Ajatuksista asiaan 02/10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Angsteri..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Musta se valvominen(unenpuute) on ollut ehdottomasti pahinta vauva-ajassa. Sisulla siitä selvisi silloin, kun ajatteli että se kuuluu siihen vauva-aikaan. Nyt kun siitä jo kuvitteli päässeensä yli ja unenpuute tuli "puun takaa", niin tuntuu aivan hirveältä! Tähän kyllä tottuu ajan kanssa, mutta nyt tällä hetkellä olen aivan hermoraunio. "Entisessä elämässä" tarvitsin 9h yössä unta, että edes pääsin sängystä ylös aamulla. Olen aivan raato! ;) Onneksi tänään ei ole töihin lähtöä. Laitoin saunan lämpiämään, niin käydään tyttöjen kanssa saunassa. Pölkky nukkuu, kun se tuli töistä neljän aikoihin. Jotain "aivotonta" hommaa pitäisi keksiä nyt päivään, kun väsymys on pahinta jos ei ole mitään tekemistä. Uskon ihan täysin, että tämä aikainen heräily on väliaikaista. Toivon vaan että se muutos parempaan tapahtuisi PIAN.

Sade on kova pala! :)

JB, täällä kohtalotoveri. Kofeiinin voimalla tänäänkin. Nukutin Eemeliä eilen puolitoistatuntia. Toinen oli aivan poikki ja nukahteli, mutta heti jos liikahdin vähäänkään sängyn vierestä niin alkoi huuto. Lopulta meni hermo siihen huutoon ja otin viereen nukkumaan. No, sitten alkoi vieressä hirveä pyöriminen ja ininä. Siinä sentään saatiin molemmat otettua pieniä torkkuja. Kunnes neljältä sälli pyöri alas sängystä. Arvatkaa nukuttiinko sen jälkeen? Yritin laittaa pinnikseen, ei mitään jakoja, huuto vaan jatkui ja jatkui. Lopulta sain tainnutettua vaunukoppaan puoleksi tunniksi. Huraa. Ja toista tuollaista suunnitellaan?!? Täysin älyvapaata.

Sade, onpahan taloyhtiö!

Vaivaako muita vielä liitoskivut? Mietin vaan, että miten hurjiksi nuo muuttuvat jos raskaudun?

Sori murut, aivokapasiteetti ei riitä taaskaan enempään.

Söiskö lounaaksi kahvinporoja...?

Onnittelut Mi-iulle!!! Ja uskoa, että tällä kertaa kaikki sujuu hienosti. Samoin onnenhalauksia Angsterille ja Rosalle, huikeaa saada seurata miten perheenne kasvaa.

Minnin ja Erican kuulumiset saavat aikaan lämpöisen olon. Olen niin onnellinen puolestanne! Vihdoinkin on teidän vuoronne. Annalla masu onkin varmaan jo aika iso, olisi kiva jos poikkeasit taas ääriryhmässäkin. :)

Voi teidän öitä. Väsyneenä mikään ei onnistu, puistattaa vieläkin ajatella vauva-aikojen jatkuvaa univajetta. Nykyisin arvostan yöunta (ja näin lomalla päiväunia!) yli kaiken. Menen valehtelematta aika pian Vinkun jälkeen unille, jotta ehdin nukkua tarpeeksi, eikä muutama yöherätys tällöin haittaa. Toivottavasti Eemelin ja Eetin vaiheet menevät pian ohi!

Meillä tosiaan loma. :)

Myös minä arvostan nykyään kunnon yöunia. :) En viiti lähteä viihteelle sen takia, kun seuraava päivä menee sitten ihan pipariksi. Viimeiseen saakka välttelen pitkään valvomista, että saisin nukkua kunnolla. Väsyneenä olo on pahinta mitä tiedän. Silloin kun tytöt vielä nukkui noin seitsemään saakka, niin tuli valvottua 22-23 saakka, mutta nyt ei puhettakaan. Viime aikoina unia vaan on verottaneet ensin hipun etsimiset, sen jälkeen Eetin yölliset huutokohtaukset ja nykyään sitten nuo aikaiset aamut. Yksi tuttu lohdutti, että muutaman vuoden päästä lapset on jo niin isoja, että ne voi aamulla nousta keskenään ja leikkiä hetken keskenään. Mutta siihen on niiiiin kauan vielä! Noh, jospa ensi yö on jo parempi. Selkään taputus Saanalle. Sulla tilanne on vielä pahempi, kun pitää töihin raahautua. Voi Eemeliä! Harmi kun sängystä vielä pyöri alas! Ei varmasti enää sitten nuku kukaan.

Jaha. Alkaa näkyä univaje töissäkin. Unohdin suht tärkeän jutun ihan kokonaan. Onneksi sen sai jotenkin kierrettyä ja paikattua. Kyllä v***ttaa kun mokaa henkilökohtaisten juttujen (=väsymyksen) takia töissä ja muut joutuu sitten paikkailemaan. Ärh, minen jaksa.

Siis ihan oikeasti, mitä mä teen meidän unijutuille? Meidän sänkyyn laidat? Sängystä jalat irti? Pinnasängyssä Eemeli ei mahdu kääntymään unissaan, pää paukkuu laitoihin oikein komeasti. Ja nyt on tosi paha liimautumisvaihe menossa. Eemeli reagoi nyt mun töissä käymiseen ja poissa olemiseen. Illat ja yöt haluaisi olla ihan kiinni. Ja siis miten lapsen saa opetettua unileluun? Eemeli ei välitä pehmoista vaikka niitä tarjoan, mä olen ainoa mikä kelpaa. :/

JB, joo, ei sen pyörimisen jälkeen nukkunu naapuritkaan. Huudon lomassa kuului kun naapuri raahusti vessaan ja keittiöön.. Naapuriparka. Pitäisköhän viedä sille viinipullo ja korvatulpat? Nyt mä ymmärrän miksi ennen lasta pitäisi hankkia se omakotitalo ja farmariauto. Ja ymmärrän myös sen miksi lapset pitäisi hoitaa kotona kolmevuotiaiksi. Ei suinkaan lasten takia.

Tuleepa tosi hyvää suomea kirjoitettua... Onneksi tänään voin tehdä sellaisia juttuja missä ei niin haittaa pieni väsymys...

Tosi kurja kuulla teidän katkonaisista öistä!!! Ei lohduta, mutta kyllä ne ohi menee! Nuki alkoi nukkumaan täysiä öitä 9kk iässä tai sitten heräsi vain kerran ja jatkoi unia, kun lykkäsin tutin suuhun. Ihan pienenäkin se jatkoi unia heti imetyksestä. Ensimmäisinä viikkoina kotona Nuki huusi yöllä ja jouduttiin muutamaan otteeseen kanniskelemaan sitä. Toivon, että toisestakin tulisi yhtä hyvä uninen.... Nykyään Nuki nukkuu n.10h yöunet ja 2h päikkäri. Ja oikeasti, pirusti jaksamista!! Mä en osaa sanoa mikä tehoaisi. Kehoittaisin vain koittamaan kaikki maailman konstit- joku niistä sopii/tehoaa varmasti lapsillennekin. JB, nukkuko Eeti ja Irkku samassa sängyssä?

Onko Baltsulla kivoja lomasuunnitelmia? Joko Vinkku käy potalla? Miten herralla on nyt mennyt päiväkodissä, entä äidillä töissä (tunnepuoli)?

No huomenta! Täällä on keikuttu jo viidestä saakka. Joo, tytöt nukkuu samassa sängyssä ja mietin, että pitäisikö eeti laittaa matkasänkyyn josta ei pääsisi karkuun. Kun tänäkin aamuna se neljän aikaan heräsi ja ryömi herättämään Irkkua. Irkku ei herännyt, joten Eeti ryömi takaisin omaan päätyynsä. Teki saman tempun taas vähän ennen viittä ja silloin onnistui herättämään Irkun ja ne alkoivat kuorossa kikattamaan. Hmm..

Eilen tyttäret sai kolmipyöräisen. Irkku saa hirveitä raivareita, kun ei osaa vielä polkea ja pyörä ei liiku. Vuorotellen istuvat kyydissä ja toinen työntää. Ja on hauskaa.

Voi meitä univajeisia :( ja etenkin Saana kun joudut töissäkin jaksamaan *nostelee taas sitä hattua*

Mä niin toivon että johtuisi hampaista, viime yönä taas vajaan 2h välein ja yritän aina tunkea tissin suuhun että nukahtaisi tyytyväisenä heti mutta ei auttanut. ja sitten en enää jaksanut ja huudatin mutta aika äkkiä rauhoittui ja puoli tuntia yritti sitten nukahtaa uudelleen. joten valvoin taas sen tunnin keskellä yötä. Mulla alkaa tuntua tämä väsymys jo ihan fyysisesti, en jaksa mitään ja on huono olo.

tänään alkoi taas tuhru, edellisestä 27pv. ilmeisesti mulla nyt sitten kierto normalisoitunut mutta saa nähdä tuleeko nytkään kunnon menkkoja.

Saana, me ostettiin Lidlstä sellaiset sängynlaidat, siis saa normaaliin sänkyyn kiinni ja voi taittaa alaskin. ne oli siellä jo varmaan kuukausi sitten mutta ainakin täällä on vielä näkynyt muutamia, joten käypä katsomassa. mä oon pohtinut samaa että pinnis on Nöpölle ihan liian pieni kun pyörii niin paljon nykyään, toisaalta kyllä haluaa olla vasten jotain reunaa että ei nyt vielä yksin isompaan sänkyyn haluaisi.

Baltsulle ihanaa lomaa =)

Huomenta... Herääköhän sitä tänään ollenkaan? Viime yö meni kyllä vähän jo paremmin. Siirsin pinniksen kiinni mun sänkyyn ja nukuin puoli yötä käsi pinniksessä. Rentouttavaa. Mutta Eemeli nukkui paremmin eikä saanut niitä täyden huudon kohtauksia lainkaan. Vikinä ja pyöriminen rauhoittui kun laitoin käden päälle. Jospa se tästä. Toinen oli ihana aamulla. Löysi jostain tuttinsa. Aikansa pyöritteli sitä käsissään ja laittoi sitten pois. Ei ollut aiettakaan laittaa suuhun. Niin äkkiä se muuttuu... Ei taaskaan ehdi muuta.

Kävin ilmottautumassa mailin puolella...

Hurjasti jaksuja Saanalle ja Jellikselle unien ja hurjien öiden kanssa. Varmasti tosi rankkaa! Itse oon ihan puhki jo, kun joudun valvomaan yli puolen yön ja heräämään jälleen kasilta... Voimia teille!!

Myöhäistin eilen nukkumaanmenoa siinä toivossa, että tytöt myös nukkuisivat pidempään. Menevät nukkumaan tavallisesti 19-20 maissa, eilen vasta 21. Olin niin itseeni ja ongelman ratkaisuuni tyytyväinen ja varma onnistumisesta, että valvoin yli yhdentoista viettäen rauhallista ja ihanaa "omaa aikaa". Kovapa oli kolaus, kun Eeti alkoi klo 03 kilkattamaan sängyssään! Raa'asti annoin sen mönkiä hämärässä makkarissa minne lystäsi ja yritin torkkua. Pariin otteeseen se yritti herätellä Irkkua, mut ei onnistunut ennen kuin neljältä. Sitten olikin jo pakko nousta, koska Irkku osaa avata makkarin oven ja karata. Tänään en ole saanut edes päikkäreitä, kun on pitänyt siivota siellä täällä ja käydä kaupungissa. Että mua väsyttää! Saana, halataan näin virtuaalisesti toisiamme. Ehkäpä tämä tästä.. Joskus.. TOIVOTTAVASTI!! Onni on kuitenkin se, että saan lähes keskeytyksettä nukkua ne vähäiset uneni. Tilanne olisi huomattavasti pahempi, jos nekin vähät olisi pätkissä. Niin että tsemppiä kovasti vaan Saana, toivottavasti Eemeli ei huuda ensi yönä. Jospa huutokiintiö on jo täynnä. Onko teille tarjottu unikoulumahdollisuutta? Meillä tietenkin oli eri tilanne, mutta Irkun kontrollikäynneillä oikein tarjottiin mahdollisuutta sairaalassa pidettävään unikouluun jos yöt olisi ongelma. Ei ne meillä olleet, joten unikoulua ei tarvittu.