Ajateltavaa "mammoille"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poimuttunut harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olisi se nyt ollut typerää miehen jäädä hoitovapaalle kun hänellä oli työpaikka ja mulla ei. Ei täällä pienellä paikkakunnalla työpaikkaa niin vain jostakin taiota. Menin sitten opiskelemaan kun lapsi oli reilun 2v. ja lapsi meni päivähoitoon.

[QUOTE="minttu";26110778]Siihen juuri tyssää: Maisa-Kaarinan pitää saada olla kotona kun Nico-Petteri ei suotu päiväunille ilman äitiä - Ja sen lisäksi Maisa-Kaarina on niin väsynyt työelämän oravanpyörään että haluaa siihen taukoa.

Ei käy mielessäkään että mies haluaisi tauon työstä? Ja se mies haluaa oppia laittamaan Nico-Petterin unille. Kun se varmasti häneltäkin onnistuu jos siihen on vaan mahdollisuus...[/QUOTE]

Kyllä mun puolesta mies voi jäädä vauvan kanssa kotiin, jos hän on ensin lyllertänyt raskaana ja kärsinyt sen kamalan pahoinvoinnin. Niin ja revittänyt alapäänsä synnytyksessä. Se loma on palkinto isoista uhrauksista, joita naiset tekevät. Kroppakin siinä rytäkässä yleensä menee aika pilalle. Miehille ei tapahdu mitään epämiellyttävää. Näin ollen voivat jatkaa työn oravanpyörässä, kunnes tekevät jotain konkreettista lisääntymisprosessissa.

Mulla on paljon isompi palkka kuin miehellä, mutta totta ihmeessä pidin lomat itse. Olin tosin säästänyt parikymmentätuhatta lomaa varten, joten miehen ei toki tarvinnut minua elättää. Oli se kyllä ihanaa olla poissa töistä. Nyt alkaa jo tehdä mieli kolmatta lasta, kun työkiireet tuntuvat niin stressaavilta. Olisi ihanaa tällä kertaa olla koko kolme vuotta lomalla. Nyt vaan työpaikalla on niin isoja mullistuksia meneillään, etten ole varma, uskallanko tässä vaiheessa jäädä pois, kun ei sitten ole varmaa, miten työpaikan käy. Lomalla on kivointa silloin, kun tietää, että on hyväpalkkainen työ odottamassa. Eli kolmas lapsi jää vielä harkinnan asteelle.

Yhteistyössä