Ajatuksista asiaan 04/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Brogan*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä laitoin tytsät s.postia...

meillä napero nukkuu rattaissa pihal päikkärit ja joskus saa käydä työntelemäs ihan urakalla, ja nukahtaa uudestaan... ja joskus ei nukahda vaikka mitä tekis..

Mä en jaksa odottaa, et meijänkin vauva jo syntyis. Tai paremmin sanottu, et olis jo elokuu. Mä en oo niitä ihmisiä jotka nauttii raskaana olemisesta, vaikka onhan ihanaa, että mun masussa kasvaa pieni ihminen, mut oon tosi malttamaton tutustumaan meidän tulevaan asukkiin.
Vauvis on alkanut liikkumaan hirveesti ja mä olen huomannut, et hän liikkuu enemmän päiväsaikaan kuin illalla. Nyt just en tiedä mitä tuolla masussa mahtaa tapahtua, kutittaa tonne alavatsaan :). Vielä mun mies ei oo tuntenut vatsan päältä liikkeitä, mutta varmasti kohta sekin pääsee ihmettelemään.

Me saatiin alkuviikosta tietää, et meidän koiruus on tiineenä. Sopivasti pari vkoa ennen häitä meille tulee pentuja.. Mitäköhän siitäkin tulee..

Ens vkon tiistaina on meillä se kuuluisa rakenneultra, jee jee.

Hei mulle ei tuu enää mitn teijän meilejä..?

Vinkkejä tarvitaan, mistä kannattaa ostaa bodyja sun muita vaatteita? Oon tulossa Suomeen kohta puoliin ja siellä toivon mukaan valikoima on parempi kuin täällä.

Pimmu 19+3

Lindexillä ja KappAhlilla on ihania retrokuoseja ja usein ota 3 maksa 2 tarjouksia. Sieltä mä oon oikeastaan ostanut aika paljon ja loput lahjana. Ja hei, kannatan ehdottomasti kietaisumallisia bodeja. Ne on huomattavasti kivempia siinä kohtaa, kun kakkaa on niskassa saakka.

Mä laitoin pimmu sulle uudestaa sähköpostin... tai ku en ollu lisänny sua samaa ryhmää enkä tajunnu ettei tulis ku aikasemmin vaan oon suoraa vastannu kaikille.. mut nyt sul on sama posti siellä!
ja onnea koiruuden tiineydestä!! :D voi olla aikamoinen hulabaloo just ennen häitä niiden kanssa :)

mut nyt pitäis ruveta touhuumaan jotain ennen ku kaverit ja miekkonen pamahtaa kotii...

Tämähän ei liity lapsenhoitoon millään tavalla, mut millaisia mattoja teillä on? Kun mulla on tähän saakka ollut olkkarissa nukkamatto, joka on likaa ja pölyä hylkivä. Tosi helppo kaikki nestemäinen sotku siitä saada irti jälkiä jättämättä, mutta kaikki irtoroska painuu nukan sisään ja hankala imuroimalla saada pois. Nyt vein sen siis varastoon ja pitää saada uusi. Mietin, että jos sellaisen puuvilla-paperinarumaton hankkisin, kun siitä ainakin saa irtoroskan helposti pois. Mut sitten jos siihen läikkyy jotain, tai joku oksentaa, pissaa tai jotain, niin sellaisen puuvillamatto imaisee heti vaikka kuinka olisi haukkana pyyhkimässä. Mitä muita vaihtoehtoja on? Oiskohan mitään sellaista sileää, likaa ja pölyä hylkivää mattoa? Oon netissä surffaillut jo vissiin kaksi tai kolme päivää mattoa etsien, enkä löydä sopivaa.. Ollaan vissiin sitten ilman mattoa.

Wautsi, Vinkku on saanut paljon uusi upeita kamoja! Kyllä prinssin kelpaa hurmata prinsessoja hiekkalaatikolla ;)! Mä olen ostellut lähinnä sisävaatteita ja Reiman kevät/kesä ulkoiluvaatteet.
Ja juu, tummaksi palattiin. Tosin en mä täysin vaalea ollutkaan, mutta vaaleampi kuin pitkiin aikoihin. Nyt tunnun taas omalta itseltäni.

R, kyllä mäkin olen antanut kipulääkettä, jos Nuki on ollut itkuinen. Ihan vaan varmuudeksi. Jokuhan vauvaa vaivaa, jos se itkee normaalia enemmän. Toivottavasti Puppe tokeni supon avulla!

Sade, mulla on maito loppunut/vähentynyt pikku hiljaa, joten mitään ihmeempiä paineentunteita ei ole onneksi tullut.

JB, mä olen matoton.

Pääsiäisestä. Me ollaan vaan kotosalla ja yritetään toipua flunssasta. Nuki ja mies tosiaan vielä kipeinä. Käydään me miehen mummulassa syömässä ja maanantaina mun vanhemmat tulee meille syömään. Ihan perus settiä.

Koskas se Miiu testailee?

Nyt piäsiäistä viettämään! Aurinkoista ja voisiko sanoa, munarikasta pääsiäistä teille kaikille! (joo, uusi juttu..ehvehe)

Angsterin kannattaa käydä tutkimassa meili, jos et ole vielä käynyt.

Meillä on niin rumat nuhruiset muovimattolattiat, että pakko ne on jollain peittää.

Meidän imetys loppui jo viime viikolla. Silloin tällöin vielä alkaa herumaan ja yritän Eetillle tyrkyttää, mut siitä seuraa vaan niin kamala huuto et antaa olla. Ei ole kummemmin tuntunut rinnoissa. Yhtenä päivänä olivat kipeät, mutta se meni ohi ilman että edes pumppasin.

Pääsiäisenä varmaan vaan kerätään voimia sitä seuraaavaa viikonloppua varten. :) Lauantaina olisi kyllä kiva lähteä ostoksille. Vaikka sitä mattoa katselemaan.

Munarikasta, muhhhahhhaaa! Oon (jälleen kerran) niin kyrsiintynyt pölkyyn, ettei tee edes munia mieli. Se tuli töistä ja olin pesemässä pesuhuonetta. No totta kai jätin sille lapset ja lähdin jatkamaan. Kuulin kun Eeti alkoi kitisemään ja hetken kuluttua Pölkky kiikutti Eetin sitterissä pesuhuoneen ovelle ja lähti itse koneelle istumaan! Sitten vielä Irkku juoksentelee mustekynän kanssa. Eikä siinä vielä kaikki! Sitten se muina miehinä vaan menee nukkumaan! Että mua riepoo! Saa onneton kuulla kunniansa illalla. Siis kerrassaan pölkkyjen pölkky, tekee oikein mieli käydä terottamassa kynnet sen naamaan.

Hohhoo, NIIN tyypillistä, JB. Jäärä toimisi ko. tilanteessa juuri samoin. Tahi sitten se laittaisi Pojun oh-matolle "leikkimään", jonka seurauksena lapsi alkaisi huutaa. Ja kun minä menisin persiille ammuttuna paikalle niin Jäärä toteaa, että "minkä se haittaa jos se joskus vähän itkee??". Sano siinä sitten jotain.

Meillä on erittäin ei-lapsiystävällinen sisustus matoista tapettiin. Saa nähdä miten käy.

Rous???? Kaikki ok?

ihanaa että en ole ainoa miesten kanssa..sitä itseasiassa tulin tänne kyselemäänkin että löytyisikö joltain vaihtoon mies joka joskus ajatteleekin jotain??? meni taas vaan niin hermot. siis ymmärtäisin näitä juttuja jos hän tienaisi rutkasti mutta hänen palkoillaan luulisi olevan vähän tarkempi rahajutuista..joo, yleensä ei ole kyse kuin muutamista euroista mutta kun tarpeeksi monta juttua tulee niin eurojakin kertyy (tai siis tässä tapauksessa kuluu..itse olen aika tarkka raha-asioissa..)

meillä on parketti mutta on pari mattoa silti, tuntuu tosi hyviltä hobby hallista ostetut matot, tuollainen joku lankamatto se on (hobbyhallin sivuilta matto-osiosta esim. saana-matto näyttää aika samalta), on kvian tuntuinen jalkojen alla mutta silti helppo imuroida ja puklutkin on lähteneet hyvin.

missäs tosiaan Rosis luuraa?

tää on kyllä niin syvältä kun mun on tehnyt mieli jo varmaan pari viikkoa ja silti ei olla päästy puusta pitkälle..yleensä sen vuoksi että jos joskus olisi aikaa niin toinen ottaa päähän niin paljon, en tiiä.

niin ja siis sitä piti kysyä että mitä pidätte nyt autossa lapsilla päällä? ja minkälainen puku olisi nyt kevät/kesäkäyttöön paras että ei ole liian kuuma/kylmä? Ostin prismasta sellaisen tuulipukutyyppisen haalarin ja nyt mietin että toimiiko se vai pitäisikö palauttaa?

Mullakin olisi laittaa kiertoon tuollainen suhteellisen sisäsiisti tapaus. Hiukan kieroon kasvanut, joten tarvii kovaa kättä. Osaa näytellä tyhmää, sekä leikkiä kuuroa. Kaikkiruokainen on, jopa vanhatkin ruuat syö. Vähän on kovapäinen. Käskystä tekee kyllä, mut mulkoilee ja huokailee tehdessään. Annetaan pitovaikeuksien vuoksi, en jaksa kouluttaa. Kodilla ei niin väliä, onko hyvä vai huono, kunhan joku sen huolii. Mukaan voin antaa vaatteet, tietokoneen ja muutaman kympin kaljarahaa. Uuden omistajan on heti alkuun tehtävä selväksi, että koneella ei roikuta 24/7 kaljaa kiskoen, tai muuten se sen myös tekee. Uuden omistajan kannattaa myös piilottaa kaikki suklaa ja muu herkku, kun tämä on perso niille. Tottelee nimeä "Pölkky".

Toivottavasti Rosalla on ollut vaan kiire päivä.. Ja toivottavasti Puppeliinilla oli vaan hampaita tulossa ja nyt on jo oma itsensä.

Hehee JB, hyvä myyntipuhe Pölkylle!! :D

Tosiaan missä Rous on... joko se lähti pääsiäisen viettoon ilman että ehti kertomaan menneestä yöstä..

sade, meillä on remun tommonen ihana pinkki haalari... oikee hinta tais olla jotai 70e ja ales oli 50e ja aleales oli vielä 30e ja ainoa 74cm niin syksyllä heti ostin kun silmiin osui.. se on siis semmonen tuulta ja vettä pitävä ohut keväthaalari.. alla pidän välillä paksumpaa fleecehaalaria ja välillä ohuenohutta villahaalaria.. niillä mennään autot sun muut reissut... autossa jos on kuuma niin haalaria pidetän auki... yleensä villahaalarin alla on vaan body tai tosi ohut paita viel sen päällä niin siks en avaa enää sitä villailua.. :)

Täällä edelleen on ihan ihmetystä ilmassa...liittyen siihen spostiin...

Mut nyt "marian" pariin.. (en oo muuten ennen kattonu...)

Voi JB, sä oot niin hauska. Hyvät naurut sain, miten tässä nukkumaan laittaa. En uskalla Jäärälle kertoa mille hihittelen. Huh. Hyvää yötä. Ja hyvää pääsiäistä, varokaa trulleja.

Hihiiii Jellis! Ihan kun olisit meijän puupäästä kirjotellut :D Taitaa olla kaksosia...
Juu on se niin, ettei nuo miehet vaan tajuu! Tai sit me naiset vaan odotetaan niiltä raukoilta liikoja.

Mut nyt sänkyyn!
Munarikasta kaikille...

Helou ihanaiset. Olipa jo ikävä tänne ja teitä. En millään ehtinyt aamulla kertomaan, että Puppelsiinilla kaikki hyvin. En edelleenkään usko että hampaista vielä kyse. Luulen että kyse oli siitä, kun annoin päivällä eka kertaa pastaa ja broileria -purkkiruuan (5-6kk), ja Puppe veti heti koko purkin. Olisi pitänyt varmasti antaa vain vähän. Pasta oli varmaan aika tälli mahalle yhdellä kertaa. Huuto loppui viimein supon vaikutettua, mutta kyllä oli hurjaa huutoa. Ihan kamala olo kun ei osaa auttaa pientä.

Mulla oli miljoona asiaa kommentoitavana... enkä muista yhtäkään...

JB, valokuvissa näkyi että sulla on ihanat hiukset! Älä vaan mene liikaa muuttamaan, sulla on luonnostaan niin kauniin väriset! Tää on kauheeta tällainen värjäyskierre, loputon suo.

Saden kanssa samoja kyselen, että mitä ihmettä päälle nyt kun ilmat vähän lämpenee?

Pimmu, mietin tuota raskausmahaani (kun kyselit mahan kokoa pukua varten). Tosi pitkälle mulla oli aamuisin tuskin huomattava maha, mutta iltaa kohden se paisui ihan mielettömäksi. Eli kyse ei niinkään ollut viikoista, vaan vuorokaudenajasta. Iltaisin se laskeutui tosi alas ja eteen.

Eilen oisin laittanut vätyksen vaihtoon, mutta tänään oli niin mukavaa että pidän itsellä (toistaiseksi). Eilen mulla oli selkeä ovis tuloillaan. Hassua miten tässä iässä oviskivut on paljon kovempia kuin kuukautiskivut. Angsterin tavoin mä olen se räväkämpi puheistani. No, vaunuiltiin kotiin (ennen pastabroileria & huutohässäkkää), ja sanoin miehelle romanttisesti että " Mulla on ovis, haluatko panna?" Se vastas että "Haluatko sä?". Tajusin kyllä että se tarkoitti että haluanko mä yrittää toista lasta, mutta että mua ketuttaa noi vastakysymykset. Eli saatiin riita aikaiseksi siitä, että mä en jaksa että se aina vastaa vaikeisiin vastakysymyksellä sen sijaan että kertoisi rehellisesti mitä mieltä on. Mä ärsyynnyin ja sanoin että oisko siistiä että aina kun se kysyy että mitä kello on tai missä futissukat on, mä vain toistaisin papukaijana samoja kysymyksiä. Argh. No, Puppe pelasti isolta riidalta huutamalla koko illan.

Matottomia täälläkin. Ennen olin mattoihmisiä, mutta nyt kun on lattiat puuta, niistä nauttii tuollaisina. Keittiössä harrastan välillä mummolameininkiä ja värikkäitä räsymattoja, jotka saa helposti pestyä kun työntää EI-OMAAN pesukoneeseen (tarkoitan äitini taloyhtiön pesutupaa), tai jaksaisi pestä ihan itse.

Voi Pölkky-parkaa. Ei raukka arvaa että naiset hihittelee hänelle.

JB, ellen ole jo kiittänyt, niin tuhannesti kiitos tuttivinkistä! En tosiaankaan olisi itse tajunnut tyrkyttää taas tuttia joka ei ennenkään ole kelvannut. Puppe on lussutellut sitä tosi tyytyväisenä siitä asti kun kokeilin.

Postista; Miuskasella oli tosi jouluisasti maalatut pääsiäismunat. Waude. Osaisinpa mäkin.

Joo mäkin käyn huomenna vaihtaa gmailiin. Kirjotin pitkät pätkät vastauksia ja hävis jonnekin kun ei tilaa ollut, ärsyttävää.

Angstis, lähetä mulle pliis niitä teidän matkakuvia.

Nyt nukkuu tuonne rakkaiden väliin.

Maili tsekattu- hienoja uutisia, sanoisinkos, että aika munakkaita! :)

Ahaa, JB:kin lopettanut imetyksen. Mun sisko varoitteli, että kun imetyksen lopettaa, niin saattaa tulla hormoonimyrsky ja ahdistus, mutta ei mulle ole kyllä tullut. Voimakkaampi ovulaatio kylläkin, heh ;)! Ja näköjään taas Rosan kanssa yhtä aikaa -siskoseni!

Voi Pölkkyä -murmur täältä minunkin puolesta ja helmi toi sun "myynti tai oikeammin luovutusilmoitus" ! Kiikutitko Eetin takaisin hänelle? Mä olen nyt hyödyntänyt miehen saikun ja ollaan tehty kaikki puoliksi. Ymmärtää sitten millaista kotiäidin arki on ja hatunnosto sille, että on kyllä mutisematta ja jopa oma-aloitteisesti hoitanut Nukeikkinaa. Ei valitettavaa tällä kertaa... ja päätin muuten aloittaa juoksemisenkin taas, huomenna tosin, kun Nuki menee useammaksi tunniksi mummilaan hoitoon...

Joo, meilläkin tuo matottomuus johtuu puulattiasta.Enkä muuten käytä pöytäliinojakaan, hmm, eikä tällä hetkellä ole missään huoneessa edes verhoja. Ne olisi tarkoitus kuitenkin hankkia.

Laittelen muutaman matkakuvan mailiin huomenissa. Tosin ei niissä sen kummemmin mitään katsottavaa ole, oikeasti... meidän lärvit vaan paistaa joissakin kuvissa.

No tänä aamuna Pölkky haki kuitenkin Irkun, kun Irkku heräsi. Silitteli Eetiäkin, mutta ei älynnyt ottaa sitä mukaan. Keitti kahvia, sylitteli ipanoita, syötti Irkun ja tuli halailemaan kun oli niin Pölkky illalla. Eli kaikki taas hyvin! Taidan sittenkin pitää sen vielä vähän aikaa.

Sain taas siivouskohtauksen (todella harvinaista meikäläisellä) ja tiskasin, imuroin, luutusin ja kylvetin kukat. Pölkky älysi luikkia karkuun, ettei vaan joutuisi hommiin.

Tämä kun on kunnan vuokra-asunto, niin muovilattiat on todellakin parhaat päivänsä nähneet. On maaliläikkiä, jotain muita läikkiä, reikiä, naarmuja yms. joten meillä pitää olla matot. Jos olisi nätti lattia, niin olisi kiva olla ilman mattoja. Maton, tyynyn ja verhojen väriäkään en nyt osaa päättää. Ennen on ollut ruskea-turkoosi, mut aattelin sen turkoosin vaihtaa joko petroolinsiniseen, valko-pronssiin tai oliivinvihreään. En ole kuitenkaan varma, että kuinka ruskea ja vihreä matsaa yhteen, tai että onko valko-pronssi jo niin menneen talven lumia. Ääh,vihreä ois niin pirteä kesää vasten. Toinen ääh, kun en osaa päättää..
Eeti irvistelee ihan kympillä noille lihasoseille. Juuri samaista broileripastaa syötin, eikä mennyt kuin muutama lusikallinen.

Yksi kappale hukkui kirjoituksesta kokonaan. Eli Kiva kuulla kun Puppe voi jo paljon paremmin. Eetikin syö tuttia ihan täysillä ja yölläkin pysyy onneksi suussa, ettei sitä tarvitse käydä nostamassa välilllä. Tosi kiva itsestänikin että moisen hoksasin, kun viihtyy lattiallakin nyt paljon paremmin. Siis kun kitinä alkaa, niin käyn tyrkkäämässä tutin suuhun niin onkin taas tyytyväinen.

täällä iski tänään ihan hirveä vauvakuume päälle :/ ja toisaalta taas haluaisi rauhassa nauttia Nöpöstä..mutta ehkäpä me luovutaan kortsuajatuksesta kokonaan ja mennään ilman mitään niinkuin ennen Nöpöä suunniteltiin..kunhan siis nyt saadaan hommat käyntiin. Serkku saa tänään vauvan, saan synttärikaiman :) ja päästään varmaan viikonloppuna sitä katsomaankin. ja toisaalta mietin että ehkä vaan pitäisi yrittää toista niin en ehtisi liikoja miettiä synnytystä ja miten tuo peppu sen kestää. Jos odotetaan pitkään niin rupean vielä jänistämään. ja olisihan se ihanaa kun ei olisi ainakaan yli 3v ikäeroa.

huomenna sitten yökyläilemään!

ja ihanaa että meidän miehet sentään tajuavat välillä kuinka saada meidät hyvälle tuulelle =) ja ei kai me niin tyhmiä ollakaan että ihan pölkkyjä oltaisiin otettu ;)

Minkälaisia muistoja vauva-ajasta olette ajatelleet säilyttää tai ikuistaa? Ollaan miehen kanssa mietitty muotokuvan tai vastaavan maalauttamista http://www.arttailor.com/muotokuva-p-180.html