Ajatuksissa 27

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minni..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenet, ja tänään paljon paremmalla mielellä!!!
Ensiksi lämpimät synttärionnittelut Ballerina, ja iso kimppu keväisiä kukkia!
Kiitokset kaikille tsemppauksista, ootte te vaan niin kivoja. Olin eilen bodypumpissa purkamassa energiaa, ja hyvin tuntui auttavan. Lisäksi ostin ulos ihania erisävyisiä pinkkejä pelargonioita, joten eihän tässä enää voi murjottaa ;) Eniten mua ehkä eilen ärsytti se, että epäilin että ovista ei tule ollenkaan. Se on edelleenkin tosi todennäköinen tilanne, mutta oon saanut uskoteltua itselleni että se oliskin saattanut olla jo kp 11-13 paikkeilla. Silloin nimittäin oli aika ”liukasta”, lisäksi pää oli hieman kipeä ja finnejä pukkasi. Nyt sit hormonitasot ois laskeneet ja naama ihan ok, ja eilinen **tutuskin menisi siihen hormonien heittelyn piikkiin. Tosin ovis olisi epäuskottavan aikaisin, mutta keksinpähän nyt jotain selityksiä itselleni. Kait se joskus voi aikaistuakin, jos kerran voi myöhästyäkin. Ja sitä paitsi jos mulla oli just 60 pv:n kierto, ja oletetaan että siinä olis irronnut n. kp45 vaikka vasemmalta puolelta, niin oikeelta puoleltahan ei olisi irronnut herran aikoihin. Näillä eväillä mennään ja pitää nyt jatkaa omaa tarkkailua, jos sieltä jotain vielä tulisi, nyt siis kp 15.
Nyt töihin käsiksi.

Sympatiat Neilikalle ;-D Mulla on pari päivää ollut just samanlainen fiilis: naama kukkii ettei paremmasta (pahemmasta?) väliä, urheilu ei oikein suju ja yläselkä on jumissa... Ja ennen kaikkea: mistä nää finnit nyt oikein ilmesty?! Perhana...

Täällä siis lähestytään h-hetkeä, tänään kp 27/28. Vitsi kun saisin siipan mukaan tähän "projektiin" samaan tyyliin kun tuo Minnin mies... Mutta: se on kyllä viime aikoina kertoillu kavereidensa tai muuten näkemiensä pikkuihmisten kommelluksista ihan toiseen tyyliin kuin aikaisemmin. Oiskohan sekin alkanut jo vähän oireilla..? :-D

Täällä päin Suomea sataa, plääh. Onneksi kävin eilen lenkillä jumituksista huolimatta, joten tänään voin hyvällä omallatunnolla pysyä sisällä. Eilinen Ruma Betty odottaa koneella :-) Mainio sarja! Varsinkin kun itsellä on just nyt "Ruma Betty"-fiilis...

Voi apua kun Iipillä on jännät hetket käsillä! Satakoot kissoja tai koiria tai mummoja tai pieniä miehiä, niin täällä peukutetaan ihan täysillä! Nyt plussaa kehiin!!! bd bd bd bd bd bd bd bd

Joo iipille ihan kamalasti peukutuksia! Nyt ois plussa pitkästä aikaa tervetullut meidän ketjuun :) bd bd bd

Neilikka, on se ovis saattanut hyvinkin olla jo aikasemmin, jos kerran sulla on ollut vähän epämääistä kiertoa. Tulikos sillon liukkailla keleillä pupuiltua?

Meikäläisen kuntokuuri alkoi uudestaan eilen!!!!!

Tilaan sellasta iForm-lehteä, joka on sama formaatti kuin suomalainen KuntoPlus. Siinä oli kannessa isolla "12 viikossa kuntoon", ja mä tajusin että mullahan on reilu 11 viikkoa häihin!!!! (ja hääpuvun toppi EI mahdu päälle...) Aloitin terveet elämän tavat eilen illalla (iltapäivällä mässäilin vielä karkkia) ja olin lenkillä.

Ohjelma on seuraava
Ma: Aerobista liikuntaa (lämmittely 5 min, 40 sek täysillä juoksua, ja sit 4 min kävelyä/kevyttä hölkkää -> tuo 4 min pienenee 2 minuuttiin noiden 12 vkon aikana... toistetaan useita kertoja)
Ti: Lihaskuntoharjoittelua, joko kotona lehden ohjelman mukaan tai salilla
Ke: 60-90 min reipasta kävelyä
To:Aerobista liikuntaa + joogaohjelma (oli lehdessä)
Pe: Vapaapäivä
La/Su viikonlopun aikana 1 krt lihaskuntoharjoittelua, 1 krt aerovbista ja 1 krt joogaohjelma

Perhana, kyllä ne pirun kolme kiloa saadaan tippumaan niihin häihin! Kun ihmiset tiputtaa enemmänkin!

HUAAA!!!

Haloo haloo, onko kukaan linjoilla?
Tulipa tästä haloosta mieleen jostain syystä Pikkukakkosen Pelle Hermannin iso puhelin, jolla se aina soitti äitiliinille. Vitsit kun Pikkukakkonen oli hyvä ohjelma!!!
Jaahas Minni olikin tässä välissä heräillyt, eli on täällä vielä elämää, hyvä hyvä.

Onko Iipillä jotain oloja? Kukas sitten on seuraava jännättävä? Mää rupean vilkuilemaan kalenteria varmaan joskus kuun vaihteessa… Katsotaan nyt miltä sitten tuntuu. Ja Minni, onneksi mahdollisen oviksen aikoihin meillä oli toimintaa. Toivottavasti osui kohdilleen. Taitaa se luonto hoitaa nämä hommat ihan hyvin, silloin kyllä teki mieli ihan kympillä, ja nyt olin jo vähän huolissani kun laskujen mukaan O:n pitäisi olla nyt, eikä mitenkään erityisesti nappaa. Tää on kyllä ihan tyhmää suggestoida itseään taas kauheisiin toiveisiin… Mutta siitä on niin pitkä aika kun mää oon viimeksi päässyt kuumeilemaan!

Hienolta kuulostaa Minnin kuntokuuri! Tsemppiä siihen urakkaan! Onko hääjärjestelyt hyvällä mallilla???

Päätöksiä:

1. Laitan lautasen puolilleen kasviksia työruokalassa
2. Vähennän energiajuomien juontia, ja juon mieluummin vaikka kahvia maidon kanssa
3. Karkkia vain viikonloppuna
4. Noudatan 12 viikon ohjelmaa
5. Yritän olla positiivisempi (esim. finnejä voisi olla enemmän, ja olisin voinut lihoa vielä enemmän jne)

Eiköhän siinä ole tarpeeksi... HUAA!

Minnille tsemppausta niiden 3 kilon pudotukseen! Itselläni se pirun 1-2 kiloa vielä pysyy sinnikkäästä yrityksestä huolimatta <huokaus>. Muista että pidempikestoinen, matalasykkeinen liikunta on laihdutuksen kannalta tehokkaampaa kuin "täpötreenaus" - keventyneeseen ruokavalioon liitettynä tietty. Eli tuo mainitsemasi aerobinen liikunta pitäisi olla juuri sellaista :-)

Hankala tehdä töitä, kun mielessä pyörii oma napa... Viimeksikin kävi niin, että täti pääsi yllättämään kulman takaa ihan ilman ennakkovaroituksia, joten täytyy yrittää sinnitellä vielä huominenkin, piru vie! Toiveet ei ole kovin korkealla, mutta lueskelin äsken toista ketjua ovishaamuista, joten pieni toivonpilkahdus on havaittavissa :-) Mutta yritän kovasti välttää Neilikan mainitsemaa itsesuggestiota...

Minni, 26+24, Y5/07
Meea, 22+23, Y6/07
Saana 24+28, T 11/07
Neilikka 26+25, TJOT 01/07 alkaen
tytti. 24+24, Y04/
Erica, 30+33, Y4/07
Joanna79, 27+32, T5/07
iipi 32+35 Y2/07
Anna 27+25, Y4/07
Pikkumyy27 27+29, Y2/07
Ballerina 29+28, Y6/07
Stella-82 25+25 Y6/07
Mi-iu 22+26 Y näillä näkymin syksyllä häiden jälkeen :)

Vilkku, 31+31, Y5/06, LA 28.7.07
Daisy, 31+36, Y5/06 +11.10.06, la 21.6.07
Anttuli, 25+26, Y7/06 +26.8. la 4.5.07
Katriina, 27+31, Y3/06 LA 21.4. -> 27.4. poika (2860 g ja 48 cm)
Pinja, 31+39, LA n. 17.4.07 -> 26.4. poika
Vanilla, 26+24, Y3/06, LA 12.2.07 -> 2.2.07 poika (3400 g ja 50 cm)
Sella, 23+23, TJOT, LA 21.9.2007
Jellybean 24+25, +5.2.2007

Pikainen piipahdus ja listan muutos.

Minnille tsemppiä! Munkin pitäisi vielä se noin 3kg pudottaa että mahtuisin siihen pukuun.. Taidan olla nämä viikot kokonaan syömättä....

Reippaat huomenet. On kyllä freesi olo, kun pyöräilin töihin (n. 16 km)! En muista mainostinko tätä jo viime viikolla, kun tulin ekan kerran, mutta tästä lähtien tulen vähintään kerran viikossa fillarilla.
Mun on pitänyt pohtia tätä teidän kanssa jo monesti, mutta en ole muistanut. Siis vihkisormus-sormea. Täällähän meillä on vasemmassa nimettömässä, mutta esim. Norjassa ja monissa muissa Euroopan maissa se onkin oikeassa nimettömässä. Sen sijaan Aasiassa on vasuri. Tiedättekö taustoja tälle, tai tarkemmin näitä alueellisia eroja?
Kivaa oli kuulla Saanastakin! Mitä kuuluu? Mutta ei kait toi teidän yritys taas siirtynyt??? Tsemppiä kesätöihin!

Hyvä, Neilikka, oletpa reipas! Itsekin olin eilen salilla kolmen kuukauden jälkeen, auauauau. Tänään ohjelmaan kuuluu 60-90 min reipasta kävelyä : ) sorruin eilen pariin irtokarkkiin, mutta ne oli ihan yksittäisiä, niin ei kai se niin vaarallista ollu.

Noista sormuksista... Täällä Tanskassa on sillai et kun mennään kihloihin, niin laitetaan sormus vasempaaan. Ja kun sit mennään naimisiin, niin siirretään kihlasormus oikeaan ja vihkisormus vasempaan (mikäli mä olen oikein käsittäny). Eli ne on eri sormissa :) Mulla on esimerkiks kihlasormus pikkusen liian iso, mut en viitti suurennuttaa vielä kun siirrän sen oikeaan joka on paksumpi jossain vaiheessa. Ostin sitten sellasen ohuenohuen valkokultasormuksen joka pitää sitä paikallaan.

Mitäs Saanalle muuten, viihdytkö uudessa työpaikassa? Onko iipillä mitään tuntemuksia..? Millon ajattelit uskaltaa testata? *puhaltaa lisää plussatuulia*

Täällä on kp 8 ja menkat loppu vihdoin eilen. Viikon päästä siis ois tarkoitus olla erittäin aktiivinen lakanoiden välissä;) Vihjaisin miehelle eilen asiasta, ja se ei malta odottaa ens viikkoa:)

Hyvä hyvä myös Minnin kuntokuuria! Tarkoittaako sun lenkit kävelyä vai juoksua vai sauvakävelyä? Onpas siellä Tanskassa erikoinen sormusjärjestelmä! Tätä juuri tarkoitin, että käytännöt vaihtelee aika lailla!

Ainakin Keski-Euroopassa olen huomannut, että katoliset pitävät sormuksia oikeassa kädessä ja protestantit/remormoidut vasemmassa kädessä. Minä selittäisin erot uskonnolla. Suomalaiset (suurin osa) luterilaisia eli protestantteja -> sormukset vasemmassa kädessä.

Heh, nyt viihdyn täällä kun ei ole taas loppuviikkona mitään tekemistä, mutta netti auki ;) Jaiks, eikai kukaan tietokonevelho tarkista millä sivuilla mä liikun?

Juu, siirtyyhän se... Ja saa nähdä siirtyykö se vielä tuostakin pidemmälle. Mies haluaa tosiaan kahdestaan vielä matkalle, ja näytää siltä, että työkuviot heittelee taas oikein kunnolla...

Tadaa: ja nyt tarjoillaan valmistumiskakkua! :)

Olen itsekin vielä vähän pyörryksissä, mulle tarjoiltiin toisesta paikasta töitä ja toiselta puolelta Suomea taas tietenkin ja ehdotettiin jatko-opiskelua.

Mun netti on kotona pimeänä, siitäkin pitkä poissaolo. Ja sitten kun ei oikein saisi ajatellakaan pieniä, niin olen yrittänyt pitää itseni poissa täältä... Mutta kuinkas sitten kävikään...

Olen vältelly tänne tulemista, että ette joutuisi kärsimään omanapa-jutuista... Mutta kun ne kun ei luonnollisesti ole tänään kovinkaan positiivista luettavaa! Tarkoitan sillä sitä, että eilen illalla alkoi koskea vatsaa ja pahat aavistukset heräsivät. Nukuin yönkin varmaan aivan liikkumatta (niin kuin se jotain auttais asiaan... ;-) Tänään on edelleen pientä vatsakipua, mutta mulla ne voi aivan hyvin johtua vaikka laktoosi-intoleranssista. En ole vielä tähän kellonlyömään mennessä joutunut pettymään veskissä käydessä, mutta aavistelen että täti pääsee yllättämään arvaamatta niin kuin viimeksikin :-( Kierto on ollut nyt pisimmillään 30 pv, joten kauan tässä ei varmaan tarvi odotella ennen kuin selviää...

Tuohon sormuskeskusteluun vielä, että minäkin olettaisin sen liittyvän jotenkin uskontoon. Esim. Venäjällä sormusta pidetään oikeassa kädessä, samoin kuin Etelä-Amerikassa. Mutta Kiinassa sormuksia ei pidetä välttämättä ollenkaan, varsinkin miehet.

JEE!!! Onnea Saana valmistumisen johdosta. Iso kimppu kukkia ja halaukset päälle! Upeaa että urakka on nyt takana! Ja onnea vielä tuosta työtarjouksesta, otatko vastaan? Ja enkös minä sanonut että kaikki järjestyy varmasti… Olisiko sun miehellä mahdollisuuksia muuttaa myös sinne? Tässä vaiheessa olisi varmaan oleellista että vihdoin pääsisitte samalle seudulle asumaan. Tuu vaan tänne jutusteleen vanhaan malliin, on täällä muitakin juttuaiheita kun vauvat!

Ja Iipille peukutus jatkuu!!! Minä luotan että hyvin tässä käy! Ihana tuo liikkumatta nukkuminen :-D Auttaa tosi hyvin raskautumaan!!! Jos tepsii sulla, niin arvaa vaan sidotaanko me muut itsemme täysin muumioiksi jatkossa.

Onnittelut kans Saanalle valmistumisen johdosta! Älä ihmeessä pysyttele pois täältä kun me kaivataan sua! :) Kyllä me osataan jutella muistakin jutuista kun vauvoista ; )
(tosin rajoitetusti...: ) Aiotko sitten muuttaa toiselle paikkakunnalle? Mites sun miekkonen, oisko se kaukana siitä vai muuttaisko se ehkä mukana? Tollasia päätöksiä on kyl aina vaikea tehdä. Itse muutin siis miehen perässä ulkomaille, ja täällä ollaan muutettu kerran mun töiden perässä. Ja sillon mies joutu sanomaan irti mieluisan työpaikan, mutta onneks löysi jotain mistä tykkää yllättäen melkein vielä enemmän :)

Mulla on sellanen kutina että iipi taitaa olla meistä seuraava joka tekee seuraa noille odottajille... bd bd bd

Hurjasti peukutuksia iipille! bd bd bd

Kiitos, kiitos :)

Mies on kesän sillä paikkakunnalla, missä tuo paikka olisi. Mutta syksyllä taas muuttamassa pois. Että se siitä saman katon alla olemisesta, taas.

Mukava kuulla taas Saanastakin! Ja jättimäiset onnittelut valmistumisen johdosta myös minulta! Iso harppaus eteepäin elämässä! :) Millaisia matkasuunnitelmia teillä on?

Oletko Minni kertaakaan katunut Tanskaan muuttoa? Kuinka pitkään ehditte seurustella ennenkuin muutitte saman katon alle? Mun mielestä Tanskassa on jotain tosi viehättävää, miehellekin olen vihjaillut, että jos ulkomaankomennukselle jossain vaiheessa päädytään, niin Tanska olisi ihan ok. =)

Iipille plussaa puuhkun minäkin! Oma elely tuntuu tällä hetkellä ihanan ruusuiselta, niin paljon odotettavaa... Häiden jälkeen tipahdan varmasti kovaa ja korkealta, toivottavasti haikara löytää tiensä tänne meidän ketjuu ja PIAN!

Ballerina, en oo vielä ainakaan katunut tänne muuttoa :) *kop kop kop* Tottakai aina välillä tulee koti-ikävä (yleensä silloin jos joku muu asia menee pieleen niin sit haluaa vaan kotiin..) mutta kai se tulee silloin tällöin missä tahansa asuu, jos asuu kaukana kotipaikasta/maasta. Mun mielestä tää on kyllä kiva maa -pidempi kesä kuin Suomessa (nytkin yli 20 varjossa ja viikonlopuks luvattu 26... pakko leuhkia;) hyvä työtilanne ja ok palkat yleisesti, kunnalliset asiat (lekuri tms) toimii tosi hyvin, ja tietty kuitenkin suht lähellä Suomea et pääsee tarvittaessa edullisesti kotiin jos tulee ikävä. Ainoo miinus on tietty tämä kamala verotus (minimi veroprosentti 38!) ja se että ei sitä perhettä ja lapsuudenkavereita voi millään korvata, vaikka kuinka "sopeutuis" yhteiskuntaan.

Hehe, ja täällä on ihan kivan näkösiä miehiä :) Mutta onhan sillä kolikolla kääntöpuoli, ja nää tipuset on yleensä aika hoikkia ja panostaa ulkonäköön paljon... hmph.

Ulkonäköön panostamisesta tuli mieleen (asiasta kukkaruukkuun) että mulla on tullu H&M:n kuvastoa selaillessani sellanen olo että turha mun on hirveesti ostaa koon 38 vaatteita, jos tää maha vaikka kasvaiskin lähitulevaisuudessa.

Höh, siis jotain hyötyä tästä vauvakuumeestakin -säästää rahaa kun ei tuu shoppailtua niin paljon :)

Huomenia,

ostelehan Minni ihan huoletta kesäksi uusia vaatteita, ei se masu niin äkkiä kasva! ;) Itsekin tosin pähkäilen jo kesää, miten sitä selviää lukuisista kosteista tilanteista, kun koko ajan toiveissa olisi raskautua. Oletteko perehtyneet aiheeseen "raskauden alku ja alkoholi"?

Missä vaiheessa kiertoa Iipi olitkaan? Joko pääsemme kohta jännäilemään testaamista?

Sormuksista vielä, käytäntöjä on todellakin erilaisia. Jenkeissä usein tapana on ostaa kihla vain morsiamelle, ja vihkit molemmille. Amerikkalaisten ystävieni mielestä tämä on epätasa-arvoista, mies saa viilettää ilman sormusta hääpäivään asti...

Energistä päivää kaikille! :)