Ajatuksissa 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ajatuksissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heips!
Ohhoh Minni! Tuosta miehesi käytöksestä et voi muuta tulkita kuin että hän oikeasti on varautunut saamaan vauvan kanssasi. Niin että onnea vaan!
Muutenkin täällä tuntui kaikilla olevan asiat kunnossa ja hyvä mieli, hieno homma!

(.) Kp 30/30(?) Ei niin Yhtään Mitään Tuntemuksia menkkojen alkamisesta. Ja nyt kun melkein olin jo päättänyt aloittaa taas pillerit, niin rupeankin jahkaamaan, josko kierto on aivan sekaisin ja olen multi-ongelmainen, ja pitäisi antaa aikaa tasoittua ennen yritystä. Mutta kun ne kortsut on niin ikäviä. Siis sama vanha laulu. Oletetun oviksen jälkeen ei ole tullut mitään kunnon kuivaa kautta, vaan pieni valkovuoto on jatkunut. No odotan nyt muutaman päivän, ja katsotaan alkaako ne. (Ja jos ei, niin miksei?)

Oikein rattoisaa viikkoa kaikille!

Voi kun te olette ihania. Oli tosiaan helpotus että saatiin kerrankin keskusteltua asiasta positiivisesti. En tiedä sitten auttoiko asiaan että lauantaina oltiin yhden taaperon 1-vuotissynttäreillä (ja mies oli AIVAN liikuttunut kun piteli pikkupoikaa) ja sitten sunnuntaina oltiin vanhimman veljen ja sen raskaana olevan vaimon luona. Mies leikki tyynysotaa kolmivuotiaan kanssa, ja veljen vaimo esitteli mulle "vauvanhuoneessa" niitä ensimmäisiä vaatteita jotka ne laittaa vauvan päälle kun tullaan sairaalasta. VOIH!!!

Mä en tajua noista limoista mitään, kovin innokas oon ollu puuhailemaan viikonloppuna, joten perjantaina kai kerran, lauantaina kerran ja eilen kaks kertaa. Mutta ihan keskeytetysti, tietenkin... Eli en uskalla pitää peukkuja kovasti pystyssä. Mut tosiaan jos laskee oviksen siitä "oikeesta" menkkojen alkamispäivästä niin lauantaina oli tasan 2 vkoa. Yritin tutkailla sitä Billingsin menetelmää mikä esiteltiin yhdessä toisessa ketjussa oikein kuvien kanssa, mutta en nyt tiiä osaanko tutkia noin tarkkaan. Musta tuntuu että limoja on enemmän sillon kun on haluja, oli sitten kierto missä vaiheessa tahansa...

Kerropa Neilikka, miten menee... ¨*pitää ihan varovasti peukkuja pystyssä*

Hih, aletaanko peukuttamaan ihan tosissaan? Taidan peukuttaa salaa ihan varmuuden vuoksi :)

Olen myös katsellut jossain sitä Billingsin menetelmää, mutta en kyllä ole sellaisia limoja huomannut. Tai siis että en kyllä huomaa venyykö enemmin tai vähemmin ja millaisen "seitin" se lima muodostaa..

Kävin eilen uimassa. Hallissa oli neljä(!) mahaa, siis sen verran isoa, että ihan todella selvästi näki, ja tooodella paljon pieniä lapsia. Siis vaikka oli ihan normaali ilta ja pieni halli. Kummallista, yleensä siellä on vaan yli 50v ihmisiä... sitä kai näkee mitä haluaa. Hih, yksi söpö pikkutyttö tuli saunaan äitinsä kanssa. Jotain se siinä höpötteli, kunnes sanoi todella kirkkaalla äänellä että kun kasvaa isoksi haluaa samanlaisen kauniin sormuksen, mikä äitinsä sormessa oli ja tuijotti mua ihan suoraan silmiin. Hih :)
Alamaha ei sitten uimisesta kuitenkaan tykännyt hyvää, loppuilta meni sohvanpohjalla. Höh, olen tätä menoa ihan rapakunnossa!

Voi Saana, sun maha! Selviskö se muuten sillon lääkärillä loppujen lopuks et mikä se oli?

Mä oon muuten kuullu et jopa puolella naisista on liikaa hiivaa kropassa, vaikkei se tuliskaan "ilmi" tuolla alapäässä. Usein sellaset naiset jotka on syöny nuorena e-pillereitä, juo paljon kahvia/kofeiinia, ja syö paljon nopeita hiilihydraatteija (valkoinen leipä, sokeri). Pitäis yrittää testata sellasta sokeritonta ruokavaliota vaikka kuukauden ajan, päätän aina et NYT kokeilen kun siitä saa kuulemma hirveesti energiaa ja maha ei olis turvoksissa, mutta ei siitä tuu mitään kun oon niin makean perään.

Mä en tavallaan usko noihin ennustusjuttuihin, mutta en oikein uskalla kysyäkään, jos sieltä nyt tulis joku sellanen vastaus mitä ei halua kuulla. Tyyliin et saan lapsen jotain kymmenen vuoden päästä....

Ei selvinny, maanantaina toivottavasti selviää. Kystaksi epäili.

Hmm. Kuulun näköjään ihan prikulleen tuohon riskiryhmään, tai siis elintavat on just noin. Juu, sitä sokeritonta pitäisi kokeilla, mut se on niin vaikeeta, tai siis eihän se sinänsä vaikeaa ole, mutta kun sokeri on liian hyvää. Mutta olen kyllä edennyt askeleen oikeaan suuntaan, kahvikuppiin laitan vain yhden sokeripalan kahden sijasta. Edistystä sekin kai on? :)

Hih, mutta ainahan niihin ennustuksiin voi suhtautua sitten niin, että jos tulee hyvä ennustus, niin pitää sitä totuudenmukaisena, jos tulee huono, niin toteaa vaan, että kaikki ennustukset on ihan humpuukia :)

No toivottavasti saavat sitten ainakin selville että mikä sua vaivaa. Käsittääkseni noi kystat on aika harmittomia (tai siis ei vaarallisia).

Mites Neilikalla menee? Onkos menkat alkanu vai jännätäänkö?

Puolen tunnin hekotuksen jälkeen: jos syyspimeä ahdistaa, käykääpä lukemassa noita:

http://www.helistin.fi/forums/viewtopic.php?t=3923&postdays=0&postorder=asc&start=0

jos ei aukea: helistin.fi, keskustelut, odotus, odotuksen ihanuus ja kurjuus, raskaushuumoria

täytyy varmaan tallentaa osoite suosikkeihin, että voi käydä välillä työpäivän aikana :D

No juu, mutta toivottavasti se lekuri sitten tekeekin jotain, sen pitäisi ultrata, kun viimeiset kaksi käyntikertaa on mennyt harakoille. Juu, yleensähän ne on kai harmittomia.

Jotenkin tuntuu, että tekstini on tänään taas lukukelvotonta, tai siis ymmärtämiskelvotonta.. :/

Niin Neilikka, jännätäänkö?

Hehe, hauskoja juttuja noilla raskaana olevilla :) Musta tollanen arkipäivän huumori ja väärinkäsitykset on yleensä niitä kaikkia hauskimpia.

Yep, lähdempä tästä baariin :) Mutta todellakin vaan yhdelle, sovittiin että mennään työkavereiden kanssa yhdelle kun työpaikalla on tapahtunu niin paljon muutoksia viimeaikoina, niin mennään sit vähän jutustelemaan uuden tiimin kanssa.

Ihan pikana, kun ootte niin ihanan kiinnostuneita... KP1!
Eilen aamulla kyllä rauhoitin mieltäni ja tein testin, ja nyt ne sit alko kun ei enää tarvinnut jännätä... Tyytyväinen olen, että kierrot on ollut kohtuullisen tasaisia (30 ja 33). Palaan joskus taas pölisemään! Rattoisaa torstaita!

Täälläpä hiljaista...
Täytyy kyllä hehkuttaa, että ihana olo, kun viihtyy töissä hyvin! Energiaa riittää vapaa ajallakin paljon enemmän kuin ennen!
Riemukasta viikonloppua kaikille, ja virittäytykääpä jo pikkuisen joulutunnelmiin! Me ollaan tehty piparitalo, ja tänään pitäisi koota se.

Kiva kuulla, että töissä menee mukavasti! :)

Ja pahoittelut(?) kp2:sta. Peukutetaanko tässä kierrossa taas salaa? :P

Hih, tänä jouluna en taida alkaa edes yrittämään piparitaloa, ne piparitalopalat kun viimeksi paisuivat pikkuisen... Jos tänä jouluna tekisi suklaatalon? Se voisi olla maistuvampi, kuin piparitalo. Ja sehän ei haittaa yhtään, jos se epäonnistuu niin, että paloja ei saa toisiinsa kiinni... :) Se siitä sokerittomasta ruokavaliosta! Mutta eihän jouluna kannata nipottaa...? :)

Jee, tänään on firman pikkujoulut. Saa nähdä millaista on, tästä aiheesta kun nyt ei niin kauheasti ole vielä kokemusta... Muissa työpaikoissa kun ei ole pikkujouluja vietetty lainkaan.

Että tekisi mieli lähteä oikein kunnolla shoppailemaan, mutta sen sitten tietää, että tekisi mieli myös ostaa kaikkea kivaa... Kaupat ovat jotenkin niin ihania ennen joulua! Olenkohan jotenkin perverssi....

Onko tosiaan niin, että olemme ainoita, joilla asia on mielessä, eikä vielä toteutusasteella??

Moipsis taas. Tonttu ilmottautuu!

Nyt on siis lauantai-aamu ja Saanalla on ollut firman pikkujoulut eilen.. Onkohan sillä krapula?

Hei toivottavasti se sun masuasia selviää eikä sun tarttis kärvistellä yhtään enempää. Eihän tommonen sovi, että uinnin jälkeen sattuu. Toivottavasti tekevät asialle pian jotain.

Mahtava juttu Neilikka, että viihdyt uudessa työssä. Se on niin älyttömän arvokasta, että se paikka minne joka ikinen päivä raahautuu, oli miellyttävä. Hieno juttu. Niin ja sulla oli jännäpäiviäkin tossa. Onneksi ei kierto venyny liikaa.

Ja Minnille rautahermoja kun on noin varomatonta toi teidän elämä. Tolla seksimäärällä kyllä luulis jo olevan kaiken mahdollista ;)

Omanapa on aika rauhallinen. Oon tullut siihen tulokseen, että ovis taisi olla sillon viikko sitten lauantaina, jos nyt oli ollenkaan. Ja että kun sunnuntaina puuhalitiin, niin en usko että se riitti. Mut sen tiedän, että kun menkat alkaa niin taas ottaa päähän aivan kauheasti. En tiedä miten siihen voisi varautua niin, ettei revi hiuksia päästään ja latele kaikkia tietämiään kirosanoja vessassa.

Ja mähän tietysti koko ajan tarkkailen tuntemuksia ja voi ahdistus. Se olis vaan niin täydellinen joululahja! Mies oli niin ihana, kun juteltiin joulusta, niin se mietiskeli, että onkohan meillä ensi vuoden jouluna vauva. Siinä se nyt sitten oli se mun varmistukseni, että yhdessä halutaan meille vauveli.

Ja siitä sitten vielä innostuin, kun tajusin, että me ollaan siinä harvinaisessa tilanteessa, että me saadaan lapsia -ei hankita. Se on niin harvinaista tässä maailmassa, kun kaikki on niin järjestelmällistä ja kaikkeen voi vaikuttaa. Sillä ehkä jaksan taas jos menkat alkaa. Niin ja tiedän että te tsemppaatte mua!

Pitääkin muuten mennä kattomaan noita raskausjuttuja. Rakastan just tollasia ketjuja. Mut ensi viikolla taas!

Voi Sella kun teillä on niin ihana tilanne! Lutunen sun mies kun toivoo jo ensi vuodeksi teille pikkutonttua... Toivottavasti toteutuu! Toivottelen paljon hyvää tuuria matkaan, mutta ei tosiaan syytä repiä pelihousuja jos nyt heti ei tärppääkään. Jos ei tärppää, niin ainakin on heti tiedossa mitä toivotte uutena vuotena. Ai mutta eihän uutena vuotena olekaan tapana toivoa mitään erityistä, vaan luvata. *herää jo, Neilikka* Mutta kyllä mää ainakin aina vuoden vaihteen suudelman aikana jotain oon toivonut...

Mitenkäs Saanan pikkujoulut? Ja hei, ette todellakaan ole ainoita, joilla vauvat on mielessä, mutta yritys yritetään pitää jäissä! Päinvastoin mulla on ollut olo, että me ollaan nyt varmaan ainoat, jotka yrittää hillitä... Meillä ajatuksena siis, että odotetaan nyt kevään korvalle saakka (vappu, hääpäivä???), ja sitten aina kuukausi kerrallaan eteen päin. Luulenpa, että loppuajasta sitten enemmän voi ottaa riskejä, mutta nyt tarkoituksena olisi käyttää kiltisti kumia. Plääh. Enemmän ollaan nyt taas sillä kannalla, että pillereitä ei kannattaisi aloittaa uudelleen. Eli ei pahoitteluja tädeistä, ei salapeukkuja, ei kerrassaan mitään kivaa... Voi itkunen kun me molemmat haluttais jo vauvaa, ja muuten elämäntilanteeseen ja elämäntapoihin sellainen olisi niin tervetullut, mutta haluaisin nyt hetken olla töissä. Parempi kait nyt vaan iskostaa ajatuksiin se päivä kerrallaan -elämäntapa.

Jatkoa... Lähetin vaan tossa välissä, kun tää anopin kone voi katkasta netin äkkiseltään, enkä halunnut menettää kirjoituksia.

Vielä omia limajuttuja. Voi ziisus kun tuntuu höhlältä kirjoittaa tällaisia tänne, mutta toisaalta ihanaa tyttöjen hömpötystä! Siis pari päivää ennen äskeisiä menkkoja tuli saunan jälkeen jotain ihme limaa. Tooosi veeenyväää. Silloin tuli olo että mitä ihmettä, ja päätin käydä ostamassa sen testin mielen rauhoittamiseksi. Mitä lie? Pitäisi ehkä aktivoitua ja ryhtyä tarkkailemaan niitä limojen vaihteluita, olishan sekin ...(niin mitä?) ... hyödyllinen taito .... ???

Vielä kommentti noihin Sellan vai oliko Saanan shoppailuhaluihin. Yleensä inhoan kaupoissa käymistä, mutta nyt kerrankin odotan alennusmyyntejä. Uudet makeat saappaat pitää saada!

Iloa joulun odotukseen teille siskot! Kertokaahan kuulumisianne aktiivisesti.

Hyvää sunnuntaita!

Osaan hyvin Neilikka kuvitella sun tilanteen. Nää on just näitä elämän tosiasioita, joiden kanssa nykyihmiset kamppailee. Yhteiskunta vaatii tietynlaista asioiden arvottamista. Ensin haetaan kouluun ja sitten pitää päättää onko tärkeämpää lapset vai ura ja kuinka nopeasti haluaa valmistua. Niin ja onko edes miestä! Sekin pitää hankkia. Mielellään sellainen, jolla olisi jo hieman omaisuutta tai ainakin varakkaat vanhemmat. Ei ihme että on mielenterveysongelmia ja paineita.

Mutta kyllä se teidänkin aika kuluu ja pian et muistakaan millaista oli, kun vaan haaveili. Pian se haave menee jo kouluun ja on ihan uudet mietinnät päällä :)

Toi sun limajuttu oli hassu. Siis just ennen menkkoja? Ovislimahan on venyyvää, mutta ei se nyt just ennen menkkoja tule. Olisko se voinu olla spermaa? Mun mielestä spermakin venyy joskus. Ootteko te muuten huomannu, että sperman koostumus vaihtelee?

No, mä yritän olla ihmisiksi vaikka menkat tulisikin. Tissit on ollu tosi kipeät ja niin ne on ihan aina viikko ennen menkkoja. Josko se nyt sitten olis merkki, että turha odottaa mitään.

Mut nyt pittee männä. Moi!

Onpas täällä tänään hiljaista. Ai niin, Minnillä ainakin oli joku pitkä viikonloppu. Saanaa?!

Ja Neilikka. Täällä jos jossain me tytöt voidaan jutella kaikista ällöistä limajutuista ja muista. Eli anna tulla vaan.

Mä kerroin eilen mun hyvälle kaverille tästä meidän tjottailusta, kun nekin yrittää vauvaa. Se oli hirmu innoissaan. Alunperin ajattelin etten kerro kenellekään, mutta jotenkin siitä vaan tulee mainittua. No, nyt on mukavaa sen kanssa hehkuttaa, kun me ollaan aina kovia keksimään kaikenlaisia suunnitelmia ja skenaarioita. Se on hauskaa ja piristävää.

Mä tutkiskelen mun kroppaa ja tuntemuksia vähän liikaa. Onneksi tässä on nyt paljon kaikkea tekemistä, eli eiköhän tämä aika tästä sujahda. Ensi maanantaina pitäisi siis menkkojen alkaa (tai siis olla alkamatta). Yritän pitää jäitä hatussa ja olla ajattelematta asiaa liikaa. Tällä menolla ja jännäilyllä kierto heittää ihan varmasti.

Mutta tulehan Saana kertomaan viikonlopusta (lue: pikkujouluista). Niin ja miten on elämä edistynyt kuukautiskupin kanssa vai onko edistynyt sen plumpsahtelun jälkeen mitenkään? Ja minkä merkkisen ostit?

Jep. Mä lopetan tän yksinpuhelun. Yritän palata huomenna vielä moikkaamaan, ennen kun katoan taas tonttuilemaan. Sit en tiedä koska ääsen netin ääreen. Apua!

Huomenta!

Nettipimento on yksi maailman ärsyttävämpiä asioita :) Pidin pidennetyn viikonlopun, siitä hiljaisuus.

Pikkujoulut meni mukavasti, hih, liiankin mukavasti, jätän noloimmat yksityiskohdat kyllä kertomatta. :) Ruoka oli hyvää, samoin juoma, lähinnä sitä ruokaa tuli otettua vähän liikaa. No juu, ja ehkä sitä juomaakin... Mies nauroi seuraavana aamuna, että varaudu vaan työkavereiden kuittailuun, olin jossain vaiheessa hyökännyt miehen kaulaan ja vain yksi asia mielessä... Vielä ei kommentteja ole tullut, saa nähdä miten niiltä säästyn :) Kaveriporukan pikkujoulut launataina olikin sitten vähän tylsemmät, jouduin kuskiksi... Puuh, ei vanhalle sovi juhlia peräkkäisinä päivinä, vieläkin väsyttää! :D

Eilisessä lääkärissä ei selvinnyt mitään. Tai siis selvisi, ettei ole ainakaan kystia eikä kohdun ulkoista. Eli mitään ei näkynyt, paitsi se, että ovis on nyt. Otti klamydia- ja virtsatietulehdusnäytteet. Vitsit jos sieltä löytyisikin klamydia! Olisi se virtsatietulehduskin kyllä ihan mielenkiintoinen juttu, kun ei yhtään tunnu siltä, että sitä olisi. Mahtaakohan koko juttu jäädä selvittämättä, kuitataan varmaan sillä, että jos olo muuttuu sietämättömäksi, niin katsotaan sitten uudestaan... Myönnetään, olen skeptinen... Vai luulosairas?!?

Olen Luneten onnellinen käyttäjä :) Miksi niitä ei mainosteta enempää?? En kyllä kadu sitä ollenkaan, että sen hankin. Ihana kapistus :D Ehdin jo siskollekin sitä mainostamaan... :)

Voi Neilikka, *halitus* päivä kerrallaan... :)

Höh, aina tulee keskeytyksiä..

Ihana tuo Sellan mies :,D
Peukutusta siis bd :)

Pitäisiköhän alkaa psyykkaamaan itseäni vauvakuumeettomaksi, kun tämä ei kuitenkaan etene mihinkään ainakaan ennen kesää. Raskausarvet, löysä nahka, lerppatissit, haluton mies, valvotut yöt, vaipat jne jne... Okei, tämä on epätoivoista. *huoh* ja lauantaina ristiäiset. Jos saisin flunssan siksi päiväksi?

Vai pitäisikö antaa kuumeen ryöpsähtää yli? Ja toivoa ja jännittää? Viikonloppuna kun oltiin vähän varomattomia..

Heippa taas!

Olipa ihana lomailla viikonlopun, vaikka tulinkin kipeeksi... no, ei taida olla enää kuumetta, mutta niistelen ja pärskin täällä töissä.

Vietin osan viikonlopusta ystävättäreni luona, jolla on puolitoistavuotias energiapakkaus kotona. Puh.... Tuli kyllä sellanen olo, että mitenköhän sitä kestää sitten joskus jos pelkkä elämä on pyykkäystä ja kun on melkein koko ajan kotona, ja että koko ajan väsyttää. Ainakin ystävätär oli NIIN väsynyt... Tekee ihan hyvää mun vauvakuumeelle nähdä niitä vauva-arjen huonojakin puolia, joskin tää vauvakuume nyt ei ihan hävinnytkään.

Hyvä Saana, että oli railakkaat pikkujoulut, se kuuluu asiaan :) Ja hyvä että hyökkäsit oman miehes päälle, meidän pikkujouluissa mun kihloissa oleva työkaveri kismaili naimisissa olevan pomon kanssa... ja töissä juoruillaan kovasti. Toivottavasti ne lääkärit löytää pian mikä sua vaivaa! *halit*

Mulla on lauantaina 4 vkoa siitä kun viime menkat alko eli nyt on kp 25/28-31. En nyt odota taaskaan mitään ihmeempiä, kun kerran ollaan vaan harrastettu keskeytettyä... mutta ainahan se pienenpieni toivonkipinä on... Oireita ei ainakaan ole, mulla tulee muutenkin sellanen öklötysolo jos verensokeri on kovin alhaalla, ja se tapahtu pari kertaa loman aikana. Ja varsinkin kun oli flunssaa niin se kuuluu vaan asiaan...

Missäs vaiheessa kiertoa sä olet, Sella? Onko pupuilut vai jännäykset menossa?

nuhaiset terveiset,
Minni

Peukutusta siis Minnillekin bd :D

Ja pikaista paranemista!

Juu, oli oikein hyvä juttu, että oli oma mies. Ja että oli selvin päin. Toisaalta se kysyi aamulla heti toivorikkaana, että milloin aion seuraavaksi nauttia jotakin alkoholipitoista. Miksi ihmeessä aina toitotetaan, että humalassa ei tulisi harrastaa? :D

Hehe, hyvä ettei miestäsi häiritse kaljan/tupakan/kl 04-McDonaldsreissun hajuiset lähentely-yritykset. Itse sain kerran pakit kun herätin miehen kesken unien baarireissun jälkeen, mutta melkein aina mies on innokkaana mukana.

Miksei vois harrastaa humalassa? Mulla on ainakin hyviä kokemuksia... :) Paitsi kerran eksän kanssa joskus teininä poikaystävä oksensi seksin jälkeen. Ei niin että seksi ois ollu niin kamalaa vaan koska oli niin humalassa. Se nyt ei ollut niin romanttista... :)