Ajatuksissa 27

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minni..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitoksia kaikille lohdutteluista : ) Kiva kuulla että muillakin on ollu se eka kierto isoin pettymys -tai siis ei oo kiva kuulla et se oli iso pettymys teille, mut että tää ei tästä hirveesti pahene :) Olin eilen aluks kiukkunen, sit jossain vaiheessa rupes itkettämään. Kiusailin vielä eilen lukemalla netiskä kaiken maailman kiinnitysvuodoista (kun mulla nää menkat alkaa aina 3 pvän minitiputtelulla) mutta kyllä sitä sit tuleekin jo tänään enemmän ku eilen. Hmph.

Ja niinku Neilikka sanoo, pitää yrittää ajatella positiivisesti. Täällä Tanskassa ei kyllä saa edes siideriä (hmph) mutta mulla on kaverin häät kesäkuun alussa, niin onhan siellä kiva juhlia tyttöporukan kanssa. Siellä kerran tarjotaan aitoa shamppanjaa (vähän eri budjetin häät kun meidän...) niin kivahan sitä on sit varmaan maistella :)
Mut eihän se nyt tietenkään oo mitään plussaan verrattavaa.

Hei, ootteko muuten käyny kattomassa uutta äitiyspakkausta? Kuvat on tullu Kelan sivuille ja näköjään Ellienki etusivulle. Mun mielestä se on PALJON parempi kun edellinen. Mun mielestä se vuoden 2006 oli niin poikamainen. Täytyy saada ostettua se jostain, vaikka netistä, sit kun onnistun raskautumaan kun mä en ulkomailla asuvana saa sitä Kelalta.

Ei muuta kun iipille ja pikkymyylle hyviä "lannoituksia", hihi. Peukut on pystyssä!

Meikäläiselläkin on nyt 4 pvää lomaa! :) Tosin mies joutuu olemaan perjantain töissä, eli lähdetään anoppilaan vasta perjantai-iltana. Mutta eilen on molemmilla vapaata, ei olla keksitty vielä mitä tehdään. Kaikki paikat on varmaan kiinni...

Ja vielä nopeasti: toi parfyymijuttu taitaa olla jotain mitä oon lukenu täällä Tanskalaisista lehdistä. Noissa on hieman eroa, noissa maakohtaisissa suosituksissa. Täällä olevissa oppaissa siis lukee että parfyymeja ei suositella, ja muutenkin pitäis suosia hajustamattomia pesuaineita, rasvoja tms ehkäistäkseen tulevan lapsen allergioita. Tiedä sitten... Ja sit täällä sanotaan että alkoholia saa ottaa yhden annoksen, kun taas suomalaissa jutuissa lukee et voi ottaa yhden. Hmmm....

Nyt mies soitteli sen lääkärireissun jälkeen. Meni paremmin kun osasin odottaa, sillä mitään leikkausta ei tarvi tehä, pelkkä voide pitäisi auttaa! Harmi vaan, ettei se parissa päivässä auta, sillä oviksen pitäis olla täs parin päivän sisään..

Niin ja kiitti vinkistä Minni, kävin kattoos sen pakkauksen kuvia ja oli kyllä tosi hienoja värejä ja vaatteita!Milloinka vauvan pitäisi syntyä/tulla raskaaksi, että saisi tämän uuden pakkauksen?

Minni, 26+24, Y5/07
Meea, 22+23, Y6/07
Saana 24+28, T 8/07
Neilikka 26+25, TJOT 01/07 alkaen
tytti. 24+24, Y04/
Erica, 30+33, Y4/07
Joanna79, 27+32, T5/07
iipi 32+35 Y2/07
Anna 27+25, Y4/07
Pikkumyy27 27+29, Y2/07
Ballerina 29+28, Y6/07
Stella-82 25+25 Y6/07
Mi-iu 22+26 Y näillä näkymin syksyllä häiden jälkeen :)

Vilkku, 31+31, Y5/06, LA 28.7.07
Daisy, 31+36, Y5/06 +11.10.06, la 21.6.07
Anttuli, 25+26, Y7/06 +26.8. la 4.5.07
Katriina, 27+31, Y3/06 LA 21.4. -> 27.4. poika (2860 g ja 48 cm)
Pinja, 31+39, LA n. 17.4.07 -> 26.4. poika
Vanilla, 26+24, Y3/06, LA 12.2.07 -> 2.2.07 poika (3400 g ja 50 cm)
Sella, 23+23, TJOT, LA 21.9.2007
Jellybean 24+25, +5.2.2007

En ole itseäni tajunnut/jaksanut listaan lisätä aikaisemmin, joten nyt sitten olen siinä.. yritys tosiaan lähenee ;) ääh, kuukausista enää kiinni.. sitten sitä vasta saakin odotella ja pähkäillä!

Tosiaan Minnille halit!! täällä kans yks joka testas negan.. tosin itse tiesin että ei mahkuja paljoakaan ollut, mutta silti se toivonkipinä nosti päätään ja kun menkatkin myöhästyi sen neljä/viis päivää... :P miten sitä aina vaan toivookin..

Mun täytyy kans lähtä nyt kelan sivuille kurkkimaa äityispakkauksia...
ja lukemaan seiska ;D

Ihanan aurinkoista keskiviikkoa kaikille!!

Huh, sainhan työt valmiiksi, nyt hyvillä mielin lomailemaan! Olin kyllä tänään tosi ahkera, vaikka olisi tehnyt mieli tulla höpöttelemään teidän kanssa!
Mutta rentouttavaa heltorstaita! Muistakaa nauttia keväästä!!!
Halein, Neilikka

Halit kans mi-iulle sen negan johdosta!

Stella, se uus äitiyspakkaus on vuodelle 2007, eli ainakin nyt sitä saa tän vuoden, ja tietääkseni ens vuonna niin kauan kun sitä on jäljellä (esim. tänä vuonna on vuoden 2006 pakkausta jaettu näihin päiviin asti, kunnes pakkaus 2007 on laitettu nettiin).
En tiedä tarkkaan missä vaiheessa raskautta pakkauksen saa, veikkaisin että pari kuukautta ennen laskettua aikaa. Onhan se kieltämättä liian aikaista kattella tollasia, kun tässä ei olla edes vielä raskaana, mutta kiva noita on mun mielestä kurkkia :)

Hmmm... Pomo tekee etätöitä, ja mullakaan ei oo hirveesti hommia. Jahkailen tässä että pitäiskö lähteä kotiin, vai odottaa reilu tunti töissä että sais ruokaa (ne jotka tulee illaks töihin syö tunnin päästä...) kun kotona ei oo mitään. Hmmmm... Laiskotuttaa :)

Ja tosi hyvä että Stellan mies ei tartte sitä leikkausta! Eli ens kuusta ei kun vaan hommiin... ;)

Tulin tuolta toiselta puolelta kertomaan, että meille syntyi viime torstaina, 10.5. ajatuksissa ketjun ensimmäinen tyttö. :) Energiat on niin vähissä, etten osaa muuta sanoa.

Anttuli ja prinsessa 6pv

...taustailen tuolta haaveilijoiden puolelta teidänkin juttuja aina välillä ja nyt piti tulla onnittelemaan :) SUURENMOISET onnittelut Anttulille prinsessan johdosta :))

ihanaa päivää kaikille !

rookie

Voi, onpas taas kamalasti viestejä, kun on pari päivää poissa!!! Hienoa! :)

Anttulille oikein isot onnittelut ensin pienestä vaavelista! Ja Minnille halitukset negasta, nimimerkillä juuri saman kokeneena.. Tai oikeastaan tuntuu, että mulla on vielä hankalampi tilanne, kun täti ei ole vieläkään tullut ja mulla ei ole hajuakaan kierron kulusta eli sä pääset sentään suoraan seuraavaan kiertoon..

Siis oikeasti täällä on ihan sairaasti kaikkia viherihmisiä, ajatella, että ollaan kirjoitettu tänne jo vaikka kuinka ja nyt paljastui vielä tällainenkin piirre.. ;)) No, itse en nyt voi oikein kehuskella vihertaidoillani, kun sain viime torstaina kukan tuparilahjaksi ja se on nyt jo kuollut!!!! Ei voi olla totta, kyllä mulla nyt ihan normaalit viherkukat menestyy, mutta tämä taisi olla joku erityistapaus.

Stellalle kanssa ablodit miehen lääkärin diagnoosista! Ja mi-ulle halitukset negasta.

Taitaa olla vähän välipäivämeininki, kun tuntuu olevan hiljaista! Mulla on jokseenkin rauhallinen olo nyt vauva-asioiden suhteen. Tulee sitten kun on tullakseen, ei tässä nyt kauhea hätä ole, jos muutaman kuukauden joutuu odottamaan. No tää ajatus on nyt ehkä vaan tänään ja huomenna itseni tuntien voin taas olla toista mieltä.. ;) Vähän nyt kyllä hämää, että missäköhän vaiheessa kiertoa menen, kun täti ei ole vieläkään poikkeillut. No pyritään pupuileen koko ajan, kun tästä kierrosta ei nyt ole hajua, että josko se vauva sieltä joskus tulisi. Huomaan kyllä, että olin jo viime kierrosta laskeskellut, että laskettu aika olisi plussatapauksessa tammikuun puolessa välissä ja sitä ajattelen, lomalle voisin jäädä siinä ja siinä vaiheessa. Vähän riskialtista ajattelua. ;/

Heippa!
Ensiksi sydämelliset onnittelut Anttulille, vauvelille ja miehelle!

Tulin juuri papa-näytettä antamasta, siinä vieressä oli ultrahuone ja näin varmaan kolme nuorta paria, jotka oli varmaan menossa ekoihin ultriin, kun masua ei vielä näkynyt. Iih – määkin haluan!

Eilen oli ihanan rentouttava päivä! Hyvää ruokaa – monen”tyyppistä” jälkkäriä ;) ja ihanaa auringonpaistetta. Me ulkoiltiin paljon, ja illalla oltiin ihan rättipoikki. Tänään mies on töissä, ja minä kävin lainaamassa kirjastosta runokirjoja ja luin niitä sohvan nurkassa suklaata maistellen. Aah! En tiedä onko tämä kaamea tekijänoikeusrikos, jos laitan tähän teille yhden Heli Laaksosen runon. Mutta tässä on niin ihana tunnelma, että uhmaan nyt mahdollisesti lakia.

Se ol hyvä päiv alust saak.
Mää istusin laituril kellasem pyyhelinam pääl,
sil ko o viiko munst nuaremp.
Kivilouhimon taka joku hirnus.
Kavioisku tuliva lähemäs ja lähemäs.
Ratalepikost juaks haueluuvalkone tamma,
riimu raahas peräs, hän ol nii riamust sokkia,
nii voimal täytet, pitelemätöne ja vilpitöine.
Syäksys vette ja hihkus mennesäs,
pulskis ja loiskuttel vet mum pääl,
vaik mää kuin kiljusi ja kiälsi.
Uis lähimpä saare ja takasi,
tul iha voipunen takasi,
lait märjäm painavam pääs mu syli
ja mää ymmärsi, et hän tahtos
mun kuivava häne ottatuka,
kuiskuttel mul yksityisassioi.

Häne raskaustestis ol näyttäny plussa.

Ai niin, mun piti kommentoida sitä Minnin laskemaa mahdollista laskettua aikaa. Elokuu??? Siis kuinkahan kauan kuvittelet että raskaus kestää ja minkähän vuoden elokuuta meinaat ;) Eikös nyt saada alulle ensi helmikuun vauvoja?
Pitääpä mennä tutkimaan tuota äitiyspakkausta (vaarallista huvia!)

Elokuu??!! :) En muista sellaista kirjoittaneeni mutta tammikuuta varmaan tarkotin :) Hehe, eli jos oisin viime kierrossa tullu raskaaksi niin la ois ollu tammikuun lopussa, ja jos sitten tässä kierrossa onnistuis niin helmikuun lopussa. Vaikka bilsantunneilla on nukuttu niin kyllä tässä vauvakuumeisena on tullu otettua vaikka mistä selvää;)

Mun mielestä se vihreäraidallinen puku oli kans kiva :) Ja norsulakanat oli söpöt. Mä oon huvikseni seurannu noita keskusteluja pakkauksista, jotkut kritisoi ja sitten toiset taas on ihan raivoissaan miten joku kehtaa kritisoida kun ilmaiseks saa. Ja sitten ollaan vihasia toisilleen :)

Me ei tehty eilen yhtään mitään... Mä olin toissapäivänä lähteny ihan kesäisillä kengillä ja kevyellä vaatetustolla töihin, ja sit töiden jälkeen sovittiin et mennään ravintolaan syömään yhen toisen pariskunnan kanssa... Ja sit kaikki halus vielä jatkaa baariin vaikka sato kaatamalla... eli olin sit koko illan märillä jaloilla, ja eilen oli ihan vetämätön olo. Mut tuli sit juotua, kun kerran menkat oli alkanu ja sekin otti päähän. Mut mulla ei oikeesti ollu edes kovin hauskaa, meni vaan rahaa ja vilustuin. Odotan jo innolla että on kunnon tekosyy jättää tollaset väliin. Musta tuntuu että nykyään meen aina baariin muiden vuoksi, jos "kaikki muut" haluaa, ja itse en viihdy niin paljon. Täytyy vaan oppia sanomaan että ei :)

Hyviä viikonloppuja kaikille!

Olipa mukava pikapyrähdys töissä ja taas viikonloppu! Eilinen meni lenkkeillessä ja illalla kävimme katsomassa tanskalaisen leffan Häiden jälkeen. Huippu! Suosittelen lämpimästi kaikille, jotka eivät sitä ole nähneet!

Menkat ovat tällä kertaa olleet todella oudot, nyt on kp8 ja tiputtelua edelleen... ota näistä nyt selvää.

Viikonlopun ohjelmassa taas polttarit, ohjelma on suunniteltu odottaville, joten eipä meidän muidenkaan tarvitse urheilla alkoholin kanssa... ja ihan hyvä niin!

Viikonlopuja!

Alkuperäinen kirjoittaja Stella-82:
Niin ja kiitti vinkistä Minni, kävin kattoos sen pakkauksen kuvia ja oli kyllä tosi hienoja värejä ja vaatteita!Milloinka vauvan pitäisi syntyä/tulla raskaaksi, että saisi tämän uuden pakkauksen?

No tää vuoden 2007 pakkaus on tullut jakoon tässä toukokuun alussa, eli vois veikata että sitä jaetaan myös vuonna 2008 suunnilleen toukokuulle, riippuu paljon siitä kuinka paljon vauvoja tulee ja siitä kuinka moni pakkauksen ottaa / jättää ottamatta, joka tapauksessa sitä jaetaan kunnes se loppuu ja vasta sitten tulee vuoden 2008 malli jakoon.

Pakkausta voi hakea suunnilleen viikosta 22 asti (en nyt muista tarkkaan paljon päivissä pitää raskautta olla takana,). Pakkausta haetaan Kelalta ja siihen tarvitsee neuvolasta raskaustodistuksen, jossa kerrotaan raskauden kestosta ja siitä, että raskaus on todettu ennen neljännen raskauskuukauden päättymistä, tämä ehtona siihen, että pakkauksen saa. Mulla kesti hakemuksen jättämisestä reilu viikko, että sain päätöksen ja toinen viikko siihen, että sain pakkauksen postista. Mutta nämä on paikkakuntakohtaisia eroja, mutta tuskin sitä kovin kauan missään tarvitsee odotella.

Mä sain siis ton 2006 pakkauksen ja mustakin toi 2007 näyttää kivemmalta, mutta tottakai oon tyytyväinen viime vuoden malliinkin ja kun lapsi on poika niin väritkään ei niin häiritse.

Ei muuta kun hyvää alkavaa (ja plussaista) viikkoa kaikille!

Täällä on nyt kp 7 ja tiputtelua on vieläkin... On varmaan viel huomennakin, kun mulla alka menkat aina nykyään jostain syystä pvän tiputtelulla ja kp 4&5 on sitten ihan tuskaiset. Mutta siis reilun viikon päästä toivotaan ovista ja pupuillaan kovasti :)

Me oltiin viikonloppu anoppilassa, ja katsottiin kuvia miehen veljen lapsista. Ja mun poikaystävä tuli sanoo monta kertaa et määääki haluan tollasen. Ja kun kotimatkalla kyselin sen lahjatoiveita kun sil on tulossa synttärit, niin se taputteli mun mahaa ja sano et vauvan:) Vitsi, onhan tää yrittäminenkin piinaavaa (mulla oli jotenkin ihan ruusunpunainen kuva tästä ajasta enkä ajatellu ollenkaan niitä pettymisiä negasta...) mutta ihana että se mies on mukana tässä vauvakuumeilussa, kun musta tuntuu että koko juttu oli varmaan 1,5 vuotta "mun projekti" ja itkun kohde.

Mitäs muille kuuluu? :) Onko jo suunnitelmat pitkälle ens viikonlopulle? :)

Moi vaan ja heti alkuun varoitus että tulee valivalivalitusta. Hypätkää yli vaan, mutta helpottaa jos saan jollekin purnata!
Olisi ollut parempi jäädä lomailemaan, kun töissä on pelkkiä ongelmia ratkaistavana. Jos teet jonkun asian liian myöhään, niin joku valittaa (tää on ihan ymmärrettävää), mutta auta armias jos on tehty ajoissa, niin sittenkin tulee valitusta. Mistä ihmeestä minä sitten tietäisin millä hetkellä herra päälliköt haluavat että työt tehdään??? Ja sitten kun olen esim. viime viikon raatanut niska limassa hankalia selvityksiä, joissa oli täsmällinen dead line, niin niiden valmistumista ei edes huomioida. Seuraavalla kerralla aloitan vastauksen parilla järkevän kuuloisella lauseella ja kirjoitan perään sitten jotain siansaksaa. Kukaan ei varmaan huomaisi.
Ja oviskin on varmaan hukassa. Nyt kp 14 eikä mitään limoja. Ja joka päivä olen syönyt kokonaisen greipin ja ne tursuaa jo korvista. Tikuttaa en ole jaksanut, nyt on sellainen olo että ei tää kuitenkaan onnistu. Ja finnejä tulee ja oon lihava. Siis jos ovis vaikka oliskin nyt tulossa, mitä hemmetin hyötyä luonnolle on siitä että naisen hormonit laitetaan heittelemään näin – eihän tällaisen viereen kukaan uskalla tulla!
Toivottavasti teillä muilla on parempi mieli!

Kiitos kattavasta vastauksesta Katriina.

Minni, mikä olisikaan parempi synttärilahja kun masuasukki=) Mä tilaan sellasen meille häälahjaksi tai tuliaisiksi häämatkalta =)

Neilikka, toivottavasti fiilikset jo korkeammalla, kaikille tulee joskus tollanen "paskapäivä", mutta kyllä se siitä helpottaa. Mihin tarkoitukseen greippiä syöt?

Tein torstaina elämäni ekan plussan ovistestistä. Harmi vaan, että se ovis jäi hyödyntämättä. Toisaalta kivi vierähti sydämeltä, että tiedämpähän ainakin että ovuloin, ainakin joskus. Tuntuu niin pitkältä ajalta odottaa seuraavaa ovista, vaikka nopeestihan kuukausi menee. Silloinhan olen jo rouva =)

Isot halitukset Neilikalle!

Ensinnäkin: et ole lihava, niitä finnejä ei huomaa kukaan muu kuin sinä itse, ja et oo varmasti tehnyt mitään väärää työpaikalla -jotkut ihmiset on vaan niin hankalia! Ei kannata lannistua vielä siitä oviksesta, sullahan on vasta kp 14! Mullakin oli viime kierrosta ovis vasta kp 18 vaikka olikin lyhyt, 28 pvän kierto! Yritä purkaa sitä ketutusta jonnekin (mene vaikka lenkille tai leffaan illalla...) niin varmasti tulee parempi mieli :)

Onnittelut Stellalle ovisplussasta, hyvä tietää että pelit ja vehkeet on sitten kunnossa molemmilla kun pääsette häiden jälkeen tositoimiin ;)

Mä join kans greippimehua viime kierrossa, alkukierrosta ovikseen asti pari lasia pvässä. Se kuulemma pitäis vaikuttaa joihinkin limoihin. Eli siis että limoja ois enemmän ja että sit oviksen aikaan hedelmöittyneen munasolun ois sitten helpompi kiinnittyä kun on "suotuisat kelit". En osaa selittää sitä sen tieteellisemmin, varmasti Googlettamalla löytyy paljon enemmän. Se on vaan yks näistä ei-niin-tieteellisistä keinoista... Tyyliin että naisen orgasmi yhdynnän jälkeen lisäis todennäköisyytta että simpat pääseen oikeaan paikaan, tai että kannattais jäädä puuhailun jälkeen makoilemaan sängylle jalat ylöspäin...

Voi Neilikka, tsemppihaleja! "Rumat" päivät on kamalia, onneksi niitäkään ei riitä loputtomiin. Keksipä itsellesi jotain hemmottelua, mieltä piristää kummasti uusi paita tai vaikkapa suihkugeeli. :)

Viikonloppu oli tapahtumarikas. Kaverin polttareissa meni lauantai ja hauskaa oli! Samalla täytin vuosia itsekin (jep, maagisia täysiä kymmeniä ;) ja kuvittelin että selviän matalalla profiililla. Toisin kävi, eilen minut yllätettiin kunnolla ja sain kuin sainkin juhlat lemppari ravintolassani ja hurjan kasan lahjoja... Ihanaa! Häiden ja polttareiden takia en halunnut mitää juhlimista, mutta kieltämättä tuli hyvä mieli.

Vauvaprojekti lähtee käyntiin jo tässä kuussa!! Ensin vain pitäisi päästä eroon menkoista, minulla on ilmeisestikin kahdet menkat peräkkäin. Johtuu varmasti Terolutista, mutta ilmeisesti omakin kroppa toimii. Mutta mies näytti vihreää valoa, vihdoinkin! :D