Ajatuksissa 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ajatuksissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Melkein rupesi mahanpohjasta nipistämään kun Minni puki sanoiksi toiveen, että ehkä me kaikki aletaan ensi vuonna yrittämään!
Me laitoimme kotiin viime viikonloppuna joulun, eli siivottiin kohtuullisen hyvin, laitettiin koristeita ja Oikea, Iso Kuusi!!! Se on ollut ihana, ja tuonut sopivasti joulumieltä. Tänään lähdetään anopin luokse, ja ollaan joulunpyhät siellä ja myös meidän kotona (onneksi aika lähekkäin). Toivottavasti liikenteessä on rauhallista, kun ajoa on kuitenkin pari tuntia. Välipäiviksi sitten töihin. Mutta niin onnellinen olen tästä työpaikasta, että puolta sekuntiakaan en ole harmitellut loman puutetta. Ei hermot kuitenkaan kestäisi olla liian kauaa hössöttämässä muiden kanssa… Omaan kotiin on aina niin kiva tulla! Uudeksi vuodeksi meille tulee muutama mukava sukulainen – herkuttelua ja raketteja luvassa.

Oikein lämmintä joulumieltä teille rakkaat haaveilija-ystävät, nauttikaa täysin rinnoin!

Joo noi joululaulut saattaa olla aika tunteikkaita varsinkin jos on vähän herkällä päällä. Mä oon sellanen pillittäjä että pillitän vaikka porilaisten marssista!

Höh, mulla oli eilen illalla jo aika terve olo, ja luulin tosiaan että suklaa ja pitsa ois jo tappanu tän taudin, mut nyt on taas aika kipee olo, voi PERHANA!

Mä en tiedä pääsenkö välipäivinä tänne, yritän päästä piipahtamaan ja piristämään Saanan työpäiviä :) Mutta joka tapauksessa oikein ihanaa joulua kaikille!
Ja plussaista uuttavuotta :) hehe...

Hih, juu, ajankohtainen :D Mites se höntin kuuloinen uus sanonta meni..? Öh.. Kuuminta hottia? :D

Apua(!?) ja ensivuosihan on ihan kohta! :D Kesäänkään ei mene kuin yksi hujaus :D :D
Hihi nyt alkoi jo ihan jännittää. Okei, vaikka eilen olinkin vielä sitä mieltä, että kesäänkin on vielä ihan liian pitkä aika. Vitsit. Tulevaa vuottahan olen odottanut siitä asti, kun menin lukioon! Vau.

Jos nyt ei vielä täällä nautittaisi täysin rinnoin... *hillitöntä teinihihitystä* Perjantait....

Jos häviätte jo päivää piristämästä niin,

Hauskaa joulua ja plussaista uuttavuotta! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Saana..:
Jos nyt ei vielä täällä nautittaisi täysin rinnoin... *hillitöntä teinihihitystä* Perjantait....

Aika levottomat ajatukset sulla ...

Mää oon muuten päättänyt syödä jouluna ja uutena vuotena just niin paljon kuin sattuu kiinnostamaan ilman huonoa omatuntoa. Niin että musta saa tsemppi-seuraa sitten ensi vuoden urheiluharrasteisiin...

Uh, onpahan terhakan kuuloinen sekotus. Mä oon kyllä just nauttinut jouluteetä hunajan kanssa, ja täytyy laittaa valkosipulia ruokaan kun syön. Mutta mun konvehti-testaus on vielä kesken, jospa se auttais... (paitsi nyt on enää öklöt marsipaanit jäljellä...)

Hyvä, että meitä on muitakin syöpöttelijöitä tässä joulun aikana. Aloitetaan sitten terveelliset elämäntavat ens vuonna, Neilikka! :)

äh, nyt tuli taas huono olo. täytyy ottaa lisää teetä ja mennä sänkyyn katsomaan ikivanhojen melroce placen uusintoja....

Juu, ja mössö tappaa kaiken. Siis ei sua vaan ne pöpöt

Ilmoittaudun siihen tsemppikerhoon.
Pitäisköhän tehdä oikein uudenvuoden lupaus: liikunta ja painon pudotus? Että olis kesällä solakassa kunnossa, ellei ole muuta levennystä kuin rasvaa :D

Ja miten oli se sokeriton tai vähäsokerinen kokeilu? :D

Ja sitten pikkuisen kahvia, josta myös pitäisi opetella eroon. Maha ei oikein tykkää... :(

Hei!

Ketjua seuraava ulkopuolinen kyselee. Alla olevia nimiä poimin tuosta listasta. Teillä kaikilla on joku tulevaisuuden aika, jolloin ehkä alatte yrittää (jos nyt tulkitsin oikein, sori jos en).

Millaisin perustein olette miettineet, osa jopa kuukauden tarkkuudella, että yritys alkaa?

Kysyisin tämän mitä kohteliaimmin ja anteeksi jos olen liian utelias. Mietin itse, miksi yrittäisin nyt mieluumin kuin huomenna kuin ensi viikolla kuin ensi vuonna...

Anna, Joanna79, Sella, Meea, Saana, Neilikka, kiitos jos jaksatte vastailla.

Niin ja mahtavaa joulua kaikille!

Toi sokeriton olis NIIN järkevää, mutta mää en taida pystyä siihen. En siis normaalisti syö hirveästi karkkia, mutta välillä on pakko saada pullaa tai jotain muuta herkkua. Ainaskin pari kertaa viikossa. En halua riistää itseltäni niitä ihania herkutteluhetkiä telkkaria katsellessa tai sanomalehteä lukiessa! Niin että paluu järkevään ruokaan ja runsaaseen liikuntaan on edessä sitten tammikuussa. Mutta nyt mielessä on vaan se, että kotona odottaa suklaa! (ja mies!) Eipä paljon paremmin voisi olla. Tässä teille muuten hauska juttu:

Hei Akira, ja kiva kun kirjoitit! Meillä usealla taitaa olla tilanne, että heti haluttais yrittää, mutta järki sanoo, että elämäntilanne olisi parempi jos vähän malttaisi odottaa. Meillä siis ”järkisyy” se, että olen joulukuun alussa aloittanut uudessa työpaikassa, jossa uskon viihtyväni useita vuosia. Olisi jotenkin noloa jäädä heti äitiyslomalle, enkä siihen mennessä oikein ehtisi edes oppia kaikkea. Olen laskeskellut, että jos edes vuosi tulisi täyteen ennen äitiyslomalle jäämistä.

>New Yorkissa on kauppa, jossa myydään aviomiehiä. Kaupan
>sisäänkäynnillä on ohje kaupan käytöstä: "Voit vierailla kaupassa
>vain yhden kerran. Kerroksia on kuusi ja eri kerroksissa miesten
>ominaisuudet ovat erilaisia. Voit valita miehen mistä tahansa kerroksesta,
>tai voit mennä ylöspäin, mutta et voi enää palata alempiin kerroksiin
>ostoksille!"
>
>Nainen menee kauppaan.
>Ensimmäisessä kerroksessa myydään miehiä, joilla on työ. Hän jatkaa
>ylöspäin. Toisessa kerroksessa myydään miehiä, joilla on työ ja jotka
>pitävät lapsista. Hän jatkaa edelleen ylöspäin.
>
>Kolmannessa kerroksessa myydään komeita miehiä, joilla on työ ja
>jotka pitävät lapsista. "Vau" nainen ajattelee, mutta jatkaa silti
>ylöspäin.
>
>Neljännessä kerroksessa myydään komeita miehiä, joilla on työ, jotka
>pitävät lapsista ja jotka auttavat kotitöissä. "Tämä vaikuttaa
>todella hyvältä" nainen ajattelee "Melkein tekisi mieli jäädä tänne",
>mutta hän jatkaa silti ylöspäin.
>
>Viidennessä kerroksessa myydään komeita, romanttisia miehiä, joilla
>on työ, jotka pitävät lapsista ja jotka auttavat kotitöissä. Nainen
>tuntee suurta houkutusta jäädä, mutta toivoo ylemmässä kerroksessa
>olevan tarjolla jotain vielä parempaa, joten hän jatkaa ylöspäin.
>
>Kuudes kerros on tyhjä, lukuunottamatta kylttiä, jossa lukee "Olet 6.
>kerroksen 31 456 012. vierailija. Täällä ei ole miehiä. Tämän
>kerroksen olemassaolon tarkoitus on ainoastaan todistaa että naisia
>on mahdotonta miellyttää. Kiitos vierailustasi Aviomieskaupassa."
>
>
>Aviomieskaupan naapurissa sijaitsee Vaimokauppa. Myös siinä on 6
>kerrosta.
>
>Ensimmäisessä kerroksessa on tarjolla vaimoja jotka pitävät seksistä.
>Toisessa kerroksessa on tarjolla rikkaita vaimoja jotka pitävät
>seksistä.
>Kukaan ei ole koskaan käynyt kerroksissa 3-6.

Hehe, aika oivallinen tuo Neilikan tarina miehen etsimisestä :) *miettii missä kerroksessa olen...*

Akiralle: meillä odotellaan ainakin sitä että mies ei ole ihan vielä 100% valmis. Minä aloittaisin kanssa jo saman tien jos vaan ois mahdollisuus. Mies on vasta valmistunut viime kesänä ja määräaikainen työsuhde loppuu tammikuun lopussa, ja haluaisi saada kaikki "asiat kuntoon" ennen vauvaa. Alun perin oltiin sovittu että mennään ensiksi naimisiin ja sitten lapsia (häät ensi vuoden elokuussa) ja mies haluaa kai vieläkin tehdä se niin päin. Ollaan arvuuteltu toi aika (5/2007) sillä perustella että tuskin sitä heti ekoina kuukausina tärppää, ja jos tärppää niin ei varmaan näy mahaa. Mutta miehellä on pienenpienenpieni vauvakuume (on IHAN innoissaan kun leikkii veljiensä lasten kanssa) mutta on vielä pikkasen epävarma. Toisaalta käytetään keskeytettyä yhdyntää ehkäisymenetelmänä, joten jos nyt vahinko sattuisi niin ei se olisi miehellekään katastrofi.

Hih, hauska tuo kauppajuttu! *yrittää nauraa räkättää mahdollisimman hiljaa, ettei työkaveri häiriinny*

akiralle:
Osaisinkohan selittää mahdollisimman epäselvästi.. Järkisyitä on se, ettei meillä kummallakaan ole vakituista tai edes pitkää määräaikaista työtä. Tuntuu, että vastavalmistuneena pitäisi saada edes hiukan työkokemusta alalta. Lisäksi työt ovat eri paikkakunnilla, joten ainakaan toistaiseksi ei ole yhteistä kotia. Taas. Mies ei koe vielä olevansa valmis, lapsen aiheuttama muutos pelottaa. Ja kun mies epäröi, alan itsekin vähän epäröimään. Ensi elokuu olisi toiveissa sen takia, että jos menisimme ensi kesänä naimisiin, elokuussa voisi aloitella yrittämistä. Mies ei haluaisi Mahaa alttarille. Tai sitten se siirtyy vuodella eteenpäin, tai tai tai... Toisaalta ehkäisyssä ei olla enää oltu ihan niin orjallisen tarkkoja, härnimistä, keskeytettyä ja nyt varmoja päiviä ollaan käytetty. Että jos vahinko kävisi, ei se miehelle olisi elämän loppu.

Tulikohan siinä kaikki "hyvät" syyt, vai jäiköhän joku kirjoittamatta?

Pitäisköhän ihan oikeasti yrittää joulun jälkeen vähemmällä sokerilla. Siis sen jälkeen, kun on tullut ähky suklaasta. Siis mukamas, eihän suklaaholisti voi koskaan saada liikaa suklaata! :D

Mikähän siinä muuten on, ettei meidän miehet halua "mahaa" alttarille? Vai onkohan se vaan pieni tekosyy odottaa sinne häiden jälkeen? Mun mielestä raskaille on ihanan näköisiä pukuja, ainaki netissä ja lehdissä :) Ehkä ne sit pelkää et yks elämän tärkeimmistä päivistä menee pilalle, jos morsian oksentaa tai voi muuten pahoin, kärsii turvotuksista tai ennenaikaisista supisteluista, tai muuten vaan on hormonien vuoksi kärttyisä ja ailahtelevainen.

Toisaalta kyllä se ois itsellekin kiva et ois 100% voimissa siinä häästressissä.... hmmm... *pohdiskelee*

Joo, tytöt, joulun jälkeen aloitetaan uusi elämä ja liitytään anonyymit sokerinsyöjät -kerhoon!

Kai sitä pienillä valinnoilla sais jo paljon tehtyä (vaihtais sokerisen mehun maitoon, ei laittais sokeria tai hunajaa teehen, vaihtaa jogurtti johonkin terveelliseen Acidofilus-juttuun) mutta tuo karkinsyönti on kyllä vaikea juttu. Jossain vaiheessa kun yritin pitää karkkilakkoa (en ole enää vaivautunut pariin vuoteen moiseen...) niin ostin kuivattuja aprikooseja. Niitä kun vetelee pussillisen, niin on mahassa kyllä sen verran ilmaa, että!

Mutta korostan: joulun JÄLKEEN.

Vinkki, jos on syönyt liikaa suklaata/karkkia ja on ähky olo:

syö sipsejä tai muuta suolaista -eiköhän pian taas karkki maistu.

(nyt rupee jutut menemään jo sellaseks että tarviis ottaa varmaan vähän Buranaa...)

Kiitos Minni vinkistä! Aurajuusto toimii varmaan myös hyvin sokeri-suola-tasapainon paluttamisessa!

... Näissä herkkuaatoksissa lähden nyt lomalle! ...

Vielä kerran JOULUILOA!!!

Hih, jos Minni jutut lähtee liitelemään, niin älä vaan ota sitä buranaa! :D Pitäisi vielä vähän aikaa viihtyä töissä.

Hmm.. Onkohan miehillä joku sellanen ihmeellinen vanhoollisluolamiesvaisto, joka sanoo, että naarasta pitää näyttää kehuskellen muille ennen kuin sen korkkaa?
Jotenkin vaan pahoin pelkään, että se on tekosyy, jonka jälkeen pitää keksiä taas uusia syitä.

Hih, huonovointinen, kärttyisä ja ailahtelevainen... Niitähän olen muutenkin! :D

Juu, anonyymit sokerinsyöjät- kerho aloittaa joulun ja uudenvuoden JÄLKEEN! Mutta sittenhän on jo kohta pääsiäinen... ? ;)

Voi kiroilutus. Nyt vasta älysin, että jouluradiota voi kuunnella netin kautta. Ja koko joulukuun oon ihmetelly, et mikä olis radiokanava, jolta tulis vaan joululauluja..

Muuten, Sanna, jos töissä pitkästyttää niin voit vaikka tienata rahaa Ellien kuluttajapaneelilla. Tuskin siinä suuria summia kerääntyy, mutta ainakin itse tilasin tunnukset ja täytyy nyt katsoa mitä kyselyjä ne lähettävät. Tykkään usein vastailla kaikenmaailman hömppäkysymyksiin.

No, hyvää työpäivän jatkoa, täytyy käydä ostamassa anopille kukkia kun mennään sinne illalla!

*jouluhalit*

http://plaza.fi/ellit/koti/keskustelu/t1561143

Moikka tytsyt :)

Tulin ihan nopeasti piipahtamaan. En ole hurjemmin jaksellut kirjoitella, taustaillut kuitenkin, häiden suunnittelu vie suuren ajan ja töissä on enemmän kuin tarpeeksi hommia. Sitäpaitsi kun jo tietää sen tarkan päivän milloin se yritys VIHDOINKIN voi alkaa, niin en ole kamalasti jaksanut hötkyillä sen asian kanssa. Hui, ja se on ihan kohta, IHANAA!! :)

Eli jos ei kaikki muista/tiedä niin meillä alkaa yritys heti häiden jälkeen (häät 31.3) ts. jo hääyönä ;) Siis jos ei rouva punainen tule just sillon kyläilemään. Olen nimittäin laskeskellut, että menkat saattaa osua just siihen...Ja en mitään siirto hormoonejakaan haluaisi pumpata itseeni juuri ennen yrityksen aloitusta :/ hankala tilanne, kun toisaalta en TODELLAKAAN halua kärsiä kivuista ja menkoista omissa häissäni, saati häämatkallamme, jonne suuntaamme hei häiden jälkeen. Pitää pohtia järkevä ratkaisu tähän.

Akiralle sen verran, että me puhtaasti odotamme että pappi sanoo aamen :)

Tulin toivottamaan teille oikein ihanat joulut!! Nautitaan ja syödäänhän hyvin!! Nam! ;)

Halein,
Erica