi syntyy vasta kesäkuussa.

Pötkylälle kovasti terveisiä! Toivotaan, että tänne siirtyisi pian muitakin ääriryhmäläisiä!! Mukavaa joulunalusaikaa!

Heissan pitkästä aikaa!

Joko Angsterin muuttotouhut helpottavat? Jäättekö Suomen maalle?

En tiedä äitiyspäivärahoista yhtikäs mitään, täytyisi varmaan jossakin vaiheessa perehtyä aiheeseen.

Meillä on rakenneultra 25.1. eli ihan samoihin aikoihin kuin angsterilla. Jos eivät kerro sukupuolta, niin harkitsemme 4D:tä. Eilen oli vatsassa tosi omituisia tuntemuksia ruuan jälkeen, nippaili todella voimakkaasti. Huolestumista on niin vaikea välttää.

Taas töissä lisää raskausuteluita -ja minäkin luulin piilottelevani uuden tunikani alla... Painoa on tullut jo +3kg, täytenee ryhtyä hieman katsomaan mitä suuhunsa laittaa.

Joulumieltä! :)

B. rv 14+6

jos tulot ei oo viimesen puolenvuoden aikana noussut 20prosenttia vuoden 2007 tuloista niin sillon äitiyspäiväraha tulee vuoden 2007 mukaan... mä oon kelan sivuilta opiskellu ;)
ja siis jos on noussu tulot niin paljon niin sit ne menee sen vikan puolenvuoden tulojen mukaa...

täällä kiloja jo +1 tai jopa +2... ja mahaa näkyy, vaikkei ehkä pitäis edes... :)

nyt piimää juomaan piimähimoon...

Mi-iu rv 10+2

Moro naiset! Kävin kurkkimassa teidän juttuja ja mulla on tieto noista Kelan tuloista. Vuoden 2007 verotus vahvistetaan vasta 31.10.2008 ja Kela voi käyttää verovuoden 2007 tuloja jostain syystä vasta 1.1.2009 jälkeen. Joten teillä käytetään joko vuoden 2006 tulotietoja tai sitten 6 kk tuloja, mikäli tulot ovat muuttuneet v. 2006 verotuksesta tuon 20 % tai yli.

Moikka!

Hmm, täytyy keksiä jokin keino, millä saan äitiyspäivärahan vuoden 2007 tulojen mukaan....äippälomalle jään viimeistään toukokuun alussa. Juu, täällä on muuttorumba alkanut helpottamaan ja työtkin ovat alkaneet. Elämä on mukavasti normalisoitunut.

Onko teillä olot jo helpottaneet? Mä luulin aikasemmin, että nyt oksetus loppui, mutta ihanastihan se palasi ja on ollut mun seurana koko viikon. Lisäksi mulla oli vatsatauti. Ihanaa...

Menettekö kuuntelemaan sydänäänet vielä ennen joulua? Mä menen keskiviikkona. Tulee sitten mukavampi joulu. Neuvola mulla on sitten silloin uuden vuoden aattona.

Täällä kiloja +2 kg.

Hauskaa viikonloppua!

rv 13+6

Huomenta!

Pikaisesti nostelen pikkuista ketjuamme ja huhuilen teitä mammorna... Miten on jouluvalmistelut sujuneet?

Oma olo on ollut ihmeen hyvä, kuvotus on kadonnut lähes kokonaan! Ihmeellistä, kauanhan siinä meni! Tietenkin samalla huolestuttaa, onko kaikki hyvin. Mieheltäkin tivasin onko vatsakumpu pienentynyt. Näin viime yönä ihanaa unta Pötkylästä: pikkuinen soma tyttö, imetys tosin oli hankalaa! :D

Hui, Angsterilla on ollut vatsatautikin! Toivottavasti oli ja meni! Oletko tehnyt jonkun erityissopimuksen neuvolan kanssa noista sydänäänien kuuntelusta? Minulla niitä kuunnellaan vain tarkastuksien yhteydessä. Seuraava kerta vasta 2.1. sillä haluamme olla joululomalla mahdollisimman pitkään. Np-ultrasta tuntuu olevan ikuisuus, pakko uskoa että kaikki on hyvin.

Mukavaa joulunalusviikkoa!

B. rv 15 +4

Huomenta täältäkin suunnalta!

On ollut on niin pirunmoinen kiire sekä kotona että varsinkin töissä reissun jälkeen, että nyt vasta alkaa helpottaa jollain asteella.

Täällä kaikki hyvin, käytiin ultrassa viim perjantaina. Sillon oli alkuperäisen laskelman mukaan pitänyt olla meneillään 19+1, mutta ultran mukaan mentiin vasta viikolla 17+4. Eli laskettu aika muuttui kauemmaksi ja on nyt 19.5. Eli periaatteessa mentäisiinkin nyt vasta viikola 18+3. Mutta saatiinpas uus aika ultraan, muuten tuo olis ollu ainoa kerta. Nyt mennään uudestaan 10.1. eli silloin ollaan varmasti jo viikolla 20 ja voidaan tehdä se rakenneultra.

Mutta nyt on masu alkanut pyöristyä oikein toden teolla ja ehkä tässä vois pikkuhiljaa alkaa vähän jotain äitiysvaatteita suunnittelemaan. Tuli vähän nautiskeltua all inclusivesta matkalla ja kiloja tuli muutama lisää... Nyt ajattelinkin sitten syödä oikein oikein terveellisesti, mutta kun on tuo joulukin tulossa:) Tosin voihan sitä syödä terveellisesti vaikka on joulukin, suklaakarkit ehkä tuottaa suurinta tuskaa.

Mutta nyt takaisin töihin taas!

Ore rv 20+0 (tai 18+3?)

Huomenta! Ja Orelle tervetuloa takaisin Suomeen! Hienoa, että kaikki meni matkallakin hyvin! Mä pääsin taas vihdoin ja viimein netin ääreen.

Juu, siis neuvolassa saa yleisesti käydä kuunteleen sydänääniä silloin kuin itse haluaa- siis varmaankin terveenjärjen rajoissa. Ettei nyt joka viikko siellä ramppaa. Mä halusin kuulla sydänäänet vielä ennen joulua. Kuten Ballerina sullakin, niin mullakin on olot nyt helpottuneet ja tulee mieleen asuuko siellä mahassa ketään. Kaikki oli hyvin ja Nukin syke oli keskiviikkona 163. Se oli ihan pikakäynti. Olin neuvolassa varmaan pari minuuttia. Joku tuolla kirjoitti, että voiko sukupuolen saada selville jo vk:lla 16. Mä haluaisin tietää sen ennen rakenneultraa, joka on meillä vasta tammikuun lopussa. Haluaisin ostella vaatteita alesta. Ajattelin mennä yksityiselle ultraan tammikuun alussa. Näkee sitten mitä näkee. Nyt mennään 14+6.

Hyvää viikonloppua ja joulunodotusta!!

God afton Mammorna!

Palailimme joulunvietosta tänään ja tulin kaivamaan ketjumme esille. Kiva saada Orekin taas takaisin!

Oletko Angsteri jo varannut sen ylimääräisen ultran? Joko te tunnette vauvan liikkuvan? Olen ollut kovasti kuulolla, ja luulen Pötkylän liikkuvan reippaasti, mutta voi olla että kuvittelen. Niin hentoisia nuo tuntemukset ovat, voivat olla ilmavaivoja vallan hyvin!

Sairastuin aatonaattona mahatautiin -voitte uskoa, että huolestutti! Olisin varmaan rynnännyt neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä, mutta pyhien ja vieraan paikkakunnan takia oli pakko tyytyä toivomaan parasta. Neuvola on ensi viiikolla, päivät tuntuvat pitkille... Pakko yrittää uskoa parasta: ostin ensimmäiset mammafarkkuni ja toin laatikollisen vanhoja lasten kirjoja kotiimme. Ajattelin lueskella Pötkylälle riimejä iltasaduksi -toivottavasti pikkuinen on kuulolla. Äitini kaivoi myös esille omia vauvanvaatteitani, niin somia! Hän oli jaksanut neuloakin vaikka mitä, harmi ettei minusta ei ole käsitöihin.

Mitä teille muille kuuluu? Miten vaihdatte vuotta?

Ballerina rv 17+0

heip!

en tainnu tänne edes kirjottaa ultrakuulumisia...eli siis torstaina oli ultra ja pieni heilutti käsiä ja potki jaloilla ku mikäkin villiviikari... tais äitin pulssista tietää että vähän jännittää :D ihanat kuvat saatiin mukaan ja kaikki oli hyvin :) oli jotenki niin ihana nähdä toinen jytäämässä ku kunnon bileissä... :D miten pieni voikin liikkua niin paljon :D

jotenki tuli ton ultran jälkeen paljon todellisempi olo koko raskaudesta :D
en tiedä oonko ihan hullu, mut musta tuntuu että aistisin että pieni on hereillä ja oikein möyryää välillä kun on tosi outo ja huono olo... tänä aamuna en saanu kahteen tuntiin unta kuuden jälkeen kun oli niin outo olo ja tuntu et pieni piti mua hereillä... siis liikkeitä ei tietenkää tunne mut se olo mikä tulee.. niinku tahalleen kiusais mua ;D

semmosta...

Mi-iu rv 12+3

Hienoja uutisia Mi-iulla!!! Onnittelut! Jospa sulla on jo nyt niin voimakkaat äidinvaistot, että vaistoat tuollaisia asioita! Musta tuntuu, että meidän Nuki valvoo illat ja nukkuu paljon päivisin. Tapanina olin tuntevinani pari potkua, mutta en ole varma. Tuntui vain niin oudoilta. Ballerina, mä olen kanssa kärsinyt vatsataudista ja migreenistä!! Eilen alkoi ja tänäänkin laatoitin kaksi kertaa. Päänsärkykin on ollut aika karmiva, jos suoraan sanotaan. On ollut pakko nappailla Panadolia. Senhän ei pitäisi sikiöön vaikuttaa. Niin ja kuulemma ei vatsatauti vaikuta sikiöön-näin olen ymmärtänyt. Mulla tätä on jo toista kertaa kuukauden sisällä. Outoa...

En ole vielä varannut ultraa. Ajattelin soitella sinne ensi viikolla. Aattona neuvolaan. Toivottavasti kaikki on hyvin! Mieskin kuulee nyt ensi kertaa sydämenlyönnit!

Mukavaa lauantai-iltaa!

Unohdin vastata Ballerinan uuden vuoden kysymykseen. Meille tulee kaveripariskunta kylään. Syödään ja juodaan hyvin (siis muut juo hyvin ;) ). Ajateltiin laittaa Raglettea, valaa tinoja ja ihastella raketteja. Me ostettiin vain yksi raketti, mutta sen pitäisi olla kai sitten vähän suurempi. Mä olen aika pihi, mitä tulee rakettien ostamiseen.

Ihan siis tyypillinen vuoden vaihde meille on tulossa. Mitä suunnitelmia teillä on?

Angsteri rv16+0

Mi-iullahan oli upeita ultrauutisia, onnea! Haluatteko te tietää vauvan sukupuolen?

Voi Angsteria, kurjaa että joudut sairastelemaan. Kyllähän sitä tietää, ettei vatsataudin pitäisi vaikuttaa sikiöön, mutta kun minä olen AINA terve... Joten siksi pelkäsin vatsanväänteiden olleen jotakin muuta. Kiitos Angsteri rauhoittavista sanoista!!! Tunnen jo olevani "äiti", huolen määrä on jo nyt valtava.

Uutena vuotena menemme ystävien tupareihin, minä olen tietenkin kuskina. Baarikierros jää tänä vuonna väliin, jos vaikka näkisi ilotulituksetkin! Yleensä olemme aina päätyneet jatkoille jonnekin baariin, ja uutena vuotena siellä ei voi olla kovin kivaa... Joten nyt nautimme hyvästä ruuasta, seurasta ja juomasta. Oletteko tutustuneet alkoholittomiin vaihtoehtoihin? Mieheni on ihan hassu, hän ei haluaisi minun juovan edes alkoholittomia siidereitä... Tuntuu kuulemma pahalle nähdä raskaana oleva vaimo siideritölkki kourassa. Hupsu kaveri! Onneksi lasit on keksitty, ostan todennäköisesti alkoholitonta skumppaa. :)

Eilen olin aika varmasti tuntevinani Pötkön liikkuvan. Kuplimista ja pientä nykimistä. Suloista! Varma en tietenkään voi olla, mutta toivottavasti liikkeet vahvistuvat viikkojen kuluessa ja opin tunnistamaan ne paremmin.

Mukavaa sunnuntaita!

B. rv 17+2 (viides kuukausi jo!)

ballerina, luotan aika paljon (todella paljon) siskoni enneuneen jossa hän näki että meille syntyy tyttövauva ens kesänä... joskus juhannuksen jälkeen... eli ihan oikeaan on osunut ton ajan kanssa joten itellä on tosi varma olo että se on tyttö.. siis ei tietenkään poika haittaisi mitään, mutta jotenkin sitä vaan olettaa että tyttöhän se on, ei voi olla poika :D sen takia mun tekis mieli hirveesti kysyä myöhemmin ultrassa kumpihan se olisi, mutta koska on eka vaavi tulossa niin toisaalta olis kiva et olis ylläri... :D

mut nyt me lähetää ulos syömää... koko ajan nälkä täällä :D

uus vuos menee sitten siskolla niiden perheen parissa, ja siis juomista tiedossa, paitsi mulle :D nojoo, oon luvannu että saan sipsejä dipin kanssa ja limua niin olen tyytyväinen :)

hauskaa utta vuotta kaikille!! <3
Mi-iu rv 12+5

Vuoden viimeinen päivä! Ajattelin reippailla salille ja sitten käyttää iltapäivän laittautumiseen pitkän kaavan mukaan. Joululahjaksi saamani hemmottelupakettia ajattelin hyödyntää. :) Teettekö te uuden vuoden lupauksia? Minulla se sama vakio: pidän itsestäni (ja pikkuisesta!) oikein hyvää huolta.

Vauvantuoksuista vuotta 2008!!! :D

valtavan ihanaa tulevaa vuotta teillekin!! ihan uskomatonta miten aika juoksee, siis ballerina ja Angsteri jo puolessavälissä ja muistan vasta kun plussasitte!

toivotaan että saatte ensi vuodeksi tänne puolelle lisää seuraa =)

Onnellista odotusta kaikille vuoden 2008:kin puolelle!! Tuokoon uusi vuosi meille onnea ja iloa!! Lupauksia en aio tehdä- paitsi laihduttaa kaikki raskauskilot ensi syksynä! Olkoon se mun lupaus :).

Neuvolassa oli kaikki hyvin. syke 150 ja kohtu kasvanut ihan mukavasti. Maha alkaa mulla näkymään kuulemma vasta viikolla 20+. "Sukupuoli-ultra" on 15.1.

Ihanaa iltaa! Toivottavasti saadaan tänne pian lisää "jengiläisiä"!!