Ajatuksissa 22

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkumyy27
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä onkin ollut vilkasta kirjoittelua, kivaa! Ballerina, me mennään häämatkalle jo etukäteen, keskelle Atlantteja.. Yhden lehden mukaan paikka on Euroopan Uusi-Seelanti. :) Mä oon muutenkin vähän sellainen, että tykkään tehdä kaiken vähän eri tavalla, joten mulle vois hyvin sopia myös tuo, että poika puetaan vaaleanpunaisiin, ei sentään hameisiin.. Hih! Mut juu me halutaan jo toukokuussa lämpöön, ei keskikesällä ja juhannuksen aikaan sentään.

G: Idols, musta jomman kumman hevipojista olis aika tippua, ei finaaleissa voi olla kahta samaa "lajia".. Kristiinakin on hyvä, mutta sillä ei karisma taida vielä riittää kansan suosikiksi..

Mä olen ihan kateellisena lukenut teidän urheiluja ja niinpä innostuinkin tänään ostamaan uudet lenkkarit ja ulkoilupusakan, toivon, että ne saa mut ulos ja ylös!

Hauskaa viikonloppua!

Onkos meidän polttarisankari selvitynyt viikonlopusta? Vai haistelinko väärin, Erica? Kerro, kerro!

Kaikki muutkin ovat varmasti lenkkipoluilla tai äänestämässä? Hienoa, että Annakin sai kipinän lenkkeilyyn, millaiset lenkkarit hankit? Häämatka etukäteen onkin varmasti omiaan lievittämään stressiä, hienoa kaavoista poikkeamista.

Täällä on pidetty karkkipäivää ja töllötelty leffoja, ehkäpä taas huomisesta jaksaa taas motivoitua terveellisempään elelyyn. Kahvi on minulle ISO kompastuskivi, pakko saada määriä vähennettyä ennen vauvaprojektia. Käsittääkseni runsas kofeiini ei ainakaan lisää hedelmällisyyttä, ja keskenmenon riskikin on suurempi?

Viikonlopun jatkoja...

Hyvä Anna! Se on kumma juttu miten uusi treenipaita saati sitten lenkkarit aina tuo vähän lisäintoa liikkumiseen. Jossain vaiheessa luotin treenipaidoissa kaapista löytyviin t-paitoihin ja kummastelin muiden intoa ostaa kalliita teknisiä paitoja - "kun näilläkin kerran pärjää". Muuttuipa sekin mielipide kun ekan kerran ostin ihan "kunnon" treenipaidan :-)

Ballerina: Kyllä viikonloppuna saa vähän lepsuillakin :-) Itse kävin päivällä siskon synttäreillä kakun äärellä. Sainpa taasen pitää pientä siskontyttöäkin vähän sylissä :-D Odottelen tässä että siippa tulis kotiin että päästäis lenkille. Torstain kuntosalitreeni kun vaihtui lenkkiin, niin käytiin eilen salilla ennen saunaa.

Erica: Luin jostain, että kohtuullinen kahvimäärä olis 3 kuppia päivässä. Tiedä sitten kuinka monta mielipidettä tuostakin on...

Oman navan ympäriltä sen verran, että viikolla vaivanneet pahoinvointi ja vatsan myllerrys ovat nyt vähän helpottaneet. Vaa'assa kyllä näkyi vielä tänäaamuna melkein samat lukemat kuin mitä kauhistelin perjantaina :-( Ehkä se tästä tasaantuu...

Hiljaista pitelee... Kaikki ovat vissiin vielä niin pyörryksissä vaalisunnuntaista vai..? ;-)

Olipa mukava lenkkikeli eilen: räntää viuhtoo vaakasuorassa ja loska vaan litisee lenkkareiden alla! Onneksi on tullut hankittua goretex-lenkkarit sekä muut vermeet, ettei ihan vähästä säikähdä :-) No pain, no gain!

Kauhea suklaahimo. Mistähän sekin on nyt ilmestynyt? Suklaan syönti on kovasti vähentynyt, kun avokki ei syö sitä ollenkaan (joo-o, sellaisiakin kummajaisia vielä on!). Mutta nyt tekis mieli ostaa Fazerin sininen ja vetää se kerralla... Ehkä aamulla ostamani kaksi Da Capo -patukkaa auttaa selviämään tästä päivästä kunnialla :-)

Jee, iipillä suklaanhimo! :D bd bd

Hih, viikko laihiksella ja vaa'an mukaan 0,5kg pois. Joo, voi olla ihan hyvin mittausvirhettä tms, mutta kuitenkin :) Hmph. Olisi saanut kyllä tippua vähän enemmin, niin kovasti kun olen ruuasta ja herkuista kieltäytynyt ja liikkunut paljon enemmin mitä yleensä.
Hmph. Miten ihminen voikin olla hölmö. Kun on nälkä ja huono olo koko ajan ja väsyttää aivan tolkuttomasti, niin eikös turha toivonkipinä herää. Hmph.

Juu, olen kuullut kahvista saman, kolme kuppia päivässä. Siis niitä pieniä mummon kuppeja... Tuskaa.

Voih, häämatkat mielessä...

Jos lohduttaa, niin viikko on laihdutuksessa tosi lyhyt aika. Huom. "jos lohduttaa" :-) Varsinkin jos liikuntaa on lisännyt lyhyessä ajassa, niin keho saattaa alkaa kerätä nestettä. Yritän itsekin nyt roikkua tässä lohduttavassa oljenkorressa :-)

MOI!
Saana mikä on EJSOS? :D Mä välttelen vaakaa just ton takia, ärsyttää kun tuntuu et on urheillu hulluna ja syöny tosi terveellisesti ja on paljon laihempi olokin, mutta mittari ei heilahda suuntaan eikä toiseen... Tässä toinen oljenkorsi: muista että lihas painaa enemmän kuin läski ;) Ja varsinkin kun aloittaa salillakäynnin niin alussa keräytyy sitä nestettä...
Mulla ois tarkoitus elää terveellisesti ja urheilla paljon tässä alkuviikolla, niin voi sit hyvällä omalla tunnolla lauantaina lähtee tyttöjen kanssa bilettämään :D Ihan niinkuin sillä ois jotain merkitystä...

Huh, 1,5km uitu. Lihakset oli ihan väsyneet niin en uinu sitä 2km. Hmph.

Juu, jos oon saanu paljon lihaksia viime viikolla? :D

Meillä oli öö tammikuussa monella samaan aikaan jännäyspäivät niin kehitettiin Entä Jos Se olisikin Sitä-kilpailu oireista ja kuvitelluista oireista :D

Ja vettä tulee taas! Täytynee raahautua jumppasalille, viikonloppuna tuli makailtua ihan tarpeeksi ja nyt on pakko saada hikiliikuntaa. Saanalle onnea: -0,5kg viikossa on hieno suoritus!

Kahvia juon moninkertaisesti suosituksien verran, varsinkin stressin iskiessä määrät ovat pelottavia. Pikkuhiljaa koetan vähennellä, jos pääsisi tuohon kolmeen pikkukuppiin kesäkuuhun mennessä. Mitäs olen totuttanut itseni kahvittelemaan joka välissä, peruja opiskeluaikojen kahvilatyöskentelystä? Kotoakin löytyy melkoinen valikoima maustekahveja ja tummapaahtoista kahvia. Hyviä vinkkejä teenjuojilta?! Miten muuten vihreä tee ja raskaus sopivat yhteen?

No pain, no gain: exactly!! Eipä muuta kuin sateen sekaan...

Heippa,

no niin, alkoihan ne menkat sitten viikonloppuna, heti kun olin jo ehtinyt tuhlata rahat raskaustestiin kun ihmettelin missä ne viipyi...

*huokaus* pari vikaa päivää oon ollu vähän sellanen olo et oisin tulossa kipeeks... voi hitsi, kun tuo treenausputki oli just hyvin päällä. Otan nyt C-vitamiinia joka päivä ja auringonhattu-uutetta aamuin illoin.

Onnittelut, Saana, pienestäkin painonpudotuksesta!:) Hyvähyvä! Kyllä se kesäkunto sieltä tulee...

(nyt on taas kuuma kun äsken oli ihan jäässä...taidan mennä töistä kotiin kun pomokin on poissa... pöh...)

Sori kun on ihan omaa napaa nyt koko ajan ja valitusta, kun viime viikolla olin niin positiivinen. Harmittaa vaan niin kovasti et jos oon tullu kipeeks, kun oli hyvä treeniputki menossa. Pöh, pöh, ja vielä kerran pöh. Ja menkatkin on tyhmät. Pöh.

Tervehdys tytöt,
Olen hengissä, vaikka aikamoinen kasa töitä yritti litistää ja lätistää minut allensa. Perjantaina ja maanantaina en juuri kahvitaukoja pitänyt, ja päivät venyivät kunnes nälkäkuoleman partaalla oli pakko raahautua kotiin… Onnekseni minulla on tosi hyvä esimies, ja kun hyvin tehdystä työstä saa kiitosta ja positiivista palautetta, niin jaksaa välillä uhrautuakin. Nyt pitäisi olla vähän rennompaa töissä… Ja kiva niin, koska voisi alkaa perehtyä taas siihen lisääntymistieteeseen. Huomenna tai ylihuomenna voisi alkaa tikuttamaan sitä ovista. Mammaksi.fi-testeissä tarvii jonkun purkin, vähän hankalaa. Ja sit ohjeissa oli että näytteen pitäisi olla n.20 asteista (jos nopeasta lukemisesta muistan oikein), eli onkohan sitä jotenkin tarkoitus jäähdytellä??? Onko jollain kokemusta tästä asiasta, neuvokaapas aloittelijaa.

Joku jutteli vihreästä teestä. Käsittääkseni sitä ei suositella raskaana oleville!!! Tai sitten synnytystä odotellessa se on kait ihan hyvä juttu, mutta sitä ennen mustaa teetä siis! Itse tykkään myös kaikista rooibos- ja hibiskus-jutuista, eli ne on täysin kofeiinittomia vaihtoehtoja. Olen siitä onnellisessa asemassa, että en ole kofeiiniriippuvainen, ja siksi juon teetäkin säännöstellen, ja välillä noita kofeiinittomia vaihtoehtoja siis.

Arvatkaapas kuka oli juuri saanut istutettua pihalle ikkunalaudalle pikkunarsisseja kun sunnuntaina alkoi se lumisade! No onneksi ne on räystään alla ja lumi ei pääse siihen, ja nyt olen yöksi aina peittänyt niitä vähän. Hus hus talvi, nyt olisi jo kevään aika!!! Lisäksi viikonloppuna kylvin ohraa niin kuin pääsiäisruohoksi. Hiukkasen ajoissa ollaan, mutta kun oli niin keväinen mieli ennen sitä myräkkää…

:D Mä varmaan voitin viime kuun EJSOS:en...ainakin tuntuu siltä että keksin itelleni kaikki maholliset oireet. HEH!
Ankee ilma jatkuu...Oon muuten huomannu että te etelän ihmiset kehtaatte kulkee kumisaappaissa kaupungissakin jos keli niin vaatii...Meillä kotonapäin paarustettiin vaan jalat märkinä, vaikka kumpparit ois olleet niin paljon asiallisemmat.
Eilen tein tunnin spinningtreenin ja sit vielä käsipainojen kanssa yläkropan treenin. Nyt on aika makee olo lihaksissa, tuntuu et on tehny jotain...huomenna varmaan koskee ihan kamalasti.
Tänään ois ohjelmassa koiran trimmaus. Mä oon niin hidas siinä että saan siihen menemään melkeen koko päivän vaikka koira onkin ihan pieni rääpäle :(

Ehdin nyt vasta tälle sivulle, kun aamu meni yhtä tiedotetta valmistellessa ja lähetellessä. Yyh, työt häiritsee nettisurffailua... :-)

Oottepas te olleet ahkeria, uintia ja spinningiä ja vaikka mitä! Kampesin aamulla vaa'alle siinä toivossa että näyttäisi pienentyneitä lukemia, mutta ei kun ei! Piru vie! Mistä tää oikein johtuu? Pitääkö mun unohtaa punttitreenit vähäksi aikaa vai mikä avuksi..? Tuli kyllä myös aamulla mieleen, että menkkojen pitäis aikaisemman aikataulun mukaan alkaa viikonloppuna, eli voi tietysti toivoa että liittyisi siihen...

Neilikka: Täällä päässä myös kokemusta noista ajoittaisista mega-työkuormista. Kummasti sitä vaan jaksaa, kun tietää että ainakin joku arvostaa - vielä parempi jos se on oma esimies.

Ai vihreä tee ei hyväksi odottaville?! Jaiks! Sain just työkaverilta suoraan Kiinasta vihreetä teetä - ja se on hyvää. Höh!

Minnille rutistus, yritä parantua ettei hyvä treeniputki ihan katkea!

Voih, pikkunarsisseja pihalla, ihanaa! Pitäisköhän munkin ostaa sellanen ruukku sisälle, vaikka eihän ne kovin kauan kestä. Ovat vaan niin ihania :)

Hmm... löytäisinköhän pikaisesti sen yhden linkin, missä oli listattu kielletyt ja ei suositeltavat jutut raskauden ja imetyksen aikana....

Sokerilakko koki taas eilen kolauksen viinerin muodossa, mutta kompensoin sen vielä illalla tunnin lenkillä. Tuntuu nyt muuten aika kivalle lihaksissa. Ja huomenna uudelleen uimaan jos menkat eivät yllätä.

Pitäisköhän mun tehdä joku veto itseni kanssa kuinka kauan jaksan olla testaamatta. Nyt kp 30 ja rinnat "#¤%&:n kipeät. En kyllä takuulla jaksa odottaa kp 50 :D

Tattis linkeistä, Saana. Opiskelin ne heti - ja totesin että viime viikolla ostamani pellavansiemenrouheen käyttö taitaa jäädä aika lyhyeksi... Oikeastaan ton listan jälkeen jäljelle jää vaan suklaa ;-) Melkein kaikki muu onkin kiellettyä, heh!

Juu, luojan kiitos suklaata ei ole kielletty :D

Hyppäsinköhän jonkun rivin ohi, mutta tuossa listassa ei ole mitään vihreästä teestä. Onko sen haitallisuus sitten vaan sama kuin kahvissa, eli se kofeiini?

Hui, onpas pitkä lista :) Onneks tosiaan suklaa on sallittua, hehe :)

Mä oon kans oikea suurteenjuoja, mut oon viime aikoina enemmän ja enemman ruvennut lipittämään kamomillateetä, sen pitäis rauhottaa illalla. Musta se on niin kotoisaa ja rentouttavaa ottaa kupillinen kamomillateetä hunajan kanssa, ja olla sohvalla illalla täkin alla... Hrrrr... voi kun ois jo ilta niin vois tehdä taas niin :)

Muuten, muut hääintoilijat, onks teillä joku teema/teemaväri häissä? Meillä on vaaleenpunainen, mut sellanen ihan vaaleanvaalean sävy. Ainakin kutsut, nimikortit ja silleen. Ja sit haluaisin pöytiin koristeeks yksittäisiä vaaleenpunasia gerberoita... :)

Kumppareista muuten, et ne on kuulemma nyt viime aikoina ollu muodikkaat, ja täällä tanskassa ainakin jotkut vetelee kuivallakin keleillä värikkäissä kumppareissa! :) Muoti-ilmiöistä puheenollen, eilen tipahti luukusta h&m:n kesäkuvasto, ja haluaisin ainakin miljoona juttua. Ja nyt on paljon sellasia toppeja jotka on löysiä vatsasta, niin sehän ois melkein hyvä SIJOITUS ostaa sellasia nyt..? :)

Hmm... Pitääköhän mun ihan oikeasti pudottaa painoa ennen yrittämistä oikein reilusti. Jos tästä olen muutaman kilon painavampi niin kävellessä koskee lonkkiin ihan riittävästi. Ihan pelottaa mitä se olisi, jos tästä paino nousisi vielä enemmän....

Meillä ei ole teemaväriä, ainakaan toistaiseksi.
Mulla on puvussa tummansinistä mummojen kauhistukseksi, niin ajattelin jos pöytiin laittaisi pienet koristeet ruiskaunokista tms? Pöytään mahtuu siis joko kynttilät tai ihan pienet kukat. Mitä muita sinisiä kukkia on kuin ruiskaunokki ja iiris?

Millainen kimppu on haaveissa/tulossa? Heh, ajattelin noudattaa mummojenjärkytyslinjaa ja ottaa liljoja tai kalloja tai iiriksiä tai tai tai.... :D

Juu Minni, ne topithan olis loistava sijoitus, ihan säästö tulevaisuutta ajatellen :D

Höpö höpö, Saana, muistaakseni siitä ei ole kauaa kun ilmoitit mittasi täällä ja taisit olla varsin hoikka! *ravistaa Saanaa* Eli pari kiloa ihan jos hyvin voinnin ja oman mielenterveyden vuoksi, mutta ei sen enempään ole tarve! *ravistaa vielä varmuuden vuoksi uudestaan*

Niin joo sinisen kanssa sopii kans niin ihanasti valkoinen (eiks mummot tykkäis suomenlipun väreistä!) eli valkoinen kimppu vois kans sopia sulle, jos sinistä sopivaa on vaikea löytää..