Ajatuksissa 22

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkumyy27
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei kun ihan oikeasti! Tästä jos painoa on pari kiloa enemmin niin oikeasti pistää lonkkiin. Kammottaa sen puoleen ajatus jos tästä tulisi painoa jotain alle 10kg lisää... Hmph, on mulla ja pienet huolenaiheet... Ehkä se on hyvä niin :)

Niinpä, ja kun puvun tyyliin voisi sopia jotkin suuret ja selkeälinjaiset kukat. Hih, joskus näin yhden ruusukimpun, joka näytti ihan kukkakaalilta.... :D

Hei mahtava idea! Hääkimpuksi valkoinen, komea kukkakaali!!!, Siihen sitten tökittäisiin alaosaan jotain vihreää, niin johan olisi ilmestys ;D
Miksen keksinyt tätä aiemmin, meillä nimittäin oli aikanaan kihlajaisissa pöydällä kimppu, jossa oli koristekaali. Olisi sitten kuulunut samaan sarjaan…

Hih, juu sehän olisi kyllä loistava idea. Tai jos olisi häät syksyllä, niin joku todella komea koristekaali vaan käsiin ja pieniä kaaleja tai miksei koristekurpitsoja pöydälle... Nälkä.

Kukkakaali hääkimpuksi! Hihi! Ajattelin enemmänkin joitain valkoisia ruusuja tai jotain... :) Mutta on kiva koristella häät sesongin mukaan. Se on aika halpa tapa, ja luonnosta löytyy kaikenlaista :)

hehe, tässä lukiessa tulee todellakin nälkä :)

Muuten, eiks meitä oo tässä aika lailla haavelilijoita jotka yrittää "keventää" kesää kohti?

Mites vaikka seuraavanlainen galluppi: miten herkuttelet "kevyesti"? Tai miten hillitset makean/suolaisen himoa jollain "nikseillä"?

1. Tee hunajan kanssa (on edes vähän makeaa ja rentouttaa)
2. Light-limut, varsinkin kokis
3. Tumma leipä Nutellan tms kanssa (kunhan ei syö koko purkkia!)
4. Dipata kasviksia dippikastikkeessa sipsien sijaan (esim. porkkanat, kukkakaali, kurkku)
5. Banaani tai viinirypäleet
6. Kuivatut hedelmät (vaikka niissä taitaa olla paljon kaloreita)
7. Suklaariisikakut (ainakin parempi kuin tavallinen suklaapatukka!)

1. Tumma suklaa (okei, ei sentään musta, (90%) suklaa....)
2. Lakritsajuuritee, ei tarvitse makeuttaa. Se auttaa ihan oikeasti makeanhimoon! Myös muut teet alkaa ihan pienen ajan jälkeen maistua yllättävän hyvälle ilman makeutusaineita.
3. Viinirypäleet
4. Siemenet, vaikka sisältävätkin paljon energiaa....
5. Sitrukset
6. Kaurakeksit
(7. Paahtoleipä, kirsikkatomaatteja, chevreä ja hunajaa ja uuniin... oikein mielenterveysruokaa....)

Hih, Nutellan kanssa mulla karkaa mopo käsistä välittömästi :D Onneksi täältä en ole löytänyt sitä ainoaa oikeaa, Lidlistä saa vain jotain feikkisellaista :D

Hei mää en ollenkaan tiedä mitä on Nutella? Kuulostaa siltä että ei kannatakaan tehdä parempaa tuttavuutta…
Sitten siihen mikä auttaa makeanhimoon… Mulla ei mikään muu kuin makean syöminen, tai sitten pitää puuhata jotain muuta niin aktiivisesti, että unohtaa koko asian. Mutta ei mulla karkkia kulu kovinkaan usein, onneksi. Lähinnä paha paikka on se kun tulee töistä, ja jos ei heti syö oikeaa ruokaa, niin rupeaa ahmimaan kaikkea turhaa. Mulla on tänään lyhyt päivä, siispä hei hei ja hauskaa iltaa!

Nutella on sellasta suklaalevitettä jota voi laittaa leivän päälle, keksien päälle, pannukakkuihin tai vaikka lusikoida suoraan purkista (mun poikaystävän mielestä se on ällöttävää...) mmmmm....

Loistavia vinkkejä herkutteluun! Ja linkeistä Saanalle suurkiitos, vaikka tietoa ravitsemuksesta on tullut hankittua jonkin verran, raskausajan suhteen olen ihan aloittelija!

Oma kevennetty herkkulistani:
1. kahvi (ei yllätä, pahe nro 1,tällä hetkellä ihanaista vadelma-kermamaustekahvia)
2. omenat ja muut hedelmät
3. vähäkaloriset mehukeitot
4. tuore leipä
5. kevyt jätskit (suokkari mango-banaani)
6. cashew-pähkinät

Meillä on häissä väreinä valkoinen, vihreä ja hopea. Morsiuskimppuun tulee vihreän lisäksi joko kalloja, liljoja tai orkideoja, riippuen saatavuudesta. Toiveissa olisi "valuva" kimppu, vaikka kukkakaalikin houkuttaisi ja sopisi väriteemaan! :D Kutsut saimme tilattua, löytyikin ihana vihreäsävyinen kortti ja painatus tulee siis valmiina, laiskuussyistä... Miten olette ajatelleet korvata riisin kirkon portailla? Paljon on kivoja yksityiskohtia mietittävänä! Pitäähän tästä häähörhöilystä ottaa kaikki irti!!

Moiks.

Vai että kevyitä herkkuja..
1. Maustamaton rasvaton jugurtti + lasten sosepurkki (tehosekottimeen -> "pirtelö")
2. Appelsiini+kiiwi+banaani+omena jne (tehosekottimeen -> loistavaa "kastiketta" vaniljajäätelölle)
3. Marjoja (mansikka, mustikka, vadelma) ja vaniljavaahtoa
4. Makean nälkään perinteisesti ne hedelmät
5. Naposteluhimoon (sen kädenliikkeen hyödyntämiseen) pähkinät ja mantelit

Tossa nyt jotain, mitä meillä suositaan.. toi eka on tosi nopee ja helppo! Ja tokihan sinne voi lisätä hilloa tms. Täällä on taas ihan hirvee innostus päällänsä ton kuntoilun suhteen. Eilen olin miehen kans punttisalilla, niin se laittoi mut nostelemaan oikein kunnon painoja.. nyt alkaa habat tuntua aika kipeeltä.. :) hyvähyvä.

Ajattelin lähteä juoksulenkille heti kun kahvi ja leivät on sulanu. Kauhee hinku ollu koko päivän :) Ja suunnitelmissa kun on pääsiäiseksi kylpyläreissu, niin haluaisin edes vähän ehtiä kiinteytyä sinne mennessä. Nyt siis armotonta kuntoilua ja tiukkaa ruokavaliota se kolme viikkoa. :) ja jos sitä sais vielä sen jälkeen jatkettua, niin olis kiva odotella kesää :)

Kelläs täällä nyt onkaan jännät päivät? on tämä kuntoiluinnostus vieny niin "palstatilaa" että unohtuu toi pääasia. ;) plussatuulia vain kaikille niitä kaipaaville. bd

Jeps, tanskassa asustelen :) Oikein mukava maa, leppoisia ihmisia, ja kesäkin tulee pari viikkoa aiemmin :)

Me ollaan ajateltu riisin sijasta ruusun terälehtiä :) Oltiin viime kesänä yksissä häissä missä heitettiin niitä, ja siitä tuli UPEITA kuvia! Varsinaikseks hääkuvaks valitsivatkin kuvan missä ruusut putoavat heidän päälle ja molemmat hymyilevät :) En sitten tiedä kuinka tuo käytännössä onnistuu, kuinka aikaisin kukat pitää ostaa ja nyppiä, kuinka paljon niitä tarvitsee ja kuinka hirveästi maksaa. Mut ois kyl kiva :)

Ruusunterälehtiä minäkin mietin, niitä myydään pusseissakin, ettei tarvitse itse nyppiä. Nowandforever kauppailee n.60 terälehteä hintaan 4,50e. Tanskalaisista miehistä minulla on mielikuva, että komeita ovat, allekirjoitatko väitteen, Minni? Ja tanskalainen leipä on taivaallista...

Eikö meillä ollut ihan testaajakin, Saana ainakin? Go for it!!

Hmph, testaaja.... Hmph. En tiedä kannattaako, tai siis tiedän että ei kannata. Hmph. Siis jos tiistaista sunnuntaihin säheltää ja sunnuntaina ottaa megasähellyksen päätteeksi norlevon, niin alkuviikonkaan sähläyksistä ei ole odotettavissa mitään? Hmph. Hmph.

Olen mä ja morsian. En ole muistanut ollenkaan tuota että riisiä ei ehkä saakaan heittää. Hmm. Ruusunterälehdet vois kuulostaa eniten meiltä. Taidetaan olla liian tylsiä saippuakuplille :)

Ihanaa että joku muukin miettii kalloja ja liljoja, en tunne olevani enää outo :D

Voi Meea parka, häähömppää vaan... :) Mites siskot?

Kohta päivän toiselle lenkille. Ja on se ... jos ei parisuhdemakkarat ala sulamaan :D

Hauska lukea parin päivän aikaisia viestejä, niitä on niin paljon ja sitten toisaalta ei enää itse muista, mihin kaikkeen vois kommentoida.. Hmmm.

Ainakin hääteemaan (sen muistan toki) meille tulee turkoosia, se on lempivärini, mutta on ongelma kukkasissa, koska kukkasia ei saa turkooseina, eli kimpun pitää olla valkoinen/shamppanja. Minulla on tuttu kukkakauppias, ja luotan häneen kuin kiveen, joten en edes vielä tiedä, mitä kukkia hän minulle taikoo.

Voi vitsi, että lapsenteonyrittämisenaloittaminen (=hieno sana), mitähän Ballerina tähän opettajana sanoisi, no joo, siis tiedätte, mitä tarkoitan, on taas tällä viikolla tuntunut inhottavan pitkältä.. Toisaalta mua ei siis mikään pidättele aloittamisen suhteen, kuin polttarit ja häät. Olen ajatellut odottaa kuitenkin polttareihin saakka, mut voi vitsi, et aika tuntuu matelevan, eikä asiaa tunnu auttavan ainakaan yhtään kaikkien hienovaraiset(?) vihjailut vauva-asioista. Onko teidän lähipiirissänne (töissä, ystävät) tätä alituista vihjailua lapsiin? Koenko sen vain niin vai onko se todellista?

Hei, tuo www.nowandforever.fi oli hyvä (ja vaarallinen...) vinkki! Tiedättekö muita vastaavia paikkoja mistä vois tilata, musta tuo on aika kallis. Mut kiva idea et saa servetit mihin saa omat nimet painettuna ja kans siihen sopivia ilmapalloja koristeeks (lapsivieraat tykkää sit kans niistä:). Hmmm... aika kalliita nuo ruusunlehdet, niitä tarvitaan varmaan ainakin 5-10 60 terälehden pakettia jos vieraita on joku sata... Mä en tajunnu onks ne oikeita vai jotain silkkiä? Eikai oikeet säily... hmmm....

Pikainen huomenta! =)

Lapsenteonyrittämisenaloittaminen (!) tuntuu täälläkin olevan vähän turhan kaukana, vaikka eihän tässä todellisuudessa ole kuin muutama kuukausi... Ihme kyllä, vihjailua vauvoista on tullut yllättävän vähän. Tai ehkä syynä on se, että olen aika avoimesti puhunut vauvakuumeestani ja mahdollisista ongelmista haaveiden suhteen. En tiedä teenkö virheen, mutta ajatus jatkuvista uteluista on painajaismainen... ihmiset osaavat kyllä olla tökeröitäkin! Aihe on kuitenkin niin arka ja henkilökohtainen.

Saana, mikä teidän tilanteenne nyt onkaan? Taisin sekoittaa asioita keskenään...pahoittelut! Eikö meillä sitten ollutkaan jännättäviä lainkaan? Minä aloitan taas viikonloppuna Terolutit, saanpahan edes omalta osaltani jotenkin edistää vauvaprojektia. Mies keskittyy autohaaveisiin...

Huomenta!
Meiltä on kyllä kyselty, mutta kun on vuosia oltu yhdessä ja yhteen aikaan olin vielä niin lapsivastainen niin lähimmät tyypit ei enää kysele. Paitsi mun äiti, joka on ihan suoraan sanonu monta kertaa haluavansa lapsenlapsia. Mutta ne vähemmän tutut...entiset työkaverit oli koko ajan että ootko raskaana ja tekisit nyt sinäkin lapsia...ja yksi puolituttu joka sai itse lapsen kysyi että ootteko ees yrittäneet... huoh! Kyllä tosiaan osataan olla tökeröitäkin. Yhdelle kaverille olen kertonut että yritetään, muille kerron ehkä sitten kun ollaan raskaana ja on se 12vk mennyt...
Ruusunterälehdet kuulostaa tosi kuvauksellisilta. Itseasiassa kaasona ollessani nypitiin niitä häitä edeltävä ilta koristelutarkoitukseen. Ostettiin muistaakseni jostain marketista halpoja ruusukimppuja mistä nypittiin. Säilytettiin viileässä ja olivat vielä ihan hyvät pöydässä....

Alkuperäinen kirjoittaja Saana...:
Kammottaa sen puoleen ajatus jos tästä tulisi painoa jotain alle 10kg lisää...
Et oo ainoa, Saana :-) Itsekin olen varovasti kauhistellut raskauden mukana tulevia kiloja, mutta ehkä olis parempiakin murehtimisen aiheita. Jotenkin tuntuu että kilot hiipivät helposti muutenkin, niin miten sitten raskauden aikana. Siskon mukaan neuvolassa puututaan heti siihen jos paino EI nouse riittävästi. On tää hankalaa ;-)

Tuohon "keventäen kesää kohti" -galluppiin sen verran, että mulla auttaa vaan se makean syönti. Vaikka uhkailen syöväni koko suklaalevyn kerralla, taitaa se todellisuudessa jäädä vain 3-4 riviin. Viinirypäleet on kanssa hyviä ja pähkinät.

Alkuperäinen kirjoittaja Meea.:
Kelläs täällä nyt onkaan jännät päivät?
No jaa, kai meikäläinen kuuluu jännättävien joukkoon, mutta itse en alkais innosta hypellä :S Menkkojen pitäis alkaa viikonloppuna, mutta en laittais rahoja likoon sen puolesta... Eilen kun siipalle tuskailin tätä painonnousua ja kerroin että epäilin jo olevani raskaana, se totes vaan että "eihän se ajatuksella kuitenkaan käy". No höh! Täytyy vissiin ottaa jääkiekko-otteet käyttöön ja heivata se hartioista makkarin puolelle ;-) Että saataisiin se lapsenteonyrittämisenaloittaminen kunnolla vauhtiin!

Niin, ja mulla oli aikanaan häissä kauranjyviä riisin sijaan. Ekologinen vaihtoehto :-) Riisi kuulemma paisuu lintujen suolistossa niin että voi käydä huonosti. Joo-o, niin mulle silloin kerrottiin! Ruusun terälehdet kuulostaa siinä mielessä just sopivilta. Toinen vaihtoehto olis tietysti brittityyliset konfetit (confetties) eli paperisilppua sinnetänne. Ei ehkä kuitenkaan mikään ekologisin vaihtoehto, heh!

Katoitteko muuten eilen 4D:n? Siinäpä oli taas lisäpotkua elämäntaparemonttiin. Kamalaa että joku voi syödä ittensä liikuntakyvyttömäksi...huhhuh!

Mies oli muuten ihana kun kerroin tädistä viime viikolla...oli ihan selvästi pettynyt että eikö tärpännytkään, vaikka onkin mua koko ajan tipautellut maan pinnalle näistä haihatteluistani :D Tais kuitenkin salaa toivoo että jotain tapahtuis heti. Täti on muuten viihtyny ihan ylipitkään täällä kertaa, sen ois pitäny poistua jo sunnuntaina mutta vielä eilenkin vähän tuhraili...höh! Nyt kp 8/26 ja lypsyjakkara kiillotettuna :D

Kevennysgallupista: mulla auttaa joskus viinirypäleet tai omenat, joskus on vaan pakko saada sitä ihtiään eli suklaata :D Joskus on myös auttanut että kun oikeen kovasti tekee mieli jotain hyvää niin lähtee lenkille tai jumppaa, sen jälkeen ei yleensä ikinä tee mieli makeeta...

Iipille peukkua db db db db db db db db -älä vielä heitä sitä kirvestä kaivoon :D

Huomenet!
Joo Iipille hurja peukutus käynnissä!!! bd bd bd bd Täällä alkaa ovisaika lähestyä, minkä kyllä huomaa omissa limoissa ja haluissa pikku hiljaa ;) Tai jos tosi säännöllistä olisi, niin ensi tiistaina pitäisi olla, ja eikös ne simpat elä viikonkin, eli kyllä nyt voi jo todeta että tositoimissa ollaan taas. Tänään aamupöpperössä päätin alkaa tikuttamaan sitä ovista, mutta kun olin kaivanut esille sopivan purkin ja aloin lukemaan ohjeita uudelleen, niin mun kierron pituudella tikutus pitääkin aloittaa vasta kp 14. Eli ei vielä kiirusta.

Noi ruusun terälehdet kuulostaa niin ihanalta!!! Meillä oli kans suomalainen vaihtoehto, eli ruista kaason sukulaisen pellosta. Meillä tyttökaverit oli yllätykseksi koristelleet häähuoneen ihanaksi, ja siellä oli sängyllä ruusun terälehtiä, ja hyvin olivat säilyneet aamupäivästä iltamyöhään. Eli jos niitä nyppisi aamulla ennen vihkimistä, niin ihan hyvin säilyvät. Luulisi että puutarhalta tai kukkakaupastakin saa alennuksella vähän päiväysvanhoja kukkia, jotka kelpaisi tähän tosi hyvin. Yhdestä ruususta tulee tosi paljon lehtiä. Jipii, meillä on muuten reilun kuukauden päästä toka hääpäivä!

Huh, juu katsoin sen 4D:n. Saipa mun painon pudotus vähän lisävauhtia. Kamalaa, ihan oikeasti, miten ihminen voi syödä itsensä siihen kuntoon? :x

Anna, musta tuntui viime kesänä, että varsinkin töissä mun pään yläpuolella leijui neonvalovilkkukyltti vauvakuume...

Ballerina, et varmaan ole sekoittanut asioita :) Olen vaan supersähläri :) Tiivistettynä siis. En tiedä kannattaako mun alkaa jännäämään saatika testaamaan. Vai mitä mieltä olette? Oviksesta ei tietoa, kierrot kun ovat nyt vähän viruneet... Mutta jos olis ollut "normaali" kierto, niin oviksen aikoihin mentiin keskeytetyllä 6 päivää, viimeisenä sattui supersähläys ja kävin hakemassa norlevon. Ja taas tuli ihan teiniolo :)