Ajattelin tänään tehdä itsemurhan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hannele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja Hannele:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Otin yhteyttä Juttaan. . . mutta rehellisesti sanottuna en tiedä onko siitäkään mitään apua. . .

Se että otit yhteyttä Juttaan kertoo siitä, että haluat apua! Ja kun haluaa apua, niin sitä aivan varmasti saa! (Huomasitko tuon aiemmin viestin, niistä lääkkeiden sivuvaituksesta?)

Joo. Huomasin. Kerroin siitä lääkärille elokuussa ja hän sanoi että lääkityksen aloittamisesta on jo niin kauan että näitä sivuvaikutuksia ei enää pitäisi tulla. Kun aloitin lääkityksen ja sitä nostettiin olin todella itsetuhoinen kesän alussa mutta ajattelin ja luotin että ne ovat sivuvaikutuksia jotka menevät ohi, mutta eivät ne ajatukset menekään ohi. . .

Kuulostaisi täysin siltä, että sopimaton lääke nyt käytössä. Lääkkeenvaihdolla saadaan ihan varmasti ihmeitä aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Hei Hannele. Toivon sydämestäni sinulle voimia jatkaa elämääsi täällä. Sinä olet aivan yhtä arvokas ja korvaamaton ihminen kuin me kaikki muutkin. Laitappa netistä soimaan taustalle radio dei. Sieltä saa ihmeesti voimia silloin kun on vaikeaa. Itse olen nyt kuunnellut sitä muutaman viikon kun olen ollut todella hajalla.

Ja muista, että ilman surua ei meillä myöskään olisi iloa. Aivan varmasti sinäkin tulet sen ilon vielä löytämään, vaikka nyt onkin tosi vaikeaa.

Hannele! :hug:

Kaikki maailman asiat on ratkaistavissa, itsemurha ei ole ratkaisu. Mä olen nähnyt ihmisten selviävän niin vaikeista tilanteista, että sinäkin varmasti selviät. Täällä on niin paljon ihmisiä tsemppaamassa sua, et ole yksin!

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Otin yhteyttä Juttaan. . . mutta rehellisesti sanottuna en tiedä onko siitäkään mitään apua. . .

Se että otit yhteyttä Juttaan kertoo siitä, että haluat apua! Ja kun haluaa apua, niin sitä aivan varmasti saa! (Huomasitko tuon aiemmin viestin, niistä lääkkeiden sivuvaituksesta?)

Joo. Huomasin. Kerroin siitä lääkärille elokuussa ja hän sanoi että lääkityksen aloittamisesta on jo niin kauan että näitä sivuvaikutuksia ei enää pitäisi tulla. Kun aloitin lääkityksen ja sitä nostettiin olin todella itsetuhoinen kesän alussa mutta ajattelin ja luotin että ne ovat sivuvaikutuksia jotka menevät ohi, mutta eivät ne ajatukset menekään ohi. . .

OK, kannattaa varmaan kuitenkin mainita asiasta vielä uudelleen lääkärille, kun seuraavan kerran tapaat hänet. Varmaan kyseessä on tällä kertaa enemmän omat ajatuksesi kuin pelkkä lääke, mutta lääkkeen rooliakaan ei kannata kokonaan pois sulkea.

Vaikutat kuitenkin tosi järkevältä ihmiseltä! Varmasti saat apua, kun sitä pyydät! Toivon sinulle kaikkea hyvää ja voimia jaksaa elämässä eteenpäin!

Todella ikävää ja tätä aikaa kuvaavaa, että ei tunneta minkäänlaista empatiaa tai ystävällisyyttä tosia kohtaan. Sietäisitte hävetä. Onko teidän elämämme yhtä ruusunpunaista unelmaa aamusta iltaan?

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Todella ikävää ja tätä aikaa kuvaavaa, että ei tunneta minkäänlaista empatiaa tai ystävällisyyttä tosia kohtaan. Sietäisitte hävetä. Onko teidän elämämme yhtä ruusunpunaista unelmaa aamusta iltaan?

Peesi!

Silläkin uhalla että tämä on vähän kornia, niin laitan sinulle Hannele pari linkkiä luettavaksi. Juuri kun aina itse ajatteli ettei elämässä ole mitään hyvää, niin törmäsi johonkin ihan absurdiin ja tajusi että jos pystyy nauramaan, niin jaksaa taas vähän pidemmälle. Jos allaolevat saavat sinut hymyilemään, niin tee itsellesi kuppi teetä, selaa vastaavia linkkejä netistä ja pohdi sen jälkeen, milloin pääsisit lääkärille vaihtamaan nuo lääkkeesi ja saamaan vähän tehokkaampaa terapiaa. Kaikki terapiatkaan nimittäin eivät auta kaikkia. Itse ainakin koin psykoanalyyttisesti suuntautuneen terapian ihan hemmetin turhauttavaksi ja lopetin sen parin käynnin jälkeen.

Mutta tässä siis mielenpiristystä:
http://www.mielenterveys-taimi.fi/kipunoita/ki_1999_09_sanelu.htm

Niin ja jos lääkärisi ei ole sellainen, joka kanssa "synkkaa" niin vaihda. Jos kerran sivuvaikutuksia selkeästi tulee, niin silloin se lääke pitää vaihtaa. Itse vaihdoin lääkäriä pariin otteeseen ja nyt on aivan ihana omalääkäri, jonka kanssa reseptiä voidaan vaihtaa vaikka meilissä ja muutenkin meilailen hänelle kuulumisiani aina määräajoin, jotta hän pysyy perillä siitä, miten voin. Tällaisiakin ihmisiä terveydenhuollosta löytyy mutta ovat vähän kuin helmiä: eivät kasva joka simpukassa, joten joutuu vähän etsimään ja kokeilemaan.

Ei ole, mutta mä en ymmärrä näitä aloituksia, joita pidän lähes 100% provoina. Ja oon tuota turhaa "nyt mä tapan itseni" paskaa kuunnellu ihan riittävästi. Jos joku OIKEASTI haluaa tappaa itsensä, se tekee sen, ei välttis tänään..

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:

Ei ole, mutta mä en ymmärrä näitä aloituksia, joita pidän lähes 100% provoina. Ja oon tuota turhaa "nyt mä tapan itseni" paskaa kuunnellu ihan riittävästi. Jos joku OIKEASTI haluaa tappaa itsensä, se tekee sen, ei välttis tänään..

Ei sun tarvi ymmärtääkään, mutta oksettavaa pahentaa toisen oloa tollasilla täysin turhilla kommenteilla. Sä et voi kuitenkaan olla varma provoilusta...

Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
Ei sun tarvi ymmärtääkään, mutta oksettavaa pahentaa toisen oloa tollasilla täysin turhilla kommenteilla. Sä et voi kuitenkaan olla varma provoilusta...

Ja pään siloittelulla harvoin saa mitään aikaan.. Nimimerkillä kokemusta on. Mutta jääkää te hoivaamaan ap:ta, jolla ei oikeasti ole aikomustakaan tehdä mitään itselleen.

Ja pään siloittelulla harvoin saa mitään aikaan.. Nimimerkillä kokemusta on. Mutta jääkää te hoivaamaan ap:ta, jolla ei oikeasti ole aikomustakaan tehdä mitään itselleen.

No millä saa, kerro sinä, kun tunnut tietävän? Silläkö, että haukkuu ja moittii?

Eli mielestäsi jos on olo että nyt on "jumaliste, saavutettu päätepiste" parempi sitten todella tappaa itsensä kuin yrittää avautua tuskastaan vaikka tänne? Jos kaikki, jotka ovat joskus käyneet läpi rankkoja aikoja ja harkinneet päiviensä päättämistä, tekisivät noin, niin olisi aika paljon orpoja tässä maailmassa.

Eikä se tarkoita sitä, että nämä ihmiset eivät OIKEASTI haluaisi kuolla. Taatusti haluavat. Se, että he yrittävät vielä löytää siitä elämästään jotain kiinni pitämisen arvoista, on hienoa, ei itsesäälistä paskaa. Jos et kykene sitä ymmärtämään, niin se on sinun ongelmas eikä taatusti ainoa.

Ja jos joku haluaa aiheella provota, niin onhan meitä hiihtäjiä tietenkin joka junaan mutta mielummin vastaan kymmenelle provoilijalle tosissani kuin tylysti yhdellekään sellaiselle, joka miettii itsensä tappamista yhtä tosissaan kuin itse aikoinani. Siinä ei silloin paljoa olisi tarvittu, että se raja olisi ylitetty. Onneksi oli silloin ystäviä tukemassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Äet:
Ja jos joku haluaa aiheella provota, niin onhan meitä hiihtäjiä tietenkin joka junaan mutta mielummin vastaan kymmenelle provoilijalle tosissani kuin tylysti yhdellekään sellaiselle, joka miettii itsensä tappamista yhtä tosissaan kuin itse aikoinani. Siinä ei silloin paljoa olisi tarvittu, että se raja olisi ylitetty. Onneksi oli silloin ystäviä tukemassa.

Hyvin sanottu!

No millä saa, kerro sinä, kun tunnut tietävän? Silläkö, että haukkuu ja moittii?

KKK.n kommentteja ei kannata huomioda. Se yrittää vain provoilla;)

Hannele, haluatko kertoa yhden asian vaikka mikä nyt on toivotonta elämässäsi (vaikka niitä olisi minia), niin kerro täällä nyt vaikka se yksi ja alota siitä, miten sen saisi kuntoon tai edes vähän paremmaksi?

Unohtakaamme KKK:n provoilut!

En tosiaankaan provoile. Tuollaisella pään silittelyllä mitään saa aikaan, paitsi sen, että potentiaalinen itsemurhakandidaatti huomaa sen, että kun mä taas sanon, että tapan itseni, niin kaikki hyppii mun pillin mukaan, toistetaan tarpeen vaatiessa useita kertoja. Itsemurhalla uhkailijat ovat todellisia luusereita, ei muuta lisättävää tähän aiheeseen :wave:

En tosiaankaan provoile. Tuollaisella pään silittelyllä mitään saa aikaan, paitsi sen, että potentiaalinen itsemurhakandidaatti huomaa sen, että kun mä taas sanon, että tapan itseni, niin kaikki hyppii mun pillin mukaan, toistetaan tarpeen vaatiessa useita kertoja. Itsemurhalla uhkailijat ovat todellisia luusereita, ei muuta lisättävää tähän aiheeseen :wave:

Hi, just sun tyyliä:)

Mä en leiki teidän kaa enään! Lukko ja avaimet heitän kaivoon
:)

OLETKO TOSIAAN NOIN IDIOOTTI?SÄÄLIKSI KÄY SUNKI LAPSIA

Arvatkaas mitä. Se että joku moittii provoksi ja idioottiksi, ei tunnu missään. Haukkua saa ja saa olla ymmärtämätön, sekään ei tunnu missään.

Mä olen tehnyt niin paljon vääriä asioita ja pilannut monia juttuja, että ei toisten sanomiset juuri nyt tunnu missään. Tsemppaukset on ihania, ne ihan oikeasti koskettaa.

Mutta mutta mutta. . . se tässä onkin se juju, että kenenkään sanomiset ei voi mitään muuttaa. . .

Arvatkaas mitä. Se että joku moittii provoksi ja idioottiksi, ei tunnu missään. Haukkua saa ja saa olla ymmärtämätön, sekään ei tunnu missään.

Mä olen tehnyt niin paljon vääriä asioita ja pilannut monia juttuja, että ei toisten sanomiset juuri nyt tunnu missään. Tsemppaukset on ihania, ne ihan oikeasti koskettaa.

Mutta mutta mutta. . . se tässä onkin se juju, että kenenkään sanomiset ei voi mitään muuttaa. . .

Me ollaan kaikki tehty vääriä asioita, mutta nyt voit aloittaa niiden oikeiden asioiden tekemisen. Aloita siis siitä, että päätät elää yhden hetken kerrallaan, vaikka minuutin kerrallaan ja soita vaikka sille Jutalle, sos autoon tai terveyskeskukseen, vielä uudestaan. Vai auttaisiko papille soittaminen (anteeksi, jos tämä ei ole sinun vaihtoehto, unohda se siinä tapauksessa ja soita muualle)

Status
Viestiketju on suljettu.