Ajatuksissa 28

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anna++
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä yritin ettiä netistä tietoa noista Teroluteista, ilmeisesti sitä syödään epäsäännöllisiin kuukautisiin... hmmm... onks ne siis niinku ehkäisypillereitä vai? Vai voiks niiden aikana tulla raskaaks... hmmm....

Kauhea kärtsä, suihkuttelin juuri hääpuvun suojasuihkeella... Sulho on futispelissä, joten saan touhuilla rauhassa. :)

Säärikarvat otan pois epilaattorilla, mutta muuten höyläilen. En mitenkään kykene edes ajattelemaan kainaloiden tai bikinirajan epilointia! Luulenpa, että ei kannata kokeilla MITÄÄN uutta häitä varten. Vanhalla tutulla dödölläkin ajattelin astella alttarille.

Minähän popsin Teroja epäsäännöllisten menkkojen takia. En todellakaan suosittele kuuria hääyön takia! Raskaaksi voi tulla Terojen aikana. Minullakin todennäköisesti menkat alkavat juuri ennen hääpäivää, mutta so be it. Kurjaahan se olisi, mutta eiköhän mies ymmärrä. Onpa outoa, kaikille morsiamilla menkat hääyönä?!

Huomenna kampaajalle ja sitten katse kohti Tukholmaa! Jännittää...

Neilikalta toivottavasti saamme hyviä uutisia!!

Vieläkö joukkoon mahtuu yksi lapsesta unelmoiva...? Tai itseasiassa yritettykin on "tulee jos on tullakseen"-periaatteella jo jonkin aikaa. Täällä näkyy oleva muutamia häitään odotteleviakin joukossa, meillä häät olivat kuukausi sitten. Nyt on aika menny uuteen nimeen totutellessa. Jospa lyhyesti kertoisin meidän "perheestä" eli itse olen siis 28 ja mies vuoden nuorempi, lisäksi meidän perheen arkea terrorisoi (välillä enemmän, välillä vähemmän) kaksi jo aika iäkästä karvakuonoa (kohta 8 ja 10v). Yhdessä ollaan oltu parisen vuotta ja nyt sit alotettiin hiljan avioelämä ja lapsikin olisi todella tervetullut lisä tähän perheeseen. Molemmilla meillä on vakituinen työpaikka ja oman asunnon ostaminenkin olisi jossain vaiheessa ajankohtaista.

Heips!

Mä siirsin häitä varten menkkoja n. 5:llä päivällä. Primolut reseptin sain lääkäriltä. Vähän arvelutti tuo siirto ja se että meneekö kierto ihan pyllylleen mutta kyllä tää kierto on nyt ihan normaali :)
Mä en kestänyt ajatusta menkoista hääpäivänä -ja yönä ;) Sitäpaitsi mä olen niin sairaan kipeä silloin että ei ois ollut kiva kramppailla alttarilla. Niiden kun piti tulla JUST hääpäiväksi.

Mä selvisin kans ihan sheivauksella (ja sheivasin myös alhaalta kaiken pois...) ja on totta mitä Minni kirjoitti, se sänki ON AIVAN KAMALA!! En voi sheivausta kylläkään tonne alapäähän suositella, koko ajan sai olla höyläämässä.

Hei tervetuloa mukaan Riitu :) Kyllä tänne mahtuu!! Ja onnea kovasti rouviintumisesta!! Mäkin oon ollut rouvana jo 2 kk :)

Neilikalle edelleen kovasti peukkuja!! :)

Mulla kp 24 menossa ja ovis oli niin että menkat alkanee kp 28 eli ens sunnuntaina, jänskää nähdä onko simpat ollut hollilla ovis aikoina kun meni tuo ovis "ohi" multa aikaisen ilmaantumisen takia, hih. Mitään oireita ei ole, ei edes sitä juilimista viikkoa ennen menkkoja, mikä yleensä on. Saas nähä miten käy...

Neilikkaaa! bd bd bd bd bd :)

Tervetuloa Riitu!

Mikä suojasuihke pukuun?

JEEEEE! Mä mahduin mun pukuuni sittenkin! Ja _melkein_ mahduin hengittämäänkin :D Vielä kilo, pari niin sitten se on just hyvä. Minni! Nyt tsempataan oikein tosissaan! Tänään salille. Pitäisiköhän lounas vaihtaa ruokaisaan salaattiin...

Tosiaan tervetuloa Riitulle!

Mäkin haluisin tietää, mikä tuo suojasuihke on? Mun puku on taftia.. Mitäköhän Ballerina sulla on? Tosin en ole vielä kotiin saakka saanut pukuani, että josko he sitten liikkeessä tarjoavat sitä haettaessa..

Kuka haluis aloittaa uuden ketjun?

Ja missä on Neilikka? Täällä pidetään peukut pystyssä!

Hei!
Lueskelin tuossa keskustelujanne ja mietitte kuukautisten siirtoa häiden ajaksi.Olen itse siirtänyt kuukautisia muutaman kerran Primolut-pillereillä ja se on onnistunut oikein hyvin.Kuukautiset ovat aina alkaneet heti sen 3-4 päivän jälkeen kun olen lopettanut pillereiden oton..Ja olen myös ammattini(oon terkkari) puolesta kuullut paljon hyvää Primolut-tableteista.Ne ovat nykyisin hyvin suositussa käytössä..Tabletit ovat matalahormonisia pillereitä,jotka saa reseptillä apteekista..

Peukkuja, Neilikka!!!

Ja tervetuloa Riitu! Uutta ketjua pystyyn, kuka uskaltaisi?

Morsiusliikkeestä neuvoivat suihkuttamaan puvun tekstiilisuojalla, varsinkin helman ja laahuksen. Minulle sottapytylle hyvä neuvo, kuitenkin tiputan ruokaa syliin...

Hyvä että Ericalla oli positiivinen kokemus menkkojen siirrosta. Minulle itse menkat ovat pienempi paha, ei ole kipuja tms. Itsekin elättelen toiveita, että menkat tulisivat vasta häiden jälkeen tai ennen.

Nyt sinne kampaajalle... :D

Dear girls, game is over. Eipä ole ylevä olo kun epämieluisa vieras iski heti tänään. Ja nyt ei enää yhtään jaksa lohduttaa sekään että menkat tuli täsmälleen säännöllisesti, kierto oli siis sen 30 päivää. Hemmetti. Mitäköhän sitä seuraavaksi keksisi. Meillä tuli nyt puoli vuotta yritystä täyteen.

Voi Neilikka, iso lohdutushali täältä! Onpas tämä ketju nyt täynnä huonoa tuuria, kellään ei onnista.. Ja seuraavat peukutuksetkin taitaa olla reilun viikon päästä, vai mites Minnillä olikaan?

Mitä kaikkea Neilikka olet kokeillut.. Kertoile, jos jakselet. Itse olen ajatellut, että jos ei ala tärppään, niin kokeilen vyöhyketerapiaa, ihanaa rentoutusta, mutta monesta paikasta olen kuullut, että voi auttaa raskautumiseenkin.

Kiitti Saana ja Anna… Tuollainen pikaisesti annettu sympatia ensiavuksi tuntuu hyvälle.
Vyöhyketerapiassa voisi olla järkeä. Kun uskoakseni syön jo melko terveellisesti, ja elämäntavat on terveet, enkä kyllä ole mikään stressikimppukaan, niin että niitä on vähän vaikea parantaa. Vyöhyketerapia olisi muutenkin melko kiinnostavaa, pitää tutkia asiaa lisää kunhan nyt saan nielaistua tämän pettymyksen. Tämä oli siis greippikierto, pitää nyt tarkkailla onko menkat runsaammat sen ansiosta.

Isot halit Neilikalle, samassa veneessä ollaan... Täälläkin täti tuli tänä aamuna kylään... Meillä yritysta takana nyt vuoden verran enemmän ja vähemmän aktiivisesti. Mäkin oon joskus siirtäny menkkoja just noilla Primolut-nimisillä pillereillä ja mitään huonoo sanottavaa niistä mulla ainakaan ei ole. Ja seuraava kiertokin oli jo taas ihan normaali. Kertokaas mullekin jotain hyviä keinoja / vinkkejä raskautumiseen, joku kirjoitteli jostain greippimehusta... Kuinkas sen kuuluisi auttaa??? Alkaa meinaan itellä kohta keinot loppumaan kun sitä toivottua pienokaista ei vaan kuulu vuodenkaan yrityksen jälkeen...

Vuoden yrityksen jälkeenkään vielä... Voi Riitu... *vajoaa syvemmälle epätoivon suohon*

Lyhennettynä vinkit: greippimehua limojen parantamiseen, punaviiniä kiinnittymiseen, foolihappoa sikiön jonkin osan parempaan kehitykseen, sinkkiä miehelle, mikäs jäi välistä?

Juu, ei sitä tosiaan paljon kannata suunnitella, että nyt voisin raskautua, että nyt olis hyvä aika. Toisaalta yhtä paljon juttuja kuulee siitä, kuinka jotkut raskautuu ensimmäisistä kierroista ja yhtä paljon juttuja kuulee siitä, kuinka kestää vuoden verran tai enemmän raskautua. Jotenkin sitä lapsenomaisesti silti näin yhden kierron jälkeen vielä uskoo, että kyllä se pian se plussa napsahtaa. Ei kai sitä kukaan kohdalleen silti haluaisi uskoa, että raskautuminen kauaa kestää..

No, hyvä että Primolutit toimii, eikä aiheuta mitään ongelmia. Mä itse en silti haluis nyt sekottaa luonnollista kiertoani millään tavoin, kun pillerit kerta lopetin juuri sen takia, että pääsisin eroon hormooneista ja kun ei tuo kierto vielä vuodenkaan jälkeen olen tasainen. Ja mua ei niin haittaa vaikka oliskin kuukautiset hääyönä, mulla on niin niukat kuukautiset, että ei sillä niin väliä ole.

Itse uskon vielä kaiken Saanan luetteleman lisäksi sisäisen hyvän rasvan käyttöön (tai miten sen nyt sanoisi), eli vedän helokkikapseleita neljä päivässä. Mulla lyheni kiertokin 42 päivästä 30 päivään, kun söin näitä helokkeja ja kun lopetin hetkeksi, niin sitten taas se venähti. Ennen muinoinkin ihmiset veti aika rasvaista ruokaa ja hyvinhän ne taisi raskautua (=legendaa?). Nykyään monet naiset vähentävät rasvan minimiin ruuasta ja se ei voi olla vaikuttamatta sisäelinten toimintaan. Eli uskon, että hyvät rasvat "voitelee" elimet kuntoon ja sit ne pelittää kympillä.. Hih! Toivottavasti ei kuulosta kovin huuhaalta, mutta jotenkin olen itselleni sisäistänyt tän jutun näin. Mitään tilastotietoja tai todistettuja tuloksia mulla ei ole. ;))

Päivän itsetunnonkohotusyritys tehty. Siis lounaaksi salaattia, tosin metwursti sellaista.

Mä voisin kyllä rämpiä nyt suossa vaikka muidenkin puolesta. Pöh, mistä näitä päiviä tuleekin?

Sniisk. En näe miestä ennen juhannusta.

Pitäisö seuraava ketju nimetä jo numeroksi 30? Alkaa tällä ketjulla olla jo pituutta aika hyvin ;)

Niin, tervetuloa Riitu. En aamulla toivotellut mitään kun otti niin päähän, mutta nyt on vähän tyyntynyt. Samassa veneessä siis ollaan – ja tarkoitan että meillä on varmaan seuraavatkin jännäilyt aika samoihin aikoihin! Oletkos taustaillut meidän ketjua jo kauan?

Saanalle onnittelut työpaikan johdosta!

Oon aina sillon tällön käyny lueskelemassa näitä teidän juttuja täällä ja joskus aikojen alussa itsekin johonkin ketjuun kirjotellu mut se vaan jäi jossain vaiheessa. Tää ketju vaikutti vaan jotenkin niin mukavalta niin aattelin uskaltautua mukaan... Ja on mukava keskustella muistakin asioista kuin raskaaksi tulemisesta. Niinku näköjään tässä ketjussa on paljon tehtykin.

Puuh, kiitos, onnea tarvitaan.

Aloitan niin pian kuin mahdollista. Eli niin pian kuin pääsen täältä irrottautumaan. Olisin tosin mieluummin halunnut jatkaa täällä kuin vaihtaa taaaaas paikkakuntaa, mutta...

Jaiks, koskaan ennen en ole pelännyt oman jaksamisen kanssa näin paljon kuin nyt. Jos multa loppui puhti jo edellisen kerran ja tämä on vaativampi työ niin.... :S

Mutta toisaalta se vaihtelukin tekee joskus ihan hyvää kun saa vaihtaa maisemaa. Itsekin olen pari kertaa muuttanut itselleni täysin vieraaseen paikkaan. Kerran olen joutunut jopa kartasta tarkastamaan että minnekäs sitä tullut luvanneeksi muuttaa... ;-) Mutta kaikki on menny hyvin enkä vanhaan vaihtaisi enää mistään hinnasta!